Čas od času se stává něco zvláštního, tedy alespoň pro některé z nás se zdají být jisté události zvláštní. Třeba takové obrazce v obilí jsou poměrně frekventovaným tématem hovoru nad stydnoucím šálkem kávy. Nejedná se však zdaleka ani o jediné procento veškerých ne zcela objasněných úkazů. A aby v tom byl ještě větší nepořádek, vyšel nedávno další z dílů série UFO, tentokrát však z dílny vývojářů Chaos Concept. Nemělo by to znít zbytečně hanlivě a výsměšně, avšak UFO: Extraterrestrials opravdu bohužel není další českou hrou, za jejíž kvality by mělo smysl se vehementněji stavět. Srovnání jde o to lépe, když si uvědomíte, že ani ne před necelým čtvrt rokem vyšlo povedené pokračování série od vývojářů z ALTAR games, jež nese název UFO: Afterlight (naše recenze). Závěrečný srdcervoucí ortel tedy nenese podobu až tak necitlivého a smyslu zbaveného závěru.
Storyline hry začíná v nikterak vzdálené budoucnosti, již v roce 2025, kdy lidé zavítali na planetu zvanou Esperanza. Vaše poslání je zcela identické jako v UFO: Afterlight, kde bylo potřeba osídlit Mars a vykopat případné potížisty. Jak samotný název vypovídá, objeví se na Esperanzu UFO, s nímž budete muset vést poněkud drsnější boje. Obecně je hra oproti UFO: Afterlight velmi zjednodušena a kde byste očekávali hloubku, pořádně si narazíte nos. Nepřímo o tom může pohovořit samotné nastavení hry, jež vám dovoluje opravdu velmi málo. Nepotřebujete-li změnit hlasitost hudby, nemá snad ani cenu záložku otevírat.
Globální mapa, tedy zcela základní interface hry, je podobný jako u ostatních soukmenovců UFO, avšak je technologicky, schématicky a graficky o několik let zpět. Technologicky ve smyslu přívětivosti k uživateli – hráči. Interface totiž vůbec, ale opravdu vůbec nevyhovuje nynějším nárokům. Na globální mapě se nelze pohybovat intuitivně po mapě pomocí myši, avšak je třeba využívat příslušných šipek k uvedení kamery do pohybu. Je to pomalé, nemotorné a po delší manipulaci neskutečně únavné.
U globální mapy se ještě několik řádků zdržíme. Mimo samotné planety Esperanza a výše avizovaného „posuvníku“ obsahuje tato obrazovka dále informativní údaje ohledně času, a to jako aktuální datum, tak délku intervalů, v němž plyne. Neustále máte přehled i o aktuální výši finančních prostředů, přičemž se na vás „valí“ stále nové informace z Message Boxu. Na počet vybíratelných položek se jedná o nefalšovaného chudáka, jenž vám nabídne pouze měsíční přehled, přehled o vašich základnách, ufopedii a možnost k útoku. Jistě vás zaujala tzv. ufopedie. Ta hráči nabízí kompletní přehled o veškerých objektech ve hře, což se velmi hodí zvláště ze začátku hry. Popisuje budovy, zbraně, anebo i transportní lodě. Mimo obecných informací a několika doporučení, k čemu by se měla konkrétní jednotka užívat, dozvíte se i statistické údaje. Tedy kolik prostředek stojí, kolik uvalíte za jeho provoz, jakou má rychlost, či jak moc je opancéřovaný. Vskutku věcné a praktické info.
Co se správy základny týče, je počet možností redukován na logické minimum, kde před vámi stojí ve finální verzi pouze čtvercové pole, na nějž kladete jednotlivé budovy, jež chcete přistavět. Toto je pro mne postačující a nepovažoval bych to za chybu nebo nedostatek. Výstavba stojí samozřejmě finanční prostředky a je třeba si na výsledek stavby počkat několik dní. Pokud již nemáte místo, je možné nějaký objekt prodat, anebo existuje i druhá, o něco dražší varianta, tedy postavit základnu novou. Urychlí se tím výzkum, samozřejmě se zvýší váš vliv a budete moci mnohem efektivněji reagovat na vzniklé potíže.
Mezi další vámi ovlivnitelné položky patří i vyzbrojení vašich svěřenců, kteří samozřejmě potřebuji k boji to nejlepší vybavení. Problém nastává ihned při výběru zbraní, výbušnin a obranných serepetiček. Vše je totiž nahečmané v jediném sloupci, a tak je ve výběru nepříjemný zmatek. K dispozici vám jsou statistiky jednotlivých vojáků, a to hlavně z důvodu rozeznání, jaká zbraň se hodí pro jakého vojáka. Mnohdy totiž záleží na síle, mrštnosti a inteligenci, zdali může případnou výzbroj dotyčný nést. Zprvu tedy zapomeňte na raketomety a pulzní zbraně. Poměrně důležité je i nastavení, v jaké lodi jaký voják poletí. Můžete totiž mít více hangárů, čímž pádem i více osádek.
Pokud jste zvyklí z UFO: Afterlight na propracovaný a komplexní managment osadníků, nejspíše budete velmi smutní. Počet výzkumníků totiž závisí pouze na počtu laboratoří, přičemž vymizela jednotlivá zaměření. Je tedy zcela jedno, jedná-li se o biologa, ekonoma, anebo technika. S inteligencí zacházíte jako s davem, jenž pouze přerozdělujete na různé projekty. Je to neskutečně ponižující a řadí to složitost hry o několik let níže. Dalším smutným faktem je absence jakýchkoliv dolů, stanic na vodu, či průzkumných vozítek. Titul se spíše přeorientoval na militantní část, přičemž ani tu nedotáhl do konce.
Mezi další vámi ovládané procesy patří zadávání výzkumů, vyzbrojování vojenských letek či výroba přístrojů a zbraní. V podstatě nic nepotřebuje hlubší komentář. Nežli se dostaneme k soubojům, nutno říci, že v repertoáru budov nechybí ani výzkumný sál, kde pitváte dovezená těla mimozemšťanů. Těchto vědomostí se dá hlavně využít k efektivnější popravě. Jedním z nedostatků je i vyškrtnutá diplomacie a nemožnost blíže se domluvit s neznámou rasou. Přídalo by to hře jistě na pestrobarevnosti.
