Minulý čtvrtek jsme byli na prezentaci chystaných herních novinek ruského distributora 1C Company, který se rozhodl významněji expandovat do Evropy a mimochodem koupil i českou Cenegu. Bylo nám představeno několik her, které jsme si posléze mohli i zahrát v méně či více propracovaných verzích. A právě z těchto her vám dnes přinášíme krátká preview. Nejedná se o všechny prezentované hry, ale jen o ty, které nás významněji zaujaly, nebo jsme o nich zatím nepřinesli žádné informace.
Fantasy Wars
Jednou z her, které jsme si mohli vyzkoušet byly Fantasy Wars – tahová strategie taktéž z Ruska. O hře jsme si, krom zahrání, dlouze pohovořili s jedním z předních vývojářů a dozvěděli jsme se zajímavé věci.
Celá hra je laděná do fantasy a v základu budete moci hrát za orky, lidi a dalších asi sedm ras, které si budete otevírat postupně. V kompletně 3D prostředí budete pohybovat celými jednotkami reprezentovanými jednou zástupnou z doslova ptačího pohledu, nebo pokud si obraz přiblížíte, jednotky se “rozpadnou” na několik a uvidíte velmi pěkné bojové animace, které, jak nám bylo sděleno, se rozdělují na více kroků. Například když jízda napadne pěšáky, nejprve do nich vjede a rozpráší je a teprve poté sáhne k boji muže proti muži.
Každá z jednotek získává zkušenosti a také nové levely, kdy si u můžete zvolit jeden ze tří perků (na každém levelu jsou nové) a naprosto tak ovlivnit vývoj jednotky. To nám bylo demonstrováno na příkladu lučištníka – v základu má jednoduchý luk a prakticky žádné brnění. Můžeme se rozhodnout zda z něj uděláme rychlého, ale málo chráněného rangera s rychlým lukem, jež využívá lesního porostu ke svému maskování, nebo těžkopádného bojovníka s kuší, který také nějaký úder vydrží a je schopen být v prvních řadách. Jedině dobrá kombinace všech jednotek vám může zajistit výhru proti přesile nepřátel. K dispozici budou také letecké jednotky, v hratelné verzi jsme viděli jakéhosi ptáka za lidi a proti němu bombardující vzducholoď z rasy orků.
Hra bude především o taktice a přemýšlení, přímý útok nemá smysl a většinou skončí nezdarem. V boji vám pomůže také zabírání měst, kde můžete rekrutovat nové jednotky, buď drahé a zkušené nebo levné ale nováčky. Tím se podstatně ovlivní zkušenost celé jednotky. Protože hra je fantasy, dočkáme se i kouzelníků a magie všeobecně, kteří se přechodem na vyšší levely mohou stát velmi ničivými. Krom toho hra obsahuje hrdiny se speciálními vlastnostmi, katapulty, balisty a mraky dalších jednotek.
Zajímavostí na závěr je, že hra bude obsahovat i multiplayer u jednoho počítače ala Heroes. Fantasy Wars by měli zaútočit na naše monitory již toto léto.
Rig'n'roll
Jako mladík v roce 2024 přijmete práci jako dopravce kamionu v Kalifornské oblasti. Začnete jako obyčejný řidič a ve finále se dostanete k vlastní společnosti a kooperaci dopravy po celém kraji. Sami tvůrci zařazují hru jako Sim hru s kamionovou dopravou. Trucky lze samozřejmě detailně upravovat v garáži od barvy nádrže až po tvar komínu.
Ve hře budete moci cestovat po stovkách kilometrů kalifornských silnic, které jsou autenticky zpracovány. Jak jsme byli informováni přímo z úst jednoho z vývojářů na prezentaci distributora 1C, grafici se vypravili přímo do kalifornie a natáčeli si všechny cesty na kameru a posléze je přenesli do hry. Krom převážení zásilek budete moci i závodit s ostatními řidiči a zvyšovat si tak své zkušenosti a hodnocení.
Graficky je hra na slušné úrovni a kamiony jsou propracovány do nejmenšího detailu. Rovněž města jako San Francisco nebo Los Angles jsou poměrně propracována. Jediné co mi připadá divné, jsou kymácející se kola kamionů, ale možná to tak má být. Rig'n'roll vypadá jako poměrně nápadité a zábavné pokračování série o kamioňácích.
NecroVisioN
Další hrou, která se nám dostala pod ruce, byla velmi nadějně vypadající NecroVisioN. Jednalo se o jeden poměrně propracovaný level, doslova nabitý atmosférou a boji. Podle sdělení jednoho z přítomných vývojářů je hra ve vývoji teprve něco přes měsíc a půl a přitom vypadá graficky opravdu fantasticky, hlavně díky použitému enginu z Painkillera, který je zcela přizpůsoben nové hře a využívá také fyziku Havok.
O kvalitě hry jistě mluví i fakt, že za ní stojí hlavní lidé, kteří pracovali na úspěšném Painkillerovi. Můžeme tedy čekat střílečku s mraky nepřátel, arkádovou hratelností a zábavností minimálně na úrovni Painkillera. Ve hře tedy čekejme monstrózní boje, nadlidské bosáky a interaktivitu s prostředím.
Příběh hry se točí kolem roku 1916 tedy v období první světové války, které není ve hrách tolik obvyklé. Jako mladý americký voják se připojujete k bojům ve válce, brzy však zjišťujete, že válka není jen na povrchu, ale stejná se odehrává i v podzemí, kde vládnou upíři. Ve svých bojích se tedy setkáte s nelidskými kreaturami a ve finále se dokonce převtělíte do kůže mága a budete za pomoci kouzel bojovat za záchranu lidstva.
