Skutečně od vydání posledního dílu velmi úspěšné taktické střílečky z pohledu první osoby neuběhl ani rok a hle – Vegas již okupuje naše disky. Vše nasvědčuje tomu, že i samotným autorům (respektive spíše vydavatelům) je jasné, že Lockdown se zkrátka nevydařil a to skoro ve všech ohledech. Že by si nás tedy ještě závěrem roku chtěli udobřit a dostat opět na svoji stranu? Kdo ví, každopádně na vývoj byl nasazený jiný vývojářský tým (konkrétně oblastní pobočka UbiSoftu v Montrealu), která má na svědomí mimo jiné úžasný třetí díl Rainbow Six. Na závěr recenze na Rainbow Six Lockdown jsem řekl, že nám nezbývá nic jiného než na tento titul zapomenout a vyčkat, s čím přijdou vývojáři příště. A protože my jim stále věříme (jako snad každý fanoušek taktických akcí), pojďme se tedy rychle kouknout, jak to dopadlo!
Příběh
Příběh nikdy nebyl tím, kvůli čemu bychom hráli hry z této série. A u Vegas ve skutečnosti ani žádný příběh není. Opět jste členem elitní Raibow Six jednotky a jak nám napovídá název, tentokrát se mise budou odehrávat ve známém městě plném hvězd a nočního života – Las Vegas. A právě toto americké centrum zábavy nyní čelí teroristické hrozbě, kterou musíte odvrátit. Žádné bližší podrobnosti nebo detaily namáte a něco podobného skutečně nelze nazvat uceleným, natož pak originálním a zajímavým, příběhem. Kampaň se odehrává převážně v tomto městě a to jak v budovách, tak v exteriérech. Složení vašeho týmu se během hry nemění a kromě vás, tedy velitele Logana Kellera, zahrnuje další dva členy. Ve kůži velitele rozdáváte příkazy svým dvěma parťákům z R6, jde o Michaela Waltera a Junga Parkera. Každý z nich má jinou specializaci – první zmíněný preferuje těžkou zbroj a trhaviny, naopak Jung Park odstřelovací pušky. Vy, coby univerzální člen, ovládáte pochopitelně všechno brilantně a jaké složení zbraní ponesete je také čistě na vás – před každou misí si volíte arsenál vlastních zbraní. Velcí fanoušci této herní série teď patrně čekají na zásadní okamžik – jak je to s taktizováním a rozdáváním úkolů ostatním členům. Pojďme si o tom tedy hned říci, hurá do akce!
Taktika
Již minulý díl ukázal, že vývojáři začínají opouštět skutečné hardcore taktické prvky. A bohužel ani zde tomu není jinak. Pro někoho je to samozřejmě spíše výhodou, skalní fanoušky tento fakt ale zaručeně nepotěší. Zkrátka právě díky dlouhému taktizování a velmi pomalému postupování misí mělo vždy Rainbow Six svoji specifickou atmosféru. Naštěstí alespoň některých prvků jsme se dočkali. Před misemi však žádné plánování nečekejte, pouze si zvolíte svůj arsenál, jak jsme již ostatně zmínili v předchozím odstavci. Samotné příkazy však svému týmu i nadále zadávat můžete a jiný než pomalý a opatrný postup nevede k úspěšnému splnění cíle. Základně bychom rozdělili vaše taktické možnosti na tři části. V první z nich určujete, jestli má Micheal a Jungem stát na místě a nebo vás následovat. V druhé potom můžete zaměřením a stiskem mezerníku určit nějaké místo, kam se mají přemístit. To doporučujeme skutečně hodně využívat, protože pošlete-li je za nějakou překážku (například bednu), hbitě se přemístí, obhlédnou situaci a opatrně začnou útočit (pakliže mají zvolen „útočný režim) a odvrátí tak pozornost od vás. Přeci jen lepší ztráta člena týmu, poněvadž tomu ještě můžete rychlým zásahem poskytnout první pomoc a tím ho obživit. Pokud nepřátelé dostanou vás, máte smůlu. A v podstatě závěrečná část vašich taktických možností se týká „práce s dveřmi“. Na té zůstalo všechno při starém, tak jak to známe například i z jiných her (SWAT, atp.). Naběhnete ke dveřím, mini-kamerou pod nimi můžete obhlédnout situaci a potom už stačí vydat rozkaz – otevřít a vyčistit, hodit granát (ostrý nebo „smoke“) či zničit. Toť vše. Pravda možnosti nejsou na taktickou akci příliš rozsáhlé, na druhou stranu je díky tomu hra svižnější a celkově akčnější. Zbývá ještě dodat, že pod klávesou TAB se ukrývá mapa prostředí, na které vidíte své jednotky a také nepřátele, o kterých podal někdo z vašeho týmu „report“ s jejich pozicí.