Každá vojenská operace začíná sestřelením UFÁckého plavidla, přičemž samozřejmě existuje hned několik druhů a velikostí lodí. Některá jsou průzumná a tedy víceméně neškodná, jindy se jedná o útočný křižník. Poté je již na vás, zdali si troufnete. Po úspěšném sestřelení lodě je nutné na místo dopadu poslat vaši údernou jednotku, jež má převážně za úkol jediné – pozabíjet vetřelce. Pokud uspějete a výsledek mise je považován za kladný, bude vám odměnou jak několik mimozemských zbraní, tak celá jejich loď, z níž se dá vypreparovat poměrně cenný obsah v podobě nových technologií. Dále se čas od času stane, že bude některý z vašich vojáků povýšen, a tak mu můžete později přiřadit nové body např. do jeho vytrvalosti. Jsou to jednoduché počty.
Při bojích využíváte jak vojáky oděné do ochranných obleků, tak nebezpečně vyhlížející tanky. Je ovšem poněkud k smíchu, že takový tank spolu s řidičem ve svých útrobách není vyšší nežli samotní chlapíci. Koncepčně se jedná o tahovou strategii, a tak je potřeba si dávat pozor, jak moc se budete pohybovat. Různé střely a různý režim střelby totiž zabírá jiný počet akčních bodů. Zvláště zpočátku se stává, že střelba není přesná, takže se na to připravte. Z toho plynoucí nevýhoda je fakt, že je na střelu nastaven autofocus, a tak je projektil sledován až do svého zániku. Tj. do nárazu, či do opustění mapy. Otravné. Mimo outdoor prostředí probíhají boje i v mimozemských lodích, což je jistě zajímavé zpestření. Co se však prostředí týče konkrétně, je obsahově spíše monotónní.
Z grafického hlediska je hra jedním velkým zklamáním. Výbuchy, ale i přestřelky obecně působí neskutečně zastaralým dojmem. Jakýkoliv pohyb je strojový a nepřirozený, načež zdeformování krajiny po výbuchu je striktně nalinkováno po malých, neúhledných čtverečcích. Mnohokrát se i stalo, že se padlý voják objevoval nad ostatními jednotkami. Detail je k vidění na přiloženém screenshotu. Velmi mi chyběl i zoom, jenž by dovoloval detailní pohled na padlé bestie. Pochvalu nesklidí ani interface, jenž neobsahuje ani minimapu a příkazy pro plížení se či běh. Dokonce nelze označit veškeré vojáky najednou, a tak musíte vždy označit individuálně a až poté se pohybovat. Opět neskutečně otravné a nedopilované. Audio stránka hry je podobná oné grafické.
Již nyní je nejspíše křišťálově jasné, jak dopadne celkové hodnocení. Nejenže nebude moci téměř chodit, nýbrž ani mluvit. Jako retro projekt zajímavé, jako konkurent ostatních komerčních titulů špatný vtip. Platit totiž více jak 1 000Kč za něco natolik podprůměrného je hloupost a ze strany distributora zločin. Titul si jistě nalezne své obhájce, mezi nimiž budou hlavně pamětníci na minulé díly ještě ze starých dob, avšak v komparaci s modernou hra těžce propadá. Nejsme sice Řekové, ovšem toto dítko bych se nestyděl shodit ze skály. Výsledné matematicky vyjádřené hodnocení činí 37%.
Hmm tak jsem cetl i recenzi na UFO:Afterlight a autor je uuuuplne objektivni co ?! Se ti proste libi UFO serie od altaru zvyknul sis na jejich ovladani atd a ted je pro tebe vsechno ostatni hnusny ..
Grafika mi neprijde nejak extra zastarala tak jak to popisujes ...asi ti tam chybi PixelShader 4781 a DirectX 592 ..chapu
"Každá vojenská operace začíná sestřelením UFÁckého plavidla" to myslim neni pravda, UFO muze zautocit na zakladnu, muze pristat pripadne by tam mely byt i jine moznosti...
Screeny v clanku a jejich nahledy jsou totalne rozhozeny a jsou tam i cca 2 (ty s logem) screeny ktere jsou evidentne stare ... to snad delas schvalne abys to jeste vic shodil ...
Otazky na autora :
1) kolik ti je ?
2) jak dlouho si to hral ? (a jak dlouho si hral ufa od Altaru ? )
3) zkousel si nejake modifikace ktere jsou ke stazeni pres oficialni forum ?
PS: nejsem zadny staresina ani fanda stareho ufa
Nejsem objektivní. Kdo je?
Ano, série od ALTARu se mi líbí. Na jaké ovládání? Myslíš např. povedeně vyřešená ergonomie ovládání? Nejde o zvyk, jako spíše o obecně platné zákony, jimiž by se bez větších modifikací mělo řídit každé studio vydávající komerčně zaměřené tituly. A není pro mne hnusné vše. Pouze jsem se nespokojil s UFO: EX, což je jedna hra.
Pokud Ti toto grafické a technické zpracování přišlo OK a hodno chvály, poté Ti snad ani nemám jak oponovat, poněvadž nějaké racionální argumenty ohledně estetiky snad ani neexistují.
Nestalo se mi, že by UFO někde přistálo, jelikož jsem je vždy sestřelil ještě ve vzduchu.
Obrázky jsou opravdu nějaké rozhozené. Odpoledne by to mělo být v pořádku. Dále umístění obrázků je zcela úmyslné a jedná se o ss přímo ze stránek vývojářů. Bylo to myšleno pouze pro porovnání in-game ss a ss od vývojářů. Zajímalo by mne, kde jsi vydedukoval, proč bych tím chtěl škodit.
Je mi 17 let. UFO:EX jsem hrál několik hodin a UFA od ALTARu samozřejmě více, a to nad rámec "povinnosti". Když Tě nebude bavit kreslit, budeš to dělat i nadále? Modifikace jsem nezkoušel a z jisté části se jedná o mé pochybení. Na druhou stranu hra za 1000++Kč má být hratelná i bez podpory fandů. Tedy jako argument se mi to zdá irelevantní.
