Herní průmysl má celou řadu neduhů a jedním z těch největších jsou rozhodně bugy, tedy chyby nejrůznějšího rázu, které znepříjemňují hraní, v některých případech ho dokonce činí nadále nemožným. Zná je každý, kdo někdy spustil nějakou hru, protože v určité podobě se vyskytují prakticky všude. Hry jsou natolik komplexními programy, v nichž při sobě musí držet tolik prvků a mechanismů, že není divu, když se nějaká ta chybička vloudí. Aby ale nerušila hráče od příjemného zážitku, měl by jí vychytat betatesting. Jenže tady je kámen úrazu. Zatímco někteří vývojáři si zakládají na vybroušenosti svých titulů, a když už se nějaký ten brouk objeví, má opravdu jen titěrné rozměry (příkladem budiž třeba studia Blizzard či BioWare). Jenže jsou i tvůrci, již na výstupní kontrolu příliš nedají a pouští do světa sice neuvěřitelně složité a na papíře zajímavé kousky, které se však v praxi příliš nedají hrát (většina ruských titulů).
f
Proč si vývojáři nedají větší pozor a neladí lépe? Důvodů je hned několik. Jednak jsou tu tradiční faktory: čas a peníze. Vývoj se obvykle protáhne na dobu delší, než byla původně předpokládána, a tak se spěchá, kde to jen jde. Jelikož je betatest až na úplném konci výrobního procesu, často dojde ošizení právě on. Nebo na něj zkrátka nezbudou peníze, jež padly na ostatní skvělé „featurky", jimiž se lze chlubit na krabici. Na ní se hráč ale nedoví, jak je hra odladěna a jaké má mušky, takže autoři mnohdy betatest nepovažují za příliš důležitý. Dalším důvodem může být rozháraný tým se špatnou koordinací práce. Poměrně častým jevem je vývoj probíhající na několika místech a následné skládání jednotlivých, často špatně slučitelných prvků dohromady. Výsledkem mohou být problémy, které nespraví ani sebelepší betatest.
Pojďme si bug definovat: jedná se o programovou, respektive softwarovou chybu. Odhadem, neboli v průměru obsahuje tisíc řádků zdrojového kódu zhruba dvě takové chyby. Bugy se přitom dají rozdělit do několika typů. Prvními a ještě relativně snadno odstranitelnými jsou chyby v syntaxu, to znamená v jakési gramatice programového jazyka. Stejně jako v mluveném jazyce neporozumíte špatně poskládaným větám. Jenže člověk dokáže autonomně myslet, a tak se smysl většinou dobere. Stroj to nedokáže, a proto vyhodí chybovou hlášku.
Poměrně nepříjemné jsou chyby v logice. V tomto případě se jedná o špatně nastavený algoritmus, který se spustí v určité situaci. Představte si početní příklad, jenž závisí na použití správného vzorce. Pokud programátor postaví vzorec špatně, je pochopitelně i výsledek nesprávný, přestože počítač počítal tak, jak měl. Například v Gothicu znamenala mylná rovnice to, že hráč mohl skákat z libovolných výšek, aniž se mu něco stalo.
Možná nejzásadnějšími problémy jsou ty designové. Zatímco syntaktické a logické chyby lze relativně jednoduše obejít, případně opravit patchem, pokud se tvůrci dopustí designového omylu, je tu velký problém, který může dokonce znemožnit dohrání hry. Může jít třeba o špatně postavenou úroveň, kde se neotevřou dveře, další variantou je moment, kdy se hráč dostane do bezvýchodné situace (nemá například šanci dostat střelivo, aby mohl zabít bosse apod.), nebo vývojář jen přecení hráčovy schopnosti natolik, že druhý jmenovaný neví, co se po něm chce.
Tolik hrubý nástřel teorie a na následujících řádkách si vypíchneme nějaké z titulů, které se díky bugůms staly nechvalně proslulými.
Blacksite
Od střílečky tvůrčího týmu Midway jsme si slibovali mnoho, nakonec však v negativním smyslu zaujala především svými chybami. Velmi nepříjemné bylo například nenadálé mazání uložených pozic, což naštvalo dvojnásob, vzhledem k tomu, že hra ukládala sama na předem daných místech a hráč si tak svůj postup ani nemohl sám pojistit. Ani umělá inteligence spolubojovníků (o nepřátelích nemluvě) se neměla čím chlubit. Když dostali borci na starosti otevírání dveří, často pobíhali kolem a nemohli vstup najít. Pokud by to aspoň mohl udělat hráč svépomocí, ale ne – bylo to řešeno formou skriptu a otevřít musel ten který parťák. Hrůza. Publikum se dočkalo jen těch nejnutnějších patchů, které tuto nedokončeně vyhlížející hru dostali aspoň do jakž takž hratelné podoby. O nic více se nepokoušeli, a tak jistou útěchou může být jen přiznání chyby hlavního designéra Harveyho Smithe.
