Je tomu jen pár týdnů, co nejen do herních médií pronikla, chvíli se zdržela a pak se nenávratně ztratila zpráva o explicitní sexualitě hry Mass Effect. Jakási psycholožka si v americké celostátní televizi FOX News pustila za moderátorova pokyvování hlavou pusu na špacír o tom, jaký že se to v RPG od BioWare objevuje strašlivý digitální sex. Ve skutečnosti šlo jen o eskalaci nevinného vztahu, který se – pokud má hráč zájem – může vyvinout v intimnější objímání a něco rozpohybovaných obrázků, jež s velkou fantazií mohou připomínat sex. Když stačí takhle málo, aby se nejrůznější mravokárci do her pouštěli, pak se skutečně nelze divit, že se autoři zdráhají do her sex implementovat. S láskou je to ještě obtížnější, protože pocity nejde navodit čistou řemeslností. A hry – ať chceme či ne – jsou dnes z velké části právě podle několika mustrů kompilované projekty. Chtělo by to organištějčí strukturu – ale pojďme si celý problém rozebrat pěkně podrobně.
Neutichající diskuze o tom, zda jsou hry součástí kultury či snad rovnou umění, plní stránky internetových portálů i papírových plátků dobrých pár let. Dříve nám stačilo dobře se hrami pobavit a okolnosti neřešit – takřka žádný z hráčů se nepohoršoval tím, že je společností stavěn na samý okraj a kdyby existovala ta možnost, byl už by nejspíše zavřený ve vypolstrované místnosti a žilami by mu kolovaly uklidňující preparáty. Zhruba poslední dekáda však představuje dosti zásadní obrat ve jménu snahy integrovat hry a s nimi i hráče do všeobecně přijímaných kulturních mezí, které sice nikdo jasně nevytyčil, avšak lidé je mají vlivem historického kontextu silně zakořeněné. Jeden tak, druhý onak, v závislosti na zkušenostech, což už je však námět na jiné téma.
Naléhavost snahy integrace her je víceméně úměrná síle herního průmyslu, jež je tvořena konzumenty, tedy hráči. Hardcore publikum je pořád na stejné vlně – všeobecnému nepochopení se vysmívá a dál si nerušeně paří. Příležitostným hráčům se však veřejné pranýřování nelíbí, a protože jich neustále přibývá, nejsou hry medializovány pouze v negativním světle, ale množí se i pozitivní ohlasy. Přes veškeré úsilí se ale pořád ocitáme na hraně, kdy se od našich milých spoluobčanů nezřídka dočkáme úšklebků, vypovídajících nejen o jejich omezenosti, ale i o tom, že než budou hry brány bez rezervy zcela vážně, což je podmínkou vstupu do standardizované kultury, budou muset ujít ještě kus cesty.
Ano, říkám to otevřeně – samo a pouze vlivem času to podle mého jen tak nepůjde. Hry musí především dospět, stejně jako dospívá každý z nás a začíná dělat své první krůčky na dosud nezoraném poli lásky. Proč jsou v Japonsku a vůbec po celé vyspělé Asii hry tak bezkonfliktně přijímané? Protože tituly jako Final Fantasy, Metal Gear Solid či Xenosaga disponují postavami, které mají lidský rozměr, ať už se ocitají v jakkoli vyfantazírovaném světě – pod mikroskopem odráží naše nejniternější touhy a pocity. Japonské hry mají v tomto směru na čem stavět, kořeny jsou již tak pevně zapuštěné, že zde západní tituly mají jen pramalou šanci uspět. Proč? Inu, protože jsou ploché a s jediným cílem – v rychlosti pobavit, pokud možno nezanechat žádnou hodnotu – a honem rychle pryč, aby si konzument musel pro další výrobek do hypermarketu.