Tohle ufo se opravdu nepovedlo a je to BRAK doslova!! Jinak Afterlight byl dobrej ... ten mě fakt bavil ... :)
Tady autor asi nepochopil, ze se jedna o remake stareho UFO:Enemy unknown. Nekomu se to mozna nebude libit, ale ja to beru vsemi deseti, protoze puvodni UFO bylo a je ze vsech podobnych her nejlepsi.
Zkousel sem hrat UFO od ALTARu, ale nikdy me to tak nechytlo jako to puvodni. Dodnes mam nainstalovanej emulator DOSu a porad me ta xx let stara hra bavi.
Ted nechci autora urazit, ale kdyz se hravala legenda mezi temito seriemi, tak ty si jeste tahal kacera a teklo ti mliko po brade... ;-)
Autore nemam v umyslu te znemoznovat nebo neco takoveho,ale chci se zeptat.Hral jsi Enemy Unknown nebo Terror From The Deep?Jestli ne tak predpokladam ze nemas pravo psat tuto recenzi,protoze nejsi zpriznen s touto serii a tvuj nazor je spatny,protoze plyne s pouhe neochoty zvyknout si na ovladani a grafiku.A k tem 1000KC myslis ze je nak hodne blbych hracu kteri si to nesosnou?V tom pripade mam odhadnut tvuj vek.
tak toto je rypanie do osieho hniezda! Je tu totalne vyzdvihovanie UFA od Altaru, ze ma viac funkcii atd... Ano ma mozno milion funkcii naviac, ale naco? Ked aj tak cela ta hra je totalny stereotyp. Na celom UFE od Altaru ma len znervoznovalo, ze stale musim nastavavovat to iste dookola a popri tom som nezistil cin poriadne noveho.
UFO: Extraterrestrials je remake stareho dobreho UFA. UFA, ktore zacalo celu tuto eru a altar cerpal napad z toho. Ak mam pravdu povedat, stare enemy unknown je lepsie napr. ako Afterlight. Preco? Lebo jednoducho to neni stale to iste, neni to o neustalom chodeni do misii ako trotel. Tento typ, ktory tu tak kritizujes, nema len misie do havarovanych UFO, tak prosim ta, az zacnes pisat recenzie, tak sa poriadne zoznam s danou problematikou. Su tam tiez misie na pristate UFO, co je tiez spestrenie od stereotypu. Ako si pisal ty, ze si vzdy vsetko znicil... Ale tu ide o tu skvelu moznost strategickeho rozmyslania, ze radsej ufo budem sledovat a zautocim az ked pristane... Neznicia sa stroskotanim nejake cenne vec v nom. Potom tam mas misie proti nepriatelskym bazam, potom su aj tzv. teroristicke misie, kde musis chranit ludi aby nezomreli. V tomto ufe, ake nejdes na kazdu misiu, nie je to velmi zle a aktivitu mas tiez za lietanie po svete, atd atd.... Skratka toto nove UFO je remake toho stareho dobreho, sice grafika nic extra a mohlo tam byt viac moznosti v nastaveni, ale urcite je hratelnejsie, prehladnejsie a hrac u neho vydrzi dlhsie ako u toho od altaru...
ste tu chudíci všichni s*át se s prominutim do autora.... vy tu odhadujete jjeho věk, ale chtěl bych vydět ten váš:-X i kdyby vám bylo 40 tak se chováte jak malá děcka. Zkusste si napsat recenzi a pak něco namelte, klidně jí hoďte na blog ale dokud to neuděláte tak máte o to menší právo do toho co kecat! Jo mohly ste hrát klidně všechny UFO co ste kde našli, ale tahle recenze je o UFO: EX a to, že je to nějaký remake či co může autorovi bejt jedno, prostě je to hra, která jde do světa komerčně a má splňnovat určité požadavky, pokud nesplňuje autor to shodí toť vše. Myslíte, že se hra dělá jen pro fanoušky starých her? To by se moc neuživily;) zamyslete se :-*
Pozor az budes vylezat mozna to tam trochu pachlo buh vi co mel autor k obedu.Zrejme se to ani jemu nelibi,ale tobe zrejme ano.
Autore, to jinak říct nejde. Jak ti může na posouzení stačit pár hodin? Ty jsi upad na hlavu!
A další věc, tohle má být následovník starého UFA, mě jako milovníka X-Comu ALTAR a jeho PAsérie postavená na hlavu, vůbec nezajímá!
Myslím, si že tvá recenze ani zdálky neobhájila tvé hodnocení. Je nemastná neslaná a jdu si do blogů do týdne sepsat vlastní, protože 37% je i na mě v tomhle titulu moc!
Tu ide o to, ze uplne zhodil tuto hru oproti Afterlight, ale ked sa pozrieme na grafiku afterlight, tak tiez to nie je ziadna slava... A hratelnost sa neda porovnavat... Ide o to, ze autor je fanusikom UFA od altaru a preto je recenzia totalne neobjektivna... Ako moze pisat recenziu o nieco, co hral len uplne kratulinko? A s argumentami, ze co ma nebavi, to nehram skratka nepochodi... ak nemoze objektivne a ani poriadne subjektivne posudit hru, tak nech o nej nepise...
To tu jako recenzujete neco co hrajete nekolik hodin ? :))) tak to potom ta recenze ma fakt hodnotu a je verohodna :))
S argumentem zkuste si napsat recenzi na nas nechod. Recenze neni o tom, jak tezke ji je napsat, ale o tom, co v ni je. Ten klucina, co ji psal, rozhodne nepochopil, jak je tahle hra smerovana. Popravde neverim, ze nekdy Unknown a Terror videl. Mozna na obrazkach.
A navic, mas pravdu. Jeho nemusi zajimat, ze kdysi existovalo nejake prvni druhe Ufo, ale v tom pripade nas nemusi zajimat, ze jemu se libi blafy od Altaru. Mer stejnym metrem.
Ps: A hodnotit hru a navic jeste Ufo po par odehranych hodinach. Chjoo... No comment
Enemy Unknown nebo Terror From The Deep, paradni gamesky u kterych jsem stravil hodin a hodin. Zadne nasledujici hry podobneho tipu me jiz tolik nezaujaly.
