Červen už tradičně pro hráčskou obec představuje měsíc plný zajímavých odhalení a důkladných náhledů na všechny očekávané tituly, s nimiž se v nedaleké budoucnosti setkáme. Důvodem je, že právě na šestý měsíc v roce zpravidla připadá dnes již legendární herní výstava E3, jíž předchází série konferencí pořádaných prakticky všemi giganty tohoto průmyslu. My se s vámi na tyto konference hodláme podívat v sérii článků, kterou dnes odstartujeme náhledem na sobotní konferenci Electronic Arts. Podařilo se tomuto vydavatelskému domu napravit si své renomé po náročném roce, v jehož průběhu na něj dopadla vlna kritiky především za mikrotransakční model druhého dílu rebootované série Star Wars: Battlefront?
Není žádným velkým překvapením, že se EA rozhodlo svoji konferenci zahájit s pomocí nejnovějšího pokračování oblíbené FPS série od studia DICE s názvem Battlefield V. To bylo sice oznámeno už před dvěma týdny, takže o dech jeho přítomnost na plátně nikoho nepřipravila, v žádném případě však nemůžeme říct, že by nebylo krásné poslouchat o tom, že chystaný návrat do 2. světové války nabídne vše, kvůli čemu máme Battlefield tak moc rádi, v ještě intenzivnější formě. Nekompromisní destrukce, obrovské mapy a propracované dopravní prostředky se staly centrem pozornosti v traileru na multiplayerový mód titulu, s nímž se EA rozhodlo přijít.
Další místo v pořadníku si pro sebe schovala nepostradatelná fotbalová série FIFA, k níž se na E3 vracíme pravidelně už od úplných počátků. FIFA 19 se pravděpodobně neponese v duchu žádných obrovských novinek, které by vykoply nadšení hráčů do dosud neprobádaných dimenzí. Nejdůležitější se pro EA Sports v tomto roce stala rozšířená spolupráce s pořadateli Ligy mistrů, která tak v novince bude mít ještě vitálnější roli než kdy dříve. Dočkat by se měla vlastního herního módu, celé řady turnajů a současně bude hlavním cílem každého charakteru vytvořeného v příběhovém režimu. Větší míra realističnosti je standardním slibem, jehož naplnění je jen těžko zhodnotitelné, ověřit bychom však mohli alespoň připravované výrazné zlepšení komentátorů. Kromě nového dílu se tvůrci krátce zmínili též o chystané zkušební verzi a čerstvě vypuštěném mistrovství světa, což může zajímat především hráče, kteří se stále ještě nerozhoupali ke koupi titulu FIFA 18.
Na pódiu se následně mihnul Andrew Wilson, CEO společnosti Electronic Arts, jenž pohovořil o pracích na cloudovém hraní, díky němuž si titulů od EA budeme moci dopřát prakticky na jakékoliv platformě. Na to navázal představením placené služby EA Origin Access Premier. Ta je určena výhradně pro hráče na osobních počítačích, kteří si za měsíční poplatek budou chtít dopřát všech nejnovějších her od EA v momentě, kdy se dostanou na trh. Ve službě budou zahrnuty tituly jako FIFA 19, Madden NFL 19, Battlefield V a Anthem. Dorazit by měla na trh na konci léta.
V následujícím bloku se EA rozhodlo zaměřit na značku Star Wars. Bohužel, očekávaný titul od studia Respawn Entertainment, tvůrce oblíbené akční série Titanfall, byl pouze nadhozen, namísto ukázky z něj jsme se tak dočkali oznámení, že dříve než na konci roku 2019 se s ním nesetkáme. V souvislosti s titulem Star Wars: Battlefront II tvůrce z DICE pokorně odhalil novinky přicházející v souvislosti s filmem Solo: Star Wars Story, na něž navázal podstatně důležitějším oznámením, že se v průběhu roku titul vypraví do éry Klonových válek prostřednictvím nových map, hrdinů a dalšího obsahu.
