Konference největších herních společností současnosti, jež se pravidelně každý rok pojí se startem E3, se konaly již před týdnem. Za tu dobu jsme se prostřednictvím novinek a tématických článků podívali na většinu ze zpráv a informací, s nimiž nadšení vývojáři přišli. Stále však před sebou máme několik prezentací, které bychom vám rádi rychle a jednoduše shrnuli, abyste si mohli být jistí, že jste nepřišli skutečně o nic. Dnes nám před hlaveň přiběhl Electronic Arts. Na jaké tituly se rozhodla tato společnost v příštích dvou letech vsadit? Její nabídka je doopravdy široká a zahrnuje pokračování známých sériích, ale i zcela nové značky, o nichž jsme ještě před pár dny neměli sebemenší tušení. A přesně takový mix máme ze všeho nejraději.
Místo klasického úvodu si tvůrci z Bioware plně vychutnali nadšení všech fandů RPG žánru z oznámení čtvrtého dílu milované sci-fi série Mass Effect. O tom, že je hra ve vývoji, jsme poprvé zaslechli již před více než rokem. Za tu dobu vývojáři značně pokročili a tentokrát nám už byli schopní nabídnout i skvělý první teaser trailer, který však sám o sobě působí trochu moc neurčitě. Když ale připočteme odhalení detailů týkajících se toho, že se kus odehrává řadu let po originální trilogii, ve zcela novém vesmíru a se zcela novým týmem hrdinů, pomalu se nám začíná rýsovat velmi pěkný obrázek, kvůli němuž se Mass Effect: Andromeda snadno zařadil k našim nejočekávanějším hrám celého příštího roku. Škoda, že dorazí až v jeho úplném závěru. To ale nijak neubírá na našem nadšení. Bioware věříme a je nám jasné, že si nebude chtít pokazit svoji skvělou reputaci tím, že by pohřbilo jednu ze svých nejúspěšnějších značek od dob Baldur’s Gate.
Studio Ghost Games bylo založeno v roce 2011 a nikdo se už tehdy netajil tím, že bude v budoucnu pracovat na nových dílech série Need for Speed. S prvním z nich dorazil v roce 2013. Nesl název Need for Speed Rivals a šlo o úctyhodný kus, od nějž však fandové série čekali více. Roční pauzu si proto tvůrci rozhodli vzít, aby mohli nadcházejícímu titulu dát všechen čas, který jeho vývoj bude vyžadovat. Protože série v poslední době tak trochu skomírala, nikoho nepřekvapilo, že se EA rozhodlo pro razantní krok, který změní vývoj celé série. Nové Need for Speed, které dorazí 3. listopadu na PC, PS4 a XONE, je rebootem celé série a propůjčuje si ze zbylých dílů to nejlepší, co mohly nabídnout. Nalezneme v něm proto tuning z Undergroundů, svět podobný tomu v Carbonu a hratelnost beroucí si část kouzla Most Wanted. Jak si myslíte, že celý tento pokus o znovuzrození série nakonec dopadne? Tomu, že se máme na co těšit, nasvědčuje první trailer, jenž byl následován i první ukázkou z hraní.
Bioware se ještě jednou krátce navrátilo na scénu s MMORPG Star Wars: The Old Republic, do nějž se chystá první velký datadisk s názvem ‚Knights of the Fallen Empire’, který můžeme očekávat na konci října. Naše rozhodnutí v něm by měla mít dopad na příběh, vývoj různých událostí a možná i celý herní svět. Vývojáři do rozšíření zakomponovali všechny prvky, jež dělají pozadí her od Bioware vždy tak neodolatelné. Aby toho nebylo málo, rozhodli se jej nabídnout všem platícím hráčům zcela zdarma.
Další na řadu přišel menší kousek Unravel, jenž byl odhalen jeho tvůrčím ředitelem Martinem Sahlinem. Přestože studio Coldwood Interactive, které se o hru stará, v minulosti žádné velké úspěchy nezažilo, EA se mu rozhodlo dát šanci, neboť koncept Unravel už na první pohled ukrýval něco lákavého. Tato adventurka nám dovolí prozkoumat řady krásných levelů, v nichž se budeme pokoušet najít cestu vpřed přes fyzikální hádanky, jejichž řešení mohou být zcela prostá, jindy nad nimi ale budete muset strávit několik desítek minut, jinak ničeho nedosáhnete. Unravel vypadá skutečně překrásně a pevně doufáme, že se tvůrcům povede vytvořit stejný zážitek, jaký nám byl nastíněn v prvním traileru.