Mise a obtížnost
V průběhu celé kampaně zavítáme do šesti misí, někomu by se to mohlo zdát jako nízké číslo, ale není tomu tak. Všechny jsou poměrně velmi rozsáhlé, rozdělené na menší části a celkově hra vydrží poměrně dlouhou dobu. Odehrávají se na různých místech převážně velkoměsta Las Vegas, některé části nás však zklamaly nízkým počtem detailů. Dokonce se nám zdály až odfláknuté. Pochvalu si ale rozhodně designer misí zaslouží, jsou vcelku nápadité a dobře rozvržené. Většinou se vám nabízí několik možností kudy (respektive jakou stranou, ulice) se vydat k cílovému místu a i překážky sloužící jako úkryty jsou šikovně rozmístěny. Pokud bychom se ještě trochu vrátili k celkové době hraní, je zapotřebí zmínit obtížnost. Ta totiž o nějakou hodinku prodlouží váš herní zážitek. Na výběr jsou dva stupně – normální a realistická, zkušenější hráč by v té normální mít problémy neměl, ovšem pro začátečníka to bude poměrně náročné. Pro ujasnění – žádný ukazatel zdraví zde neexistuje, někdo do vás pošle šikovně mířenou střelu ze sniperky a papá. Pokud si snad věříte a zvolíte nejtěžší, tedy „reálnou“ obtížnost stačí jeden špatný krok, chápejte „jedna obyčejná kulka“, která vám proletí rukávem, a rázem zčervená obrazovka a můžete klikat na možnost nahrát poslední uloženou pozici. Celkově ukládání nemůžete ovlivňovat sami, autosave funguje na určitých checkpointech a právě těch je ve hře dle mého názoru poměrně málo a občas je zapotřebí dostat se přes skutečně dlouhý úsek a jeho opětovné procházení mne skutečně nebavilo.
AI, zpracování
Určitých změn se opět dostalo umělé inteligenci a naštěstí v tom dobrém slova smyslu, tedy k lepšímu. Vaši spolubojovníci skutečně pilně studovali, tudíž se jejich IQ zvedlo, pořád však nedosahuje úrovně průměrně vzdělaného člověka, takže občas se stále nad jejich „hloupostí“ stejně pozastavíte. Počet těchto situací se však rapidně snížil, což velmi oceňujeme. Už se nestává (tak často) že by vám jiný člen týmu vlezl v průběhu střelby přímo před hlaveň, sami se dokáží solidně krýt a dokonce si i cení svého života. Tudíž tupě nevybíhají do volného prostranství, apod. Samozřejmě pokud je tam sami nepošlete, v tom případě to už není vina na jejich straně, ale na samotném hráči. Grafické a celkové vizuální zpracování je solidní, jak je od Ubisoftu standardem. Veškeré zbraně (včetně zvukových doprovodů) jsou vynikající a skutečně detailně zpracované. Ono Rainbow Six Vegas vyšlo také ve verzi pro nex-gen konzoli Xbox360, kde autoři určitě chtěli představit její vysoký grafický potenciál a výkonnost. Na PC to však trochu odskákaly hardwarové požadavky, které nasadily laťku docela vysoko a musím říci, že i na mojí poměrně výkonné sestavě jsem občas pociťoval sekání (především při větších přestřelkách v exteriérech). Oficiální požadavky jsou procesor 3 GHz, 1 GB RAM, grafická karta 128 MB s podporou SM 3.0 (čili například uživatelé ATI Radeon X800 a X850 mají smůlu). Jako doporučenou sestavu abyste si skutečně hru užili však doporučuji tuto konfiguraci vynásobit dvěma, potom byste snad mít problémy neměli.
Lépe a radostněji?
Rainbow Six již není co bývalo, s tím však nic neuděláme a musíme se s tím smířit a objektivně zhodnotit takové, jaké je. Uff, tak tedy – Vegas rozhodně není vůbec špatnou hrou, ba naopak. Výsledné hodnocení dávám 85%, především z několika důvodů. Celkové technické zpracování je velmi slušné, umělá inteligence se snad konečně někomu vydařila a hra vás vtáhne a bude bavit. Naopak ho snižují opravdu vysoké hardwarové nároky, chvílemi lehce odfláknutá místa a absolutně nulový příběh. Jak to tak vypadá, na rozsáhlé taktizování musíme pomalu hledat nějakou novou hru. Doufejme, že se některé vývojářské studio tohoto velkého potenciálu chytne a připraví nám skutečnou lahůdku, ve které nepůjde pouze o postřeh při střelbě, ale také o myšlení a s ním spojenou taktickou průpravu. Vegas je totiž právě především o té přesné a rychlé střelbě, i když máte za svým zadkem navíc dva parťáky.