Dungeon Lords
Tenhle kousek byl fandy tradičních kobkařin dlouho vyhlížen a mohl být skutečně dobrý, jen kdyby se jeho klenba nezhroutila pod nánosem tun bugů. Po vydání bylo Dungeon Lords prakticky nehratelné. Některé úkoly – mezi nimi i ty hlavní – se nedaly vyřešit, protože patřičná NPCčka nebyla k nalezení. Nebo jste se dostali třeba do pevnosti Fathin, odkud se ale už nešlo dostat. Jednoduše proto, že někdo zapomněl otevřít východ. Pokud jste zkusili nahrát nějakou z uložených pozic, měli jste docela velkou pravděpodobnost, že naběhne chybová hláška, protože v prvních verzích nebyly savy a hra příliš kompatibilní. Ve světle těchto problémů už ty technické, jako například časté výpadky zvuku, jimž pomohl jen restart, působily titěrně. Zmíněné nejhorší chyby se podařilo odstranit mnohasetmegovými patchi, ale pachuť ze hry v ústech hráčů zůstala. To věru nejsou dobré předpoklady pro druhý díl, který už je ve vývoji. Lepší by bylo se od této značky navždy distancovat.
Enter the Matrix
Velkolepý projekt od Shiny Entertainment a bratrů Wachovských, který doplňoval filmovou trilogii Matrix, byl po komerční stránce velmi úspěšným, ale v recenzích se na něj snášela tvrdá kritika. Auta se chovala naprosto šíleně, nepřátelé se objevovali odnikud, hra se podivně cukala a kamera dělala psí kusy. Takové, že jste občas ve frenetické akci nevěděli, kde vám hlava stojí. I v tomto případě končila většina pokusů o nahrání uložené pozice smrtelným bluescreenem. Místo aby se šéf studia Dave Perry kritice postavil, začal vykřikovat něco v tom smyslu, že recenzenti nejsou cílová skupina a oháněl se prodejními čísly, které však zajistila jen známá značka. Takhle obhajovat zjevné chyby nám nejde na rozum.
Söldner: Secret War
V podobě multiplayerové střílečky Söldner: Secret Wars, která měla posloužit JoWoodu k využití vlny zájmu o Battlefield, se na trh dostal jeden z vůbec nejhůře odladěných titulů všech dob, který naprosto neodpovídal ceně, která za něj byla vyžadována. Ve skutečnosti by si ho většina hráčů, kdyby věděla, co je čeká, nevzala ani kdyby jim JoWood ještě zaplatil. Söldner byl tak zabugovaný, že mnohdy nešel ani spustit a jistě si dovedete představit, jak muselo vypadat hraní, když už se do něj na pár minut podařilo připojit. První patche aspoň umožnily spuštění, ale s hrou to stále vypadalo bídně. Jakmile jste si vyvolali seznam parťáků, hra se nekompromisně zřítila do systému. Jistě nepřekvapí, že také vyváženost stála za velké kulové. Například sehnat dostatek peněz na aspoň trochu lepší výzbroj trvalo hodiny, které vám ale hra ani neumožnila v jejím světě strávit. Okamžik smrti byl totiž rovněž oblíbenou příležitostí, kterou Söldner neváhal využít, aby se mohl odporoučet z obrazovky.
