Pro hříšníky jenž neznají první díl, si v rychlosti připomeneme, o čem že Torchlight vlastně je. Torchlight je zkrátka klasickou Diablovkou, ve které se po výběru postavy vrhneme na nekonečné hordy krvelačných bestií, chrlících se na nás ze všech stran. Nezbývá nám tedy nic jiného, než se tím celým davem probít, při čemž může naše myš utrpět nějaké to malé hardwarové poškození, neboť klikání opravdu nezná mezí. Po dosti úspěšném prvním dílu nebyl důvod pro změnu vývojářského týmu. Na pokračování tedy v celé parádě zapracoval již osvědčený tým Runic Games. Stejně jako jednička, i dvojka je k dispozici na Steamu a koupit ji lze za necelých pět stovek, což není v dnešní době nijak vysoká částka.
Celý svět je samozřejmě plný úkolů, jak těch hlavních, tak těch volitelných. A kde jsou úkoly, tam musí být také odměna, kterou zase musíme mít za co utratit. Logicky tak narazíme na pořádné množství zbraní, brnění, artefaktů a plno dalšího vybavení. To vše navíc nemusíme použít jen pro naši postavu, ale to předbíháme. Některé z itemů mohou skrývat tajemství a tak je třeba identifikovat. K tomu samozřejmě slouží speciální svitky, které je dobré mít vždy při sobě. Jiné svitky lze zase využít k vytvoření portálu do města, kde lze prodat nepotřebné věci a za utržené kačky samozřejmě nakoupit ty nejlepší kousky. Podobnost s diablem, především s druhým dílem, je tedy více než náhodná.
Soubojový systém není ničím zvláštním či neobvyklým. Na námi zvolený cíl zkrátka klikáme, dokud nepadne mrtvý k zemi. V případě, že má poněkud tvrdší kořínek, se posilníme nějakým tím kouzelným nápojem, který nám dodá zdraví nebo manu. Pokud ani to nepomůže, vždycky můžeme vzít nohy na ramena. Pokud tedy nejsme obklíčení hordou někde v rohu, což se při troše nepozornosti může klidně stát.
Přestože jsme se několikrát zmínili o podobnosti s Diablem, Torchlight není rozhodně žádnou drzou kopii a my tu máme celý seznam rozdílů. Takový první ihned viditelný rozpor je v atmosféře. Zatímco Diablo je drsná, krvelačná řežba, Torchlight působí o něco hravějším, jemnějším dojmem. Velkou zásluhu na tom má především kreslená grafika, která se již osvědčila u prvního dílu. Tu navíc podtrhává příjemná hudba. Žádný tvrdý rock či metal tedy rozhodně neočekávejme. Takový celek působí takřka kouzelným dojmem. Jednotlivé lokace se stejně jako nepřátele dosti liší a my tam máme šanci prozkoumávat stále nová a nová zákoutí světa Torchlight. Kampaň projdeme za necelých pětadvacet hodin, což sice není, kdo ví jak moc, ale můžeme s naší postavou i všemi itemy projít vše od začátku.
Hráč je tvorem společenským a tak nás na každém kroku doprovází jeden z věrných mazlíčků. Těch je dohromady osm, z čehož má každý ještě několik odlišných zbarvení. Na své výpravy tak sebou můžeme vzít třeba kočku, bulldoga, pumu, jestřába nebo fretku. Onen výběr živočišného druhu nemá však kromě vzhledu žádný vliv. Mazlíčka můžeme vybavit několika málo itemy pro lepší statistiky nebo mu dát nalezené věci a poslat ho do města, kde sám vše prodá. Automaticky také útočí na všechny nepřátele v blízkém okolí a ti jej tedy mohou i zabít. Po jeho smrti se však brzy narodí a znovu nás doprovází doslova na každém kroku.
Hrát stále dál nás motivuje Charger bar, který se ve spodní části obrazovky nabíjí při zraňování nepřátel. Pokud se tento panel nabije na maximum, poskytuje v boji značné bonusy, jako třeba kouzla nestojí žádnou manu a dávají o 25% větší damage. Pokud však pasivně stojíme, panel se postupně vybíjí a nejproduktivnějším se tak stává nikdy nepřestat hrát.
Každý nepřítel má svůj element a soupeř je tak třeba třídy ohnivé, elektrické a podobně. Námi používaný element se liší dle zbraně, jakou zrovna používáme. Brnění může být stejně tak specializované. My jsme našli třeba prsten, který poskytuje větší odolnost vůči ohni.
Již v úvodu jsme nakousli otázku, čímže se Torchlight II od svého předchůdce vlastně liší. Asi největší změnou je přidání multiplayeru, který jsme v jedničce tolik postrádali. Konečně si tak můžeme zahrát se všemi přáteli Lan nebo také Online. Za zmínku také jistě stojí editor, ve kterém je možné z vlastního kontextu vytvořit nový mód a ten následně sdílet a hrát s přáteli.
