Konečně jsme se dočkali závěrečného (třetího) rozšíření pro akční střílečku Tom Clancy’s The Divison (recenze základní hry zde). Avšak opožděně. Hned v úvodu můžeme naznačit, že jsme po vyzkoušení 1. DLC s názvem Undeground (Podzemí) viz zde, a 2. DLC Survival viz zde, čekali od rozšíření The Last Stand (Poslední odpor) podstatně více. K tomu se ale dostaneme.
Rozšíření dorazilo spolu s příchodem března 2017 a to po boku důležitého updatu 1.6. Vraťme se ale k nejdůležitější otázce – co přesně placené rozšíření přineslo? Překvapivě toho není moc. The Last Stand nám v hlavní základně otevře novou (a ne zrovna velkou) místnost, skrze kterou se můžeme přihlásit do speciálního herního módu. V něm se proti sobě postaví 8 a 8 hráčů. Oba týmy přitom mají stejný cíl – obsadit tři základny (A, B, C) a udržet je co nejdéle. Jakmile se ke konkrétním stanovišti přiblížíme, hned zjistíme, že se každé skládá ze tří samostatných objektů. Ke každému z objektů musíme samostatně přistoupit a přeprogramovat ho (obsadit). Obsazování byť jediné části vidí všichni hráči hry, takže můžeme čekat brzkou návštěvu protivníka. Proto je obtížné obsadit všechny tři zařízení a tak celé stanoviště, pokud nemáme podporu spoluhráčů.
Pokud tak například máme obsazenou základnu A, soupeř má C a bojuje se o B, můžeme to vzít velkým obloukem a začít obsazovat soupeřovo C, které obvykle nikdo nehlídá. Takový úmysl se nám však obvykle nepodaří dokončit, protože obsazování jednoho objektu chvíli trvá a jakmile se dostaneme k druhému, nepřátelé do nás již sypou své zásobníky. Přesto se taková taktika vyplatí. Hráči se většinou příliš nedomlouvají a hned několik členů týmu se začne vracet ke svému stanovišti, čímž značně pomine jejich tlak na bod B. Tím vznikne slušná šance béčkové centrum zajistit.
Za každé obsazené stanoviště získáváme každou sekundu 10 bodů. Body však lze dostávat pouze v případě, že máme všechny tři objekty daného stanoviště. Jakmile tedy soupeř obsadí byť jediný objekt, máme smůlu. Samozřejmě pokud budeme vlastnit 2 stanoviště, budeme získávat 20 bodů, za tři 30 bodů. Vyhrává tým, který nasbírá určitý předem stanovený počet bodů. Ve hře je ale twist. Speciální objekt dokáže násobit počet získávaných bodů, takže obsazením takového objektu můžeme získat výrazně více bodů, než by nám příslušelo, zejména máme-li více stanovišť.
Při boji 8 na 8 je panuje poměrně velký chaos. Osobně bych to změnil na 6 na 6. Nejčastěji narazíme na několik nepřátel najednou. Ti budou rychle sprintovat mezi objekty, uskakovat, pak se krýt takže budou mimo dostřel, najednou nám vpadne nějaký soupeř (či dva) do zad, plus každou chvíli po nás někdo hodí granát, takže musíme uskakovat. Ve hře si tedy jen tak neoddychneme. A to i díky tomu, že jen pár vteřin po smrti se znovu narodíme na předem zvoleném stanovišti a hrajeme dále. Kvůli rychlému přesouvání tolika jednotek a nikdy nekončícímu pohybu (snad kromě bránění objektů) se například příliš nepoužívá lékárnička či turret.
A proč že vlastně stanoviště obsazujeme? Každé stanoviště totiž reprezentuje vysílač, který přenáší důležité informace. A právě ty musíme získat. Kromě hráčů se na mapě objevují skupiny počítačem řízených vojáků, které na nás samozřejmě okamžitě začnou útočit. Když ale zrovna bojujeme o důležité stanoviště, jsou spíše otravní, než že by hru oživovali či dělali pestřejší.