Tomb Raider: Angel of Darkness
Šesté dobrodružství s Larou Croft v hlavní roli mělo být nejlepší ze všech. Bylo tím nejhorším. Bugům se podařilo naprosto zničit atmosféru i hratelnost, jelikož ovládání díky nim bylo zcela nepřesné a pomalé. Dále tu byly výpadky grafiky i zvuku. V některých případech se hra ani nespustila, v jiných se z nějakého neznámého důvodu neskutečně zpomalovala. Videa se nepřehrávala, na denním pořádku byly pády do Windows, ale i restarty PC. Zkrátka katastrofa, která sérii Tomb Raider málem zlomila vaz. Za neutěšený stav může pravděpodobně vydavatel Eidos, který tlačil na tvůrce, aby vydání urychlili. Paradoxně to ale odneslo právě studio Core Design, kterému byla celá série odebrána a předána Crystal Dynamics.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines
V tomto případě jsme chyb litovali opravdu hodně, protože jinak byl Vampire: The Masquerade – Bloodlines fantastickým zážitkem s neuvěřitelnou upírskou atmosférou. Ale bugy se tu zkrátka objevovaly na každém rohu: postavy se propadaly do země, procházely skrz zdi nebo zůstávaly trčet ve vzduchoprázdnu, což znemožnilo interakci s nimi. Velkou chybou bylo také používání střelných zbraní. Jakmile jste jednou vystřelili, byl zpětný ráz natolik silný, že další precizní střela už nepřicházela v úvahu. Problémy byly i se sbíráním předmětů, zvukem, který neodpovídal obrazu, nechyběly ani obligátní pády a protivníci někdy byli dokonce nesmrtelní. Jelikož studio Troika Games krátce po vydání zkrachovalo, neměl kdo vytvářet potřebné patche. Hra byla ale v jádru natolik kvalitní, že se této práce ujali sami fanoušci. Momentálně už je k dispozici neoficiální update na verzi 1.5, která je hratelná bez větších problémů.
Jak vidno, bugy dokáží velmi znepříjemnit hraní jinak zajímavých a kvalitních her. Bohužel se zatím nezdá, že by se blýskalo na lepší časy. Určitou výhodu v tomto směru mají konzolisté, jejichž hry musí procházet přísnou výstupní kontrolou, a tak se eliminuje celá řada nepříjemných chyb. Na druhou stranu to mají o něco horší s vydáváním patchů. Každopádně bychom byli moc rádi, kdyby se herní tvůrci napříště více věnovali betatestu.
pamatuju na Sacred. To bylo bez patchování taky libovka... :)
a nebo Daggerfall?
nemusime chodit zas tak daleko a podotkneme,ze cod2 je bugu taky plny .. 1.0 samozrejme X-)
zajímavý nápad, měly byste sem dát třeba i COD4 :) MOHA a spoustu dalších titulů u kterých slovo BUG má být jen v hlášce, že žádné nemá
a kde jsou takove hry jako oblivion ci gothic3? a nejde se jich daleko vic v horsim stavu, nez hry, ktere tu uvadite...
Sacred, docela dobra hra... Bavila me tedy vic nez Diablo ^^´
No, a ted vysel Sacred Plus v jistem hernim casopise (hip hip...).
Jinak je to velmi zajimavy clanek, o Vampire jsem uz slysel nescetnekrat a hraci si jej jenom vychvaluji (ani jsem doted nevedel, ze je neopatchovany tak prozrany bugy XD ).
vsechny hra maj bugy, u nekterych se na to da budto zvyknout a nebo nejsou zasadni. Jsou i hry, kde oprava vedla k vytvoreni dalsich bugu :DD
Mě trefí! Jak jste, proboha :D, mohli zapomenout na Daikatanu nebo Venom: Codename Outbreak??? :D To jsou teprve perly. Daikatana za dokonalý umělý kreténismus, Venom za propadání se, prolínání všeho se vším a pamatuju na perfektní misi v baráku v lese, ve kterém bylo nutné něco čmajznout. Jenže barák byl napěchován nepříteli a všichni byli propadlí pod podlahou. V jste je neviděli a nemohli skrz podlahu střílet, oni vás viděli a pálili neomylně. S žádnou jinou hrou jsem se tak nenavztekal, ale ten pocit, když jsem to dohrál, vám řeknu... :D A to byla verze s patchem. Bez patche to nešlo spustit :D
pamatuju na two worlds....kůň stojící kolmo a jdoucí po sloupu nahoru mi zůstane v hlavě navždy:)
hahahahahahahah.Kdyz jsem si precetl tvuj komentar o tech hrach malem jsem se priposral smichy :D
..má tak další funkční patche, jen díky fanouškům. Aktuálně asi 1.6, první verze byla taky na odstřel..
I když vychytávání takovejch bugů WoWka, trvalo snad celej první rok.. a i dneska tam nějaký menší či větší jsou.. ale MMORPG jsou jiná kategorie.
