Druhý díl tak přinesl nevídané aspekty, atraktivní gameplay, velkou volnost, krásnou grafiku a to vše opět zcela zdarma! Hra nastavila nepochybně vysokou laťku a představuje tak velice kvalitní alternativu k mainstreamovým a placeným MMORPG. Pojďme se však podívat na to, zda si onu laťku udržela i půl roku a měsíc po spuštění nebo se nám kamsi posunula…
Guild Wars 2 postavily na kvalitních až revolučních základech a od těch samozřejmě neustoupily. Stejně jako každé MMORPG i Guild Wars 2 se vyvíjí v čase a za dobu spuštění prošla hra mnoha změnami. Dalo by se říci, že malé patche, které jen opravují nebo přinášejí hrstku malých změn, vycházejí takřka v pravidelných intervalech.
Na obecné rovině byl veškerý content balancován, zpestřován a tento stav trvá. Vývojáři se snaží dělat hru tak, aby hráče bavil každý aspekt a záměrně se ničemu nevyhýbali – to dělají například tím, že v jednotlivé části hry dělají přístupnější, přesto, že si zachovávají svou úroveň určité náročnosti a také myslí na odměnu – tudíž motivaci hráče.
Největších a nejzásadnějších změn se však dočkal snad PvP systém. Nejen, že jsou neustále balancovány classy a hráči se dočkali nových battlegroundů. Zásadní změna zasáhla samotný systém turnajů, v srdci tzv. strukturovaného pvp, který se nově stává mnohem zajímavějším.
Systém turnajů v Guild Wars 2 byl totiž původně navržen tak, že rozlišoval dva základní typy a to turnaje placené a zdarma. Tím chtěli vývojáři separovat čili oddělit casual příležitostné hráče od těch, co chtějí hrát PvP vážně. Toto rozdělení mizí a zůstávají pouze free turnaje, které bude možno hrát na jedno nebo tři kola. Co se týče turnajů na jedno kolo, novinkou také je, že odměna čeká pouze výherní tým.
Qualifying points (QP) z placených turnajů jsou rovněž zrušeny, ovšem ty nejlepší hráče čeká in-game odměna. Pokud Vám zbyly nějaké tournament tickety, můžete je jednoduše vyměnit za Tournament Reward Chest a to přímo v Heart of the Mists. Celý systém má být navíc inovován o matchmaking a rating systém, který bude fungovat jako hodnocení. Přesto, že hodnotíme sPvP a nové změny kladně, existuje skupina hráčů, která nedá dopustit na PvP z Guild Wars 1 a dle ohlasů je ani nové změny nedonutily změnit názor.
World vs World. Dalo by se říci, že díky jeho rozlehlosti a komplexnosti proběhlo nejvíce oprav, změn i balancování právě zde. Prvotní zpoždění a laggy byly vyřešeny, a tak se vývojáři mohli soustředit na samotné PvP aspekty hry. Velkou změnu v WvW PvP přinesly rozhodně tzv. Breakout events.
K těm se vyjádřil sám designér hry, Matt Witter:
Breakout eventy jsou speciální WvW eventy, které nastanou v momentě, kdy jeden z teamu zcela ztratí kontrolu nad všemi obrannými strukturami nebo bude zkrátka vytlačen z mapy. V tomto případě se ve startovní zóně objeví NPC commander a hra začne vyzývat k tomu, aby se k němu hráči připojily. Jakmile bude kolem commandera dost hráčů, vyvolá Dolyak, který zajistí plné dodávky. Následně vede hráče k prvnímu úkolu a poskytuje jim svou ochranu. Nejen, že pomůže s celým obležením, ale jakmile padne první brána nebo kus zdi, commander se přesouvá přímo do středu věže nepřátelského lorda a útočí na všechny, kteří mu přijdou do cesty.
