Téma

Herní technologie současnosti

Komentáře(38)
  1. Guest

    docela v poho clanek :) ... taky proc si ma nejaka spolecnost vkladat velky usili vytvorit na nejakej titul dalsi engine, kdyz uz nejaky a hodne dobry jsou na trhu
    a ten havok je fer :) hezky postupne de dal, jj to byli casy si vyblbnout v maxu :D karu a dalsi karu, a hop na vypocitani simulace.. jee a co z toho pak bylo ..

  2. Guest

    Pod článkem by ještě mělo být uvedeno odkud autor článek opsal, jelikož je zřejmé, že v článku mluví o celkem složitých věcech, ale evidentně bez jakékoliv hlubší znalosti dané problematiky. Nebudu se rozepisovat o konkrétních věcech, ale styl jakým jsou do sebe mixovány informace o U3 enginu, Source enginu a havoku, který nemá s herními enginy nic společného mluví za všechno, takže z toho plyne rada >>> když chcete o něčem takovém psát, tak si na to aspoň sežeňte kvalifikované redaktory :)

  3. Guest

    Poslouchejte psoledni dobou co ctu tady ty kometare tak jenom pyskujete ze sou recenzy o hovne a na Pichacu napsany.! Budte radi ze je nekdo vubec pise, ze ty lidi tady na tom makaj, rekl bych skoro zadarmo, a nekdo CHYTREJ prijde a zacne tady vykladat jak by to melo vypadat. Kdyz jsi tak chytrej na pis recenzi nebo clanek, posli ho Brojlerovi nebo nekomu zadminu a kdyz bude na urovni tak ho sem daji.
    Nejde o to vedet jak pracuje presne do detailu engine Source ale jde o to aby ti co to ctou POCHOPILY alespon zhruba akdo se zajima urcite vi a nebo pohleda dal o tom .! takze neserte me uz kurva a nehrajte si tady na KRALE OK?
    a jinak Malinka..dik za clanek :-)

  4. Adamicz

    Tak tak.. nevdecni spratci :D ... jinak "Speedtree" je uz na odpis... budoucnost patri "Linde" :-))

  5. Marvin_____

    Nechapu, jak se lidi muzou hadat i o takovym clanku :)) , btw ja jsem clanek pochopil a dal mi urcite vic , nez kdyby to nejakej "profik" napsal profesionalne a ja pul slovicek nevedel ....
    Co se topicu tyce, tak jsem zvedavej, az ty hry s timhle vylezou, kde budu shanet ten "moderni" pocitac pro ne :) ... ale jako libi se no :D

  6. Guest

    chvalim za dasli dobry clanek a musim rici ze i ja sem toho pobral vice nez dost;-) takze to je asi dobre napsany...

  7. Guest

    Docela bz me zajimalo na jakem enginu pracuje BF2?...

  8. *Ripper*

    Dulezita informace, ktera by mela byt zminena, je ze UE3 podporuje i OpenGL, tudiz kvalitne naprogramovane hry s timto enginem by mely jet bez problemu i na Linuxu. To je celkem dulezity z hlediska rozsireni Linuxu, v soucasnosti je problem s jeho rozsirenim prave kvuli hram. Proto je velikym prinosem, ze UE3 podporuje jak DirectX, tak OpenGL. Situace by se tak mohla o dost zlepsit, a lidi by mohli prestat krast (nebo plati vsichni desitky tisic? hm,hm,no ja nevim)...

  9. Guest

    ...ŽE JSOU VYVYJENY NOVÝ TECHNOLOGIE ALE K ČEMU MI JE HEZKÁ GRAFIKA KDYŽ HRATELNOST JE NULOVÁ ???

  10. Guest

    jo clanek je peknej, ale trochu mi tam chybela zminka o Cry Enginu 2, kterej ty vyse zmineny enginy podle myho nazoru strci do kapsy

  11. Lord_Mack

    zajímavý a celkem jsem to i pochopil.

