Od pátku 10. října do neděle 13. října probíhal v americkém městě Anaheim každoroční svátek všech fanoušků studia Blizzard. Málokteré herní studio si může dovolit podobnou akci. Ovšem Blizzard, to jsou tři značky, které patří mezi nejoblíbenější vůbec – Starcraft, Diablo a Warcraft. Tento BlizzCon byl výjimečný v tom, že se zase jednou v plné míře představily všechny najednou. Zdá se, že je Blizzard v nejlepší kondici za poslední roky, a proto stojí za to se ohlédnout za tím, co se to v kongresovém centru Anaheimu vlastně přihodilo.
Starcraft 2
V poslední době se zdá přinejmenším moderní představovat nové singleplayerové koncepty realtimových strategií. Po Dawn of War 2 se k něčemu podobnému chystá také Starcraft 2, i když jde vlastní cestou. Blizzard se rozhodl rozdělit hru do tří singleplayerových celků, z nichž každý bude kopírovat kampaň za jednu rasu. Měly by být přitom samostatně prodejné. Aspoň že ten multiplayer zůstane v každém z těchto tří balíčků v kompletní podobě.
Takže i Blizzard se pustil do epizod. Zatím to ale nevypadá nijak strašlivě, protože každý z dílů bude zřejmě pořádně obsáhlý. Měl by přinést kolem třicítky misí, a to včetně vedlejších, tedy nepovinných. Zabrat by měly kolem třiceti hodin, ačkoliv toto číslo se nám zdá přehnané. To by každá z misí musela trvat hodinu, což je především u těch úvodních nepravděpodobné. Každá z kampaní také bude vyprávět uzavřený příběh, takže si budete moct koupit třeba jen jednu. To je docela výhoda, protože ne každý se chce prokousávat celkem devadesátkou misí. A nechce za ně ani platit.
Nesmí chybět ani skvělé renderované sekvence. Zatím nebylo upřesněno, jak dlouhé časové periody mezi misemi budou, očekáváme ale přinejmenším šest až dvanáct měsíců, protože to vypadá, že kampaně budou mít hodnotu samostatných her. Zatím je jakž takž načrtnuta pouze ta lidská, která ponese název Wings of Liberty a která v hlavní roli představí staronového hrdinu Jima Raynora, jenž své dobrodružství odpíchne na známé planetě Mar Sara.
Blizzard potvrdil navigaci kampaní prostřednictvím galaktické mapy, což Starcraft 2 staví do podobnosti právě s Dawn of War 2. Ve světle nově řečeného už se ani neobáváme toho, že tato forma bude jen na okrasu. Skutečně by mohla být platná a znamenat aspoň trochu nelineární a dynamickou kampaň. S galaktickou mapou se pojí také výchozí bod, kterým se stal vesmírný křižník Hyperion. Ten budete moct volně prozkoumávat a povídat si s jeho posádkou, která bude mít cenné rady, případě nějaký ten minipříběh, který pak budete moct vyřešit ve vedlejší misi.
Bohužel není známo ani to, kdy Starcraft 2 Trilogy odstartuje. Jelikož je ale první kampaň víceméně hotová a multiplayer jakbysmet, tipovali bychom to (hodně optimisticky) na první polovinu příštího roku. Samozřejmě nevíme, jak je na tom vyváženost hry, která může zabrat pěkných pár měsíců a ve výsledku i let navíc. Jelikož je ale trojice ras zachována z předchůdce, mohou tvůrci přece jen stavět na pevných základech. Bude zajímavé sledovat, kolik lidí si koupí druhou a třetí epizodu v porovnání s tou první. Ta bude totiž s velkou pravděpodobností nejprodávanější, jelikož po ní sáhnou všichni ti, kteří se těší na multiplayer a jimž jsou nějaké příběhové kampaně ukradené.
Diablo 3
Již dopředu bylo proklamováno, že si účastníci BlizzConu budou moct toto veleočekávané akční RPG sami zahrát. To svědčí o slušné pokročilosti vývoje, jelikož Blizzard není z těch, kdo by si nechal osahávat své děti dlouho před jejich narozením. I když, u této firmy je všechno ošemetné. Každopádně snad ještě větší šok přišel s ohlášením nového povolání, které je třetím představeným z celkem pěti konečných. Jedná se o Wizarda, tedy kouzelníka nebo kouzelnici. Narozdíl od Diabla 2 si tak budete moct zahrát i za mužské pohlaví. Pro někoho je to možná zklamání, protože kouzelníci ve trojce se zase tolik neliší od dvojky. Po výroku designera Jaye Wilsona o tom, že Nekromancera nezařadí proto, že už je vyčerpán, bychom čekali přece jen větší inovace.