Je pak nadmíru obtížné vzdorovat oblíbeným protihráčským heslům: „Vždyť je to jen ztráta času! Co ti to dá?" Pomineme-li prostý fakt, že se nezanedbatelné množství lidí opravdu chce jen nezávazně pobavit, nutně musíme dojít k závěru: skutečně jen zlomek s hodně velkým jmenovatelem představuje v západní herní produkci přínosné kusy. Tento zlomek pak pod tíhou konkurenčního mediálního balastu navíc spolehlivě zapadne. V porovnání s filmem nebo knihami je negativní poměr ve prospěch nic nepřinášejících titulů výrazně markantnější.
Vezměme si kupříkladu lásku a sex. Zásadní lidská emoce a oblíbená činnost s ní často související. Na celém světě je několik málo povolání, které s nimi mají poměrně vážný problém. Jedním z nich jsou katoličtí kněží, druhým pak herní vývojáři. Zeptejte se Mika Hoge, designéra série Gothic, zda bude v jeho dalším projektu možné dobývat ženy? „Spíše ne", odpovídá tvůrce. Stejnou otázku směřujme na Peta Hinnese z vývoje Falloutu 3. Odpověď: „Ale ne, to není plánováno." Ani Toby Gard, zodpovědný za nového Tomb Raidera se sličnou Larou Croft v popředí, neslibuje žádné románky. Z poslední doby se ženy sice vyskytly třeba v Zaklínačovi, ovšem zde plní spíše roli minihry, než aby představovaly něco skutečně hlubokého, co by mělo pro hru signifikantní přínos.
Žádné jiné médium nemá se sexem a láskou tak komplikovaný vztah, jako právě počítačové hry. A přitom četnost signálů není vůbec marná. Samotné projekty s hrdinkou v hlavní roli, jichž poslední dobou velmi přibývá, jsou jistým příslibem, přičemž zákazník po koupi zákonitě čeká nějaký vývoj, trochu toho náboje. Ten však nepřichází. Stejně tak se postupem času začínají rozmáhat „asistentky" neohrožených hrdinů. Kde by byl Gordon Freeman bez Alyx, Princ z Persie bez svých princezen a múz nebo Sam Fischer bez koordinátorky Anny? Kluci sice společnici k pohledání mají, ale asi se stydí, protože na víc, než na hodně lehké škádlení se nikdo z nich nezmůže. A teď si představte Jamese Bonda – co ten tak obvykle v mezičase a poté, co zachrání svět, dělá? A nesvádějme to na dívky – ony by si daly říct. Jenže, co si má taková Alyx počít s němým Gordonem, který si ví rady akorát tak se šmejdem z vesmíru a jeho páčidlo v roli erotického stimulantu také neobstojí?
Celá záležitost je o to paradoxnější, že hry jinak s do jisté míry tabuizovanými tématy nemají problém. Nájemné vraždy, masové vraždy, přejíždění chodců, obskurní zabíjení – to vše naleznete ještě častěji, než jen v každé druhé hře. S násilím a agresivitou si vývojáři evidentně umí dobře poradit. Ale pokud zvládají zakomponovávat tyto negativní, i když žádané prvky, tak proč nevkládají i pozitivní a o to žádanější emoce?
Vývojářům bychom křivdili tvrzením, že se o to nesnaží, nicméně násilným roubováním stereotypizovaného konstruktu bez emočního vkladu celou věc akorát pokazí. Typickým příkladem, jak by se to dělat nemělo je jinak veleoblíbený CJ ze GTA: San Andreas. Ten dívky získává plochým plněním jejich přání: vyjít si, tanec, vyjít si, pro změnu tanec…hmm, dobře, ještě není od věci mít odpovídající tělesné proporce. Výsledek? Nuda, stejně jako v Singles, jejichž mustr pro změnu spočívá v neustálém opakování stejných balících frází. V The Sims 2 zase stačí přinést vyvolené kytici a hned jste o políčko blíže spokojenému manželství. Přineste jich deset a je ruka v rukávě. Otázka zní, proč se tím zabývat, když to v nás nevyvolá žádný pocit, nic si z toho neodneseme.