    BTW Redsun: JJ taky bych radši vyšší hratelnost než grafiku(nebo lépe obojí dohromady), fakt miluju interaktivitu s prostředím, když se tam můžu vyřádit:)

  12. ^7ZagorkA

    pockejte az co vam ukaze D3 engine s jeho multitexturingem (zadna textura enbude nikdy 2x) ... a to ze to bude tmavy uz taky davno neplati, kdyby tady chtel nekdo vypiskovat.

  13. RainMakeR

    jinak UE 3 engine je hodně našláplej.už jsem viděli ingamevideo z UT07 a bude to pecka!
    CryEngine2 bude ale taky našláplej.hlavně co se týče fyziky.
    mno už se na to těšim.
    Jinak by mě teda taky zajímalo odkud autor čerpal.

  14. Malinka

    Veškeré informace použité v tomto článku jsem přirozeně čerpal z oficiálních stránek produktů. Nejde tu o nějakou potřebu recenzovat, ale spíše populární formou seznámit čtenáře co vlastně která technologie umí.
    To že tu nejsou všechny technologie je pochopitelně jasné protože jich je mnoho, ale vybral jsem ty nejznámější, které by čtenáře mohli zajímat.

  15. Guest

    Zase jednou dobrej článek, kterej mnohým ukazuje celkem důležitý věci, který třeba moc ve SCORE, pLevelu (předtím ani v GameStaru) nebyly... GJ Malinka... ;)

  16. Guest

    OMG,pokud chces nekoho poucovat ,tak zacni u sebe a nauc se cesky ,kdo to ma po tobe cist...

  17. Guest

    Mě jako pro zeroznalce grafiky a všeho okolo je to určitě přínosem. Nebylo by špatný víc takových článků. Jednoduchý a srozumitelný. :-)

  18. Guest

    proc chcete zminku o Cry Enginu 2 ?! ... se sem do tohodle clanku vubec nehodi ...

    spektrusNO:
    ano si chytry :) havok neni herni engine... a nic ve zlym, ale v clanku se snad nepise ze by byl ! a ze to je se sourcem atd snad va ??? si precti nahore to velky "herni technologie soucasnosti" .. jestli chces detailnejsi veci tak lez jinam ... pro ty co tomu nerozumi je to krasne popsany, srozumitelny atd ..

    nOstre[S]s:
    on mel hrubky co ?! .. jezis kua, taky sem se malem posral ...

  19. TiGR

    lol, opravdu přináší UE3 podporu plné palety NEUVĚŘITELNÝCH 64 barev? To je věru hodně, když povážíme jak fotorealistický obraz vytvářely počítače s pouhými 16 barvami, což je 4x méně. LOL. 64 barev a 64 bitová barevná hloubka to je sakra rozdíl..! Akorát oněch 64-bitů asi moc lidí neuvidí (opravdu není moc těch s displeji s 10ti a více bity na kanál)
    Opravte si těch 64 barev proboha.

    U SpeedTree chybí vcelku podstatná informace že lze *realtime* počítat soft shadows vržené stromy.

    A u Source engine nevyzdvihnout jeho unikátní možnost HDR pomocí SM2.0 je ............ (kwalitní)

    CryEngine 2.0 je kde?

  20. Guest

    njn maj tam chybicku.. ale tak je jasny ze 64bit

    a proc zase cry engine ?! :)) spis mi tu chybi d3

  21. TiGR

    D3 engine je dle mého názoru kwalitní, ale uvidíme, jak si poradí s náročným úkolem, jímž pro něj zajisté bude Enemy territory: Quake wars.
    (osobně D3 enginu nikdy nezapomenu že D3 a Q4 byly kromě BF2 jediný hry, který sem nerozchodil na plynulý detaily /no, detaily.../ v 1024x768 na Geforce2GTS 32MB, když jsem jí po pádu mojí normální grafiky asi měsíc používal a to bez 3Danalyze :)

    CryEngine2 vytře zrak všem UE3 a Gamebryím a Sourcům a D3 enginům a podobný havěti. Stačí se podívat na video z Crysis. (Ne) hejbat se to bude asi jako UE3, ale zvítězí to vyšší kvalitou obrazu. Můj názor.

