Duben hráčům nabídnul celou řádku výtečných her, i když by ty nejlepší z nich pravděpodobně skočily do pytle spolu s nezávislými tituly.Může za to především fakt, že AAA hrám příliš přáno nebylo a jedinou hrou držící v tomto směru pevné postavení byla bojovka Injustice: Gods Among Us. Na druhou stranu se povedlo mnohým učarovat i kousku Dead Island: Riptide, s nímž se však v dnešním článku už do styku nedostaneme. Květen totiž patří akci Metro: Last Light, o níž hráči snějí již celé dlouhé měsíce. Vyplatí se ale ono úmorné čekání, nebo za to tato hra i přes její výborně vypadající kabátek nestojí? Na to si dnes sice neodpovíme, každopádně pokud máte zájem nahlédnout do květnového zákulisí herního průmyslu jako celku, nikam dál už se vydávat nemusíte a hezky tu s námi zůstaňte. Hlavní chod totiž právě přichází.
Jak už jsme zmínili, hlavním tahákem bude tentokrát FPS mixované s RPG ze světa Dmitryho Glukhovskyho nazvané Metro: Last Light. To navazuje na titul z roku 2010 od ukrajinského herního vývojářského studia 4A Games, které má koneckonců na starosti i pokračování. Originál se v očích hráčů i kritiků usadil překvapivě vysoko, tudíž má chystaný kousek velice dobré zázemí pro vytvoření obrovské základny nadšených fanoušků. To však samo o sobě samozřejmě úspěch nikomu nezaručí a hlavní je, aby se ze strany tvůrců povedlo nabídnout perfektní hratelnost, skvělý příběh a další nečekané prvky, jež ze hry teprve dokáží časem udělat na poli herního průmyslu hvězdu.
Nacházíme se zde stejně jako v prvním dílu v postapokalyptické Moskvě. Nezbývá nám však než se usadit v tamějším metru z toho důvodu, že vzduch na povrchu je kontaminovaný a mění lidi i zvířata v děsivé stvůry. Aby toho nebylo málo, mezi přeživšími zuří civilní válka a Artyom, hlavní hrdina Metro: Last Light, je poslední nicotnou nadějí na záchranu lidstva. Na své cestě za pokusem o sjednocení všech kolem něj bude ale pronásledován mnohými strastmi a hrůzostrašná atmosféra v žádném případě na sebevědomí nikomu nepřidá. Kromě neobvyklé story tvůrci nicméně spoléhají i na kvalitní hratelnost a luxusní audiovizuál, i když na jakákoli hodnocení máme ještě času dost. Titul totiž vychází až 17. května na PC, Xbox 360 a PlayStation 3.
Far Cry 3 se již sice několika rozšíření dočkal, nicméně v porovnání s Far Cry 3: Blood Dragon se jednalo o pouhé zbytky zdechlin určené pro hyeny. Pokrmem pro krále zvířat se úplným začátkem května stane samostatně hratelné DLC zasazené do budoucnosti roku 2007. Správně! Do budoucnosti roku 2007! Z pohledu tvůrců jsme totiž právě v 80. letech a teprve odhalujeme pravou krásu barvami hýřících VHS a tvoříme si teorie o neskutečných možnostech, které nám 21. století nabídne. A i když se nám v současnosti už nemusí jevit jako zrovna reálné, ani náhodou bychom kvůli tomu nebyli schopni tento tak trochu zajímavý a zároveň neskutečně šílený svět Far Cry 3: Blood Dragon pro nic za nic kritizovat. Vy snad ano? Pokud ne, připravte se na 1. května, kdy hra vychází na všechny hlavní platformy, a odhalte, co je na ní tak fascinujícího.
Nezávislý kousek Fez vyšel již před více než rokem na konzoli Xbox 360, kde se mu dařilo více než skvěle. Originální hratelnosti založené na překvapivých řešení rozmanitých hádanek se podařilo upoutat snad každého, kdo má se světem indie her něco společného, nicméně většina z těchto příznivců drobných projektů raději než Xbox okupuje své osobní počítače, kam se tím pádem Fez rozhodl konečně po dlouhých měsících v květnu doskákat, aby se jeho tvůrcům dostalo ještě alespoň trochy peněz. Dostupná je hra skrze službu Steam na PC a vložit do ní své úspory bude možné kdykoli od 1. května, kdy vychází.
Podobně jako Fez jen o kousek výše má i akce Resident Evil: Revelations historii na jedné z konzolí a nyní se už pouze rozšiřuje na další, aby se v celé své kráse ukázala každému, kdo má chuť zjistit, proč byla před rokem tolik úspěšná. Základem byla každopádně tentokrát kapesní konzole Nintendo 3DS, s čímž byly spojeny obavy hráčů o kvalitu obrazu. Tvůrci naštěstí měli v záloze HD verzi ještě z vývoje, takže i na PC, Xboxu 360 a PlayStationu 3 titul 24. května zazáří v plné zbroji a vpustí do hráčů dávku adrenalinu spojeného s děsivou atmosférou, která by se ani náhodou nemohla vyhnout žádnému dílu série Resident Evil.
I když se poslední díl série Call of Juarez zrovna nevyznamenal a jeho zasazení zničilo veškerou atmosféru, jakou prve Divoký západ nabízel, víru ve tvůrce z Techlandu jsme neztratili a doufali jsme, že se v dalším pokračování nakonec neobjevíme v roce 2050 ale vrátíme se zpět ke klasice, se kterou jsme si před lety tolik užili. A je to tak. Call of Juarez: Gunslinger spoléhá na kolty, duely na život a na smrt a whiskey při zapíjení drsných ran od nevybíravého života a nepřátel plných drsných hlášek a nábojů hledajících si cestu do vašeho srdce. Titul vychází 22. května na Steamu, Xbox Live Arcade a PlayStation Store.