...Far Cry, sice je slavný kvůli grafice, ale třeba na max obtížnost to evidentně nikdo netestoval. Bugů docela dost a bez využití jednoho v AI to ani nešlo dohrát..
a co treba flashpoint ? :] kdy po nekolika minutach hrani se restartovalo PC :] nebo sis proste volne prosel zdi jak se ti to hodilo :] nebo mafie :D kdy postavy stali na mistech bez pohybu :D nebo kdyz sis proste prelezl mapu a padal si nenavratne nikam do ......... :D a co potom kdyz ti koukalo kus hlavy z horni casti auta ? :D no je toho dost . ;]
Třetí série GTA. Tolik bugů jsem pohromadě ještě nikdy neviděl. Nebo třeba legendární Driv3r, který proslul až do nebe volající neoptimalizací enginu, neskutečně trapnými chodícími misemi, nebo grafickou lahůdkou v podobě neviditelné vody v bazénu. Ale abych nekřivdil, tak blbnout s poldama je docela prča. :)
LoL xD xD xD tak na zem s toho chčiju ještě ted xD xD
Nejzabugovnejsi hra, mohli jste potkat letajiciho vojaka se zvukem helikoptery ktery se vznasel nad dzungli a strilel po vas, v dzungli vas zranovala neviditelna sila (zvirata nebyly videt :-D) nebo treba s autem sem mohl jezdit pod hladinou..
we wowku je jich tolik že se všechny ostatní hry můžou jít zahrabat :D
hra má nějaký bug (možná vyjma PacMana), jen nějaké hry je mají zásadnější a nějaké, že si jich vůbec nevšimnete :)
Tak na tohle bych mohl napsat i knihu co jsem zazil, treba slavny bug v Sacred s lahvi vodÿ, diky nemuz hra nesla dohrat, nebo slavna verze Titan Quest 1.0b, to jsou primo perly, jiste bugy jsou v kazde hre, nejde vychytat vse, ale pokud je ovlivnena zasadne hratelnost nebo dokonce nemoznost dohrani hry, tak je asi neco spatne, vem me si napr CoD 2, kolik obsahuje bugu a presto ho tu hraje hodne lidi
no , zalezi na servru na kterym hrajes , na offic skoro zadny nejsou , zato treba takovej Mystiq :D
No a jeste jsem si vzpomel na tuhle hru a jeji jedinecne respovani nepratel na vsech mistech a do nekonecna, neni nad to kdyz se po zabiti posledniho nepsatele spusti dalsi animace a kolem vas se objevi dalsich 10 borcu s kulometama, dekuji autorum tehle mizerne hry :D:D
Nebo hororove The Suffering - Ties That Bind - kde na jednim miste mela byt rozbita mriz a byla tam cela a nesla samrzejme rozbit :D:D , jinak je to skvela hra
Prince of Persia - The Two Thrones - Bug s plosinou od ktere se neslo odrazit, taky nepochopim jak to testovali, diky tomu to neslo dohrat
Teda když si to tu čtu... co takhle založit něco jako Wiki herních bugů? :D
Co si ještě tak vzpomínám: Venom - ve výzkumné stanici se do jednotlivých pater dostávalo pomocí žebříku uvnitř budovy táhnoucím se od přízemí po nejvyšší patro s tím, že v každém patře se muselo vstoupit na plošinku a přestoupit na další část žebříku. Jenže každá "druhá" plošinka byla jen "halucinace" :D, takže ste se propadli o pár pater níž, některé části žebříků byly taky jen halucinace, občas jste ze žebříku propadli sjrz zeď na chodbu před nepřátele a zdi byývaly průhledné - vy jste zase nic neviděli, ale enemáci to do vás šili skrz zdi a dokonce i z několika pater naráz :D Vážně - tuhle hru doporučuju notorických cholerikům. Navíc jste měli parťáka, jehož smrtí končila mise. Jeho dokonalé skloubení kreténismu, imbecílie a vrozené debility se mohlo rovnat snad jen Daikataně. Nikde jinde jsem se ještě nesetkal s tím, že by se po startu levelu parťák rozeběhl ke srázu a spadnul. A to po každém loadnutí levelu - řešením bylo znovu projít celý předchozí level :D
***
Delta Force 2 - na některých grafikách bez patche byla vidět jen země, stromy a budovy. Nebyly vidět kopce, řeky, srázy ani nepřátelé. Ti vás ale viděli a snipovali skrz celou mapu :D
***
Call of Duty 1 - při misích za rusy v zasněženém městě se občas vyskytnul neměc, zastřelený a ležící na zemi, přesto stále hejbal hubou a vykřikoval "bolesti" :D
***
MoHAA - chvíle, kdy se do sebe zaklesnuli dvě postavy a musel se restartnout level.