Schopnosti kouzelníka skutečně nejsou kdovíjakou novinkou. Například Desintegration vypadá jako laserový paprsek a protivníka rozloží na nejmenší částečky. Přinejmenším efektní. Dále je tu výboj proudu, který dokáže najednou sejmout několik nepřátel, což se určitě vyplatí. Magické střely mají fialovou barvu a jsou pro soupeře docela smrtící. Teleportace je spíše defenzivním skillem, když je potřeba se dostat z nepřátelského hloučku, ale jistě se dá nasadit i jako útočná schopnost. Dostanete se tak nepřátelům jednoduše do zad. Možná nejzajímavější představenou schopností je zpomalení času. Týká se jen poblíž stojících monster a padouchů, kterým najednou ztuhnou zbraně v rukou a jejich údery jsou směšně pomalé. Dokonce natolik, že se jim dá vyhýbat.
Blizzard hráčům dále svěřil velké plány v oblasti questů. Jak známo, v Diablu 2 úkoly hratelnosti příliš nepřidaly a v porovnání s jinými RPG jich tu bylo naprosté minimum. To se nyní změní a právě questy mají opepřit jinak monotónní, byť velmi zábavnou hratelnost. Chystá se prý mnoho variabilních druhů. Hodně potěší možnost vyrábět si vlastní předměty, ovšem tentokrát prý sofistikovanější formou než mícháním v Horadrickově kostce. Krom toho přibude místa v inventáři a multiplayer by mohl být omezen pouze na čtyři spolupracující hráče. Ani pro trojku neplánuje Blizzard podporu modifikátorů. To považujeme za velkou chybu, jelikož modderská scéna hrám velmi pomáhá a těží z ní úplně všichni.
Warcraft 4
Poslední, třetí díl Warcraftu vyšel v roce 2002. To už je také slušná doba na to, aby se dočkal nějakého pokračování. Ovšem oficiálně z úst vývojářů nic nevypadlo. Na druhou stranu se trochu více rozpovídali o singleplayerových kampaních Starcraftu 2 a v tomto kontextu se nechali slyšet, že podobný systém distribuce nabídne také Warcraft 4. Nic víc řečeno nebylo. Ani nedošlo k upřesnění, zda vývoj už probíhá, nebo se teprve chystá. Ovšem na otázku serveru diii.net po skončení BlizzConu Blizzard prohlásil, že Warcraft 4 ve vývoji není. To ale může být jen snaha o korekci nechtěně prořeknutého. Na druhou stranu, pokud ve vývoji skutečně je, stále nebyl oficiálně ohlášen, a to znamená, že se ho nedočkáme dříve než v roce 2010, ale spíše ještě později.
World of Warcraft
Tentokrát se World of Warcraft tísnil tak trochu na okraji zájmu. Jiná lákadla byla přece jen zajímavější a čerstvější. I když fandové WoW se zajímali pouze o datadisk Wrath of the Lich King, jehož hratelná podoba nesměla chybět. Ten vyjde už 13. listopadu tohoto roku a je tak jedním z mála titulů Blizzardu, který se objeví načas. Ještě loni, před vydáním prvního datadisku Burning Crusade, přitom vývojáři prozradili, že by chtěli vydávat jeden datadisk ročně. Podaří se jim to i příští rok? „Všechno směřujeme k tomuto cíli,“ prozradil vedoucí designér Cory Stockton. Ale následně dodal: „V Blizzardu ale musíme dodržovat vysoké kvalitativní standardy, což nejednou naše cíle kompletně rozhází.“ Autoři mají sice už určité plány na další datadisk, ty ale nejsou pevně ukotvené v konceptu. Kdo ví, jak bude pokračovat příběh po smrti Arthase. Podle všech možných indicií to tak přece jen vypadá, že příští datadisk k World of Warcraft vyjde až v roce 2010. I proto, že má Blizzard plné ruce práce s jinými projekty.
Nové MMO
Kolem BlizzConu se také špitalo o připravovaném novém MMO projektu od Blizzardu. O něm je známo jen tolik, že pro něj studio hledá nové schopné vývojáře. Ale nic více. Těžko říct, zda půjde o druhý díl World of Warcraft, online verzi Diabla či Starcraftu nebo něco úplně nového. Popravdě, docela bychom si vsadili na poslední variantu, jelikož Blizzard už příliš dlouho ždíme své tři značky a potřeboval by aspoň jednu novou. Spekuluje se také o tom, že by tímto MMO studio rádo zaútočilo na nepříliš obsazený konzolový trh, kde by navíc nemuselo konkurovat World of Warcraftu.
vypada pekne, radost videt nepratele umirat :D
..na konci, poslední screen. Škoda, že je prakticky naprd..
tohle muze byt dobry
Nic pro mě :-(
JA UY CHCI JENOM NOVE WOW
byl promitnout jako hologram? :)
dokážete si představit starcraft MMO? no to by bylo zase pro lidi co maj rádi scy-fy pařba... :-D
lidi co maji radi scY-fY asi moc neni, za takove hrubky bych mazal komenty...
