Když jsme hleděli na letošní seznam konferencí, jež se každoročně konají před odstartováním veletrhu E3, trochu nás zaskočilo, že se na něm objevila společnost Bethesda. V dřívějších letech své tituly totiž zpravidla odhalovala výhradně prostřednictvím konferencí Sony a Microsoftu. Letos si ale byla jistá, že má k nabídnutí dostatečně úžasný program na to, aby si hodinku slávy mohla ukrást jenom pro sebe. Zpočátku jsme sice určité pochybnosti měli, když jsme však začali vzpomínat na hromady značek, které pod sebou Bethesda má, okamžitě z nás veškerá nejistota opadla. I tak nás ale překvapilo, kolik geniálně vypadajících kousků si pro nás tvůrčí studia, s nimiž tato legendární vydavatelská společnost spolupracuje, na tento a příští rok chystají. V dnešním článku vám nabídneme kompletní shrnutí toho, čím vším se nám na konferenci natěšení tvůrci včera pochlubili.
Není nijak překvapující, že se svoji show rozhodli pořadatelé začít ve velkém stylu. Na pódium jako první vyšel Marty Stratton, výkonný producent studia id Software. A právě s ním bylo ukončeno sedm let tápání každého fanouška jedné z nejlegendárnějších FPS sérií všech dob. O tom, že je nový DOOM v přípravě, víme možná až příliš dlouho. Každý další rok, kdy se nám o něm tvůrci rozhodli neříct ani slovo, nás ubíjel čím dál víc a už jsme pomalu začali ztrácet všechny naděje. Několik návratů na rýsovací desku se postaralo o to, že hře konečné odhalení trvalo o pět let více, než bylo původně v plánu. Teď už nám však reboot série stojí před očima, vyřvává si plíce a s nadšením střílí raketomety do všeho kolem sebe. A my nemůžeme být šťastnější.
DOOM je zpátky se vším, co jsme na něm od počátku milovali. Děsivý třetí díl, který si hrál spíše na tmu a strašidelné zvuky vycházející ze všech koutů, byl ponechán stranou, zatímco se id Software hrabal zpátky ke kořenům. Protože tvůrci chtěli do publika vkopnout trochu života, okamžitě se rozhodli naservírovat devět minut záběrů, v nichž se to hemží obrovskými ďábelskými stvořeními, stejně mohutnými zbraněmi a scénami, za něž by se po stránce brutality nestyděl ani Mortal Kombat. Zdá se, že ví přesně, co na hráče platí. Nový DOOM nabídne v první řadě epickou singleplayerovou kampaň, které bude sekundovat old-schoolový multiplayer s power-upy, důrazem na vertikální pohyb, proháněním se po roztodivných arénách a mnoha různými herními módy. Nic však nepotěší tolik jako možnost se uprostřed hry proměnit v obrovského ďábla a začít vaše protihráče prohánět v jeho těle. Hraní vás navíc nikdy nepřestane bavit díky fantastické funkci DOOM SnapMap, která všem fanouškům umožňuje tvořit nové zážitky, mapy i zcela nové herní módy a šířit je po světě. Na trh se DOOM chystá na jaře příštího roku a počítat bychom s ním měli na PC, PS4 a XONE.
Další na řadě byl představitel tvůrčího týmu z BattleCry Studios. Ten se dal dohromady v roce 2012, aby se postaral o vytvoření skvěle vypadající multiplayerové akce BattleCry. Hra samotná už nám byla představena dostatečně důkladně v uplynulých měsících, na E3 se její vývojáři vydali s jednoduchým posláním, a totiž připravit nás na betu, do níž se všichni nadšenci mohou přihlásit přes oficiální stránky hry. Zatím není tak úplně jisté, kdy bude spuštěna, když ale přihlédneme k faktu, že je již nyní hratelná verze titulu k dispozici přímo na veletrhu, nemuseli bychom muset čekat ani zdaleka tak dlouho, jak jsme si původně mysleli. BattleCry má navíc v plánu milovníky multiplayerových akcí na PC ovládnout ještě v průběhu tohoto roku, takže mu na betu ani příliš mnoho času nezbývá.
Milým překvapením pro nás bylo další odhalení spojené se sérií Dishonored. Ještě před týdnem se totiž šuškalo, že nás kromě remasteru originálu nic nečeká. Naštěstí šlo o planý poplach. Studio Arkane už od dokončení originálu usilovně pracovalo na pokračování Dishonored 2, jež bylo nyní konečně oficiálně představeno. Pro fanoušky originálu půjde o obzvláště srdcovou záležitost, neboť nám titul kromě Corva nabídne možnost hrát také za Emily Kaldwin. A ne, už jí není deset. Dishonored 2 se odehrává patnáct let po událostech prvního dílu. Emily se během té doby stala jednou z nejschopnějších asasínek na světě. Ovládla dokonce i magické dovednosti, s nimiž se nyní bude snažit o návrat ostrovů do svých rukou a záchranu celého císařství. Jak se jí to povede bychom se na trojici hlavních platforem měli dozvědět již na jaře příštího roku.