No z pohledu recezenta-laika, je to dobrá recenze. Ale bohužel jak tu bylo řečeno autor nevzal v úvahu, že opravu mělo jít o remake starého UFa. A dost záporů, které tu popisoval prostě vychází ze starého konceptu a NEDALO se to změnit - např. ty tanky jako vojáčci, či autofocus na střele. Tolik typické znaky staré série UFO. Či celá jednoduchost hry - to je prostě UFO. Proto srovnávání se sérií od Altaru NENÍ na místě. Zvlášť když má autor tu sérií až nezdravě moc v oblibě.
Bohužel jediné v čem musim souhlasit je, že ta cena přes 1000,- je opravdu dost. Jelikož jde o ten "remake", cena by měla být úměrná.
souhlasim, ze autor zrejme nepochopil, ze jde o REMAKE stareho dobreho UFO:EU, ktere nejspis ani nezna.. Pak by nemohl napsat to co napsal.
Ufo:ET jsem zkousel asi pred mesicem, hral jsem ho dost dlouho natolik abych mel prehled a tedka zpetne me to utvrdilo v jedne veci. Potkat toho kluka co psal tuhle recenzi, tak odeme dostane par facek. Odeme bez vetsich vysvetlovani dostava 70% pricemz strhavam body za nevyvázene tanky, protiletadlovou obranu a nedodelane GUI. Tyto 3 veci se ovsem daji lehce opravit/dodelat a myslim ze ve verzi ktera je urcena pro stredni a zapadni evropu uz budou rovnou v krabicich. Ano, zajimalo by me z jake verze recenzent recenzoval hru, byla to snad ruská verze která vysla pred dvema mesici? Nebo to byla verze zapado-evropska ktera tusim jeste ani nevysla, a dobre tri mesice nevyjde? Ne promin CHLAPCE, si ignorant co by si mel psat svoje NEOBJEKTIVNI recenze do blogu a ne jako clanek na gamepark. Myslim ze v tomhle pripade se vetsina lidi shodne, ze "lepsi malo nez nic" tu neplati.
navic kdyz se kouknete, tak i ty screenshoty (zkousel sem naklikat jen ty posledni dole) proste blbnou
nahled je ok, ale screeny sou stary... kdybych si tuhle hru chtel koupit, tahle recenze by me odradila, coz by urcite nebylo fer... jestli to nekdo muzete smazat, tak to udelejte, kdyz se vam nekdo vybleje na dvorku tak to taky uklidite...jedinej rozdil v tom je, ze tohle je spis prujem
Takhle... je to autorův názor a já mu ho neberu. Nelíbí se mu to, tak proč ne.
Tenhle kousek je ale opravdu o ničem jiném a má mnoho zastánců, kteří hráli první tři díly XCOMU (Já osobně nejvíc propad Apocalypse)
Série od Altaru už nepovažuju za pokračování starého UFA a tento návrat ke kořenům vítám. Proč zkoušet nové věci, když stále nejlíp fungují ty staré osvědčené.
Hlavní roli v této hře hraje hratelnost, která mi díky odlehčenému interface přišla vyhovující.
Pravda na předchozích reakcích je ta, že autor hře před recenzí očividně nevěnoval moc pozornosti (Např. scrollování mapy nefunguje jen otravným klikáním na šipky, ale stačí přidržet pravé tlačítko myši a hejbat s ní)
Takže šlo spíš o spontánní výkřik nespokojenosti a znechucení.
Mě se tahle hra líbí, má spoustu bugů, ale patche to časem vyřeší
P.S.: Pokud byste chtěli změnit rozlišení ve hře třeba na 1280x1024, tak v adresáři hry ve složce data editouje .ini soubor a změňte hodnoty funkcí width a height
"Nejsem objektivní. Kdo je?"
Dobre, tak jinak.. ses zaujaty coz si sam potvrdil.
Jestli se ti grafika libi nebo ne to je vec druha ale rict ze je zastarala, obzvlast kdyz to porovnam s kreslenym Afterlightem, mi prijde dost mimo ...
"Nestalo se mi, že by UFO někde přistálo, jelikož jsem je vždy sestřelil ještě ve vzduchu. "
Par hodin na otestovani vazne nestaci
"Zajímalo by mne, kde jsi vydedukoval, proč bych tím chtěl škodit."
Jak tu bylo receno ctenare to moc nepovzbudi kdyz si klikne na nejaky obrazek ktery ho zaujal a objevi se mu uplne jiny.. a na tom jednom screenu je videt ze to nebyla final verze protoze tech hlav vojaku je tam trochu vic ... nerikam zes to udelal schvalne, ikdyz to tak vyznelo, ale kdyby to bylo neco od Altaru tak by sis ty obrazky zkontroloval hned ze..
"Je mi 17 let. UFO:EX jsem hrál několik hodin a UFA od ALTARu samozřejmě více, a to nad rámec "povinnosti"."
Vek 17.. tzn. tadle hra neni primarne urcena pro tebe ale pro starsi hrace (resp. pametniky ..nic ve zlem lidi :)) a potvrzuje se tu opet tvoje naklonost pro ufa od Altaru
"Když Tě nebude bavit kreslit, budeš to dělat i nadále?"
I "spatne" hry se musi hrat tak aby bylo mozne je "objektivne" posoudit.. tzn. tak aby recenzent zkusil moznosti ktera hra nabizi a ne ze si udela zaver po par hodinach .. to muze nejaky hrac ktery pise do blogu ale v pripade recenze pro GP by se to stavat nemelo
"Modifikace jsem nezkoušel a z jisté části se jedná o mé pochybení. Na druhou stranu hra za 1000++Kč má být hratelná i bez podpory fandů. Tedy jako argument se mi to zdá irelevantní."
Je videt ze ses na to vazne nedival. To nejsou modifikace v pravem slova smyslu ale pouze male upravy kodu (skriptu) tak aby to vice vyhovovalo hracum.. neco jako patch, ktery jeste nevysel. Treba az vyjde muze byt odstranena spousta veci co ti ted vadi a hned bys dal hre o 20% vic jenomze k tomu uz se nikdo nevrati tak jako u jinych her a bude cist jak je to nevychytany ikdyz to patche opravi
Nejlepší bylo UFO:Enemy Unknown ....
Tomu se prostě nic nevyrovná....