Bez pixel shader 3 to asi nejede, co?
vyborna hra vrele doporucuji:o)...graficke hody..proste krasa...videt z vrtulniku Las Vegas krasa.....
vypada to jako fajna hra...:)
A je to tady Ubisoft se dal na politiku: "tak ted zadna podpora PS 2,0 at platej za novy karty od spolecnosti od kterejch sme taky dotovany" Je to k Zbliti. Markantni rozdil pro PS 2.0 k 3.0 nejak zvlast neni... a i efekt pro PS 2.0 mohou bejt super...viz HDR pro Splinter cell Chaos Theory. Takze uzivatele X800 eventuelne i dnes hodne slusne vykonych 850 XT ostrouhaji :-/ ...viz ja.... u Tehle hry me to ani nevadi, ale u jinych v budoucnosti jiste bude
uz aj to jdu stahovat
U nás an webu byla na to recenze už tak před týdnem :) www.kia-clan.cz
ani nechci vediet kolko mali oni skor recenzi nez vy :)
Jasný jen jsem na to chtěl, tak slabě upozornit :)
Lockdown byl dost spatnej a to i pres docela peknou grafiku,, typuju, ze i tenhle pocin na tom bude stejne - mozna to bude vypadat moc dobre(potvrzuje to trailer i obrazky), treba tam bude par vychytavek navic..ale jkinak se Rainbow uz davno prehoupli do tech bezduchejch strilecek..ktery omrzej po 15 min. hrani.
celkem pekna grafika, ale hrozna hratelnost :X
Ovladani clenu teamu je primitivni :X, cekal sem neco jako ve SWAT4 ..
mam to doma a je to zabavne, graficky jeste pekne a je to dobra odreagvacka pokud vas prudi sevt, ale jinak nic vic, MP jsem netestoval, tak nevim, ale jinak kde jsou ty casy Raven Shieldu, Swat3,4?? uplne se vytratily, zbývá čekat na nějaké nové nadšence, kteří vdechnou taktickému žánru nový život
co se recenzentovi zdá jako nulovej příběh? Zrada a překvapení tam je a to u hry jako je tahle celkem stačí. Jinak můžu doporučit, bavil sem se u toho až do konce. BTW: nevíte někdo jak u tý PC verze funguje to "custom character", nikde sem se k tomu neproklikal.
Tak jsem si to stáhnul plnej očekávání. Když jsem to zapl tak na mě vykoukla krásná grafika ale to bylo asi tak jediný co se mi na tom líbylo. Hratelnost týhle hry je naprosto nulová oproti SWATU. Podle mě nejlepší R6 bylo hned to první a druhý pokračování, to mě skutečně bavilo ale tohle už skutečně ubisoft přehnal :)
delas si prdel? Splinter cell chaos theory mel sice v zakladu PS2.0, ale tam zadny hdr fagt nebylo. Mno a ten gdo mel nVidii 6xxx a vejs tak si mohl zapnout PS3.0 a s tim souvisejici HDR... Bohuzel si musel mit alepson 6600GT aby se to v tech nejnarocnejsich scenach pohybovalo minimalne na 25FPS. (nebo i Ati x1xxx)! ... ale stejnak je SCCT hezci =)
pravda je, ze hratelnost neni kdovijaka..moc se to takticke hre nepodoba, kdyz tam neni moc moznsoti...
omg
Po shlidnuti videa mi to nepripomina nic jinyho nez pokracovani SoF. Stovky nepratel, zivot hranicici s nesmrtelnosti to jsou vsechny znaky jeho rukopisu a ja nic takovyho nemusim.
spis to na tebe bylo moc obtizne ??? pro m ses LOW mas ke kezde hre blbe pripominky i kdyz je to hit ... vetsinu bavy a ty hned bla bla bla bez si spamovat s tema virazama jinam trebaminule "batlfíld" proc nemuzes napsat B2 a musis ze sebe delat K****a bez si spamovat sem 214.145.246.214+21654564654=??? bez tam a uz s nevracej ........ vsechno vidis negativne meles blbosti nevis o cem mluvis ...... a to je ale vsude ...... co clanek o FPS hre to tvoje keci ....
Mno. Mel sem cest hrat to na X360. Sice jenom multiplayer proti AI. Dostanete ukol vycistit oblast od teroristu. Docela sranda, ale spis mi to pripada jako zpomalena mutace Counter Strike Source kde jsou 2(az 4) Policajt proti 30 teroristum. Ono na gamepadu to neni jako na mysi a klavesnici. AI nepratel je dobra. Je to dobra hra, ale SWAT je SWAT
Myslim ze tato polozka byla funkcni az pro hrani po netu(na X360) kde sis diky webkamere dal vlastni oblicej. Je to jen malickost, ale dat kamosovi Headshot primo do jeho xichtu je sranda. A ma to skvelou funkci ze muzes slyset rozhovor nepratelskyho tymu prez zed. Takze kdyz ses v akci a planujes prez mikrfon, tak to muzou slyset i nepratele.