„Není to tak, že by designéři nechtěli do hry vnášet emoce", brání se Chris Taylor, který celou svou kariéru slaví úspěchy s dokonale odosobněnými tituly jako Dungeon Siege či Supreme Commander a pokračuje: „chtěli bychom to dokonce hodně, ovšem některé pocity se moc dobře neslučují s tradičními herními mechanismy." Ian Davis, doktor všeho možného a šéf Mad Doc Software je zastáncem opačného názoru: „Muži odjakživa zkouší „point and click" metodu jako způsob přiblížení se. Většinou to končí fackou. Nejdříve se prostě musí dvořit." A to je právě se staromódními mechanismy skládajících se z omezeného výběru vedení dialogu a několika symbolů velice obtížné. Komplikovaná situace by se dala přirovnat ke Karlu Gottovi, který chce nakreslit obraz, ale má v ruce akorát mikrofon a kapelu za zády.
Vyplatí se však hledat štětec a plátno, když galeristé o jeho obraz třeba vůbec nestojí? „Ve výsledku může být vývoj romantické hry sebezničující, alespoň po dobu, kdy budou vydavatelé tak konzervativně zaměřeni", stěžuje si Lorne Lanning, který si se svou sérií Oddworld na vlastní kůži vyzkoušel, jak těžké je vystoupit s inovativními myšlenkami. „Když do hry zařadíš sex, koupí si jí v USA pouze dospělí", připojuje se Chris Taylor. Mnozí prodejci pak takový titul nezařadí ani do svých regálů. Do jisté míry se tak nemůžeme divit, že je mnohem jednodušší udělat násilnou hru, což už je postup ověřený, nikterak složitý a pokud se obzvlášť zadaří, ztráta financí způsobená restrikcemi se smaže křižáckou výpravou některého ze státníků, jenž se, ve snaze hru co nejvíce pošpinit, akorát postará o vítanou reklamu. Od Chrise Taylora se žádných milostných románků v nejbližší době zřejmě nedočkáme, protože si myslí: „je to jako kdybychom se ptali, proč Hollywood nedělá interaktivní filmy. Protože to podle zkušeností není médium něčemu podobnému zaslíbené. Tak jednoduché to je."
Takhle jednoduché to může být možná pro Chrise. Jeho oponent Ian Davis naopak vidí Hollywood jako příklad. „Jen málokterý akční film si dnes dovolí vzniknout bez nějakého toho románku. To samé by mohlo platit i ve hrách. Představuje to jen o něco více práce. I obavy vydavatelů jsou bezpředmětné. Sex je součást života, mnohem lepší součást než střílení a vraždy. Kdyby se romantika a sex dostaly do her tak, že by udělali virtuální svět uvěřitelnější, mohlo by to prodejnosti jedině pomoct."
Nedostatek citu by se dal přisuzovat i tomu, že herní průmysl je až na výjimky ryze mužskou záležitostí, tedy minimálně co se nejvyšších postů týče. Ve chvíli, kdy výrazněji přiloží ruku k dílu žena, je to znát. Třeba za erotickou klasikou Emanuella stála na počátku devadesátých let Francouzka Muriel Tamris. Slavná Roberta Williams se lásce ve svých hrách také nevyhýbala, ve Phantasmagorii hrdinku dokonce ráda posílala do hříšného lože. A taková třešnička na dortu: za Playboy: The Mansion stojí designéra Brenda Brathwaite, ovšem tento titul je přeci jen trochu mimo náš okruh zájmu.