http://img145.imageshack.us/img145/5983/mohaahy5.png
***
BF1942 - vznášející se tanky nebo tanky stojící na maskovací síti
http://img79.imageshack.us/img79/1413/bf19422mc2.png
***
Driver - Pamatujete na stařičkého Drivera? A mise v San Franciscu? Na těch jejich hopsajících silnicích šlo občas svoje auto doslova vymrštit na celou mapu, slovat jak letíte nad budovy a letět tak dlouoho, dokud nebyla celá mapa prťavej flek v dáli a následně hra nespadla :D
***
Trochu ůlehce OT: Co takhle Xan v UT'99? To musel bejt bug, jinak to nemlo být možný :D
Ještě jsem si vpomněl - FarCry - pokud budete někdy objíždět ostrov na člunu, všimněte si někde vznášejícíse postele nebo lavičky či co to bylo :D
http://img144.imageshack.us/img144/4211/farcry0000go8.jpg
http://img341.imageshack.us/img341/6724/farcry0001rp7.jpg
Každá MMORPG (Wow, Lineage, Lotr) a patchuje se v plným provozu :D a někdy to je o nervy :D
Jedna z nejlepších RPG her, kterou jsem měl možnost hrát. Moje nejhorší zkušenosti byly s padáním hry, s kterým mi v pravdě nepomohl ani onen patch...
Častokrát jsem byl úplně zoufalý, naučil jsem se ukládat snad před každými dvěřmi, do kterých jsem musel vstoupit, protože to z 50% znamenalo pád do systému...
... přesto to byla hra natolik dokonalá, že jsem jí dohrál třikrát. Tuším že asi 6 různých konců a nespočet různých chování, už jen podle toho, jakou "rasu" upíra jste si vybrali. Pak záleželo na vašich atributech a také na tom, které odpovědi jste si vybírali. Šíleně komplexní hra. Škoda, že se už jen těžko dočkáme dalšího kvalitního pokračování...
Mimochodem, "neuvěřitelně uvěřitelná" sonda do upírského světa. Doporučuji každému.
ahoj.článek dobrý, až na chybičku v článku ... viz věta : >
Ale bugy se tu zkrátka objevovaly na každém rohy: postavy se propadaly do země, procházely skrz zdi nebo zůstávaly trčet ve vzduchoprázdnu, což znemožnilo interakci s nimi.
Ale bugy se tu zkrátka objevovaly na každém rohy ( nemá tám být rohu ? ) ... :)
A co třeba Warhammer: Fire Warrior?
v jedné misi, kde už se bojuje proti chaosu a máte zničit Dreagnoughta, či co to je za robota. Díky bugu s chybějícími dveřmi se k němu dá dostat dvěma cestama. (Chybějí dveře a jejich zámek si volně visí ve vzduchu a lze ho jednoduše obejít) avšak, pokud jste těmito dveřmi prošli dříve, než bylo určeno autory hry (tedy ve chvíli, kd se zámek rozsvítil zeleně), tak mise nešla dohrát...
A k těm Vampire: TBM:
Ano, bugů ta hra měla spousty, ale díky skvělé atmosféře a příběhu byly prakticky přehlušený...
Myslim že by mě víc trápila ta barva vody. :-D
To bylo típnuto ještě na staré sestavě, kde to jakž takž šlo vůbec spustit :D
Nebo bug v článku? :)
To mi řekni jaký staršný bugy jsou ve WoW?
prvni oficialni verze ktera byla vylisovana a prodavana nesla vubec spustit, pomohl az prvni patch, ktery z ni vsak udelal jen asi 10min demo :D - hra totiz nemazala data z RAMky a proto po uplnem zaplneni doslo k restartu nebo padu, myslim, ze hra zacala byt hratelna az tak po 4. patchi
fot martinez cz:Se nediv,kdyz sis s tim pohral...ja sem tu dohral asi 3x a nikdy sem nic takovýho nezažil..když si s tim hraješ a neumíš to,tak se nediv,že pak máš lavičky a kdo ví co ve vzduchu a moře je v maskáčových barvách.