(přeloženo z https://forum-en.guildwars2.com)
Další změnou je nemožnost obránců, aby mohli po zničení brány nebo zdi provést instantní rebuild. To zásadně ovlivňuje rychlost útoků a také náročnost defensivy. Hráči se setkávali také s tím, že jím těsně před smrtí mizeli nepřátelští hráči před očima za pomoci klávesové zkratky ALT + F4 a následně se nalogovali zpátky. Jakmile je hráč odpojen v důsledku této klávesové kombinace, jeho postava okamžitě umírá a hráč na druhé straně se tak může těšit zkušenostem i lootu, jako by hráče zabil standartním způsobem.
Tým vývojářů usilovně pracoval na úplně novém systému, který měl přilákat hráče do velkých bitev a zároveň celý systém WvW osvěžit. První změnou je, že za účast ve WvW eventech a zabíjení nepřátel získáváte tzv. World Experience. Tyto zkušenosti Vám umožňují získat vyšší World Rank a za každý postup o jeden World Rank získáváte zároveň bod do dovedností, v podobě World Ability Point. Množství získaných World Experience je proměnlivé a závisí na tom, jak dlouho je protivník naživu. V praxi to znamená, že pokud zabijete hráče, který umírá často, nemůžete očekávat nic velkého. V případě, že je někdo naživu dlouho, dělá vašemu teamu neplechu a vy potom jeho řádění ukončíte – hra vás bohatě odmění.
World Ability Points, o kterých jsme se již zmínili, můžete utratit za speciální dovednosti, vylepšující vaši postavu v kontextu WvW. Je jen na vás, jaké si vyberete a která se vám zrovna hodí pro vámi hranou roli. Najdete mezi nimi samozřejmě ofensivní i defensivní vylepšení, ale rovněž také možnost nést více supplies. Je jen na vás, jakým stylem hodláte své nasbírané body rozložit.
Existuje i určitá motivace a rozlišení skilled hráčů. V případě, že jste opravdu dobří hráči, střádáte své World XP a zvyšujete svůj World Rank, můžete se dostat až k novým titulům tzv. World Tittles. To je nejlepší způsob, jak ukázat, že už máte něco odehráno a nepřátelé by si na vás měli dát určitě pozor (nebo vás pořádně fokusovat). Jedná se o zcela oddělený systém titulů, tudíž nikterak nesouvisí ani nezasahuje do současných titulů a achievmentů.
Díky těmto změnám proběhla i úprava po vizuální stránce, tudíž celého World vs World UI. To je nyní dimenzováno pro maximální informovanost ze všech map a především tu můžete sledovat svůj World Rank a následně utrácet zmíněné World Ability Pointy a odemykat si tak nové dovednosti.
Pokud jde o požitek z velkých bitev při World vs World, mohli jste si všimnout, že nevidíte úplně všechny nepřátele. Tento jev byl způsoben tzv. redukováním, které samozřejmě omezovalo laggy a zvyšovalo pro mnoho hráčů FPS. Toto redukování však mizí a celé nastavení viditelnosti je pouze na vás. Klient bude vědět o všech hráčích, kteří se nacházejí ve vaší blízkosti či ohledu, ovšem je jen na vás, jak si zobrazování nastavíte. Je zcela logické, že bude třeba zohlednit především vaši HW konfiguraci. V případě maximální viditelnosti nabízí hra opravdu epický zážitek, připomínající velkolepé středověké bitvy, a to se vším všudy!
Názorná ukázka toho, jaký je rozdíl mezi zapnutou a vypnutou redukcí.
Jistě jste si všimli, že nejedna vývojářská firma využívá aprílu pro nejrůznější žertíky, kterými hýčká či třeba jen baví svou hráčskou komunitu. ArenaNet v tomto případě není výjimkou, ale místo toho, aby vás tahal za nos, připravil rovnou celou ‚novou hru ve hře‘. A co víc? Super Adventure Box bude dostupný po celý duben. Nyní se můžete podívat na úvodní video, které je na poměry Guild Wars 2 možná zbytečně až moc infantilní, ale to možná celý Super Adventure Box, inu posuďte sami.
