Tribes: Ascend je akční hříčkou z pohledu první osoby, která se odehrává v postapokalyptickém světě. Vývojáři nechtěli nechat nic náhodě a tak do beta testu zapojili stovky tisíc hráčů. Přesto o příznivce neměli nouzi a mohli bez problému zapojit mnohem větší publikum. Proti sobě se postaví dva týmy hráčů, při čemž se budou snažit splnit nejrůznější úkoly.
Ve hře najdeme čtyři odlišné herní módy. První je Team Deatchmatch, což je klasická bitva s úkolem zabít co nejvíce nepřátelských vojáků. Dále zde máme Arénu, ve které hrají pouze čtyři hráči na každé straně, obvykle na velmi malé mapě, která slouží k pořádně rychlé akci. Capture and Hold je naproti tomu mód, ve kterém hráči musí obsadit určitá území a udržet je, dokud nezískají dostatek bodů na výhru. Poslední modifikace Capture the flag je pravděpodobně nejhranější mód této čtyřky. Zde jde o to sebrat vlajku soupeře a dopravit ji do své vlastní základny. Rozhodujícím faktorem se stává spolupráce týmu, kterou není radno podceňovat. Tady rozhoduje o výhře či prohře.
V posledním představeném módu vlastní každý ze dvou týmů propracovanou základnu, která je vždy vybavena několika automatickými děly. Ty jsou sice pomalejšího rázu, zato při přesném zásahu má oběť doslova na kahánku. Důležitým zařízením je také radar, který jasně detekuje blížící se nepřátele a tak o nich mají všichni spojenci naprostý přehled. Děla i radar lze však zničit, což značně oslabí obrannou sílu základny. Dalším způsobem jak je vyřadit je zničit generátor, který jim dodává potřebnou energii. Po jeho destrukci přestanou všechny elektronické přístroje týmu fungovat. To se týká také malých turretů a dalších menších zařízení, které vojáci používají i třeba daleko od základny. To je také důvod, proč kolem generátoru časté bitvy. Nefunkční generátor lze však zcela opravit a tak zajistit opětovné fungování celé základny.
V průběhu mise vyděláváte kredity, které slouží k přímému utrácení. Po výhře či prohře se totiž na rozdíl od XP nikam neukládají a tak nemá cenu s nimi šetřit. Utratit je můžete za vylepšení generátoru, radaru či děl až o čtyři úrovně. Také lze za jejich pomoci doplnit ostatním hráčům munici a pokud jich máte opravdu dostatek, lze přivolat destruktivní raketovou smršť, která roztrhá soupeřovu obranu na kousky. Nesmíme opomenout možnost vytvořit si v zápalu boje některá vozidla. K dispozici je rychlá motorka, obrněný tank nebo supermoderní letoun. Za vyrobení zmíněných vozidel je třeba opět zaplatit nějaké ty kredity. Výběr investice kreditů je tedy značný a naštěstí tak se nejedná o bezduché provádění stejné akce pořád dokola.
Spawn hráčů není přímo na základně, ale několik sekund cesty od ní, což je vlastně obrovské plus. Právě narození hráči tak nemohou ihned zasahovat do bránění základny. Navíc se nikdy neobjeví uprostřed probíhající přestřelky, kde by zemřeli dříve, než by zjistili, co se vlastně děje. Po spawnu se tak každý musí rozhodnout, zda poletí bránit základnu nebo se soustředí na přímý útok.
Každý hráč má na výběr z devíti tříd, které může v průběhu boje kdykoliv střídat. Změna se sice ve většině případů projeví až po smrti, přesto je fajn vzít si jinou třídu, pokud vás ta první už prostě přestala bavit. Přesto by jste se měli zamyslet, na jakou třídu se chcete zaměřit. Proč? Protože ne všechny classy máte odemčené hned od začátku a tak za odemknutí těch ostatních musíte pěkně zaplatit. Nyní si pojďme v krátkosti představit, za jaké třídy můžete hrát.
PathFinder – extrémně rychlý a hbitý bojovník je vynikající volbou pro získávání a přenášení vlajek. Má hodně paliva v jetpacku a může létat téměř pořád. Je velmi těžké ho zasáhnout a hodí se na rychlé útoky.
Sentinel – to je název postapokalyptického snipera. Svou přesnou odstřelovačkou zneškodní nepřítele na ohromnou vzdálenost. Je také vybaven minami a zařízením, které zamaskuje všechny spojence poblíž.
Infiltrator – specialista na ničení soupeřovy obrany. Ve stínu neviditelnosti se vkrade do týlu nepřítele, připevní na generátor silné výbušniny a světe div se, za chvíli je soupeřova obrana v troskách.
Soldier – základní třída, určená především pro začínající hráče. Je to nejvíce vybalancovaná postava a tak není třeba hlídat si slabá místa. Není třeba moc taktizovat, Soilder se uplatníte zkrátka všude.