Kousek Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 byl poprvé odhalen prostřednictvím krátkého traileru na konferenci Microsoftu. EA samo si pro nás připravilo parádní první ukázku z hraní a prvních několik detailů, z nichž nás zaujala především možnost přenesení charakterů z prvního dílu do pokračování, takže o svůj dřívější postup nebudete muset přijít. Ještě dlouho poté, co se hra na jaře příštího roku dostane na PC, PS4 a XONE, by nás měl PopCap zásobovat novými updaty s bonusovými mapami i dalšími drobnostmi, za něž nebudeme muset dát ani cent. Hra vypadá skutečně lákavě a měl by jí věnovat pozornost každý fanoušek multiplayerových akcí.
Na chvíli si pro sebe prezentaci musela ukradnout samozřejmě také pobočka EA Sports, jež na tento rok chystá další ročníky klasických sérií FIFA, NBA Live, Madden NFL a NHL, přičemž prostor na překrásné odpaly nám dá také golf Rory McIlroy PGA Tour. Trochu překvapivě si pro sebe vyhradila pár minut také pobočka EA Mobile, která připravuje několik nových her. Nachází se mezi nimi především kousky Star Wars: Galaxy of Heroes a Minions Paradise, jež se na operační systémy Android a iOS chystají s originálními vizemi, díky nimž by si je měl zamilovat každý správný milovník těchto veleúspěšných značek.
Nehledě na naše nadšení ze všeho, co se EA do tohoto bodu prezentace rozhodlo odhalit, se samozřejmě nic nevyrovná momentu, kdy se na scénu dostane jeden z představitelů studia, jež v současnosti pracuje na titulu Mirror’s Edge: Catalyst. Naše milovaná hrdinka Faith si tentokrát dává za úkol porazit muže nacházejícího se v čele největších korporací, které ovládly celé město. Kvůli jeho počínání neexistuje soukromí ani svoboda. Neuvěřitelně moc nás těší rozhodnutí vývojářů novinku zasadit do otevřeného světa, v němž si můžete dělat, co se vám jenom zachce. Můžete plnit různé aktivity, jenom tak si pobíhat po střechách a užívat si nádherného prostředí, či se pustíte do příběhových misí, které vám dají možnost důkladně nahlédnout do nitra Faith. Mirror’s Edge: Catalyst se chystá do světa na jaře roku 2016.
Náš skeptismus směřovaný na chystaný Star War: Battlefront od studia DICE se rozplynul v momentě, kdy nám byla nabídnuta první ukázka z jeho multiplayeru v úplném závěru konference EA. Titul skutečně není pouze novým Battlefieldem v trochu odlišných barvách, do světa Star Wars se na podzim vydáme, abychom si dopřáli originálního zážitku, jaký nemá obdoby. Stále máme trochu strach z nedostatku obsahu, po stránce hratelnosti už jsme však veškeré obavy překonali. Řekli bychom, že i vám postačí, abyste se na pětiminutovou ukázku podívali, a už budete chtít mít Star Wars: Battlefront v rukou. Hra nicméně vychází až 20. listopadu na PC, PS4 a XONE. Do té doby bychom nicméně očekávali alespoň uzavřenou betu určenou pro všechny, jež se titul rozhodnou předobjednat.
Z konference EA všichni fanoušci nejznámějších značek tohoto vydavatele zajisté odcházeli s úsměvem na tváři. Nový Star Wars: Battlefront vypadá luxusně, reboot závodů Need for Speed obsahuje vše, co jsme si jen mohli přát, Plants vs. Zombies: Garden Warfare se vrací ve velkém stylu, konečně jsme dostali příležitost nahlédnout na Mirror’s Edge: Catalyst a odhaleno bylo dokonce i pokračování Mass Effectu, které jsme očekávali jen zčásti. Kromě toho se EA rozhodlo navázat spolupráci s několika menšími vývojáři. Nejvíce nás zaujalo studio Coldwood Interactive a jeho puzzle platformovka Unravel, z jejíž prvního traileru jsme propukli v nadšení. Na zjišťování, co skutečně stojí za to a co vypadalo dobře jen v trailerech, máme příští dva roky, během nichž by se všechny hry, na něž během konference došlo, měly dostat do světa.
Hlavní je Doom 4 :)