  22. RainMakeR

    to myslíte?LOL lamy!
    heh D3 je pasé!stejně jako OpenGL.jediná hra která bude na OpenGL bude Prey(a možná teda to vaše ET Quake war nebo jak se to jmenuje).
    Ale to je tak vše
    Jinak opravdu se těšim na souboj UE3 vs CE 2 :D

    btw UE3 rulez:-)
    kdo neviděl videa netuší(ale viděl jsem i s CE2 a taky musím říct že kvalitka)

  23. Guest

    Nějak tu schází ne? Má mnohem větší potenciál, než Source engine, ten už začíná bejt dneska zastaralej...

  24. Guest

    Pasé? Jak moc se zajímáš o herní technologie? Asi moc ne, jelikož bys jinak tohle nemoch vypustit z úst

  25. RainMakeR

    D3 engine byl stejně na hovno.byl daleko víc náročnej než HF2 kterej vyšel ve stejnou dobuk HF2 byl daleko líp udělanej co se týče fyziky a optimalizace!
    omg ty mě tu budeš něco říkat o grafice ty ??LoL smějuse ti noobe.

    Zkus použít D3 engine na krajiny.To by ti nezvládly ani 2xX1900XTX v Crossfire ty kktku.
    kdežto source engine (HF2) byl jak na krajiny tak i na interiéry.To samí bude UE3 a CE2.

  26. Guest

    http://www.idoom.cz/doom3/index.php?cat=4&name=d3t
    ech1_cz
    http://www.idoom.cz/doom3/index.php?cat=4&name=d3
    tech2_cz

    to si precti, pac tu meles totalni kraviny, D3 je vybornej engine ...

    az si to prectes tak jestli furt budes tvrdit ze treba opengl je pase jo ... ti nekdo natukal do hlavicky neco co

  27. TiGR

    Snad nikdo neříká, že OpenGL je pasé :) Naopak, vzhledem k tomu, že je multiplatformní má vcelku velkou budoucnost. Ale doom3 engine, to je kwalita. Je založený na stínech a kvalitních texturách. A to je vše. Efekty... nic moc. Ano, heat haze vypadal v Doom3 hezky, ale to bylo ještě před tím, než se tímto efektem obohatily i jiné hry. Cube mapping.. ano, to je dnes všude. A víc? Nic. (obrazně)
    Před (ne)dávnou dobou byl Doom3 a Half-life2 souboj na tělo. Dva odlišné herní styly, dva odlišné enginy, dvě odlišné sponzorské společnosti ATi a nVIDIA. Dnes už víme, že toto vyhrál HL2 a Source engine. Licencí se sice neprodaly kvanta jako na již legendární Q3 engine, ale i tak je rozdíl znát.
    D3 - Doom3, Quake4, Riddick
    HL2 - Half-life2, CS:S, DoD:S, Vampire: Bloodlines, Sin: Episodes
    Módy. Kolik máme módů do Doom3? Quake4?
    Kolik existuje módů do Half-life2?! Mraky. A že jsou mezi nimi zajímavé kousky!
    Kde doom3 engine boduje svými interiéry, tam ho Source zadupává svojí univerzální použitelností jak na interiéry, tak i exteriéry, a jaké exteriéry! (berte s nadsázkou)
    Doom3 je z dnešního pohledu již poněkud vyčpělý (proč jako odpověď na The Lost Coast nevypustili ID software level pro Doom3 s HDR, to zůstane navždy otázkou... :)

  28. RainMakeR

    rozhodně se už nebude tolik používat
    btw =[H.R.]=TiGR to pěkně si to napsal :-)

    a kam pujde ten vaš openGL až vyjde DX10? No pujde doprdele!
    Tak se proberte

  29. RainMakeR

    http://bonusweb.idnes.cz/clanky/halflifevsdoom3vsf
    arcry.html

  30. Guest

    po dlouhy době sem si zase něco dobrýho přečet :)