V poslední době se sice objevují průzkumy svědčící o velké oblíbenosti her i u žen, nicméně jedním dechem je zapotřebí dodat, že vedle výjimečných The Sims jsou těmito hrami myšleny především internetové minigamesky na ukrácení dlouhé chvíle. Ženy byste u typického produktu dnešního mainstreamu hledali dlouho. Většinu z nich nebaví masakrovat nepřátele, rády by něco cítily, avšak pokud se v herní scéně opravdu dobře neorientují, nemají prakticky šanci. Osobně si dovedu představit velmi úspěšný projekt s citovým zaměřením právě kvůli silné kupní síle žen, která zatím zůstala neobjevena. Přitom u něžnějšího pohlaví se logicky dá předpokládat i výrazně menší míra pirátství.
Řeči o tom, jak to nejde, se nejlépe vyvracejí přímými důkazy, že to jde. O japonských ságách jsme již mluvili a nezbývá než připomenout památné momenty. Mnohým hráčům se ještě dnes třese hlas, když vypráví své vzpomínky na smrt kouzelné Aeris. Nebo třeba Shella ve hře Shannara, mladá dívka, která patřila k těm nejsympatičtějším charakterům všech dob, přišla o život v nekonečně dojemné scéně. Teď sice mluvíme o smrti, jenže té bychom nikdy tak nelitovali, kdybychom si ještě před ní k postavám nevytvořili silný citový vztah. Abychom nezůstávali jen na východě, nesmíme zapomenout ani na relativně nové, přesto již legendární Knights of the Old Republic, kde jsme si odbyli volitelný románek s rytířkou Jedi Bastilou, jež se s námi roztomile haštěřila a postupně se do nás zamilovávala. Jak jsme byli vděční za možnost jí na konci zachránit! Max Payne 2 byl sice lineární, ale na Monu Sax se jen těžko zapomíná. I to je cesta. Ale ani nedávný Fahrenheit neupíral hrdinům prostor pro jejich pocity.
Nezřídka patří hry, které vás vezmou takříkajíc za srdce, také k těm nejoblíbenějším. Neříkáme nejlépe prodávaným, ale že by ležely na hromadách marně čekajíce na zákazníka, to vůbec ne. Slaví velké úspěchy, přesto se jejich cestou nevydává příliš mnoho následovníků. Je to velká škoda a zároveň důkaz, že herní průmysl je sice slibně se rozvíjejícím, nikoliv ale vyspělým odvětvím. Je zapotřebí přemostit propast mezi sexuálními náznaky a skutečnou člověčí hloubkou. Některé hry už dělají své první pubertální krůčky, jiné se ještě válí v plenách. Jedno je ovšem jisté: nastane doba, kdy dospěje většina. Pak už se nám okolí smát nebude.
tak to je maso.. pekna celkem krava ta psycholozka :D naona EH: jen at se ty mlady priucej: X)
Bolo naozaj potebne davat tam dolko obrazkov? Teraz si bude vacsina deti kukat len tie obrazky a "honit" si pero...
Teraz k clanku:
Neviem preco sa snazia robit hry stale realnejsie, na pociatku boli vyrobene pre zabavu, teraz byva tiez zabava, ale neviem preco sa to snazia urobi ako keby to bol niaky simulator zivota / vojny / atd atd atd...
Realna grafika...
To je +++ dava to hre krajsi nadych...
Ale absolutna realita v hre? no lol....
Praveze to ne-realne co sa v normal zivote neda je zabavnejsie ako skapat na zasah 2 guliek a opakovat jednu pasaz levelu 20x a potom to aj tak neprejdes (vid. COD4 na Veteran...)
Preco sa konzolove hry predavaju tak dobre? (ala Teken, DMC a pod)
Lebo tam neni nic realne, jedine co vam robi starosti je max. kade ist a pri combach stlacit spravne tlacitko...
