Do finálního dílu našeho seriálu o hrách vycházejících v průběhu tohoto roku si probojovaly cestu kousky náležící do všech možných žánrů. K nalezení jsou mezi nimi strategie, adventurky, jeden ambiciózní závodní kousek, nová Zelda, remake hudební klasiky a další a další. Pevně věříme, že i v této sbírce nalezenete alespoň pár ze svých oblíbenců. Jdeme na to?
Total War: Attila
Total War: Rome II sice přišel do světa do značné míry nepřipravený, prostřednictvím patchů se tvůrci naštěstí postarali o to, aby se ze hry stal skutečně ten kus, jímž měl od počátku být. Sérii k zemi přesto táhne lehce pošramocená pověst, kterou se vývojáři pokusí napravit vydáním novinky Total War: Attila. S tou se vrhneme do období stěhování národů na počátku šestého století našeho letopočtu. Ohledně kampaně jako takové nám toho zatím řečeno příliš mnoho nebylo, i když se hra nachází prakticky hned za rohem. Očekávat však můžeme obrovské, takticky náročné boje, do nichž se budeme moci vrhnout v čele více než desítky různých frakcí.
17. února | PC
StarCraft II: Legacy of the Void
Samostatně hratelný datadisk StarCraft II: Legacy of the Void završí trilogii, do níž už svým dílem přispěly kusy SC II: Wings of Liberty a SC II: Heart of the Swarm. Nová kampaň, která obsáhne přibližně dvacítku různých misí, se v tomto případě zaměří na rasu Protossů. Kvůli kampani se však do Legacy of the Void většina fanoušků pouštět nebude. Hlavní jsou zcela bez diskuze nové jednotky, balanc těch stávajících a výrazné změny v multiplayerovém režimu, které nezůstanou bez odezvy především u profesionálních hráčů. Blizzard se první testovací fázi chystá spustit během prvních šesti měsíců tohoto roku. Ohledně přístupu do ní však žádné bližší detaily zatím neuveřejnil.
druhá polovina roku | PC
Life is Strange
Svět se díky práci Telltalu naučil, že epizodické kousky mají budoucnost. Tuto možnost vypuštění her proto volí čím dál větší počet tvůrců. Je mezi nimi i studio Dontnod Entertainment, které se po vytvoření relativně neúspěšné akce Remember Me snaží zapomenout a vydat něco, čím by si napravilo reputaci. Tímto kouskem se zdá být nezvyklá adventura Life is Strange, která nám dovolí vracet se v čase. V každé sekvenci dostaneme neomezený počet pokusů, abychom vyzkoušeli, co se za kterými dveřmi jednotlivých voleb ukrývá. Až je však za sebou jednou zavřete, nebude žádné cesty zpět. Mnohá rozhodnutí vám podrazí nohy dlouhé poté, co je učiníte, načež s nimi už nic možné udělat nebude. Zda v sobě tvůrci mají to, co tolik oceňujeme na Telltalu, se dozvíme už na konci ledna, kdy se do světa vydá první epizoda z pěti připravovaných.
30. ledna | PC/PS4/PS3/XONE/X360
Project CARS
O revoluci žánru závodních her se pokusí očekávaný titul Project CARS, jedna z nejambicióznějších her svého žánru, co kdy byly vytvořeny. Pokud fandíte automobilovým simulátorům, připravte se na možnost zajezdit si po více než padesáti různých drahách, mezi nimiž se nachází i okruh v Brně, s neskutečným množstvím vozidel všech druhů i velikostí. Dynamické počasí, perfektní fyzika a řada dalších featurek zajistí, že se titul na trhu simulátorů v žádném případě neztratí. Otázkou zůstává pouze to, nakolik se dokáže odlišit od svých bližních, jako jsou série Gran Turismo a Forza. Abychom získali odpověď, nijak dlouho naštěstí čekat nutné nebude, neboť tvůrci ze Slighty Mad Studios stihli potvrdit březnové datum vydání, s nímž by se tím pádem již nijak výrazně hýbat nemělo.
20. března | PC/PS4/XONE/WiiU
The Witness
Kousek The Talos Principle v uplynulém roce ovládnul srce každého hráče, který se mu rozhodl dát šanci. Nyní si představte ještě jednodušší a upřímnější titul, který před vás postaví svět a dovolí vám si v něm začít hrát, jak se vám jenom zachce. Tímto titulem je The Witness, první velký projekt z hlavy Jonathana Blowa od vydání úspěšné platformovky Braid. Hra vás vypustí na otevřený ostrov posetý různorodými hádankami. Neřekne vám k tomu nicméně ani slovo a na úplně všechno si budete muset přijít sami. Kouzlem hry by měly být objevování, prozkoumávání a hlavně momenty uvědomění, které vás dříve či později potkají při řešení každé z mnoha hádanek, jež The Witness ukrývá. Nevíme, kdy přesně bychom hru měli očekávat, jsme si ale stoprocentně jistí, že se je na co těšit.
průběh roku | PC/PS4
Minecraft: Story Mode
Telltale v poslední době vydává novinky jako na běžícím pásu. Neustále nás navíc zvládá překvapovat, s jakými společnostmi se při práci na nových epizodických sériích spojuje. Byl to Gearbox a jeho Borderlands, bylo to HBO se svým Game of Thrones. Nic se však nevyrovná údivu, který v nás vyvolalo oznámení kousku Minecraft: Story Mode. Správně, Mojang a Telltale si podali ruce, díky čemuž se Steve vydá na dobrodružství se skutečným příběhem. Stále si tak úplně nedokážeme představit, co se nám vývojáři chystají naservírovat. Doufáme však, že to bude stát za to a celý tento rozruch studia nevyvolala pro nic za nic.