  31. Guest

    vis ze se delaj mody na hl2 je taky diky jednicce.. lidi si na to zvykly a system zustal stejnej .. ale jo mas pravdu ze source je vybornej, ale D3 neni shitka :)

    jo k tomu ze DX10 nakope opengl prdel ... ty se prober ! opengl je a vzdycky bude, protoze dx de jenom na na veci od microsoftu ... a o tom to je

    :D

  32. *Ripper*

    Zacnete rozlistovat API a enginy. DirectX a OpenGL jsou API. UE3, HL2 engine, D3 engine jsou enginy. Mezi DirectX a OpenGL neni ani vykonovej ani kvalitativni rozdil, akorat OpenGL je multiplatformni. To jak hra vypada, nezalezi na API, ale na enginu. Mimochodem UE3 engine muzete zobrazit jak pod DirectX tak pod OpenGL, a porad bude vypadat stejne. A jak vypada? Podivejte se na obrazky. Z toho vyplyva, ze uplne nejlepsi cesta by byla delat vsechny enginy pod OpenGL (a klidne i DX, ale hlavne OpenGL) a dalo by se to spustit vsude. Akorat MS je MS, a proto spousta vyvojaru delaji svy vlastni maly enginy jen pro DX. 90% trhu jim staci, i kdyz mohly pokryt 100% jinou technologii. Sice to je postaveny nahlavu, ale proste neco uz umeji, tak to nemeni. Kazdopadne, pokud PS3 pobezi na jadre Linuxu, jak se proslychaji zpravy, tak to docela zamicha kartama. Potom by vsechny hry na PS3 bezely na OpenGL, tudiz vyvojari kteri by meli engine pod OpenGL (UE3, D3) by to mohli spustit bez problemu jak na PC(Win,Linux) tak na PS3 (neco jak aktualni situace s DX a XBOXem). A to uz je slusna motivace...

  33. Guest

    Směj se sám sobě, nejspíš ani nevíš co slovo noob znamená. ET:Quake Wars je co? Krajina tam narozdíl od Source vypadá reálně...jak řikam, op grafice nic nevíš

  34. TiGR

    No příroda Quakewars a realita.... Nevím... Ale myslím, že např. v Oblivionu je hezčí příroda (osobní názor) Jak se podaří vyladit velkou zátěž v podobě masivního multiplayeru a velikých, velikých map je otázka - co dokáží z enginu vyrobit.
    OpenGL s DirectX to má těžké, když za DirectX stojí M$.

    Quakewars podle mě neměli vůbec dělat, měli udělat prostě ET2, klasická druhá světová s lepším enginem a spol. Asi se ale báli silné přesycenosti trhu v oblasti WW2 FPS a tak tam přidali stroggy. Stejně ET je fajn hra, akorát ta grafika...prostě už to není ono :D

  35. Guest

    Peknej clanek.

  36. Guest

    hmmm..... ze se v tom zorientujou .... heh a UT2007 ... se nedivim ze ty hry maj tal velky HW pozadavky kdyz tam je takhle nadupanej UE3 .....

  37. Kangaroo

    Pro ty co to jeste nepochopili, jak to chodin ve svete PC! - Za vsim stoji velky a vsude obavany Mrkvo$oft. Nekteri muzou rikat ze v zacatcich DX udelal pro herni grafiku dost, ale myslim ze by se to zvladlo i s OpenGL jenze ve vsem sou penize a tak kdyz budou vsechny hry bezet pod DX - Win tak ma M$ vyhrano.
    Proc asi tak myslite ze veskere novinky ktere M$ vydava, budou jen pro Visty? No ano!!! Aby se natom nas milovany M$ pekne nabalil.

Copyright © 2018 Allstar Group s.r.o