Nejsi krapet puntickar? :)
Například v Gothicu znamenala mylná rovnice to, že hráč mohl skákat z libovolných výšek, aniž se mu něco stalo. ||
To by mě zajímalo, kde teda a v jakém dílu. Hrál jsem všechny čtyři díly z toho tři sem kompletně dohrál, ale ten tvůj bug jsem nikde neviděl. Mohl by si to definovat přesněji?
Ja si s tim nehral :D Jen jsem mel oklesteny veskery efekty, aby to na tehdejsim Radeon 7000VE behalo :D
mels ji sundat tim kanonem :)
vyvojari ti tak vlastne dali "nastroj" kterym ten bug muzes "opravit" X)
- byly, sou a budou ale ja se s nima moc nestkavam (v oblivionu byly treba dobry :D)
Takže to jak tu říkáte že WoW má bugy... tak bych chtěl vidět jaké....
Asi jste Free WoWkaři kteří hrajou na neoficiálníém emulátoru na WoW ... který je zabugovaný protože s tim blizzard nemá nic společného...
Oficiální server WoW... má sem tam pár chyb.. ale v každém novém patchy jsou opraveny...
...patche ,patche ,patche a nebo bohužel takový hry nehrát !!!!!!
Wowko je nej!!!!!!!! good server je giga fun
a co takhle gta serie nejzabugovanejsich her nikdy nezapomenu kdyz sem se jen tak projizdel po san fieru a predjela me prazdna motorka :-D tak sem ji sledoval az do lesa kde si to supla do reky haluzz
Řekl bych, že za všechno může spěch. Honem honem, včera bylo pozdě, to se ozývá všude. Docela tomu rozumím, rozdíl v tržbě za hru vydanou před Vánoci a za hru vydanou v lednu, kdy většina plebz splácí půjčky Providentu, může být drastický. Lidi prostě chtějí rychlý a levný šunt, a netýká se to jenom her.
Tak třeba zmíněnou hru Vampire jsem si po přečtení recenze nekoupil a počkal, až budou patche. Koupil jsem si ji asi dva roky po vydání, navíc asi za třetinovou cenu a hlavně bez nervů u snahy ji rozchodit.
Podle mě to je hlavně úkol pro recenzenty: Nebýt srabi a klidně napsat "hra má obrovský potenciál, ale spoustu bugů, takže zatím nekupovat". Jenomže recenze se taky musejí napsat rychle, honem honem, včera bylo pozdě. Zvlášť na BonusWebu ;o)
Je v každé hře je pár bugů ale nejvíce co jsem kdy viděl je v cod2 v jiných hrách teda spoň u mně xD jsem nic neviděl jen u crysis an starším kompu mi nespadla palma xD ale teď se mi to vůbec neděje jen cod je trochu na to specialista xD
to co si napsal o CoD 1 si asi s něčím peteš ;)
CoD4 do toho netahej xD asi nevíš naco jsou opravné patche.. které se na tyto hry zřejmě nedělaly..
JInak celkem dosti kousku z těch gta je podle mě z Multiplayeru.. protože takovou inteligenci tam fakt nemaj xD .. ale ten jump z trucku.. zajímavý...
Jo a v Mafiji taky bylo pár luxusních bugu.. zaletěl sem do nějaké stěny a točil sem se v neby a pětistovky naskakovaly xD
hrajte 1.6 ta nema skoro zadny bugy
V tomhle světě platí, že bez dobrého není špatné a naopak. Tudíž když se udělá dobrá hra musí mít i něco špatnýho v sobě. Tak to prostě je.
Nevim, jestli to tu uz nekdo nenapsal, ale v CoD4 je jeden bug, ktery znam a myslim ze stale neni opraven. V mape Pipeline se da v podzemnich chodbach vlezt za drateny kryt trubek a co je horsi neda se tam strilet :) myslim ze jediny zpusob jak dotycneho zabit je, se trefit do koncetin ktere koukaji ven :D kdyztak napiste jestli je to uz opravene
vedou! Kdo hral GTASA vi, o cem mluvim:P
Nepletu :D Už nevím, jak se ta mapa jmenovala, ale v singlu - prošlo se koridorem domů, na takový malinkatý plácek, kde stály napravo nějaké stromy a za zídkou číhali v bílém mundůru němci, o kousek dál byl nějaký zničený autobus nebo co. Od autobusu se pokračovalo nalevo mezi nějakými betonovými PT zátarasy k nějakému domu se schody po pravé straně, kde číhal těžký kulomet. A právě u toho autobusu byl němec, kterýho jsi zatřelil, ale on i tak na zemi furt hejbal hubou v tý kukle a křičel na ostní němce. A když tak o tom přemýšlím, tak to možná byl CoD2 - teď jsi mě teda zmátl :D
Co přidat serii GTA? nejvíc zabugovaná hra nebo takle viecong? vyjmenoval si jich hodne ale řekl bych že gta si nemel ignorovat ;)
ale když už mluvíte u bugách .. tak král bugů je mohaa .. ten by bez left leen bugu snad už nešel ani hrát ...