Pokud vám vadí ten obrázek, tak se koukněte sem...
http://www.blizzard.com/blizzcon/photogalleries/index.xml?3
tam je to pěkně vidět :)
prostě sou nejvíc Blizzard?:-D
že blizzard nepřišel s něčím originálním a akorát ždíme své tři povedené (a jediné) značky. uznávám, že co hra to perla, ale on je přecijen veliký rozdíl mezi kupříkladu d1 a za dlouho vycházejícím d3 (a nyní nemluvím o zpracování jak technickém, tak obsahovém).
kdyby blizzard přehodil špetku své originality (pokud jim už nedošla) na nějaký nový titul, potěšilo by mě to víc, než sc2, d3, a WoLK dohromady.
WOW AND DIABLO nej hry co mne kdy bavili
to je to samé jako bylo Diablo-zklamání
akorát ždíme své tři povedené (a jediné) značky? to sice ano ale aslespon to nevydava jak na bezicim pase s rokem za nazvem titulu :) takze jen at si zdime pokud si da zalezet
dobra hra a clanek
super, je to
už se těším na new datač wowka to bude good pařba
diablo chci ! jesus fckin christ at uz ho mam doma x)
tohle je snad nejlakavejsi recenze co sem na GP videl. Diablo II bylo fakt supr. warcraft sem paril taky dost dlouho a presto ze me star craft moc nechyt tak tenhle se mi celkem libi :)
A čo klasický Warcraft? Nemyslím WOW ale warcraft stratégiu. Trojku som proste miloval musí byť pokračovanie
Rok 2010 tedy. tak to mi bude uz 31 let. No bomba :D
Vidět ty postavy v reálu, jen ta předtava jak jdete po ulici a teď na vás vybafne nějáká nestvůra ;)
drsne no:-)
toto vypada dost dobře
diablo 3 se opravdu tesim . taky bych bral kdyby se uz vyvijel warcraft 4
New datac Wrath of the Litch king bude uplna pecka........... az nato ze uz sa to podla mna bude trochu odlisovat od klasickeho WoW. :)....no aj tak sa trasne tesim
Ja teda MMO nehraju kvuli poplatkum... je sice dost free serveru ale s mym kompem... to by to dopadlo!! jinak sem fanda RPG a treba spellforce byla pecka!! Myslim, ze tohle je uz vrchol dokonalosti, dva datace na wow, novy mmorpg, plus povolani do diabla III.... myslim, ze si to wow prece jenom koupim... :)
WoWko je nej hra kterou sem kdy paril!!!!
husty ty postavicky :)
Osobně si myslim že BLizzard by měl vydat Wotlk dopatchovat to a další datáč už nevydávat... Skoro bych řek, že samotnej WoW byl lepší a některé věci z BC dost lidí naštvalo... např absolutní nevyváženost jednotlivejch klasů na PvP (areny) takže bejt blizzardem vrhnu se na nový MMO a klidně ho nechám i konkurovat WoW protože si myslim že WoWu pomalu odzvonilo...
nuda jak cip:D
zatim me to nepresvedcilo
nic moc
no už se na ten novej datáč dost děšim doufám že mě to nesklame škoda že nevyšel dřív
pekne
hral jsem ale ted hraju spys cod2
lol ja nevim co maji s tech novejch her delaji miliarydy her a sami takova na polodobrý mají dealt třeba 10 let jednu dobrou:D
Muj nazor na tuto firmu je takovy že tato firma díky WoW je hodně známá a tak ji je zatěžko překonat.Mě se napřiklad hodně zamlouvají hry co dělá.
ani Klaus a jeho teorie o globálním oteplování
good
Super hra Diablo 2 ale Diablo 3 bude eště lepší:-D
uz se na to tešim
Opet nejaka kopie trapne hry wow
tesim se na diablo 3
Dá se Diablo hrát online?(ne,nedělám si srandu :D )
Jsem fanoušek blizzardu(hlavne kvuli Warcraft 3 a WoW) a zajima me jestli se neco takoveho odehrava i v Česku...
vym jenom o "bitva o Azeroth" xD
wowka ani w3 uz nehraju ale zajimavej clanek
no nevim nevim po půl roční pauze sem zas u WoW a řeknu na rovinu měli nechat jen puvodni jak už sem někde tady četl je tam těd obrovská neviváženost classu jedinej způsob jak dávat areny je chodit v partě třeba lock,pala(lepci je warr :D) a resto druid(to chodime s kamošema :D) no ale co pak? přijdou tři supah megah owapowa roguni a sme v kelu :D
sry že je to trochu divně napsaný je to tak že datadisk nehraju poprví ale prostě jen řikam že to hraju zas po půl roce :D