průběh roku | PC/PS4/PS3/PSV/XONE/X360/iOS
The Legend of Zelda
Na trh se v současnosti chystá první velké pokračování série The Legend of Zelda určené exkluzivně pro konzoli Nintendo Wii U. Sice o něm zatím nevíme prakticky nic, je však skoro stoprocentní, že nás jeho vydání čeká už v průběhu tohoto roku a že půjde o bombu, kterou by neměl minout absolutně žádný fanoušek Nintenda. Tvůrci slibují hlavně větší otevřenost světa, díky níž bude na hráčích, jakým způsobem budou k hraní přistupovat, kde budou mít zájem začít a jaké taktiky budou využívat. K cestování po světě bude také možné využívat několika různých nových prostředků. Nic specifičtějšího zatím každopádně s jistotou možné říct není.
průběh roku | WiiU
Until Dawn
Představte si, že se díváte na klasický béčkový horor. Parta kamarádů uvězněná v horské chatce se střetává s temnými silami a zabijákem, který je nenechá odejít jen tak. Znáte ten pocit, když máte chuť začít křičet na obrazovku, protože se všichni ve filmu, který právě sledujete, chovají, jako by přišli o mozek? S kouskem Until Dawn si budete moci vyzkoušet, co byste na jejich místě udělali vy. Rychlá rozhodnutí, umírající hrdinové a strašidelná atmosféra vás při jeho hraní budou čekat doslova na každém rohu. Stačí jeden špatný krok a nepočítejte s tím, že by se váš charakter dočkal dalšího dne. Líbí se nám, co má Until Dawn v plánu, ještě bychom si však rádi potvrdili, že jsou tvůrci schopní zařídit, aby jejich nápady fungovaly, k čemuž dostaneme příležitost v průběhu léta.
léto 2015 | PS4
Amplitude
Pokud byste si rádi zahráli nějaký pořádný hudební kousek, svěřte své strasti tvůrcům z Harmonixu a můžete si být jistí, že vám dodají něco, čeho si zaručeně užijete. Během dvaceti let na trhu se postarali o série jako Guitar Hero, Dance Central a Rock Band, které patří k základním kamenům současných hudebních her. My však ještě o trochu raději vzpomínáme na kousek Amplitude, který Harmonix vytvořil v roce 2003 a oslnil jím každého, kdo nevěřil, že hudba a hry mohou dohromady tvořit fantastický pár. Úspěšná kampaň na Kickstarteru zařídila, že se už zanedlouho dočkáme rebootu této legendy. Dokáže se jí nicméně vyrovnat?
první polovina roku | PS4/PS3
Torment: Tides of Numenera
Neobvyklé RPG Planespace: Torment si v našich srdcích před patnácti lety vytvořilo velmi speciální místo. Nesmírně nás proto mrzelo, že nikdy nedošlo na tvorbu pokračování. Až do nynějška. Neuvěřitelný úspěch na Kickstarteru a vlastnictví značky umožnily studiu inXile Entertainment pustit se do vývoje duchovního nástupce nazvaného Torment: Tides of Numenera. Tvůrci si zajisté plně uvědomili, do jak důležitého projektu se pustili, když se je rozhodlo podpořit neuvěřitelných 75 tisíc hráčů, kvůli nimž je pro nás nemyslitelné, že by hra mohla být zklamáním. Utvrdit se v tom každopádně budeme moci až v posledním kvartálu tohoto roku, neboť se do světa Torment: Tides of Numenera dříve v žádném případě nechystá.
podzim 2015 | PC
Od roku 2015 čekáme velké věci. Současná generace konzolí už měla příležitost dostatečně oťukat trh a zjistit, jak si na něm stojí, takže jí nyní nic nebrání v odhalení všech svých největších triumfů. Proti konzolové válce, dokud jde o nezanedbatelný zdroj kvalitních titulů, v žádném případě nic nemáme. Mnoho her si navíc vyhradilo místo pouze na jednom ze strojů, nijak jim to však nebrání v tom, aby se ukázaly i na osobních počítačích, čehož tvůrci samozřejmě nebudou váhat využít. Máme tušení, že příštích dvanáct měsíců bude pro herní průmysl velikých a už se jich proto nemůžeme dočkat. Jaké vyhlídky na ně máte vy? O kterých z her, o nichž jsme v uplynulých dvou týdnech hovořili, byste řekli, že jsou vašimi největšími favority?
Vypadá to celkem zajímavě , taková směsice všeho :)
Zajímavé, až na to že ty screeny u Tormentu jsou screeny z Pillars of Eternity, která ma vyjít 2015. Dá se říct že to je hra, která chce jít ve šlépějích Baldur's Gate. Tvůrčí team se sestává z lidí co dělali na BG u Black Isle Studios. Tohle by autor mohl zmínit a opravit ty screeny. PoE bude totiž konečně po dlouhý době zase pěkný RPG.
v tejto druhej časti nie sú hry, ktoré by som si chcel kúpiť, respektíve, žeby som si ich predobjednával, ale možno by som aj uvažoval o kúpe po takom roku keď ceny klesnú dole.
Total War: Attila - nuž, séria je to celkom dobrám, tak uvidíme, aké zmeny nám prinesie táto časť.
Life is Strange - hry podobného žánru mám veľmi rád a preto by v tejto časti bola práve táto, ktorú by som si aj rád objednal po určitej dobe. Ak by u týchto hier bola hracia doba minimálne 20 hodín, tak by som neváhal a kupoval, avšak oni majú menej ako 4 hodiny a zato je škoda vyhadzovať peniaze.
zajímavý... uvidíme jak to dopadne :D