tak teď něco z domácí scény :)
https://www.youtube.com/watch?v=fcFXwhG99ac
ne asi
ten je zabugovanej az az, ale ne broukama, nybrz detima
ONLY LINEAGE :)
Nedávno sem si pořídil Sacred Gold (Sacred + Underworld + Plus + poslední patch) a narozdíl od klasického Sacred ( = MEGABUG) sem překvapivě za celou dobu narazil asi tak na 5 bugů....juchůůůů :-D
OMG ZASE NEJDE NA 1.0 cod2 ZALOZIT POKOK omg OMG omg!!!!!!!!!!!
takovy naky new cheaty ne ?
..má i oficiální pár bugů, ale je to ten typ na kterej buď běžně nepřijdeš, nebo ti bude otravovat život jen když dolezeš na 70.. samo srovnávat to s free verzema nejde, to skoro ani neni stejná hra.
Dřív to bylo horší, dneska už je WoWko velice v pohodě. :)
Heh a jak někdo připoměl, Sacred. To byla bug game. :D
/.- EMO FUCK
má GTA..vobčas sem prostě nechápal demenci autorů..
nechápu když maj doprdele ty testery proč ty brouky nenajdou???
já když jsem dohraval Prey, tak se mi stala pomerne neuveritelna vec.....strilel jsem HASÁKEM :-) a navic to melo asi jenom 100 naboju, takze jsem pak byl beze zbrane :-)
ja si nepamatuji vsechny hry.. ale v posledni dobe me utkvely v pameti dva pripady... CRYSIS kdy jsem sejmul tank a on vysel ve vzduchu.. dokazal jsem normalne po zidkach vyskakat az na nej :D a byl jsem s tankem cca 2 metry nad zemi :D a pak vrtulnik ktery jsem sejmul a byl kolmo k zemi prilepen na jednom miste a strilel jak pominutej :D
a druhy pripad byl v COD4 kdy jsem se vyskrabal na zidku a chtel jsem skocit na takovej balkon.. normalne jsem na nej skocil a propadl jsem se.. nedodelaan textura nebo nvm... :(
takove detaily dokazi zneprijemnit hru
kdyby ty hovad* autorska vydali par patchu, ktere by odstranili tech spusty bugu co tam je, tak by to byla uplne skvela multiplayer parba
Zabugované nejsou jen ruské tituly (hmm, opět jsou nejhorší Rusáci že, proč né třeba Číňani?) ale i EA má ve svých hrách dost bugů.
To je nanic ty hry nemeli vytvorit vubec nebot to je naprd :D a le zase na druhou
stranu to nekdo muze vyuzit :D jenze za to je BAN ! :D to vi kazdej vul ktery si toto
precte :D ADMINI by se meli vic vjenovat hracum nez aby tam byly a nic nedelali
:D to je asi vse co jsem chtel rict :D tak preju hodne stesti tem kteri takovy hry
maji ! :D
Například se panďuláci po smrti nepřirozeně zapíchli hlavou do země a nohy jim tak srandovně trčely do vzduchu :D
Fotky jsou z CoD1 a CoD UO, obě hry opatchované, jsou to fotky jak z multiplayeru tak ze singlu :-)
http://imgupload.cz/muj.php?obrazek=7z3zBBCZcj.jpg
http://imgupload.cz/muj.php?obrazek=VrJKnW238H.jpg
http://imgupload.cz/muj.php?obrazek=AQa6lBj8Qi.jpg
http://imgupload.cz/muj.php?obrazek=6Q2mJPMGWH.jpg
http://imgupload.cz/muj.php?obrazek=XJvszaJjTZ.jpg
http://imgupload.cz/muj.php?obrazek=3HTNWZzhGX.jpg
Swat 4 jsem hrál hodně dlouho aktivně.
Jo když seš lama, tak si máš nač stěžovat.