SEX a EROTIKA nepatria do hier, tie patria do REAL ZIVOTA! (a porna xD)
Ty co pouzivaju Hot Coffe mod na GTA:SA alebo ine eroticke mody (vid jeden z posledych screenov z Max Payne 2) by mali vyhladat odbornu pomoc! :P
clanek jsem necetl, ale jen z nadpisu je mi jasny, ze autor asi nevi o japonskych hrach... a nejen japonskych... je toho hafo, ale neni to trhac penezenek, takze se o tom nevi;)
..dobrej článek. Rozhodně lepší než HW info tvorba. :) A pravda, trocha "love" by hrám neškodila.. akorát bohužel kromě těch japonskejch na to myslim většiny vývojářů nemá. Možná ještě ten Max Payne. Ale spíš jednička byla emotivní, než dvojka..
Je vidět, že si článek opravdu nečetl. :)
Nadpis neni "Sex a erotika" ale "Sex a láska".. přičemž se autor předevšim zamejšlel nad tim druhým.. a nějaké větší emoce, než "kill em all" ve hrách chybí..
když pro amíky je mnohem větší teror odhalená bradavka než krev ve hrách ;)
hra je od toho aby byla zabavna, ovsem plati pravidlo, ze cim vic je hra realna, tim min je zabavna, proc? realitu mas okolo sebe, ty sam ses realita, hru hrajeme od toho, ze se chceme od teto reality odtrhnout, odreagovat. Tim ze bychom se meli do ni zase vratit nam moc na zabave neprida, pokud chce nekdo porno, at si ho stahne, ci sezene jinde. Osobne si myslim, ze hra s nerealnym pribehem, ale pekne spracovanym je o hodne lepsi nez s realnym...
s
Podle mě erotika by se ve hrách objevit měla a jako že sex a láska nepatří do her je tada jako odvážný tvrzení. Jo možná porno asi neni to pravý ořechový, ale hráč pak ten titul o hodně víc procítí, když tam budou emoce mísící se s nezaměnitelným příběhem a hratelností a to si myslim že je nejdůležitej faktor, ne tu hru dohrát co nejdřív bo co nejlíp, to jen možná pro někoho a spíš pro sportovně založené hry, zase ne u všech titulů kromě sportu se to nechá smysluplně využít. Jenže je to zase něco na úkor něčeho, banda těhle psychologů a podobných blbů co maj howno napráci toho využije ke kritice neboli "distribuce erotiky (ne-li porna) mladistvým prostřednictvým her" a záštitka 18+ to nevyřeší :D. Samo ta erotika musí mít ve hře nějaký meze, kdy je ten a ten pohled vhodný. A souhlasim s Necrosem v Maxu jedničce to bylo dost na city ,hlavně jak tam byla ta rostřílená kolébka i s jeho synkem a vedle jeho žena s durou v břiše na posteli a pak ti jeho noční můry, 2 byla spíš o staré známosti která přerosla v lásku, s doprovodem bandy nepřátel, zradě a dalším utrpení maxe, který stratil "druhou lásku". Jinak článek dobrej, takovej opravdu fotofejeton :D:D
Můj result:
Láska a erotika by se ve hrách měla objevit ale měla by mít určitou hranici a takový to domyšlení když se záběr v daném vyvrcholení (mmnt fakt nemyslim ejakulaci :D:D) situace setmí, čímž i hráč to "může procítit". A hlavne mi to přijde třeba mnohem lepší než, třeba titul Manhunt ikdyž to je teda docela brutálek z uplně jiného soudku. :D
Vážně se povedl a zaslouží si ocenění. Konečně nějaký pořádný rozbor v tématu, jo a btw Bloodrayne to sakra sluší. Aby ne, je to moje oblíbena démono-vražedkyně a zrzka k tomu. :-) Jinač je úsměvné pozorovat cenzuru v hrách, když není problém sehnat různé druhy extremních porn s nálepkou 18+ či 21+. To samé by mělo být ve hrách. Toto se týká i násilí.
ja hovorim nie. nejde mi o to, ze by sa deti pozerali na sexualne ukony, nech sa pozeraju. ide o princip. Sex v hrach to je to iste ako pozerat porno, mozno len s moznostou ovladat sceny na obrazovke. Laska v hrach? To nejde.