Možná že tahle hra neni v hypermoderní grafice,ale důležitá je hlavně hratelnost a pokud by se měla alespoň blížit úrovni UFA 1,pak je to jasná volba ... ;)
Co se týče nových třeba UFO Afterlight apod., tam mi nejvíc vadily některé opravdu stupidní chyby (na které se muselo zákonitě přijít,kdyby někdo z tvůrců hru zkoušel dohrát), nevyváženost některých postav (bylo možné udělat Supermany,proti kterým opravdu nebyla šance a hra tak postrádala to co se očekávalo - nutnost myšlení a používání taktiky).
;P
Trochu mi to (podle recenze) připomíná UFO: Terror From The Deep
ve trochu lepší grafice a s pár věcma navíc.
Asi se vrátím zpět k nedokončenému Afterlightu ;-)
hm, vrací se mi vzpomínky na UFO:EU. Vypadá to podobně a možnost stavět další základny vítám.
Jak je to s bojem s UFO? Též se ukáže okénko, kde si zvolíte, jaký druh útoku použijete či to tu není?
Sice to rozlišení nic moc - ale jak píšete, dá se upravit - ale ujde to.
Grafika je podobná sérii UFO z prvních časů - někomu se to nemusí líbit, někdo si v tom najde zalíbení. Je pravda, že to mohli vylepšit, ale nezapomeňte, že to je malé studio a zvolili starou dobrou cestu.
zatím konec
nechapu jak takove hry muze nekdo hrat nema to logiku nic a ne to totalne nezabavne..
predpokladam ze ty hrajes jen CoD to je opravdu zabava pro dementky jako jsi ty ;)
Tak za prvé, vím, že se jedná o remake, avšak o remake nepovedený a mne se nelíbil. Za povedený považuji remake Settlers, jenž byl také návratem zpět, avšak akceptoval dobu!
Co se hracího času týče, nenapsal jsem, že to byly hodiny dvě, anebo při. Několik je u mne 10 - 15. UFA od ALTARu jsem hrával n-násobně vícekrát. Co se malování týče, očividně tato slova převracíte. Neznamenají, že jsem hru po pěti minutách vypnul.
Co se možnosti posouvat mapu týče, samozřejmě jsem to zkoušel, avšak nešlo mi to. Nevím proč. Zkoušel jsem i nějaké klávesové kombinace, také nic.
Enemy Unknown a Terror From The Deep jsem nehrál. Zajímalo by mne, co z toho BEZPROSTŘEDNĚ plyne.
Nyní dotaz pro vás, fandy starých dílů. PROČ tomu chcete dát 70% a více? Představte si, že jste nikterak emocionálně zainteresovaní s touto sérií. Zajímalo by mne, co je na této hře natolik kvalitní, aby mohl být zastánce jiné myšlenky nějakým způsobem zatracován? Ani obraz není viděn n lidmi totožně.
hej lidi kde tu pecku sezenu? ;D na DC to nikdo nema a ja to vazne chci! = )
2autor:
to je prave ten rozdil mezi temi lidmi co hrali puvodni x-com a tebou. stejne jako ja, tak i rada ostatnich lidi na UFO:EU a TFTD vyrostla. nestravil sem u te hry hodiny, ale mesice a nekolikrat sem se k ni vratil. mela na svou dobu bajecnou atmosferu a prekypovala invenci. hry ktere ji potom nasledovali uz pro me a urcite i pro spoustu dalsich vernych xcomaku nebyly uplne to prave. proto te kazdy kritizuje a kritizovat bude. shazujes neco co se drzi overeneho radu, neco co nam pripomina hru, ktera nam prirostla k srdci.
stejne mam pocit, ze to asi nemuzes poradne pochopit kdyz si ty hry nehral.. ale snad jedno prirovnani by mohlo pomoci = )
urcite si hral fallout a pokud nejsi divnej, tak te bavil .) stejne jako tisic dalsich lidi, kteri na falloutu1&2 vyrostli. a ted si predstav, ze za 5 let nekdo vyda fallout3, kterej bude primo navazovat na pribeh 1&2, bude tam vsechno dobry co v predchozich dilech, ale hra si zachova svoji puvodni tvar. bude ti 22, budes mit hroznou radost a najednou se objevi typek kterymu je 17, nikdy nehral fallout a napise, ze fallout 3 hral 10 hodin a ze je to fakt sracka.
zamysli se nad tim ....
Ano, takto by se to dalo prezentovat, avšak neuvažuješ o tvůrci hry.
Bethesda a autoři UFO:EX jsou zcela, opakuji zcela na jiné úrovni.
JE možný, že autor popisuje hru po několika hodinách nechci argumentovat tím, že je těžký napsat recenzi ( a že je =o) ), ale příjde mi, že autor popisuje tuto hru a ne celkově UFO a ano není dobré srovnávat s jinou hrou to je pravda, ale zase nejlepším příkladem a ukázkou grafiky apod. je přirovnání k podobné hře a to, že jí schodil oproti hře která vyšla dříve z ní nedělá moc dobrou hru a objektivnost se nedá moc hledat nikde, řekněte mi kdo je objektivní?? I v novinách se občas směju nad ,,objektivností'' článků;).. neříkám fandové UFO mají námitky, běžný čtenář posuzuje článek a ten mě se zdá pěkný. NC;)
Ctivost recenze je pekna vec, ale mnohem podstatnejsi jeji vypovedni hodnota.
To o "jeden dva posty vyse":
Vcelku mas pravdu, ale take uplne ne. Mluvim o tom srovnani s falloutem. Az vyjde fallout 3, tak pokud by pouze kopiroval, tak s nim rozhodne nebudu spokejeny, protoze se jedna (vcetne marketingu) o DALSI DIL SERIE. Ale Extraterrestrials NEJSOU dalsim dilem, pouze reamakem stare pecky. Coz je rozdil na ktery musi brat recenzent zretel! Myslim to tak, ze pokud by si Uextr. hralo na dalsi dil serie, tak bych ho sprazil stejne, jako recenzent.
To autor: Ver nebo ne, ale vsichni tu "chvilku" brali jako 10 - 15 hodin, nikoliv jako par minut... Puvodni Ufa se totiz hrala roky!
