Velká MMO se na trhu sice v poslední době neobjevují ani zdaleka tolik jako dříve, nahradily je nicméně všemožné další typy online her, jež mají taktéž své kouzlo a každý si mezi nimi najde kousek, s nímž by byl schopný strávit desítky hodin bez přemýšlení nad tím, zda jde o utracený čas. Vypadá to, že pár takových titulů si pro nás připravil i rok 2015. Pojďte se na ně dnes s námi podívat.
Battleborn
Co se online her týče, nikdo nemůže popřít, že současnost přeje v první řadě žánru MOBA her. Postupně se skoro každé velké studio rozhodlo pro vytvoření své vlastní. Přesně proto byl titul Battleborn od Gearboxu zaškatulkován jako MOBA ještě předtím, než se vůbec mohl pořádně rozhlédnout po světě a odhalit, co pěkného ukrývá. Obsahuje sice NPC bojovníky na obou stranách, zakládá si především na spolupráci hráčů a hlavní je v něm plnění zadaných úkolů, to samé však platí i pro hromady dalších kousků, které byste v životě za MOBA hry považovat nemohli. Battleborn se nám pokusí dokázat to samé hlavně obrovskými, převážně nelineárními mapami, speciálními herními módy a nebo třeba připravovanou kooperační kampaní. Gearbox nás už sérií Borderlands přesvědčil o tom, že se nebojí přijít s něčím originálním, snad nás tedy nezklame, až se jeho novinka ukáže.
průběh roku | PC/PS4/XONE
H1Z1
Když přiskočíte ke světu videoher s žádostí o kousek obsahující zombie, můžete počítat s tím, že se na vás sesype neuvěřitelné množství různých her i hříček. Důležité je proto oddělit zrno od plev. I když se nám nejnovější survival MMO od studia Sony Online Entertainment zatím příliš neukázalo, musíme uznat, že nás na H1Z1 něco tak trochu láká. Tento free-to-play kousek slibuje hlavně zaměření na spolupráci hráčů, obchodování a spolčování se. Na rozdíl od konkurence, jakou je kupříkladu DayZ, se Sony snaží o to, aby hráči drželi pospolu a zbytečně na sebe nevytahovali zbraň. Samozřejmě zde tato možnost bude vždycky, počítat ale musíte s tím, že lovci mozků jsou nebezpečnější než kdekoliv jinde a stačí jediný špatný krok, abyste přišli o všechno.
druhá polovina roku | PC/PS4
Deep Down
Do temných dungeonů se s kouskem Deep Down plánujeme vydat už několik měsíců. Capcom však vydání odsouvá dál a dál, takže si nemůžeme být jistí ani tím, že si jej zahrajeme během tohoto roku. Pravděpodobné to však je, když vezmeme v úvahu, jak dlouho se už Deep Down ve vývoji nachází. A nevypadá to s ním vůbec špatně. Fanoušci Souls série budou ze hry nadšení, protože jim nabídne přesně to, co milují na Dark Souls a Demon’s Souls, v provedení s větším počtem hráčů. Kooperační režim je pro Deep Down jedním ze základů. Očekávali bychom ale i možnost si zazápasit navzájem. Přestože se hra blýská v odrazu naleštěných brnění a kopí, paradoxem je, že se odehrává v daleké budoucnosti roku 2094, z níž se dobrodruhové vydávají zpět do středověku kvůli honbě za artefakty. Budete mezi nimi?
průběh roku | PS4 (preview)
Human Element
Zatímco ve většině her, které se odehrávají ve světě postihlém zombie apokalypsou, vám na krk neustále dýchají chodící mrtvoly a na ostatní hráče si při jejich hraní prakticky ani nevzpomenete, Human Element se na to snaží jít přesně naopak. Apokalypsa proběhla už před třiceti lety a na Zemi se nachází pouhé skupinky přeživších, kteří navzájem bojují o zdroje, ačkoli se zároveň snaží vše urovnat a dostat zpět do starých kolejí. Svět titulu bude ovlivňován vším od vaší volby charakteru po způsob, jakým budete hrát. Pořád si tak úplně nedokážeme představit, s čím se přesně hodlá Robotoki v listopadu ukázat, natěšení jsme na to ale náramně.
listopad 2015 | PC/PS4/XONE/WiiU
BattleCry
Na prohlídku do světa uvězněného v alternativní historii nás zaveze kompetitivní akce BattleCry, kterou má na starosti nedávno založené studio, jež sestává z celé řady zkušených vývojářů, kteří se podíleli třeba na tvorbě MMORPG Ultima Online a Star Wars: The Old Republic. Rozhodně tedy není třeba mít strach, že by neměli zkušenosti, přestože se vrhají na zcela odlišný žánr online her, než jsou zvyklí. BattleCry vás uvrhne do mohutné arény, rozdělí vás na dva týmy a dovolí vám se navzájem rozmasakrovat až ve 32 hráčích zaráz. Sada dostupných charakterů obsahuje hrdiny s unikátními schopnostmi, jichž musíte chytře využívat, abyste vždy dosáhli svého. Spolupráce je spíše až druhotným prvkem v tomto nevšedním světě neomezeného pohybu a zábavy.
průběh roku | PC
Fortnite
Na původní oznámení kooperační survival hry Fortnite došlo už v roce 2011. Dlouho jsme o ní však neslyšeli téměř žádné novinky, takže nám začalo připadat, jako by ni její tvůrčí studio Epic Games úplně zapomnělo. Z čistého nebe však v první polovině minulého roku vývojáři přišli s oznámením, že titul bude free-to-play, načež odhalili i první pořádnější záběry, které vypadaly skvěle. Hra nás usadí na mapu s několika dalšími hráči a dá nám čas k tomu, abychom nasbírali co nejvíce zdrojů. Následně budeme muset zajistit svoji základnu. Okna, schody, dveře, stěny, pasti a platformy patří k tomu, co je možné, pokud máte k dispozici dostatek potřebných surovin, vybudovat, abyste byli následně co nejlépe chráněni proti přicházejícím vlnám zombie, které vám na dveře zaklepou během noci. A v ten moment začne pravý boj.