Co je pro většinu dobrá je pro jednoho blba špatné.
Je jasné o koum mluvím.
Nebo mi snad není rozumět?
Nevím o jaké spoustě bugů mluvíš?
Spoustu bugů najdeš i u Call of Duty 4 pokud to vezmu z tohohle pohledu.
Bug je asi i to, že ponďulák ze zbraně střílí že?
Nejhorší bugy jsou ve verzi 1.0
Tebe bych topoval, že jsi patch ani nenainstaloval a plácáš tady kraviny.
Hochu vzpamatuj se!
Jednou, když tady nějaký recenzent psal na tuhle hru recenzi, tak se správně sebe zeptal...jsem lama.
A já si na to dokázal hned odpovedět...ano kamaráde jseš. Nic vezlém proti autorovi, ale napsat že UI je hloupá a že se s tím nedá nic dělat.
Kdyby UI bylo tak hloupé, tak bych lidi při coop nepovažoval za blbce a sem tam mi neujely nervy.
Prostě kdo umí taktizovat, tak si ničeho nevšimne.
Popadají jednotky?
Popadají, ale při šikovném manévru se dá obsadit místnost plná pistolníků bez jediného zaváhání.
Tak kde je chyba?
Hra se hraje dobře jen měli za arrest omezit body na 2
Zakázat sprej a pepřovou zbraň maximálně pro jednoho.
Tazér se měl z MP také vyškrnout.
Člověk by ty lamy s tazerém a sprejem nejradši jel přerazit.
Kdybych si měl všímat kdejakého bugu...
Tak bych z toho měl hlavu kolem.
Po cca 2500 možná i více...
strávených hodin hraním hry Mafia.
Jsem našel tolik bugů...
A nevadilo mi to.
I kdyby jich bylo 1000(což nebude moc daleko od pravdy :-) ).
Tak mi to prostě vadit nebude.
Takové hře se to dá odpustit.
A že sem třeba auto s Donem Morelem zůstane vyset ve vzduchu a nebo se při honičce s gangstry dvě auta s nimi propadnou.
To se dá odpustit.
Kdyby se mělo takhle dbát na kdejaký bug, tak většina her si neodnese ani 30%
Hm nevim o tom ze by restartovani v OFP byl bug. Pokud vim tak padani zpusoboval crack, ci chybejci originalni cd v mechanice, cili ne bug ale protipiratska ochrana. Co se tykalo prochazeni nekterych objektu opravoval nejktery patch....
kdyby jsi hral Swat 4 aktivne, tak nepises takove kraviny, co pises.....podle me, ze nemuzes zatknout omracene vipku, strilet tesne vedle prekazky (coz se stava u nekterych predmetu), jsou ve hre mista, kde si stoupnes tak te ostatni nevidi (jsi neviditelny), kdyz hodis stingera/flash o dva schody vyse, nez je protivnik- nic mu to neudela i kdyby melo....tohle jsou podle me pro MP dost tezke chyby, takze nez priste napises neakou hovadinu, tak zapni mozek...takze tim tvym aktivnim hranim pocitam, ze jsi myslel projety singlplayer a 3 minuty v multi
na me strileli prez textury. V rebelskym tabore Nemora mi par rebelu vlezlo do skal a skrz ne do me palili lukama, musel sem utyct :)
Ty si hral 4 dily? To by me teda zajimalo jaky?
ja raz hral Hyden and dangerous dobra hral ale v jedne misi sem mnel zabit vsichni nacky ale jeden se propadl pod level vykrikoval neco po nemecky a strilel na me zespodu ze zeme :D
neni ve verzi 1.5, nybrz ve verzi 3.5
clanek docela o nicem ale dobry
sacred je skvelej
tuhle hru jsem hral davno to si jeste pamatuju....
dmnce yhle clanky sou na zbliti
dmnce yhle clanky sou na zbliti
jsem dohrál snad 3x nebo 4x. S oficiální ma pak i neoficiálními patch jde hra v pohodě dohrát a bugů si ani pořádně nevšimnete. je jich opraveno opravdu spousta. Jinak hra je to absolutně skvělá.
takovy chyby sou v kazdy hre at uz mensi nebo vetsi vzpominam si kdyz byla v jednom hernim časopise fotka z flashpointu vrtulnik letel vrtuli dolu a pak i tak pristal nevim jestli je ten pilot tak zkusenej ale me se to nezdalo
tak aspon vim kterym hram se mam vyhnout...