Tak či onak, samotný koncept i provedení je pro hráče velice atraktivní a rozhodně se jedná o zajímavé zpestření. Abyste se mohli do nové virtuální reality v rámci Tyrie vydat, bude třeba navštívit autora této reality, kterým je asura zvaný Moto. Toho najdete na severu Rata Sum. Jakmile se k němu dostanete, nic vám již nebrání v tom, ponořit se do virtuálního světa, ve kterém na vás čekají 3 nápadité úrovně, plné tancujících hub, logických hádanek a mnoho dalšího. Nemusíte se obávat – je to hra ve hře – a poškození pádem bylo vypnuto, pozor stejně tak jsou však dočasně vyřazeny veškeré vaše buffy.
Super Adventure Box dává na retro styl grafiky, čímž dělá celý mód ještě atraktivnějším. Je totiž známo, že nejeden hráč vzpomíná na staré dobré časy, kdy byla grafika o 256 barvách úžasnou věcí. Samotná atmosféra je tudíž příjemná a především starší hráči se v ní budou cítit opravdu dobře.
To však není v žádném případě jediná záležitost! Super Adventure Box vám totiž nabídne mnoho odměn, ale ještě více zábavy. Za zabíjení nepřátel a úspěšné prozkoumávaní světa Super Adventure Boxu získáváte tzv. baubles. Ty můžete vyměnit u obchodníků za zbraně či skilly nebo navštívit přímo samotného Motta a vybrat si speciální skin pro svou zbraň.
Baubles sbírejte opravdu pozorně, jelikož se od nich odráží vše, co můžete ve virtuálním světě dělat. Jejich kapacita je však omezena, a proto nezapomínejte na jejich pravidelné vyměňování u Motta. V případě, že byste snad umřeli, budete opět potřebovat baubles, tentokrát na výměnu za continue coin, která vám umožní hrát dále.
V Super Adventure Boxu na vás čeká i několik bossů, za které musíme vývojáře opravdu pochválit. Nejde totiž ani o skill, ani o míru hrubé síly, nýbrž o jedinou věc a tou je ZNALOST. Každého bosse je třeba nejdříve poznat a jednoduše řečeno, odhalit, jak na něj. Jakmile budete vědět, bitvu máte pravděpodobně vyhranou (pak už stačí jen nacvičit, co je třeba), ale buďte si jisti, že ono porozumění bossovi vám zabere určitě více času.
Tím se hra obrací přímo na hráče a neodměňuje jeho nasbíraný equip nebo dlouhé noci strávené u hry. Odměňuje zkrátka jeho myšlení, a jelikož se tento koncept objevuje ve hrách stále méně a méně – oceňujeme ho.
Ve skutečnosti je toho mnohem více, co je třeba poznat a nastudovat, ale právě to, dělá Super Adventure Box tolik zábavným.
Na závěr bychom vás rádi seznámili se záležitosti, která nese název: Flame and Frost: Prelude – Oheň a Mráz: Předzvěst‘. Jedná se o iniciační událost ve světě Guild Wars 2, která bude probíhat několik měsíců, v podobě několika patchů a vícestupňového vypravování. Opravuje některé chyby, ale především přinese v průběhu času mnoho velkých změn, které svět Tyrie zásadně změní a možná svět pomalu, ale jistě připraví na nadcházející datadisk.
I když toto není uplně mů žánr, tohle vipadá celkem dobře... možná zakoupím ;)
koupil jsem jsi tedka 3 dny z5 a nemužu si stěžovat naprosto pecková hra
Hru jsme si i s kámošema koupili hned jak vyšla. Bohužel musím říct, že jsme naletěli té euforii, že to bude nejlepší, revoluční, nejzábavnější a nevím co ještě hra. Jenže tak super nebyla a po měsíci jsme se na to vybodli (protože za 2 týdny jsme všichni měli naexpeno s nejlepším equipem a už se tam nedalo nic dělat, leda chodit pvp kvůli skinu(no lol)) a od té doby jsem to hrál snad 2x ale furt to bylo naprd.
nej je swtor :) podle me best v mmorpg keom l2 ale na je uz z chroniklem god uplne naprd a offic bottt server.)