Jak bylo naznačeno, měli jsme možnost zahrát si jeden level, stylizovaný do zákopů na některém z bojišť. Nepřátel bylo opravdu spousta a tak se naše puška stěží zastavila. Všude létala letadla, střílela děla a padaly bomby – celá omezená bojová zóny vypadala velmi živě a do detailu propracovaně. Grafika je opravdu pěkná a ač nebyla dotažená díky krátkému vývoji, vypadala o poznání lépe než desítky již vyšlých her. Boje byly občas ozvláštněny plněním nějakého toho úkolu jako odpálení bomby nebo nalezení předmětu jako je plynová maska. Objevil se také zajímavý bosák, jehož zničení vyžadovalo trochu přemýšlení (ostatně jako u bosáků z Painkillera). Ve hře budete moci dělat různá komba, speciality a jiné zábavné akce.
NecroVisioN vypadá opravdu velmi hezky a pokud vše půjde jak má, dočkáme se skvělé akční a zábavní střílečky. Nakonec jen dodám, že plné verze bychom se měli dočkat zhruba za rok.
Jak vidno, nejedná se o žádné originální počiny, ale spíše o dotažení již zaběhlých nápadů a jejich zabalení do líbivých kabátků. Hry pravděpodobně nedosáhnout AAA kvality, ale může se jednat o velmi zábavné kousky, především v podobě NecroVisioN. Nechme se překvapit.
Jenom měsíc a půl ve vývoji ... kuaaa koukám že pánové z ruska, docela hustě na tech hrách makají!! Když už hra chodí a má základní koncep a vypadá takhle hezky :D
Vnější atmosféra a světla vypadají úžasně, ale to zpracování zbraně, to je trochu podpásovnka.
No tak zatim ty screeny vypadaj jako z dob MS-DOS fakt hranaty
Chlapče ty vůbe nevíš o čem mluvíš. Hrál si nějakou hru, která běhala v MS - DOS? Asi jsi už moc zmlsaný hrama, které jsou postavené jenom na grafice. Jenže hra může být jakkoliv hezká, ale když postrádá hratelnost a už vůbec nemá propracovanej příběh tak je to daleko horší. Pro mě je daleko podstatnější hratelnost a příběh ( teda alespoň s průměrnou nebo lehce podprůměrnou grafikou ). Hry, které ve mě něco zanechají a rád se k nim vrátím, tak to jsou pro mě hry ty nejlepší. Třeba jako nezapomenutelná Mafie, Gothic, Hitman: SA, Syberia a plno dalších.
PS: Teď mě ještě napadla jedna stařičká hra, kterou jsem dohrál snad 10-krát. Heart of Darkness :) tu jsem v té době doslova žral.
mesic? hmm zajimave ja uz o ni vim urcite hoodne dlouho a to sem videl i screen takze asi tak....... neni nad informace z GP
dufam ze sa to da napalit... :D
na to se tešim nejvic skoda ze tu nedali trailer ale urcite to bude povedeny protoze z 2 svetove neni moc her s hororovou tematikou
jen doufám že to bude šlapat na good enginu poněvadš jsem bil nejednou sklamanej hry jsou supr ale komp si přece nemůžu kupovat každý 3 měsíce to dá rozum ne ? armoredcore
jestli jste hraly nekdo parkan 1,2 tak je to nejnadupanejsi hra od rusaku od 1C je to pro hrace, kteří mají rádi příběhy a hlavně scifi rpg kombinujicí se s vesmírným simulátorem. Tato hra z mích her co jsem kdy hral je uplne nejzazivnější s perfektní příběhem a slušnou grafikou.. jedina hra kterou sem si kdy koupil :D a to diky jedničce která taky byla dobrá ale 2 je uz propracovanejsí. a je za velmi nískou cenu....
...celkem dobrý hry...určitě je někdy zkusim!
...
já nevim ale na 75% je to obšlehlé z King of the Road
to je 1. světová ;o)
pěkné prostředí doufam zě bude i dobrý příběh a hra se nebude sekat a bude velky vyber zbrani
space rangers. Taky hodne prijemna hricka:)
Že je hra měsíc ve vývoji, když přesně tyhle obrázky jsem viděl někdy minulý rok v září, a mám dojem že dokonce tady na Game Parku. Takže by to chtělo trochu zamyšlení se nad vývojem her, jelikož vytvořit něco takového za zhruba měsíc je pro průměrné vývojářské studio téměř nemožné.
Jak jsem koupil tak prodavam. Jeden z hlavnich vyvojaru te hry mi rekl ze hra je ve vyvoji teprve mesic a pul a nemam duvod mu neverit. A v dnesni dobe neni problem udelat jeden hratelnej level za mesic, predpokladam ze na tom dela tak deset lidi a engine maji hotovy z PainKillera, jen ho trochu doladili.
Tady to smrdi pruserem :D ted uz jen kdo od koho! :)
Mluvíš mi z duše :-)
Všechny 3 hry vapdají moc pěkně, obzvláště fantasy a válečná.
Pamatuji, je to cca 2roky zpátky, vyšel Perimeter - Výborná strategie právě od zmiňovaných 1C
...aneb vogorilené wéčko, píčovina a píčovina.
Mno, už by se nad sebou ti vývojáři mohli fakt zamyslet...