To, kde jsi delal zasadni chybu je porovnavani tohoto Ufa s temi od Altaru, coz jsou uplne jine hry. At uz jsi to delal zamerne nebo naopak, tak v tomto pripade to je chyba. Proste rict, ze koncept, ktery byl v Afterlight zde VYMIZEL, je absolutni nesmysl, protoze ten koncept nebo feature ve zdroji pro remake vubec nebyl.
Prostě ukázal ses že seš jantar, jak poleno a všichni víme co si o tobě myslet...
prosim lidi poslete mi odkaz kde bych to mohl sehnat ...predem dekuju ahoj a gg gl..
kam se hrabou vsechna nova UFA at od Altaru nebo tohleto. X-Com rulezzz a kdo rika opak, tak to nikdy nehral ;)
Mě osobně nejvíc chytl Apocalypse. Krasne velke mesto, ktere zilo. Korporace spolu vlalcili, vsechno bylo v pohybu a nad tim se prohanela ufa a stroje X-comu. Kompletne znicitelne prostredi(nejvic me bavilo vybavit panaky autokanonem s vybusnou a zapalnou munici a zlikvidovat budovu i s alieny:)
A co bylo jeste v Apocalypsu perfektni, co v altarovskem ufu uplne vymizelo? Krasne malovane obrazky a detailni popisy pitev ufounu(a vyzkumu zaziva:)) budov, zbrani. V novych ufech(jejich koncept i grafika se mi TOTALNE nelibi, hlavne ty jejich blbe kecy a co sem videl screeny toho noveho ufa, no proste hruuza komiks, se to ma drzet na vlne komiksu zvanem WoW?) jsou podobne popisy ve znacne omezene verzi(uprimne sem si nejradsi cetl v ufopedii a ta byla v novem ufu STRAAASNE osekana, hlavne co se tyce obrazku, jen nejake strasne "akcni" video s ufonem, kde neni nic videt)
koukám malej flame. jen tak imho, recenze a nasledne hodnoceni by melo odpovidat soucasnym pomerum. to ze je to remake a fandum se to bude libit autora nemusi zajimat, protoze fandove si to koupi(nebo aspon zahraji) at uz to dostane 90% nebo 10%. tak nevim o co vam de. proste si to kupte hrejte, myslete si co chcete a dejte pokoj...;-)
Ja jakozto sem byl odkojen na UFO:Enemy Unknown a X-COM:Teror From The Deep ktere sem hral neeee jednou ale asi tak 6x a kdyz sem to hral poprve tak sem u toho stravil 6 mesicu nez sem to dohral.
Kdybych si mel vybirat podle recenze na tomto hernim portalu a srovnaval bych tyto dve hry tak bych si urcite vybral "Mise Mars" jelikoz ta recenze je docela dobre podana a urcite si sni recenzent trochu vic pohral,ale po precteni komentaru a zjisteni ze jde o remake a ne dalsi dil (po Apocalipse uz nic takovyho nevyslo :(( ) Tak sem se rozhodl ze si tu hru sezene protoze na stary vynikajici a na svou dobu vyrazne prevysujici ostatni hry to nemelo a proste to byla v ty dobe doslova PECKA a spousta lidi mi da za pravdu ze takovyhle her bylo jak safranu a tyhle se radili mezi tu maximalni elitu.
Proste Stary dobry ufo a x-com a nad ne nic neni i dnes mam obcas cukani si sehnat emulator dosu a zahrat si to a zavzpominat a ten kdo tvrdi ze vsechny ufouny sestrelil tak ten tu hru nikdy nemohl dohrat do konce protoze kazdymu alespon jednou se stalo ze mel teroristickej utok nebo napadeni baze .
A propo vubec by neskodilo kdyby recenzent uvedl nekde na strance ze to neni novy dil ale ze se jedna o remake
autor to proste hral 10 hodin, jesti cast screenu pochazi od nej, tak to sou tusim ty kde sou zakladni zbrane (tzn neudelal ani prvni vyvojovej stupen), nezjistil tedy jak bohatej je vyzkumnej strom, tedy i bohatost vybaveni, zbrani, prostredi, lodi... mohl se zminit o tom ze tvurci maji za vzor stare ufo a vypsat zmeny, vypsat napady a porovnat to ...jako takovej neoficialni remake... to vse jako soucet vlastnosti napsanej ne do tabulky ale do cestiny , ochuzeno o vlastni pocity...tzn ze nenapisu ze grafika je na kriminal, ale popisu ji technicky (treba max rozliseni, naroky, bohatost animaci ufonu a prostredi.. s tim ze cokoliv komplikovanejsiho jako je osobni nazor je daleko lepsi odkazat na prilozeny screenshoty at si lidi udelaj nazor sami...ono totiz ne kazdymu se libi 2D grafika, ne kazdymu 3D a uz vubec ne ta komiksova
nezlobte se na me, ale davat hre vysoke hodnoceni jenom kvuli tomu, ze je to "remake ty nejlepsi UFO : Enemy uknown," tak to je argument docela na nic...
... i remake se da udelat tak aby splnoval pozadavky, standardy sve doby a zaroven z nej cpela ta nostalgie...
... a z UFO: Ex cpi leda tak zatuchlina 15 let skomirajici hry...
Vycitate mu, ze srovnava UFO od Altaru a UFO: Ex, cimz se navazi do "vasi" hry, chapu, ze se vam to nelibi... ale ma pravo na svuj nazor a neni to "on si zvyknul na Altar, tak tohle je sux" - je to o tom, ze nemuzete stavet (USPESNOU!) hru na 15 let starych principech...
... je jasne, ze Ex nejsou zamerene na masy, ale porad jsou prodavany jako komercni hra, za docela velky prachy... a v tom pripade, ve vsi ucte k puvodnim UFO od nich chci nejakou kvalitu...
(a pro rejpaly, nebojte, stary UFA jsem hral, novy ufa jsem hral taky :P )
na jednu stranu říkáte jak moc je autor neobjektivní a na druhou přiznáváte že jste na ufech vyrostli...a teď se zamyslete a řekněte, kdo je sakra ten neobjektivní?-------------
To že nehrál původní UFO je jistě "chyba" a nevýhoda...ale to vám neudělá 70% navíc, nebo kolika byste hru ohodnotili víc. Fandové ať si přihodí 25%, jinak je to prostě objektivní. Na několika světových herních serverech dostala taky hodnocení okolo 50%, a je jen dobře že má autor vlastní názor, navíc píše kvalitně a čtivě (na 17 let dosti).