Multiplayerová akce Fuse mířící do obchodů koncem května sází na to, že se s chutí vrhnete do spolupráce se zbytkem svého týmu, neboť právě na ní je celá hra vysvatěna. Každý ze čtveřice hrdinů má svoji vlastní speciální schopnost, přičemž za pomoci jejich kombinací dosáhnete kýženého výsledku, jímž je rozsekání stovek nepřátelských robotů, jež jsou proti vám konstantněvysíláni v neustávajících vlnách. Hlubší příběh a poutavější atmosféru nicméně předem ze svých požadavků na hru vyškrtněte, neboť šance, že by Fuse v tomto směru vaše touhy uspokojil, jsou mizivé. Na druhou stranu dostanete šanci si užít spousty zábavy již 28. května, kdy hra vychází na X360 a PS3.
Závodní titul Race Driver: GRID se může pochlubit obrovskými zástupy fanoušků, kteří podlehli mixu arkády s menšími náznaky simulace. Jeho pokračování s názvem GRID 2 má proto cestu k úspěchu krásně vyšlapanou a jediné, co potřebuje, je, aby dokázal alespoň trochu zaujmout i svou hratelností. Zatím se každopádně zdá, že měli tvůrci vše zajištěné ještě dlouhou dobu před vydáním, takže půjde pouze o jakési vysvobozením z kolotoče vývoje a vpuštění se na pastvy DLC. Dobrou zprávou pro tvůrce je, že se v současnosti ve vzduchu nenachází téměř žádná konkurence, což se asi ani do 28. května nezmění. V ten moment titul totiž vychází na PC, X360 i PS3 a všechny motory už budou hezky nastartované vyskládané na poličkách milovníků závodních her.
Květen se sice nemůže zařadit k nejplodnějším měsícům roku, nicméně tentokrát se nám zde urodí velice pěkné kombo, na které si s chutí počkáme. Následovat každopádně bude léto, při němž herní průmysl strádá snad ze všech stránek. Červen si každopádně na nic takového stěžovat ještě nemůže. I když do světa vejde pouhých pár titulů, jsou mezi nimi i kousky Remember Me a The Last of Us, jež patří u mnohých lidí k nejočekávanějším v rámci celého tohoto roku, což je vzhledem k tomu, co nabízejí, v každém případě pochopitelné. Zůstaňme však zatím v současnosti a užívejme si května, který má taktéž rozhodně co do sebe
další nudný měsíc .... krom Metra nic moc .... ať už je listopad a je tu CoD a WatchDog a další
Neřekl bych že nuda, call of juarez je dobrá westernová řežba,a Grid je nejlepší simulátor,,,,osobně se těším na gridy daleko víc než na další komerční sérii CoD....tý sérce už odzvonilo:)Naopak Grid může překvapit
Nechci být rýpal, ale v květnu, konkrétně 22. vychází Wargame Airland battles.
Grid neni simulator :) urcite ne cistokrevny. A dvojka uz vubec nebude,kdyz vynechali pohled z kabiny, takze ted jsou kamery ala NFS.
je jasna volba, uz aby to bylo
Pohled z kabiny vynechali protože byl prostě pouze pro hardcore hráče cca 5% (jsem jedním z nich). Nicméně chování vozidla a samotné ovládání ho bude troufám si říct simulace kterou rozhodně v nfs rozhodně nenajdeme.
Call of juarez to je prostě moje srdcovka :) počítač jsem dostal až v 16 a byla to první hra co jsem na něm projel prostě boží :))
dělo!:)
No nemyslím si, že GRiD2 bude víc simulace než NfS Shift, který beztak těžko překoná. Ale uvidíme. Na simulátor jsou tu jiné hry, třeba rFactor nebo LfS a časem Project CARS...
těším se
ani náhodou nejsou simulátory a ani 2ka nebude .. už jen co sem se dival na videa tak sem poznal že to bude arkáda jako bič, kdy mužete brzdit do zatáček 5 metrů před nima a hned přidat plyn a vyberete všechny zatáčky, to já jen doufám že tam budou zase drifty jinak to hrát ani nebudu
Pohled z kabiny vynechali protože je to pro ně finančně a časově výhodný. Žádný jiný důvod není. A to s tím jak ho používá jenom 5%? Už jste někdy viděli hru aby vynechala konec příběhu jenom proto, že podle statistik pouze 10% lidí jí dohraje do konce? Tomu neveřim ani omylem, kde vůbec zjistili kolik lidí používá jakou kameru? Maximálně z MP, kde samozřejmě všichni používají kameru za autem aby nebyli v nevýhodě. Ode mě každopádně prachy neuvidí. A to bych do toho určitě šel když to má mít split-screen což je vítaná věc v dnešní době. @Cheddar - "ted jsou kamery ala NFS." Jak který. NFS Shift 2 dokonce inovoval kameru z kokpitu tím, že přidal ještě kameru přímo z helmy. A takový díly jako Underground, Most Wanted byli čistý arkádový závody kde by opravdu nikdo kameru z kabiny a nepoužíval. Na rozdíl od Gridu, kde si hrajou na "seriózní" závodění.
Tak samozřejmě že toho vychází víc. Třeba taky je v květnu Fez, Anomaly 2, The Incredible Adventures of Van Helsing, TrackMania² Stadium a další. Taková Trackmania mě zajímá víc než blbej Grid.
Předchozí komentář má být Re 3