Do rozbouřeného moře nás následně konference vhodila s titulem Unravel Two. Yarny, panáček tvořený klubkem vlny, s nímž jsme se v roce 2016 vydali na skutečně kouzelné dobrodružství, se vrací a má před sebou hromady dalších překážek k překonání. Nebude na to však tentokrát tak úplně sám. Ve hře se totiž k dispozici nachází zcela nový kooperační mód, díky němuž se budete moci vypravit prozkoumávat svět ještě s jedním ze svých kamarádů. Co je ale ze všeho nejlepší, pokud patří první díl k vašim oblíbeným hrám, nemusíte na vydání novinky čekat ani chviličku. Titul vyrazil do světa prakticky ihned po konferenci a je již nyní k dispozici na PC, PlayStationu 4 a Xboxu One.
V rámci programu EA Originals, v němž dává vydavatel šanci se prosadit malým vývojářským celkům, se následně svého oznámení dočkal titul Sea of Solitude. Aby studio Jo-Mei Games, které za hrou stojí, bylo schopno své obecenstvo zaujmout, rozhodlo se zvolit extrémně emotivní způsob vyprávění příběhu, v němž se vypravíme prozkoumat ruiny potopeného města a zjistit, proč se naše hrdinka Kay proměnila v monstrum. Titulu bychom se měli dočkat na začátku roku 2019.
Zachování oblíbeného kariérního módu The One v dalším krátkém traileru na připravovaný návrat basketbalové série slíbili jeho tvůrci z EA Sports. NBA Live 19 bohužel přímo na pódiu prakticky žádný prostor nedostalo a bylo velice rychle vystřídáno americkým fotbalem.
Titul Madden NFL 19 jsme už dnes jednou zmiňovali v souvislosti s chystanou službou EA Origin Access Premier. Velice důležité je, že právě díky tomuto oznámení víme, že se série Madden NFL poprvé po celé dlouhé dekádě chystá na osobní počítače. V naší republice se hra pravděpodobně s nijak famózním úspěchem nesetká, mohlo by však jít o velice pozitivní předzvěst toho, že na PC dorazí chystané NHL 19. To ale překvapivě na konferenci oznámeno nebylo, takže jeho budoucnost na osobních počítačích je zatím spíše nejistá.
Ze sérií, které má společnost Electronic Arts ve své sbírce, patří Command and Conquer k těm nejvíce zapomínaným. Když už na ni ale přijde řeč, všichni fanoušci se téměř okamžitě zvednou ze židlí a začnout ječet nadšením, protože jde ve svém žánru o naprostou legendu. V případě nově oznámeného titulu Command and Conquer: Rivals to však, bohužel, nebude platit ani náhodou. Namísto pořádného RTS, které by nám umožnilo s nostalgickou slzou v oku zavzpomínat na dětství, jsme se dočkali jednoduchého titulu určeného pro systémy iOS a Android, který možná dobře poslouží na cestě autobusem, v žádném případě však nebude schopen vyvolat stejné zážitky, pro něž se série Command and Conquer stala srdcovkou tolika hráčů.
Krátce před závěrečnou částí prezentace se vrátil Andrew Wilson, aby pohovořil o charitativní činnosti EA. Mnohem větší pozornost na sebe nicméně strhnulo očekávaná online akční RPG Anthem od studia Bioware, k němuž tíhnou pohledy hráčů už od jeho oznámení v polovině minulého roku. EA se jej rozhodlo rozebrat skutečně důkladně, k čemuž využilo nového traileru, vývojářského deníčku i čtyř minut záběrů z hraní. Ve hře se vypravíme do světa, který kombinuje příšery z románů s futuristickými mechy a s dalšími podobnými technologickými výstřelky. Pokud nedojde na žádná velká zdržení, Anthem by měl dorazit na PC, PS4 a XONE v únoru roku 2019. Zde se podívejte na čerstvě odhalený trailer:
A zde na zmíněnou ukázku z hraní titulu:
Není možné říci, že by EA na své konferenci hráče zahltilo řadou nečekaných odhalení. Snad největší překvapení představovalo oznámení titulu Unravel Two, které rozhodně potěší každého nadšence do adventurek, obzvláště pak ty, kteří se setkali s jeho předchůdcem. Velkou porci sportovních titulů pak můžeme považovat za každoroční jistotu, nový Battlefield za nevyhnutelnou nutnost a důkladný náhled na Anthem za dlouho vyhlížený slib. Na kterou z her, s nimiž jsme se v průběhu prezentace setkali, se těšíte nejvíce vy?