S rozšířením do hry taktéž zavítala nová prémiová měna. Symbolizuje ji speciální tyrkysový symbol. U zbrusu nového prodejce si za ní zakoupíme dekorativní oděvy či barvy. Kromě úpravy vzhledu postavy či zbraní zde ale nepochodíme s ničím dalším. Přestože výběr zde není dvakrát bohatý, vývojáři slibují každý týden dodávat nové „zboží“, což by hráče mohlo donutit se do hry ze zvědavosti vracet.
Kromě obsazování objektů hráči sbírají měnu (či body) skrze otevírání různě rozmístěných truhel. Body se pak utratí u konkrétních míst, kde si za ně odemkneme speciální vychytávku, jako je třeba obří turret. Ten je poměrně silný a nepřítele zvládne snadno zabít (pokud se záměrně nekryje). Za všechny důležité úkony získáváme lepší skóre v po-zápasovém hodnocení, takže se rychleji přiblížíme nové úrovni. Nová úroveň pak znamená nějakou tu sladkou odměnu – obvykle bednu, kterou rozbalíme a získáme vybavení či zbraně. Samozřejmě dostáváme špičkové kousky, takže je zde výhoda oproti lidem, kteří DLC nemají.
Kromě již popsaného PvP módu do hry přibyla nová mise (ano, skutečně jen jedna jediná). Mise Stolen Signal (Ztracený signál) nabízí pěkně vymyšlené a propracované prostředí. Naším úkolem je získat TV stanici The Channel 93, kteoru obsadila frakce The Rikers. Musíme si ale dávat dobrý pozor, protože tihle chlápci mají obranné mechanismy, jako je třeba těžký kulomet. Zároveň je v sázce život růkojmích. Samozřejmostí je hra v co-opu až ve čtyřech hráčí.
Poslední DLC i tak poněkud zklamalo. Už jen to, že je možné nový mód hrát na pouhopouhých čtyř mapách, které zároveň nejsou kdoví jak velké. Proto tentokrát hodnotíme na 70%.
Update 1.6
Spolu s majoritním updatem se na severu rozšířila temná zóna a to o tři nové oblasti, které na sebe však navazují. Vzhledem k malé původní mapě se tak hra spíše dostává do jakéhosi normálu. Toto území brání zvláště odolní vojáci a přestože jsem dlouho nepocítil větší ohrožení, protože již mám to nejlepší vybavení, tahle parta mě jen se štěstím neskolila. Temná zóna se tedy rozšířila o asi 15 %, což tak úplně neodpovídá několikaměsíčnímu čekání a to včetně odloženého startu. Novinkou pak je vznik žebříčků v temné oblasti, takže nově může být jedním z našich cílů vybojovat si lepší pozici a dostat se tak k vysněným odměnám. Jak je časté u velkých updatů, i tentokrát přibyly nové speciální zbraně a vybavení. Nepřesahují však nejvyšší možné skóre, tj. 256. Přesto některé zbraně mají zvláště vysoké poškození za sekundu a vyplatí se je získat.
Chcete pořádnou v PvE výzvu, jaká nemá obdoby? Pak si určitě užijete novou úroveň obtížnosti. Legendární obtížnost vynechává většinu z příběhových úseků a hráči zprostředkovává jen čistou akci. Připravte se na ty nejtužší soupeře s nejlepší výbavou i vylepšeným taktickým myšlením. Naopak zapomeňte, že by zde byly nějaké záchytné body.
Tak si to shrňme. Základní hra sice poskytla slušnou hratelnost, ale obsahem (a mapou) byla poněkud chudší. Výrazné doplnění jsme tak čekali právě od Season Passu a tří DLC, což jsme však kritizovali od začátku, protože cena takového dodatku nebyla nejnižší. Přestože Undeground toho nabídl poměrně dost, Survival přišel pouze s dalším herním módem, avšak kvalitním. Naproti tomu The Last Stand je poněkud titěrné rozšíření, z čehož jsme dosti zklamáni. Kvůli různorodé kvalitě lze DLC těžko hodnotit jako celek, ale zřejmě bych si Season Pass znovu nekoupili.