Abychom takové bitvy vůbec zvládli, budeme do toho muset skočit s pěkně vymakanou postavou. Naštěstí tu takové máme hned čtyři. Mají sice trochu neobvyklá jména, v jádru jsou to ale klasické třídy, jaké známe odevšud. Engineer je klasický bojovník, sázející na hrubou sílu. Berserker zase mrštným a rychlým průzkumníkem. Za Embermage se skrývá kouzelník, oplývající kouzly nejrůznějších elementů. Naši fantastickou čtyřku uzavírá Outlander, což je střelec nepřipouštějící si žádné netvory k tělu.
Logicky naše postava stále získává nové a nové levely. Při každém postupu ručně rozdělíme body do čtyř klasických schopností – síla, obratnost, soustředění a vitalita. Zdůrazňuji, že tyto body rozdělujeme zcela dle naší vůle, což bylo sice donedávna jasné, ale ono Diablo III si řeklo, že to udělá za hráče samo. Tento krok však opomíjí existenci dobrého pocitu z vlastnoručního rozdělování bodů, které nás prostě baví a bavit vždy bude. S každým levelem si také volíme nový skill nebo vylepšujeme ten stávající.
Je tedy Torchlight II lepší než Diablo? Těžko soudit, neboť se oba tituly v mnohém liší. Obě hry své povedené i nepříliš vhodné prvky. Torchlight II je však za poloviční cenu a tak by v poměru cena/zábava jistě vyhrál. Pokud jste přece jenom na vážkách, zda si titul pořídit nebo ne, ke správné volbě zajisté dopomůže demoverze, kterou si lze stáhnout z oficiálních stránek zde.
Torchlight II je ve svém žánru jedním z mála opravdu povedených titulů. Pro všechny co mají chuť se probíjet nekonečnými davy, vylepšovat svou postavu a prozkoumávat zajímavý svět, je jako stavěný. Druhý díl série je vlastně převlečená jednička, okořeněná novou grafikou, postavami, předměty a především multiplayerem. Staré dobré jádro ale zůstalo nedotčeno a my si tak můžeme naplno vychutnat moderní Diablovku se vším všudy s naším hodnocením 86 %.
Torchlight II se z cela jistě povedl a jedná se o skvělou akci, která dovede zabít čas na dlouhé hodiny.
jen že se vyprdli na češtinu je tam docela hodne čteni...................
25 hodin je prý nic moc? Haha, v dnešní době, kdy kampaň CoD sjedete za 2 víkendový odpoledne a kampaň novýho Splinter Cellu máte hotovou za 3,5 hodiny, tak 25 hodin připadá jako celá věčnost.
hrál jsem jedničku a docela rychle omrzela... jsem zvědavý na dvojku...
pěkná recenze, ale: 25 hodin? Já mam odehráno 22 a už to jedu po druhý na NG+ a sem v půlce druhýho aktu s levlem 66. Vyrubávám všechno co de a odkrejvám taky, takže nemůžete říct, že bych to nějak prolítnul (plnění secondary questů je jasná věc). Ale kampaň trvá tak maximálně 20 hodin, ani ne. Tak 16. Další věc bych dodal, že skill tree funguje jinak, než v Diablu 2.. V Diablu když ste chtěli nějakej high skill, museli ste se k němu proklikat. Tady si můžete po dosáhnutí určitého lvlu zvolit jakýkoliv skill, což mě malinko mrzí, protože každej může mít všechny hlavní, což je blbý. Jinak každej skill má místo na max 15 bodů, přičemž se Vám dycky po pěti bodech otevře speciální vlastnost toho skillu a o hodně ho vylepší (např.: dávám si body do ohnivýho štítu, kterej zraňuje nepřítele a po dosáhnutí 5ti bodů se mi k tomu přidá 5% absorbování jakýkoliv damage, co utrpim.. na 10 je to 10% atd... Samozřejmě samotný zlepšování každym bodem je jasnou věcí.). Jinak je to bomba hra. Člověk se do toho zažere hroznym tempem. Atmosféra super a animace taky. Občas teda UI vašeho hrdiny maličko pokulhává (nejedenou mě kvůli tomu sejmuli), ale to jen opravdu okrajově. Naposled bych chtěl ještě zmínit takovou věc, že portál si v dungu neotevřete. tudíž vždy, než tam vlezete dejte si před vchod port.. (až atm pak umřete, tak to oceníte:) ) 90%
Torchlight II češtinu samozřejmě má stačí hledat
no nevím jak tobě ale mě jde portál otevřít uplně všude.. stačí mít svitek
Kde do toho stáhnu češtinu jestli je vidím že tu nekdo píše že není?
Tato recenze je naprosto neúplná. Vždyt jde o hlavního konkurenta nejkontroverznější hry tohoto roku (možná pár let), tak by si zasloužila větší prostor!!!! Hrozně věcí tu nebylo zmíněno. A v závěrečných řádcích, abych se dozvěděl v jedné větě, že co je lepší, že není jisté.. To mě opravdu dostalo!!