Pokud jste tak hc fandové tak si hru za 1000,- kupte (schválně kolik z vás, pravých fandů co tu kolem sebe kopou, si hru koupí) a na názor 17letého člověka, co nehrál vaši milovanou hru se vybodněte.
Zdravim, jestli si chcete zahrát nějakou fakt super on-line strategickou hru, tak zkuste Travian. Je to opravdu perfektní hra, hraješ zde s tisíci hráči jako náčelník malé vesnice a vedeš obyvatele ke slavě a vítězství. http://www.travian.cz/?uc=cz5_26055
kdybys napsal rovnou že jsi debil ušetřil by sis čas.
ted si mu to nandal :xD...tak rekni aspon mne kde sezenu ty ufouny?..
Valná většina příspěvků drbala autora za to, že shazoval tuhle hru kvůli tomu, co všechno oproti Ufech od Altaru nema, i když altarovske ufa jsou postavena jinak než puvodni ufa. Shazoval hru kvuli tomu, že se mu nelibi veci, ktere proste do klasickeho ufa nepatří(naopak by ho pokazili) ale Altarovská je přijala za své. Něco jako bych shazoval Dooma 3, za to že mu chybí stealth prvky, jako jsou v Hitmanovy.
Vypadas nestranne, kdyz mluvis "oni" a o to vic je skvely, ze jsi to pochopil! Jako jeden z mala, diky, presne o tohle nam slo...
Myslim ze to prehanis... vemu priklad - myslis ze je vazne tak nutne, aby HC fanousci byli spokojeni, ze globus se musi ovladat sipkama jako pred 15ti lety? ... kdy byly dve tlacitka a smitec?
Grafika se da taky udelat mnohem lepe a presto nemusi ztracet svuj osobity raz...! To mi nikdo nevymluvi...
Nemyslim si, ze by autor jebal ze to neni podle altaru... spis si stezoval na celkovou zastaralost interface a za priklad slouzil prave (zrejme nejlepsi mozny priklad, priznejme si to - tezko to budeme srovnavat s AoE III) Altarsky UFOun...
Je pravda, ze % by isli dole za grafika, ci jednoduchost nastaveni, ale ta hra ma velke + v hratelnosti. Ak ide niekto hrat hru, co si vybere? Nieco nudne s nadupanou grafikou, alebo nieco na oddych, kde sa moze poriadne vysantit? UFO: ET je o hratelnosti a o taktickom rozmyslani.
Ked uz to porovnam s tymi altar ufami, tak ufo od altaru ma drzalo par dni... Po neskutocnom stereotype som to nechal tak...
Ale UFO: ET je velmi roznorode, lietaju ti tam rozne velkosti ufo, musis rozmyslat, na ktore ufo zautocis, ci si to mozes vobec dovolit atd... A to je na tej hre skvele, ze jednoducho clovek zacne hrat, je stale v napati, zrazu pozrie na hodinky a vidi, ze uz hra 3 hodiny v kuse...
PANOVE CO BLAZNITE. GRAFIKA JE SICE TAKOVA JAKA JE, ALE JE TO ZATRACENA KLASIKA. HRAL JSEM UFO 1, UFO 2 A TERROR FROM THE DEEP, TOTO JE TOMU VSEMU NEJBLIZE. EFEKTY JSOU LEPSI NEZ-LI V AFTERLIGHT, CELE JE TO PROMYSLENE POMERNE DOBRE. VSADIM SE, ZE SI NIKDO Z VAS JIZ NEPAMATUJE NAPROSTO SKVELE UFO:2, TO JE ASI 10 LET NAZPATEK. TOTO JE MOC PEKNE A JDU DO TETO HRY. CUS
Nechapu jak muze autor vytykat hre, ze se neda ovladat v globalni mape mysi, ale jen klikanim na ikony rotace mapy..... si ze mne delas prdel ne ? Ja osobne globalni mapou otacim mysi ! Jak ? Zmacknu pr.tl. mysi a pohnu s ni !!!
Pro lidi co maj radi ufo a tahovky: toto ufo je zatim jedno z nejlepsich co vyslo. Hratelnostne silne prekonava ufa od altaru (ktera mne, krom posledniho dilu ABS nebavila).
"globus se musi ovladat sipkama jako pred 15ti lety? " Že je autor natvrdlý a neumí to jinak než virtuálními šipkami je nadmíru nešťastné, nezamená to však, že je to jediné ovládání.
Jinak může mi někdo vysvětlit, jak někdo může objektivně posoudit NEFLASHOVOU hru během 10ti hodin? To opravdu ukazuje kvalitu redaktorů jež odráží kvalitu serveru. Psal jsem před půl rokem Bojlerovi, jak to bude s recenzováním ST:Legacy a on mi odepsal, že na tenhle žánr nemají povolanou osobu. Jak může tedy ALTARácký fanda recenzovat úplně odlišný žánr se kterým je společné jen Turn-base ovládání (když to přeženu).
A ty kecy v jeho komentech, že mu žádné ufo nepřistálo JASNĚ ukazují že se té hře ani nevěnoval. Není možné je v střední fázi hry sestřelovat, když se začnou kupit Battlecruisery bez ztrát na lodích a měsíční výnosy nejsou tak přívětivé, aby mohl kupovat nové lodě a ještě táhnout výzkum.
Tahle hra se dá strhat na dost procent, kvůli spoustě věcí, ovšem pouze v případě, že si své poznatky autor dokáže obhájit což se tady nestalo a tím pádem to recenzuje nějaký Pepa Jantar.
tak jako spopusta lidi co tady psala predemnou a hrala x-com se i mi tato hra zamlouva protoze jako jedina po ufu1 si zanechala sve kouzlo i hratelnost z puvodniho titulu narozdil od ostatnich "pokracovani" ... altar se sice pokousel udelat neco podobneho nicmene takticka cast hry se mi nelibila vubec ... zrovna se prokousavam afterlightem a ze zlosti jak je hra idiotska to porad vypinam a zase zapinam :) pac strategicka cast neni spatna - taktickou cast projizdim jenom s nechuti pac je to nezazivna nuda... asi urcite je to proto, ze od hry cekam ze se staremu ufu pude nejak podobat .. krom mena je to ale vzdy slapnuti do lejna. hlavni rozdil bych videl v tom pojmenovani tahovka! ...