Mega pařba,,, :)
Akorád mě štve že to chce moc silny kompl,,, :(
No řek bych že chustom chhar. je i na PC verzi, ale je to, nevym proč vyšedlá položka na kerou nemůžu kliknout. Ani pro LAN hraní to neběží. Jesli je to jenom pro online tak to faking no:(
F!Nr0d - blbost, tady se nikde nechlubí, na kolik částí se dá tělo roz..... (a že by to bylo kvůli enginu asi ještě o dost víc jak v SoF2 - je to vůbec možně?! ;)
WakizashiSabre s PS3.0 - nadávej Epicu, ne Ubisoftu...distributoři do enginů nedělají... A ano, i efekty pro PS2.0 mohou být super (Source). Ohledně HDR v SC:CT - článek na vyjasněnou.
http://www.bit-tech.net/gaming/2005/08/04/scct_sm20_sm30/1.html
Born4Killing - no comment, RedSun je tvým slabým odvarem.
Co se týká hry: graficky nesporně pěkné, to ano, holt engine se nezapře. Co se týče samotné hratelnosti, nevím, ale podle videí je to asi logický nástupce lockdownu a další odsun taktické série od taktiky. Nemohu soudit, nehrál jsem, ale hláška Enemies remaining-30 je víc než výmluvná. Hratelnost vypadá dobře.
Pamatam si ze v Lockdown to bolo rovnako , to ma vyst nejaky patch ci co?
JJ kdyz sem to vydel poprvy, rikam si ze tam vlitnu a oddelam vsechno co bude it ruce a nohy. Ale ouha. Rushnul sem casino vytahovou sachtou a rozsekal me 1. terrorista co sel kolem. Tyhle mise kde je 25-XX nepratel sou delany na multiplayer. Sam si je clovek tezko da. Hral sem to na realistik. Je tam i normal mod,ale jedinej rozdil je ze vydrzis vic zasahu a T. sou trochu hloupejsi(nejsou uplny debilove). Takze taktiky je tam az dost. Po kazdym restartu jsou nepratele na jinym miste, takze nemuzes postupovat 100% jako nez te zabily. Myslim ze je to good hra
nevíte nekdo jak je to s multiplayerem cetl a slysel jsem ze se maji pomoci multiplayeru odemykat ruzná vybaveni mam pc verzi a nikde jsem na to nenarazil jestli neco vite tak napiste moc by me to zajimalo dik
A kčemu jsou ty odznáčky za jménem?????????????????????????
KRVAVÉ ALE OPRAVDU KRVAVÉ NÁROKY NA HW MÁM AHLON 64 3500+,MSI 7600GT,DDR2 800MHZ 1GB A JE TO PRAKTICKY NEHRATELNÉ,TAK 800/*600 BEZ STÍNŮ ATD.FAKT SE MI NECHCE KUPOVAT NOVÝ HW KAŽDEJ MĚSÍC AT SI TO STRČEJ ZA KLOBOUK))
no ja mam P4 3,6Ghz,1Gb RAM,ASUS 7600GTX Silent a na 1024x768 to bezi v pohode.Obcas mensi kousanec ale je to v norme:) a jinak je to PARBA:D
Zdravím .... nevím jestli tady s tím má někdo zkušenosti, ale mám jeden menší - větší problém .... Stáhl jsem si R6 z torrentu, Pomoci Daemon Tools ( verze 4.09HE ) jsem ji nainstaloval, stáhl si program Yasu ( verze 1.2b.7060 ) na obejíti ochrany SecuROM 7 ... spustím program, "cloaknu" tuto ochranu, spustim hru a přesto se mi oběví chyba: Prosím vložte originální disk namísto záložního disku. Více informací naleznete na ... bla bla .... když vypnu Yasu nečekaně se objeví chyba: Došlo ke konfliktu se softwarem emulujícím CD jednotku. Více informací naleznete na ... bla bla ... pokud někdo víte co s tím, prosím poraďte .... díky moc !!
Nevim proč to tolika se ta hra tolika lidem nelíbý a pratože tahle hra je proste super mnohem lepší než Splinter cell,S.W,A.T atd.ja jsem s ni vyhral turnaj takže vim o čem mluvim prodtě supr grafika,hratelnost a všechno jen škoda že se neda hrat třeba na Gameparku.....
http://www.rsvegas.hustej.net/ Web o Rainbow Six Vegas,najdete tu plno zajímavostí,demo,tapety,informace,hw nároky,trailery,screenshoty a mnoho dalšího ..... Můžeme vyměnit ikonky i bannery.
to dobrá hra určitě
parádní záležitost