Ja som za to, aby sme si sex a lasku uzivali v beznom zivote, ved v hrach sa to ani neda uzit si. V hrach si radsej uzijem maximalnej brutality, litre krvi atd.
mně se teda článek líbil:) ať si ignoranti zahrají nějakou pořádnou asijskou hru, která je nejen zabaví, ale utvoří v nich ten cit k postavám, které tam potkávají a se kterými se pohybují, to pak budou všichni mluvit jinak.
jinak je to fakt, je jednoduché udělat chvilkovou brutální násilnou hru, kterou všichni prodejsi prodávají a jsou rádi za vejvar:) holt améééérika...země zbraní a násilí i ve školách, střílení do kamarádů a tak:) pak se diví:) tam stejně střílí jen kluci, které v životě neměli holku:D hlavně jsou drsní až to bolí
s takovýhle hry uš se my ztopořil pennis :D
mohl si tam dát video to by bylo good
No příde mě to úplně stupidní..jako sem na Gp chodí děti od....8 let a co tu vše nevidí,že .D ještě jim zde dejte download a bude to brý
postelová scéna z mafie nám stačí. Jina jde ve hrách o to postřílet co nejvíc padouchů, dobýt co nejvíc. To jsou věci, které v reálu neděláme a rádi si s tím zablbneme na počítači. Nechápu, proč bych měl ještě do virtuálního světa tahat takové věci jako je láska a sex.
Jak se ta hra jmenuje??????????????????????????
Hry by meli predevsim pobavit a nechapu jak nekdo muze chtit neco vic jako je laska nebo sex,snad to nespal nejakej "geek", kterej je furt zalezlej doma a malo kdy zavita nekam mezi lidi. Proc chcete(chces) co nejrealistictejsi hry s laskou i sexem?Nenapsal jsi tento clanek,protoze ti one veci,o kterych tu pises,chybeji v realnem zivote?Proc nechcete(nechces) radeji "hrat" rovnou realny zivot misto simulatoru,kde nejses zodpovednej za nic?
Faktem je, že her s erotickou tématikou mnoho není. Ale já se ani nedivím. Proč bych se měl dívat jak si to hlavní hrdina např. Gordon Freeman rozdává s dívčinou? Chci hrát hru - pobavit se, ne se dívat na porno.
Zakomponování lásky je něco jiného, to např. v The Sims sedí, ikdyž jen v rámci naskriptovaných fázích.
Jeden příklad snad za všechny: Lula - The Sexy Empire
Kdo zná - ví, kdo nezná už asi nepozná. Jednoduchá hra kde vlastně nejde o nic jiného, než prosadit dívku jménem Lula do erotického showbussinesu. Fotit nebo natáčet nahou s hračkami či pomůckami. Co z toho mám? 13 letý děcko se u toho bude ukájet 25 letý člověk mávne rukou.
proc honit u animovanych obrazku kdyz mam pornostranky :-D
Ty screeny tam jsou jako proč? Když sem koukal jak tam stojej 3 lidi a mířej na někoho tak sem to celý přečet a zjistil sem že jsou jen pro srandu králikům :D. Hry s erotikou sou na prd protože když se to nezažije tak se to nedá zhodnotit a jestli výrobce čeká na výdělek tak se asi nedočká, protože lidi nezajmaj kreslený "kozy", ale tuny nábojů, stovky mrtvol a hektolitry krve. :D
já bych řekl že by měli vymyslet fakt hustou grafikou jako v normla životě a pak at tam daj náký porno
mno nevim, soucasna "GP detska populace" si asi obrazku uzije az az. Tvrzeni, ze by se meli hraci z toho priucit je naprosta blbost, kazdy by mel dojit k dejme tomu "erotice "vlastni cestou bez toho, aniz by to okoukal od nejakych her, ktere nedavaji zadnou vahu tomu, co ve skutecnosti clovek zazije. Clovek bude hrat hry a pak to bude zkouset "live"? Mno nevim, nezda se mi to jako ta prava spetka koreni. Ale musim souhlasit s tim, ze nejaky ten rozvoj erotiky ve hrach by nastat mohl, ne ze bych nejak na to moc apeloval, ale neskodilo by to, rozproudit krev v zilach i z jine oblasti nez s jakou se setkavame dnes a denne. Ovsem vsechno ma nejaka ty pravidla a nalepka 18+ by mela zustat jednoznacne zachovana. Samozrejme v dnesnim svete, kde na internetu je porno skoro vsude se to tezko nejak bude resit a to nepocitam ty nadrzene deti, ktere se budou doslova trepat, aby si neco podobneho zahrali......
