Bethesda pojala konferenci vskutku emotivně. Už jen úvodní video, v němž vývojáři nadšeně tvrdili, jak jsou hrdí, že mohou pod Bethesdou dělat hry právě pro nás hráče, působilo krapet sentimentálně. Když na pódium vystoupil vice prezident Pete Hines a pronesl onu větu, že hráči pro Bethesdu znamenají všechno, byl pohár kýčovitosti naplněn, a to byl teprve začátek konference. Kromě kýčovitosti tato slova měla i docela hořký nádech vzhledem k tomu, jak dopadl Fallout 76. Každopádně celkově lze hodnotit konferenci jako vydařenou, a to nejen díky několika velmi nadějným novinkám, ale i díky přístupu, který Bethesda k hráčům zvolila.
Tím se plynule dostávám k Falloutu 76. K tomuto zrovna ne úspěšnému titulu se vyjádřil Todd Howard, jenž po chvilce Hinese na pódiu vystřídal. Přiznal, že Bethesda sklízí kritiku zaslouženě, ale jedním dechem dodal, že na hře stále pracují a chtějí ji zlepšit. Zároveň ocenil, jak skvělá komunita se kolem Fallout 76 vytvořila. Jak řekl, vytvořili post-apokalyptický svět, kde si každý může dělat co chce, a hráči si namísto griefingu pomáhají a dokonce i na sebe berou roli absentujících NPC. To už ale nebudou muset. Jako důkaz, že Bethesda na Fallout 76 nezanevřela a snaží se ho zlepšit, totiž dorazí do hry update Wastelanders, který do hry NPC postavy přidá a umožní komunikaci s nimi. Další novinkou je battleroyal mód, který ¨ve hře už nyní, ale pouze jen do 17. 6. Do stejného data si navíc můžete na jakékoliv platformě zahrát Fallout 76 zadarmo.
Ihned po Falloutu Bethesda odhalila jedno ze svých největších překvapení. a sice horrorovku Ghostwire Tokyo, za níž stojí Šindži Mikami. Pokud náhodou nevíte, o koho se jedná, tak je to otec série Resident Evil, mimoto také společně se studiem Tango Gameworks (které na nové hře taktéž pracuje) stojí za Evil Within. No ale zpět k tématu. Ze skvělého traileru se dozvídáme, že příběh se bude točit kolem mizení lidí. Ti se zničehonic začnou doslova vypařovat, tak že po nich kromě oblečení nezbude ani mastný flek. Za tímto stojí jakési temné bytosti, proti kterým zřejmě budete bojovat, a to i s využitím svých magických schopností.
Jak asi víte, Bethesda se věnuje i mobilním hrám, úspěšný Fallout Shelter budiž důkazem. To se v budoucnu nezmění, a tak se dočkáme hned několika novinek, co se této platformy týče. Pro The Elder Scrolls: Legends vyjde datadisk Moons of Elsweyr. Nového obsahu se dočká i The Elder Scrolls: Blades, konkr. půjde o questové linie a draky. Mimoto tento free-to-play titul vyjde ještě letos na Nintendo Switch. No a konečně, pokud mobilním hrám holdujete, tak vás možná potěší brzké vydání Commander Keen. Podobnost s původním Commanderem Keenem bude ale spíše jen tématická, jelikož se bude jednat o tak trochu pohádkový počin, v němž budete hrát za Keenovy děti (Billyho a Billie).
Zpět ale k hrám na PC a konzole. Svou pozornost dostal i Rage 2 a především DLC Rise of the Ghosts, které vyjde už v srpnu. Půjde zejména o nová vozidla (např. mech)a či nepřátelé (např. pouštního červa). Přibudou ale i nové cheaty, třeba na nízkou gravitaci.
Na své si přišli i fanoušci Wolfensteina. Už 26. 7. vyjde Wolfenstein: Cyberpilot. V tomto VR spinn-offu budete hrát za hackera z francouzského odboje, vaším cílem tedy bude hacknout a ovládnout nacistické roboty, př. jinou techniku. Společně s tímto titulem světlo světa spatří i Wolfenstein: Youngblood, další spin-off díl této série. Příběh se bude odehrávat v osmdesátých letech, tj. 20 let po událostech z New Colossus, a vy se zhostíte role dcer BJ Blaskowitze. Zajímavé je, že mise nebudete muset plnit popořadě, ale jednoduše jak budete sami chtít. No a nebudete na to sami, buď vám v tom bude pomáhat kamarád. No a pokud kamarády nemáte, nezoufejte, v Bethesdě na vás mysleli a naprogramovali pro vás umělou inteligenci, jež lidského spoluhráče snad důstojně nahradí.