průběh roku | PC
Evolve
Cítili byste se lépe, kdybyste postříleli pětici bezejmenných nepřátelských vojáků, nebo byste raději chtěli dostat ocenění za skolení Godzilly? Pokud jste nad odpovědí nepřemýšleli ani vteřinku a vyhrála u vás druhá z možností, možná byste se příště při kupování nového Call of Duty měli otočit a vydat se spíše k titulu Evolve, kooperační akci obsahující unikátní multiplayerový mód stavící čtyři hráče proti jednomu. Místo obyčejného vojáka má osamocený muž k dispozici obrovské monstrum, a pokud se mu podaří dobře začít, zajisté zvládne všechny čtyři lovce skolit dříve, než si stačí uvědomit, proti čemu vůbec stojí. Na druhé straně jsou hlavními předpoklady úspěchu především spolupráce, komunikace a neustálé ujišťování se, že nikdo není v nebezpečí. Když vyzmeme v úvahu, že Evolve mají na svědomí tvůrci série Left 4 Dead, nedokážeme si ani představit, jak bychom vůbec mohli skončit s výsledkem, který by nebyl jednoduše fantastický.
10. února | PC/PS4/XONE (preview)
Overwatch
Blizzard se proslavil přesně třemi značkami a nezdálo se, že by se od nich měl ještě někdy zájem odlepit. Proto nás překvapilo, když letos na BlizzConu oznámil dočista novou IP pod názvem Overwatch. Ta umožní dvou týmům o šesti hráčích vrhnout se na sebe uprostřed menších arén. Stačil jediný pohled na záběry z hraní, abychom měli jasno v tom, jak by se hra dala nejlépe prezenovat. V zásadě jde totiž pouze o hezčí, mladší a roztomilejší Team Fortress. Pouze zde vše nebude o čapkách a skutečně si budete muset dát záležet, aby žádný zápas neskončil vaší prohrou. Jak už to tak bývá, mohlo by to totiž samozřejmě znamenat zkázu celého světa. Ale vážně, pokud se chcete na skvěle vypadající Overwatch vrhnout, nebudete muset čekat nijak zvláště dlouho. Blizzard totiž první otevřenou betu, do níž byste se měli zkusit přihlásit, naplánoval už na začátek tohoto roku.
průběh roku | PC
Triad Wars
Sleeping Dogs patří zcela bez diskuze k nejlepším akcím s otevřeným světem posledních několika let. Unikátní zasazení udělalo své a vyšvihlo hru do čel celé řady prodejních žebříčků. Přesně to bylo důvodem, proč se kanadské studio United Front Games, které mělo Sleeping Dogs na starosti, rozhodlo pro odstartování velmi zajímavého projektu s názvem Triad Wars. Ten se bude odehrávat ve světě Sleeping Dogs. Největším rozdílem je, že při našich cestách napříč městem budeme potkávat podstatně více členů jednotlivých klanů bojujících o nadvládu. Půjde totiž o čistokrevné MMO se vším všudy a nepočítejte s tím, že byste v něm, pokud patříte k fanouškům Sleeping Dogs, nebyli schopní zabřednout stejně snadno jako fanoušci pátého GTA v multiplayerovém světě GTA Online. Porovnání s takto úspěšnou konkurencí je však zatím poněkud předčasné.
první polovina roku | PC
Skyforge
Hraní si na boha nepatří k tématům, jimiž by se herní průmysl příliš zabýval, i když se tu a tam objeví kousky, které této možnosti využívají naplno. Je však nezvyklé, abyste podobnou příležitost dostali i v MMORPG. Tím, k němuž se na závěr dnešního článku dostáváme, je Skyforge, jenž vám božskou moc, pokud se budete hodně snažit, do rukou vloží. Hlavní je však nejprve dosáhnout, čeho je zapotřebí. A to nebude úplně snadné. Tento kousek se totiž obloukem vyhýbá jakýmkoliv levelům, nový obsah je odemykán výhradně na základě postupu v misích a statech hráče. Díky tomu ale vaše postava není k ničemu vázána a nikdo vám nezabrání ve střídání herních tříd častěji než ponožky. A až se bohem konečně stanete, celé to začne být ještě o trochu zajímavější.
průběh roku | PC
Ať už vás zaujal kterýkoliv z výše uvedených titulů, rozhodně byste si na něj měli posvítit blíže, neboť tvůrci do většiny z nich umožňují předčasný přístup prostřednictvím beta verzí, které se rozhodně vyplatí vyzkoušet. Pár nám dokonce přistálo na talíři už v minulém roce, takže jsme si ověřili, že je v každém případě na co se těšit. V které z těchto kousků věříte nejvíce?
Mno když tak čtu zprávy, tak v roce 2015 spíš budeme střílet v reálném životě než na PC. Francie začíná.
Nevypadá špatně ani jedno, ale budu se držet FPS her :D
Ten kdo psal tenhle článek asi moc o Dayz neví :) ..když napíše že narozdíl od Dayz se snaží v H1Z1 aby hřáci na sebe nevytahovali zbraň. Právě naopak :) oni se snaží ..ale v každé hře podobného žánru se najde tkzv. bandita a hrdina.a kdo chce pište sem jak je Dayz špatný :) nic nebude jako Dayz