nechci tady komentovat ten clanek encet sem to ... neche se mi a tedka fkt nemam na to cas... ae zmente tu ikonku tohodle clanku na gp.cz xD chudaci gp kidz este jim sem rodice kvuli tomu zakazou chodit hrat cod2 :(
seX do her patří no!
nezapomente na sve mladči sourozenci vždy kdyš nejsem doma hned mi lezou na pc a mit normilni hru např gta a tam by mrdali tak to neni moc dobry:D
já teda ve hrách sex a lásku nehledám, ale když tam je, tak mě to potěší , například v Max Payne, Mafie dodá tomu tu správnou atmosféru. hry typu Lula, Playboy jsem nehrál a ani mě nelákají, přesto si myslím že láska a minimálně nahota do her patří, jak už psal autor je to více přirozené než onanovat nad tekoucí krví, bohužel existují lidé s ,,menší ,, inteligenci pro které je holá bradavka více nežádoucí než useknutá hlava, pak tu také existují lidé, kteří mají na opak ,,větší,, inteligenci a chtějí ,,méně,, inteligentním lidem říkat co mají a co nemíjí dělat, nebo se chtějí jen zviditelnit, a takoví lide potom zavrhují něco co je teprve v plenkách (myslím tím hry) no jen si vzpomeňte na výrok že Země je kulatá, tak samo je to s virtuálním hraním do doby než lidé neuvěří že hry jsou méně škodlivé než vzduch co dýchají, vždycky budou proti hrám, ale já nejsem taková skeptik a věřím že za 20let budou hry skoro součástí života ps: škoda že Hitler nehrál hry třeba by ničil svět jen ve hrách
Sex a láska patří do porna a romantických filmů. Ve hrách ho maj rádi snad jenom divní Japonci ale v JůEsEj a v Europě se preferují FPS a RTS, pokud tomu intimní vztahy dodají tu správnou atmosféru, proč ne, ale těžko je budu hledat ve válečných akcích a strategiích, které já nejradši. Hlavně když je tam brutalita jak sviň a hektolitry krve. >:-D Když chci vidět sex, pustím si porno.
moje tvrzeni je proc by to ta nemohlo byt kdyz se tam lidi rezou o sto sest tak proc tam taky nedam sex?
chtelo by to video ne ?
Nevim mno asi je to pravda a chtělo by to video.....!!!!! :D
co jsem slyšel o cenzuře Zaklínače :)
Jinak v realitě asi lidi motorovkou řezat nebudeme, ale holka /kluk/ se najde(a že je realita lepší než nějaká hra), takže hybaj od kompů někam ven, ať neřešíte takový blbosti :)
2hefo:na zasah 2 guliek a opakovat jednu pasaz levelu 20x a potom to aj tak neprejdes (vid. COD4 na Veteran...) ja osobne spis hraju quake ale projed COD4 na veterana je aspon narez......
když ve hrach vali krev jak parek a všici se tomu smějou tak mi to přide monhem horši než když se sem tam ukaže nějakej zajimavej pohyb...:D Ten kdo podle her někoho********je lepši než někoho poboda a pak se podžizne sam...