Diablo 3 vs. Torchlight 2 ?
Můj názor: Torchlight 2 vyhrává, co se týče peta, rozdělení bodíků a pro někoho to může být i grafika a celková atmosféra. A cena samozřejmě!!!
Nehledě na cenu však každý soudný člověk musí uznat, že ve všem je lepší D3!! Animace, hudba, atmosféra, bossové, ta surovost (vždyt jde o záchranu světa), příběh, grafika, online podpora aukce.. Prostě D3 je mnohem dražší produkt a je to vidět.
Hraji obě hry. Ano, Torchlight 2 mě velmi baví! Opravdu velmi! Ale hraji ho jen jako odreagovačku s kamarády. Když si chci zahrát pořádnou hru, tak jdu na D3.
To je můj názor ;)
Pěknej článek. Obrázky i videa a text vynikajicí.
Zkuste toto:
http://www.pathofexile.com/
mnohem lepší, než Diablo, mnohem lepší, než TL2. zatím je beta, za 200 kč se dá koupit beta access a ke konci roku by snad měla být i open beta a nejak tak to i vyjít.
6 classu, ale skill system je na runy, co se dávají do věcí a dají se vyndávat a levelovat. Hlavní, co je je passive skill tree
http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/
každý char začíná jinde a těch buildů postav jsou stovky. např. tady je jeden, jestli umíte angilcky, tak pochpíte, kolik tam může být možností a že to není jen zběsilé klikání skillů, ale musíte nad tím trochu i uvažovat.
však koukněte, hrál jsem betu a je to jedno z nej RPG co jsem hral a mělo by být i FREE.
Dovlím si říct, že ten, kdo neznal, tak nemáte zač:)
nevim, co máš za patch nebo podobně, ale slogan, kterej mi anglicky sám říká, že neni možný otvírat port v podzemí (nebo konkrétně na tom místě), tak to o něčem vypovídá...
ja to hral s bratrem po lan a měli jsme to za 14,5 hodiny a vybírali jsme to všechno. jinak musim doporučit
hele porty nejdou jen pred bossy v poslednim patre co vim
:DDDDDD Prý Diablo 3 lepší, to sem se opravdu zasmál. Always online DRM (který způsobuje dost lidem lagy v singlu) a RMAH aby milkovaly hráče (což samozřejmě má za následek že loot je na nic aby bylo lehčí si to jednoduše koupit, a přitom je lootování velká část hry), dungeony nejdou náhodně generovat a to neni zdaleka všechno co z Diabla 3 dělá fail.
vidíš, to máš asi pravdu, já jinde port otvírat nepotřeboval:D To mě nenapadlo, že to je jen v jejich patře. Jen bych ještě dodal. Je škoda, že když hrajete hru znova, tak je prostředí úplně nebo povětšinou stejný
Diablo 3 je skvělá hra a ty jsi jen trapnej hater :)
Že je D3 pořád online dneska už tolik lidí nebere... Naprostá většina her se dneska hraje on-line a single player už se moc nebere.
Nevim co to meleš o RMAH, ale itemy do RMAH dávaj hráči a Blizz z toho bere nějaký procento, takže všechny itemy, který jsou na RMAH museli padnout hráčům ve hře. RMAH tam je kvůli firmám, který prodávali itemy na netu za reálný peníze. RMAH vůbec nemusíš používat, aukce za herní goldy je plná itemů a stejnejch jako jsou na RMAH.
Jinak ať si každej hraje co chce. Já hraju D3, teď od posledního patche to má zase smysl. Systém spellů a run v D3 mi vyhovuje, zatímco ten v D2 je prostě zastaralej a vůbec bych se k němu nevracel.
Obe hry jsou super, jen kazda ma jiny ucel:
Diablo 3 ma za ucel vydelat co nejvic penez z aukce (mizerny loot)
Torchlight 2 zase vytvorit co nejlevnejsi a co nejzabavnejsi hru
Vynikající článek ;)
Celkem to Je Dobrá hra- Vychytaná.,ale Já jí hrál,a Nebavilo Mě to :/ :D :)
je daleko lepší Guild Wars 2 než Torchlight, nehrál jsem to hraju GW 2 ale jako velký fanoušek RPG žánru jsem si zjistil něco o Torchlight 2 a podle mě nic moc hra. To už je lepší Diablo 3 - které mě taky nijak nenadchlo. Guild Wars 2 jednoznačně vyhrává na celý čáře řekl bych nejlepší RPG co kdy vyšlo.
Kdo nehral nepochopy,nechapu proc sem pise nekdo kdo to ani nevyzkousel,ale k tematu kdo hral jednicku tak urcite oceni i dojecku,a ten kdo ji nehral a chce masivni rubacku je tohle pro nej presne ono :d