Raider– další jednotka hodící se na obranu stejně jako na útok. Raider má v obliběpředevším explozivní zbraně jako třeba granátomet.
Technician – obranná jednotka, jejíž úkolem je udržet základnu v plnohodnotném provozu. Opravuje věže, radary i generátor. Také může stavět malé turrety, které sice nemají velkou výdrž, ale při šikovném rozestavění, kde nejsou ihned viditelné, zabijí nepřátele bez nejmenších problémů.
Juggernaut – neboli bombardér. Jeho záměrem je zahrnout nepřátelské linie pěknou dávkou zničujících bomb. Vyniká především v bombardování základen a ničení stabilní obrany.
Doombringer – excelentní defenzivní jednotka, která většinu času brání generátor nebo vlajku. Má pěkně silné brnění, kterým hned tak něco neprojde.
Brute – třída vybavená těžkými zbraněmi. Dle zvolené zbraně způsobuje Brute smrtící damage, ať už na krátkou nebo velkou vzdálenost. Jedná se o nebezpečného protivníka.
Ať už si vyberete kteroukoliv třídu, nesmíte opomenout výběr pořádného vybavení. Hlavní měnou ve hře jsou XP, neboli zkušenosti. Díky nim postupně získáváte vyšší a vyšší hodnosti, ale především je můžete utrácet za nové vybavení a zbraně. Pokud se rozhodnete investovat do hry reálné peníze, čekají na vás bonusy v podobě boostů, díky kterým získáváte až dvojnásobek XP. Dále můžete získat goldy, což je jakási VIP měna, za kterou koupíte takřka cokoliv.
Vaši postavu lze vybavit hned v sedmi rovinách. Kromě primární a sekundární zbraně zde máme pásek, batoh, brnění a dva speciální sloty nazvané perky. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že je zde množství výběru, není to tak úplně pravda. U každého slotu jsou totiž pouze dvě alternativy, za které můžete defaultní vybavení vyměnit. Záměrně píšu alternativy, protože v drtivé většině případů si nekoupíte zbraň lepší, ale pouze s jinými vlastnostmi. A buďme upřímní, zvolit si zbraň pouze ze tří možností zase kdoví jak ohromující není. Každá třída má tedy své unikátní zbraně a itemy. Vyjímkou jsou pak perky, které nabízí postavě zvolit si až z dalších devíti možností. Tento větší výběr je však vyvážen faktem, že všechny třídy mají stejné typy perků.
Vývojáři si bohužel nad cenami jednotlivého vybavení příliš hlavu nelámali a jednoduše dali naprosto všemu stejnou cenu. Zajímavým zpestřením jsou alespoň limitované akce, ve kterých můžete zakoupit jednotlivé věci za zlomkové ceny. Bohužel se tyto slevy týkají pouze koupě za premium peníze – goldy.
Grafika je lehce nadprůměrná, což můžete sami posoudit u přiložených snímků. Prostřední map je velmi různorodé a tak při změně mapy nabydete dojmu, že jste na zcela jiné planetě. A možná taky opravdu jste. Zvuky výstřelů, explozí a dalšího dění jsou vcelku uvěřitelné a tedy nijak odbyté. Ani hudba doprovázející herní zážitek není k zahození a tak můžeme celkové zpracování hodnotit vcelku kladně.
Jak jsme měli čest poznat, přestože je Tribes: Ascend free-2-play, svým zpracováním, RPG prvky a především hratelností se placeným titulům hravě vyrovná. Hru si můžete stáhnout na službě Steam, která nabízí mnohem více zajímavých free her a od nás si zaslouží hodnocení 82%.
Hlavně to, že autor zcela opomněl zmínit, že existuje cosi jako "lyžování" neboli skiing, což je taková celkem podstatná část hry. Dalším nesmyslem je, že za reálné peníze lze koupit téměř cokoli. Za peníze se dají koupit jen classy a vybavení, upgrady vybavení (tj. to, co činí vaši postavu silnější) lze získat jen za XP. Takže vůbec neplatí, že ti, co si koupili nějaký ten bonus za skutečné peníze, jsou silnější. Také nikde nevidím informaci, že autoři hru pořád dál vyvíjejí, upravují vyváženost tříd a zbraní, přidávají nové zbraně a mapy, atd. A to ani nemluvím o nesmyslech jako Doombringer bránící generátor nebo Raider v obraně.
