Náš výroční seriál ve svém prvním dílu obhlédnul prvních pár z mnoha her, na něž se můžeme v průběhu právě započatého roku těšit. V jeho dnešním pokračování samozřejmě navážeme tam, kde jsme skončili, a totiž u písmene „F”. Jaké další klenoty pro nás rok 2016 připravil?
Far Cry Primal
Krokem do neznáma je pro sérii Far Cry její nejnovější pokračování s podtitulkem Primal. Místo granátů, střelných zbraní a extravagantních antihrdinů se v něm můžete těšit na kameny, mamuty a kopí. Až tak jednoduché to je. Far Cry se vydává do doby kamenné a nedělá si z toho hlavu. Vývojáři si samozřejmě chtěli pohrát s tímto originálním zasazením co nejvíce, takže nás čekají nerealistické scénáře, jako je setkání šavlozubého tygra s mamutem. Kromě podobných detailů se ale můžeme těšit na pravěkou jízdu se vším všudy. Podaří se vám vyšplhat ve společenském žebříčku až na samotný vrchol a stanete se vůdcem svého kmenu?
23. února | PC/PS4/XONE
Final Fantasy XV
Veleočekávané nejnovější pokračování série Final Fantasy je ve vývoji již řadu let. Během nich tvůrci samozřejmě mnohokrát změnili svoji vizi ohledně toho, jak by výsledný produkt měl vypadat, základ se však v žádném směru nezměnil. Final Fantasy XV bude návratem do sféry offline her, od nichž se série odcizila před překvapivě dlouhou dobou, a bude pro všechny fanoušky jakýmsi novým startem. Uveden bude kupříkladu nový soubojový systém kombinující prvky akční a tahové. Ideálně by se dal přirovnat k systému používanému u her ze série Kingdom Hearts. Při hraní se dále objevíme v otevřeném světě neomezených možností a nádherných scenérií, z nichž se nám již nyní dělají mžitky před očima. Příběh by pak měl být temnější a dospělejší a odehrávat se bude ve světě, který se překvapivě hodně podobá tomu skutečnému. Jak tento experiment dopadne se snad bez dalších odkladů dozvíme ještě v tomto roce.
průběh roku 2016 | PS4/XONE
Firewatch
Už na první pohled neobvyklý Firewatch zaujal pozornost hráčské veřejnosti z několika různých důvodů. Rozhodně bychom mezi ně zařadili i fantastické komiksové grafické zpracování, s jakým se hned tak někde nepotkáte. Koncept hry má na druhou stranu také rozhodně co nabídnout. Hlavní hrdina se rozhodne vzít práci strážce lesa. Ta však vyžaduje naprostou oddanost a obětování se. Ve své budce uprostřed lesa se tak náš charakter nachází odříznut od zbytku civilizace. Jeho jediným spojením je vysílačka, na jejíž druhé straně se nachází Delilah, jež na hrdinu dohlíží. Jejich postupně se budující vztah jako hráči budeme ovlivňovat volbami odpovědí při rozhovorech, jimiž je primárně rozvíjen příběh hry. Dojde ale i na akci a tajemné výpravy uprostřed noci, z nichž vám kolikrát zamrazí v zátylku.
9. února | PC/PS4
Gears of War 4
Když se Microsoft před dvěma lety rozhodl pro koupi značky Gears of War od studia Epic Games, bylo jasné, že má v plánu něco velkého. Nasvědčovalo tomu také to, že společnost vytvořením dalšího pokračování pověřila své nově založené studio The Coalition, v jehož čele stojí legendární tvůrce Rod Fergusson. Kam se tvůrci rozhodli s Gears of War 4 zamířit? Zpátky ke kořenům. První díl se v rámci série od svých mladších bratříčků liší především v tom, že je strašidelný, tajemný a svých protivníků se v něm doopravdy bojíte. Přesně na to se můžete těšit i v případě, že na konci roku spočinete svým zrakem na novém dílu, který svou první ukázkou okamžitě učaroval většině fanoušků série. Microsoft hodlá při příležitosti premiéry série na konzoli Xbox One udělat díru do světa. My máme za to, že pokud dostojí svým dosavadním slibům, stoprocentně se mu to podaří.
konec roku 2016 | XONE
Gravity Rush 2
Originální Gravity Rush byl vydán v roce 2012 exkluzivně na kapesní konzoli PlayStation Vita. Řada hráčů v něm postupem času nalezla takové zalíbení, že se jeho tvůrci rozhodli na svůj úspěch navázat hned dvěma navazujícími projekty. Prvním z nich je remaster původního titulu, který si za cíl bere konzoli PlayStation 4. Mnohem větší očekávání byla nicméně uložena na ramena sequelu nazvaného jednoduše Gravity Rush 2. Jakým směrem se Team Gravity s tímto titulem vydá, dosud úplně jasné není. Na základě zhlédnutí prvního traileru jde však s naprostým klidem říct, že se fanoušci mají na co těšit. Kat neztratila nic ze svého půvabu ani ze svých schopností a zdá se být plně připravena na další hrátky s gravitací. Dojemný příběh, nádherné vizuální zpracování a hromada nových featurek by měly být brány za samozřejmost.