Dalším velkým překvapením (po Ghostwire Tokyo) bylo oznámení nového projektu Deathloop. Do češtiny by se to dalo přeložit asi jako smrtící smyčka, nejedná se přitom o smyčku podobné té na škrtící struně, ale o tu časovou. Proč to ale překládám, v Deathloop si po krku půjdou dva zabijáci, kteří jsou v jedné takové časové smyčce uvězněni. Ještě zajímavější jsou jejich motivace. Postava Juliana je s touto časovou pastí spokojena, a proto by ji ráda zachovala, jenže její protivník Colt z blíže nespecifikovaných pohnutek usiluje o pravý opak. Smyčku ale může přerušit jen tak, že Julianu zabije. Jelikož jsou motivace těchto dvou hlavních postav v přímém rozporu, rozseknout to může jen smrt jednoho z nich. Za hrou stojí Arkane Studio, které má na svědomí mmj, Dishonored. S ním by Deathloop měl mít několik styčných bodů, např. volnost ve vybrání způsobu dokončení mise. Taktéž zde nebude jen jeden nevyhnutelný závěr, ale naopak jich bude vícero a bude jen na vás, ke kterému z nich se skrze své volby dopracujete.
Dovolím si teď menší odbočku. Když Microsoft představoval svou streamovací službu xCloud, možná jste si říkali, jak takové hraní bude asi plynulé, kór když nebudete mít zela stabilní připojení. To samé samozřejmě platí pro Stadii od Googlu. V Bethesdě si tuto otázku položili také, a tak přišli s technologií Orion. Ta se stane součástí samotného enginu hry, a umožní tak její bezproblémové hraní v horších podmínkách, co se týče internetového připojení.
S Orionem přímo souvisí Doom: Eternal, protože v něm už Orion bude plně integrovaný. Samotnou hru si budeme moct zahrát ještě letos, a sice 22. 11. Jak už to tak u Doomu bývá, čeká nás zběsilá, morbidní akce plná krve a po smrti lačnících nestvůr. V jejich řadách nalezneme jak (vylepšené) staré známe, tak i zcela nové protivníky. Vylepšením si zjevně prošly i lokace, v nichž se bude hon na démony odehrávat; teď vypadají skutečně božsky. Jen se podívejte na trailer a zaručuju vám, že si po jeho zhlédnutí budete přát jen jedno – zahrát si to.
Doom: Eternal přinese i režim battlemode, v němž dva hráči budou hrát za démony a pokusí se přemoci třetího hráče, jenž na sebe vezme roli mariňáka. Bezesporu bude těžké tento mód vybalancovat tak, aby byl pro obě strany příjemně hratelný a ani jedna strana to neměla moc lehké. Pokud se to ale povede, tak máme postaráno o stovky hodin skvělého hraní.
Do třetice o Doomu, představena byla i legendární edice, v níž naleznete i mariňáckou helmu. Co si ale budeme povídat, Bethesda má už na kontě pár takových lákavých předmětů (např. Nuka Dark Rum), které ale ve výsledku byly velmi nepovedené, řečeno eufemisticky. Není tedy divu, že se to vtípky na účet legendární edice Doomu jen hemží. Ale kdo ví, třeba nás Bethesda mile překvapí.
I přes přeslazený začátek byka konference ve výsledku povedená, Bethesda se postavila čelem kritice Falloutu 76 a projevila snahu hru zlepšit. Kromě toho představila dvě skvělé herní novinky (Deathloop a Ghostwire Tokyo) a technologii Orion, jež by mohla nejednomu člověku výrazně zpříjemnit hraní. No a pokud jde o Doom, tak ten snad ani nepotřebuje komentář. Teď už jen zbývá doufat, že nadcházející hry od Bethesdy čeká lepší osud než Fallout 76.