Ale což, prostě standardní úroveň Gameparku. :D
Za reálné peníze lze koupit TÉMĚŘ cokoliv, proto je tam slovo téměř. Postupný vývoj hry i po vydání, což postupné aktualizace jsou již dnes běžným standartem, takže není nutné to v každé recenzi psát. V článku je napsáno že Doombringer brání generátor nebo vlajku, je pravda, že u vlajky je většinu času. Jinak díky za komentář
Hrál jsem to a vůbec mě to nebavylo.... Jako každá hra kde se musí cpát prachy za upgrady není tribes jediná hra..... A taky to žádna novinka není. To si radči zahraju hru kde nemusím do ničeho nic cpát... Stejně to každeho bavyt nebude tak nevím proč se o tom dál bavyt
3: u tebe bych se hlavně bavil o pravopisu:D
1: Tak proč si tu recenzi nevytvořil sám? Mě se líbí a autora chváím. Po dočtení mám chu´t si jí zahrát, což znamená dobře odvedenou práci. Ž e máš tu hru najetou a měl si potřebu zamachrovat, to je hezký, ale příště to uveď v blogu jako sovjí recenzi. Děkuji ti
jinak fajn recenze, určitě zkusím. CoD 4 mi nějak začlo blbnout, tak pomalu hledám náhradu:D
... že je to výtečná hra. :-)
Vypada to dobře ale nikdy sem nenšel torrent ;(
Přijde ti normální stahovat i free-to-play hry přes torrenty? Není snad sakra jednodušší si to stáhnout ze steamu???
Parádní gameska, pařím už od bety a je to parádní oddychovka, i když se u ní docela nerví stylem ,,Jako kur*a odkud?!" nebo ,,Vždyť jsem střílel první sakra, jaktože nechcíp ?!" atp.
No tvoje reakce mě nepřekvapuje. Místo abys řekl "ano, máš pravdu, díky za upozornění" a recenzi opravil, snažíš se bránit.
"Téměř cokoli" pořád nevystihuje fakt, že to skutečně podstatné za reálné peníze koupit nelze.
Další vývoj a rozšiřování hry po vydání rozhodně standartem není. Nevím, v jaké utopii žiješ, ale skutečný svět to asi nebude.
DMB bránící generátor je naprosto k ničemu, takže nějaké "většinou je u vlajky" je pořád totální žvást. DMB stojí na vlajce POŘÁD (nebo by alespoň měl) s výjimkou několika vteřin, které pořebuje k přivolání invstation a doplnění munice.
No, to by tak bylo k tvé odpovědi. Na upozornění, že jsi naprosto opomněl zmínit skiing, jsi samozřejmě ani nereagoval, ani recenzi v tomto směru neopravil. Ale což, nic jiného jsem ani nečekal. Jinak pokud se ti zdá, že jsem vyjmenoval málo nesmyslů v tvé recenzi, tady jsou nějaké další:
INF likvidující generátor. Hovadina, hlavním úkolem INFa je čistit flag stand.
Raider v obraně. To už jsem zmínil.
Pouze tři možnosti u každého slotu pro vybavení. Kdyby jsi věnoval hře dost času alespoň na to, abys hezky poctivě proklikal všechna menu, zjistil by jsi, že v některých slotech je k dispozici jen defaultní vybavení, v jiných jsou k dispozici i čtyři možnosti. Právě z tohoto důvodu by bylo vhodné na tomhle místě zmínit, že další vybavení autoři do hry postupně přidávají. To jsi ale neudělal, takže to vyznívá jako když hru kritizuješ za malý výběr, což vůbec není na místě.
Devět perků. Další nesmysl, perků je osmnáct. Sloty primary perk a secondary perk totiž nejsou stejné, jsou v nich různé perky. Toho jsi si ale v těch pěti minutách, které jsi hře věnoval, neměl šanci všimnout.
Stejná cena všeho vybavení. Další totální nesmysl, ceny vybavení v GP i XP se liší kus od kusu a to dost podstatně.
Hudba. Ano, je celkem pěkná, ale na tom vůbec nezáleží. Pokud nechceš, aby tě nějaký ten INF bodnul do zad každých třicet vteřin, musíš ji stejně vypnout, abys slyšel jeho kroky. Na to jsi ale během těch pěti minut asi neměl čas přijít.
Zmínka, že za odemykání classů se musí zaplatit. Nemusí, jdou odemnkout i za XP. A nesnaž se hájit tím, že jsi tím myslel "zaplatit penězi nebo expy". Slovní obrat "pěkně zaplatit" zjevně znamená zaplatit reálnými penězi. To ostatně naznačuje i věta "XP můžete utrácet za nové vybavení a zbraně", místo "...za nové vybavení, zbraně a classy".
No, dál už pokračovat nebudu, raději si půjdu zahrát Tribes. Hra je to skvělá, jen ta recenze je totálně odfláknutá a její autor je příliš nafoukaný, než aby byl ochoten to uznat. Prostě Gamepark.
Nesnažím se bránit, jen vysvětlit, že to není tak černobílé, jak jste popisoval. Navíc jsem vám přece za váš komentář poděkoval.