průběh roku 2016 | PS4
Hellblade
Od oznámení titulu Hellblade uběhla již pěkná řádka měsíců. Tento nezávislý projekt ale i přesto neopustil světla reflektorů, o což se postarali jeho tvůrci ze studia Ninja Theory velmi prostým způsobem. Místo toho, aby hru ponechávali schovanou za zavřenými dveřmi a pouze čas od času vydávali nějaký ten nový trailer či ukázku, rozhodli se všechny nadšence zasvětit do vývoje a pravidelně pro ně vypouštějí tvůrčí deníčky, jimiž je informují, v jaké fázi se produkce nachází a za jak dlouho by se hra měla dostat do rukou veřejnosti. Nejde tedy o zcela otevřený vývoj, rozhodně k tomu však Ninja Theory nemá nijak daleko. Mystický Hellblade nám odvypráví příběh originální hrdinky, která se kromě děsivých nepřátel bude muset vypořádat i se svými vnitřními démony, jež ji všude pronásledují. S takovým tématem se vedle šlápnout rozhodně nedá.
průběh roku 2016 | PC/PS4
Hitman
Legendární agent s čárovým kódem zdobícím jeho majestátní plešku se v právě započatém roce vrátí na scénu s ještě náročnějšími zkouškami na dohled. Místo toho, aby vývojáři z IO Interactive přímo navázali na svůj ceněný kousek Hitman Absolution z roku 2012, bylo rozhodnuto, že se pustí do tvorby rebootu, který sérii zavede do dosud netknutých vod. Nový Hitman se bude vyvíjet postupně a hra, kterou si koupíte v době, kdy vyjde, nebude ani zdaleka tak působivým kusem jako ta, již v rukou budete držet po roce či dvou. Každý týden tvůrci hodlají dát všem hráčům důvod k návratu, když pro ně vypustí zcela nové zkoušky s nespočtem různých řešení. Jakým způsobem svůj cíl zabijete, záleží jenom na vás a vaší vynalézavosti. A abyste se měli důvod snažit, nebojte se, že by vás tvůrci neustále nesrovnávali se zbylými hráči a hlavně také vašimi přáteli. Jste skutečnými mistry profesionálního vraždění?
11. března | PC/PS4/XONE
Homefront: The Revolution
I přesto, že původní Homefront obdržel značně rozporuplná hodnocení, se společnost THQ rozhodla pro vytvoření pokračování. Nedlouho po potvrzení této zprávy však zkrachovala. Deep Silver nicméně v kolapsu někdejšího giganta zahlédl příležitost a tuto značku se rozhodl zakoupit. Nyní už je Homefront: The Revolution téměř dokončen a vypadá skvěle. Korea dále drží Spojené státy v šachu a získává nová území, v nichž vládne pevnou rukou. Ne každý se však nechá zastrašit. Skupiny odbojářů plánují převrat a naším úkolem přirozeně bude jim v tom pomoci. Výborný scénář, s nímž Homefront v roce 2011 přišel, dostal druhou šanci, kterou s trochou štěstí využije lépe než té první.
1. polovina 2016 | PC/PS4/XONE
Horizon: Zero Dawn
Studio Guerrilla Games vyvolalo oznámením svého akčního RPG Horizon: Zero Dawn obrovský rozruch a hra se tak okamžitě zařadila k nejsledovanějším projektům celého herního průmyslu. Ať už na hráče a pisálky zapůsobilo originální zasazení, nebo se jim k srdci probojoval spíše fakt, že by titul mohl být prvním skutečně pokrokovým dílem od vypuštění současné generace konzolí, podstatné je, že hra vypadá bombasticky a každý bez konzole PlayStation 4 už nyní truchlí nad tím, že si jej nedostane příležitost zahrát. Nacházíme se o tisíc let dále v budoucnosti. Zemi vládnou roboti, a přestože nejde o úplně nejhezčí vyhlídku do budoucnosti, samotná příroda tuto změnu rozhodně ocenila, což se projevilo jejím vkradením se do prázdnoty opuštěných velkoměst. My se do hry dostáváme v těle unikátní hrdinky, která se pouze snaží přežít v nevybíravém světě, kde na vás kdykoliv může vyskočit obrovský mechanický T-Rex, s nímž byste si rozhodně zahrávat neměli. Podpoříte ji v jejích snahách?
průběh roku 2016 | PS4
V dnešním článku jsme se opět zasekli u hromady populárních videoherních sérií, jejichž nová pokračování by měla tento rok vynést na vrchol. S podobně velkými očekáváními se však setkávají i zcela nové značky, u nichž si zatím nemůžeme být v ničem jisti. Kousky Firewatch, Horizon: Zero Dawn i Hellblade nicméně už na první pohled ukořistily naše srdce a nemůžeme se dočkat, až si je vyzkoušíme na vlastní prsty. Nebo na ně snad máte odlišný názor?
Tenhle rok snad jenom 2. DLC do Zaklínače a Hellblade..Jinak pro mě nic.