Naprosto musím souhlasit s .Gint
Hru předcházelo hodě ukázek na každou klásu, instanci nebo bosse, a ukozovalo to tak jak hra bude úžasná, plná života.
Nicméně se ukázalo, že hra je zábavná jen pár týdnů do té doby než si vyzkoušíte vyexpit všechny classy na max lvl. Potom už vlastně není co dělat, jediné co to trochu zachraňuje jsou snahy přidat něaké Eventy (jako pixel hra)
Na hru jsem dlouho nešáhl a nejradši bych se toho zbavil.
No ...expení bylo zábavné, ale endgame prakticky neexistuje. Nic Vás nežene dál, všechno je tak něják suché a stejné. Hlavně nudné. V expení byla hra opravdu dobrá,ale o tom MMORPG samozřejmě není,že ano. v listopadu jsem to vypnul a už nezapnul. Škoda peněz
Tahle hra je dobrá, i když spousta lidí tvrdí, že je po pár týdnech přestala bavit. Hraji MMO kvůli Mass PVP kde bude rozhodovat můj skill a ne nafarmený hadry, a počet hodin, které u toho budu sedět. Hra vyžaduje koupení, poté absolutně bez investic, které hra to má ?
Taková blbost pro děcka :DDDD
to je lepší i hrát wow kde trvá expení 1 měsíc na max lvl + par na výbavu nekupovat raci hrát starý dobrý wow :)
Je pravda že takhle je hra chvilkově zábavná a pak nudná, to ano, revoluční bych řekl že i byla, přivedla docela dost nových věcí do světa MMORPG ... jen je tu otázka ,,Jsem "full", co dál?,, za mě - holt si musíte počkat až vyjde to na čem je GW založený - GW a GH ... Já osobně tuto hru mám moc rád, i když GW1 je kromě grafiky daleko lepší, takže si mile rád počkám :) Jinak další takovou novinkou, ale to je spíš starší novinka, jsou tzv. Guild Missions - Eventy, to dokáže zabrat dost dalšího času a zábavy :)
kdyz nevite co delat v mmo na 80 tak to ani nekupujte a mmo je hlavne o komunite s kterou hrajete a o poznavani lidi.
Stejně si to WoW musíš koupit a platit měsíčně... Tady jen koupíš a o zbytek se nestaráš :)
Na L2 stejně v tomhle nic nemá... jenom škoda, že už ta hráčská komunita v česku hoooodně ustoupila https://www.gamepark.cz/img/smile/neutral.gif
na wow existují i free servy
a oficialní za poplatky
super hra
Ale já tu "mluvím" o offico, to že hraješ na free bych moc do světa nekřičel, teda hlavně u tématu o offico - origo hrách :)
Jak tam porovnáváš ty 2 obrázky WvsW - to znamená, že když si zapnu tu redukci, tak neuvidím všechny nepřátele ?? Hraju to teprve 2.den a docela sranda. Jinak wow 6 let na ofiku a musim říct GW2 příjemná změna (y)
Ahoj, taky jsem odrostlý WoWkař. Na offi od konce vanilly v podstatě až doteď, ale od Cata už aktivně neraiduju a v MoP jsem v podstatě jen vyexpil. GW2 je příjemná změna, ale obávám se, že s časem ubývá zábavy (myslím, že by to mělo být naopak). Co se týče Tvého dotazu - ano, když redukci VYPNEŠ, tak uvidíš mnohem více hráčů a bitvy tak budou pestřejší, připrav se však na to, že je to přirozeně náročnější na HW.
Asi si ju pořídivvypadá skvěle :))
Taky vypadá pěkně ;)
už aby byli i warez servery :DDD