XD
mno..... podle mne ,jeste nedosahla zadna takovahle hra grafiky abych u toho honil xD beztak hra ktera nema konkurenci v tehle srajdach , freevideo.cz
:D:D: jj mas pravdu , nejlepsi beztak byla postelova scena v MAfii :D nebo GTA , cheat : funnymagnet , jaj ty stetky s robertakama jak zabijeli se mnou policisty D:D:D proste bozske
http://cz.iq-test.eu/?d=4849
- udělejte si nejlepší celoevropský IQ test vytvořen předsedou Mensy ČR a porovnejte výsledek s ostatními
- NEBO se staňte dealerem jako já a vydělávejte jednoduše peníze, fakt to funguje!!!
Fahrenheit, Mafia, Max Payne ... take KoToR i kdyz tam neni sex (jen jeden naznak na Ebon Hawku s Bastilou , nevim jak je to s Carthem pokud hrajete za zenu xD )... ostatni tituly jako GTA, Singles nebo 7sins nezminuji protoze tam jde o sprostou primocarost.... jinak fahrenheit doporucuju :).... v evropske verzi jsou sice "lechtive" sceny vystrizeny ale to vubec nevadi.... i tak ej to vyborna hra... a kdo se chce podivat na plnou, neorezanou verzi at si na nejakym torrentu najde heslo Indigo Prophets :)
...nejde o to udelat z her porno abyste u toho mohli mastit... jde o tom dat hram novou kostru, oprenou na citech, emocich... vemte si mafiu.... U sceny ze Sarou jsem potrebu vymastit nemel a stejne me dostala... Zdejsi komunita co hraje akorat tak CoD2 si ale asi stejne nedokaze predstavit jak neco takovyho muze vipadat....ty screeny z GTA a Luly tu vubec nemeli byt... :( ....
nečetl jsem všechny komentáře, tak nevím jestli někdo zmínil..ale pokuď nebudeme brát v potaz jen lásku a sex, tak hodně emotivní byla bezesporu Mafie, bylo tam přátelství, nepřátelství, láska, trochu toho sexu, zrada..prostě všechno..a myslím že dvoječka v tom bude pokračovat, takže taková vlaštovka...
tak hned koment nademnou to přesně vystihl..tak sry za repost
většina ste to nepochytili..nejde jen o sex, ale celkově zemotivnit hry, já sem pro...
a takové ty řeči na co to je, že nám to chybí v real life? co to je za řeči proboha, to snad fakt může napsat jen ten, komu to chybí..mě tady tento názor, či pohled na věc ani nenapadl..myslím, že citů má každej až až, ale u každýho se najde nějaký prázdnější období, tak proč to nevyplnit nějakou srdcovkou =)
to sou teda city XD xD
..že většina lidí tu má příliš citů v real life. Spíš naopak. Určitá část počítačovejch hráčů (neříkam všichni) jsou lidi co právě těch citů v životě moc nemaj, nebo ne těch pozitivních. Samozřejmě, hry to nenahradí, ale občas je nějaká ta náplast, byť ve formě hry nebo dobrýho filmu lepší než nic. :) A sex? Ten k životu patří, stejně jako láska. Proč ne do her? Nemusí to bejt ultra-realistický, ostatně Final Fantasy je všechno jen ne realistický a přesto tam ty emoce fungujou.. a jak dobře.
Povolit natvrdo sex ve hrách mi příjde asi tak hloupý, jako povolit souložení na dětským hřišti...
a proč sex natvrdo američani mají stovky pornostránek ale mají problém s prsy driady v zaklínači, sex by nebyl moc dobrý ale když se objeví nějaká nahá ženská tak z toho nemusejí dělat hned nějaký problém.
Konecne neco pro male deti,aby se trosku priucili:D:D:D:D
ty vole mona a svlecena
ty vole mona a svlecena
kdybych udělal hru tak polovina by byla tohle a druha střilečka :D
vzpominate si na postelouvou scenu z mafie :) uplne filmova:)