Recenze je po zveřejnění pro redaktora uzamknutá, proto není jednoduché ji změnit. Většina vytknutých věcí ve vaší první kritice je spekulativních. U věcí, které vytýkáte ve druhém komentáři mě opravdu překvapilo, že jste je pochopil takovým způsobem. Myslel jsem je totiž takovým způsobem, jakým popisujete. Budu se příště snažit používat více jednoznačné věty a výrazy.
Nicméně opět děkuji za vaši odezvu a přeji pěkný den.
myslim si ze je to dobry clanek a me osobne pride kdyz hraju tu hru hodne uzitecnej hlavne ty popisy tech postav
Mockrát děkuji za všechny pochvaly. Motivují mě abych se stále zlepšoval.
Ale děkuji i za kritiku, alespoň vím, na co si dát příště pozor.
A zase ta neochota uznat chybu. "To je jen spekulace, to jsi špatně pochopil."
Tak zaprvé, spekulativního v mém prvním komentáři nebylo zhola nic. Jsou to jen a jen fakta. Jediné, o čem by se možná dalo trochu diskutovat, jsou role jednotlivých classů. Vřele doporučuji pročíst fóra a podívat se na nějaká ta videa pro začátečníky na youtube (skvělá jsou např. Roxtonova), protože zhruba u poloviny classů naprosto netušíš, k čemu jsou určené.
Zadruhé, tahle výmluva o uzamčení článku je ubohá. Když u jiných článků čtenáři v komentářích vytknou překlepy a podobně, jsou opravené raz dva. Stejně tak chyby faktického rázu u novinek. Tak ze mě laskavě nedělej blbce. Když se chce, tak to jde. Je to jen a jen lenost a neochota uznat chybu. Kdyby jsi nebyl líný, recenzi by jsi neodflákl už při psaní a oprava a doplnění by vůbec nebyly nutné.
No. Takže tím končím s házením hrachu na stěnu. Já jsem své řekl, inteligentní čtenář pochopí.
ty krávo, ty máš asi krámy, ne?? Jinak nechápu, co si tady snažíš pořád dokazovat ježiši! Di už do háje, nikoho to nezajímá a autor, jak už ti sám napsal, si z toho poučení vzal. Jestli máš takový problémy, tak si napiš vlastní a přestaň prudit
docela chápu jeho rozhořčení... z týhle recenze je vidět, že to autor zapnul, zahrál si tdm a zase to vypnul .... řekl bych, že by autor měl věnovat víc času hraním a prozkoumáváním hry než něco sesmolí ...
Hrozne me to bavi hraju to kazdej den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
neasi tyl nejleps iproste nechapu jak to este nekdo nemuze hrat lol hraju to moc moc me to bavy
nevim co porad proti autorovi mate ja si myslim ze ta recenze je dost podrobna, takhle akorad kazdyho od tech clanku odradite a potom budete mit kulovi
14: Omlouvám se, že jsem si dovolil od recenze na Gameparku očekávat popis základních prvků hratelnosti a absenci hrubých faktických chyb. Už se to nestane.
18: Lepší žádná recenze než takováto.
Heh, že sem si toho teda fakt nevšim. Navíc celou dobu řešíš jiný věci, než základní prvky hratelnosti, tak co to tu teď vykládáš. A sorry jestli si to měl někde napsaný v těch tvých slohách na konci. Já si dycky přečet jen první řádku. Zbytek za to nestál... A jak už jsem ti jednou říkal, napiš si svou a nebudeš mít problémy. Uvidíme, jestli budeš stejně kritizován
Fakt ta recenze se povedla ale chtělo by to potom i gamplay cz :) ;)
Ano, tvoje úroveň vyjadřování skutečně odpovídá člověku, který čte jen první řádku. Ale ani tak jsi asi moc pozor nedával, protože na to, že autor zcela opomněl zmínit skiing, jsem upozornil hned na první řádce svého prvního komentáře.
Svou vlastní recenzi napíši hned, jak budu mít v ruce smlouvu na odpovídající ohodnocení. Jestli si představuješ, že hnu prstem zadarmo, aby jsi ty a tobě podobní měli kvalitní recenzi, tak se dost pleteš. Už tak jsem pro tebe udělal až až tím, že jsem tuto recenzi zkritizoval. Ale to si ani neuvědomuješ. Hlupáci obecně berou kritiku jako útok a nikoli tak, jak by ji brát měli, tj. jako vítanou pomoc, za kterou by měli projevit vděk. A vzhledem k tomu, že až jsem jsi nedočetl, tak se v tomto směru ani nepoučíš. Tvoje škoda.
Hezká hra škoda jen že sou propadlé odkazy na forku :(
takové provedení hry mě moc nebavý =/
www.tribesascend.com
ahoj a kdepak bych mohl tuto hru stahnout
:D :D
vypadá to dost dobře :-)