Abyste si měli šanci zkrátit čekání, na cestě je také zmíněný remaster Dishonored: Definitive Edition. Ten se na konzolích Xbox One a PlayStation 4 bude pyšnit ještě pěknější grafikou, která je však zastíněna faktem, že se s definitivní edicí kromě základu dočkáte také všech vydaných DLC. Důležité je dodat, že Dishonored nabízí jedny z nejlepších rozšíření, co jsou v herním průmyslu k nalezení, takže je o co stát. Na pár minut si pro sebe pozornost sálu ukořistili také tvůrci MMORPG The Elder Scrolls Online, jež vyšlo před nedávnem na současné generaci konzolí, kde zaznamenalo nečekaně velký úspěch. Potěšení tvůrci se ihned vrhli do tvorby patchů a updatů, kterými by hra měla být rozšiřována ještě pěknou řádku měsíců. V nejbližší době nás čeká vydání dvou nových lokací, jimiž jsou pohaslé Imperial City a unikátní orčí město Orsinium. Jestliže The Elder Scrolls Online vlastníte, rozhodně se máte na co těšit.
Pokud jste ve spojitosti se sérií The Elder Scrolls doufali v něco trochu většího, můžeme vás potěšit, že na něco trochu většího došlo. Bohužel skutečně jen trochu. Bethesda si vzala inspiraci z neuvěřitelného úspěchu Blizzardu a rozhodla se pro vytvoření karetní hry The Elder Scrolls Legends, která si samozřejmě zakládá na úžasném světě a nezapomenutelných hrdinech této série. O hře zatím nebylo řečeno příliš mnoho detailů, potvrzeny byly nicméně verze pro PC a iPad. Vyjít by měla ještě v průběhu tohoto roku a k dispozici by měla být všem hráčům samozřejmě zcela zdarma.
Když na pódium vstoupil Todd Howard, bylo jasné, že nás čeká událost, na kterou všichni už od začátku konference čekali. Konečně se začalo mluvit o novém Falloutu. Vlastně se o něm pouze nezačalo mluvit, Bethesda se jej rozhodla odhalit v plném světle a nabídla nám devítiminutové demo, které by si neměl nechat ujít jediný fanoušek her, pokud se chce nadále považovat za hráče. Ukázka nás zavádí na úplný začátek hry, do doby ještě předtím, než je na zemi atomová bomba svržena. Tedy alespoň na chvíli. Dobrých dvě stě let totiž následně hlavní hrdina stráví v uzavřené schránce, z níž se dostane jako jeden z posledních žijících lidí na celé planetě. Základem hry by měl být dechberoucí otevřený svět, který budeme prozkoumávat se psím společníkem, na nějž v demu došlo také. Akce, crafting, rozhovory – to všechno si můžete poprvé prohlédnout na vlastní oči a to všechno nám dává jasný signál, že Fallout 4 bychom měli brát za jeden z nejdůležitějších titulů tohoto roku a neměli bychom si ho nechat ujít, až se 10. listopadu dostane na PC, PS4 a XONE.
Ve spojitosti se hrou se Bethesda rozhodla oznámit dvojici aplikací, jež se chystají na chytré telefony. S jednou z nich si budeme přímo na mobilu moci užít se svým vlastním Pip-Boyem, díky němuž budeme moci vylepšovat náš charakter přímo ve hře. Na to si ale počkáme až do doby, kdy bude vydán samotný Fallout 4. Druhou z aplikací je pak úplná novinka s názvem Fallout Shelter. Jde o free-to-play kousek, který se do světa dostal včera, a pokud si máte chuť užít originální hratelnosti, jež perfektně sedne k cestě autobusem, dále hledat nemusíte. Nenáročnost a jednoduchost patří k hlavním kouzlům tohoto skvěle vypadajícího unikátu, jakých je na App Storu méně, než by se mohlo na první pohled zdát.
Potěšilo nás, že konference Bethesdy nešetřila s geniálně vypadajícími AAA tituly. Ať už se těšíte na Fallout 4, nový DOOM či pokračování stealth akce Dishonored, můžete si být jistí, že je vývoj těchto her ve správných rukou. S Bethesdou to ale samozřejmě ani zdaleka nekončí. V nadcházejícím týdnu se můžete těšit i na další shrnutí těch nejzajímavějších odhalení z ostatních konferencí, která můžete kromě toho sledovat také v záplavě novinek. Na které z her, jež vycházejí v průběhu tohoto roku, se těšíte nejvíce?
táto spoločnosť mi robí veľkú radosť, predovšetkým s novým falloutom. Momentálne hrám 3ku, už mám pripravený aj New Vegas a nesmierne sa teším na 4 podľa videí to vypadá pekne na tak rozšírený svet.
doufám že vlčáček nebude jedinej skin...já chci zmutovanou stonožku..:)
TOP!!! Už aby to vyšlo chci to!