Je velmi podivne ze nekdo hru ktera ma pouze pauzu a tri mody casu muze rikat tahova strategie, kdyz tam zadne TAHY nejsou? To se to jenom mi zda divne? tahovka je toto, tahovka jsou homamy, tahovka NEjsou hry od altaru! coz se mi jevi jako zakladni problem .. no asi jenom mi jak tady ctu ....
ano ufu ex bych vycetl par veci (zadne nove napady, gui, atp) ale tech 70% bych mu dal taky - hlavne pro to ze na nas 15% mensinu - starsi hrace - vyvoajri v poslednich letech totalne SEROU .. delaji jenom veci aby se fajn masove prodavali,a my susime hubu pac vsechny tyhle fajn hezoucky nablejskany gamesky jsme uz vsichni xkrat hrali jenom pod jinymy nazvy s horsi grafikou ... potom vyjde nejaky povedeny remake .. dostane to k recenzovani nejake dite ktere to sepsuje a NAS TO NASERE - necekane :) a nakopem ho do riti aspon slovne - z cehoz plyne ze pro "vetsinu" je hra objektivni z pohledu mladych hracu tak at si z toho recenzent nedela tezkou hlavu - prece nemuze za to, ze je mladej zeja ...
Ano, autor bohužel neví o čem mluví a shazovat takhle nejlepší remake nejlepšího dílu UFO je fakt ubohý. Kdoví kolik mu je a jak dlouho to hral? To nestačí ani na začátek ! Smutné, co je v ČR za recenzisty :(
UFA byly vzdy cool, ale zde to uz vazne postrada originalitu, graficky to zaostava o 4 generace DX zpatky .... mno nijak me to neoslovilo
ano je to návrat k originálním X-Comům ale člověk musí svovat skoro při každym druhym kolo ptže to eště docela dost padá
jinak už vyšel amatérskej pack přídávající nějaký ty hotkeye
celkem je tam pár zajímavejch novinek ale osobně asi opět zapnu DOSbox a budu obdivovat výtvor od Microprose
(nic proti lidem Chaos Conceptu - odvedli dobrou práci - i přes ty odklady - ale i tak zůstanu věrnej originálnim X-Com:Enemy Unknown :) )
K ovladani: na to si uz odpoved dostala;)
K grafice: eeeh, no, jaksi, JDE to udělat. Možné to je, ale jak? Upřímně, v původním ufu šlo o tu atmosféru. Ti blbí vojáci tam neměli žádné pitomé kecy, byla tam depresivní hudba, jakmile se mi ufon objevil za dveřmi, palil jsem do něj ze strachu. Uplně bezvadný byl X-com: apocalypse, díky nádherně zničitelnému prostředí. Někdy bylo jednodužší shodit na ufona budovu(no, jich tam bylo víc) než ho složitě zabíjet. Taky sranda bylo udělat do střechy díru a postřílet je zvrchu, případně tam hodit dynamit a BUUUM hahaha:), no, už sem moc daleko.
Grafiku můžeš udělat lepší ale: buď to bude moc žrát, nebo se tím stylem netrefíš na onu cílovou skupinu. Krásný případ je Altarovská ufa, grafika tam byla(z pohledu normálního hráče) pěkná, ale z pohledu ufolovera nevyhovující(no to marsovské bylo jasně orientováno na velmi mladičkou skupinu). Byla tam i celkem malá zničitelnost prostředí, boje v zástavbě byly taky nic moc, hlavně tím, že ses nemohla skrý, ne ZA budovu, ale V budově. Grafika tam sice byla pěkná, ale kdyby tam byly prvky jak v minulých ufech(boje v budovách), bylo by to hrůza. Engine by to nezvládal. Upřímně mi taky připadaly boje v aftermatu naprosto stereotypní a ubíjející, právě kvůli malé interaktivitě prostředí. Dobývání základen bylo furt stejné a prostředí bylo taky relativně nepřehledné, co si vzpomínám. U mě jasně vítězí X-com: apocalypse, hlavně pro to, že sem se nikdy pořádně k předchozím nedostal.
Tahle hra není konzumní, bůh zaplať. Tahle hra je pro úzkou skupinu, která vytvoří dobrou základnu a hru si dopracuje k obrazu svému(narozdíl od 100 000 malých fakanů, kterým to koupí maminky)
Ty kretene vymastemej kdyby si vedel co to bylo Ufo enemy unknown bo X-com terror from the deep tak bys vedel ze od ty doby nic na stejnem principu na co vetsina hracu cekala nevyslo az tato hra a pokud si nehral predchozi dili tak STFU LOOSER
Ty kretene vymastemej kdyby si vedel co to bylo Ufo enemy unknown bo X-com terror from the deep tak bys vedel ze od ty doby nic na stejnem principu na co vetsina hracu cekala nevyslo az tato hra a pokud si nehral predchozi dili tak STFU LOOSER
seria ufo je legenda mezi vsetkymi hrami nehral som ufo enemy unknown ale hral som TFTD to bola bomba nepoznam hru ktora by sa v dnesnej dobe nejako podobala tejto hral som ju casto aj 5 hodin denne a nakoniec som ju aj presiel (ine diely som nehral ale o tejto sa pisalo ze je to jedna z najtazsich hier) a myslim ze teraz nejake ufo alebo nvm co sa starem X-comu nevyrovna ale hra to je rozhodne dobra...
Pro ty co čekali až bude tato hra k běžnému dostání v ČR doporučuji vybrat jeden z následujících dvou módů:
1) http://grayfiend.sun-site.ru/ufoet/eng/intro.html nebo
2) http://ufo-scene.com/plugins/forum/forum_viewforum.php?13
Ten první je momentálně stále vyvíjen, u druhého je vývoj ukončen. Pokud tu zazněly stížnosti na absenci novinek, nevyváženost některých věcí, slabší AI alienů, ovládání, možnosti nastavení apod tak na to zcela s klidem zapomeňte. Tyhle 2 mody dělají z UFA:ET parádní herní záležitost a dodávají vše, co tomu snad chybělo.