Pohledem na okolní obrázky se jistě stejně jako řada dalších neubráníte dojmu, že Thrillville: Off The Rails je jen dalším klonem úspěšné série RollerCoaster Tycoon (resp. Theme Park), jehož přepracování vlastně nikdy nedopadala dobře. Toho si ale byli tvůrci tak nějak vědomi, proto svou hru posunuli o kousekdál – i když bude základem skutečně obří zábavní park, na celou věc budete nahlížet z trochu jiné perspektivy. Přirovnáno k herním klasikám by se jednalo nejspíše o nějakou hraniční linii mezi již zmíněným Rollercoaster Tycoonem 3 a nedávným Rayman Raving Rabbids (recenze).
Teenager na vysoké pozici
První, co vás ve hře čeká, je budování vlastní postavy. Zvolíte obligátní jméno, oblečení, vlasy či typ obličeje, díky čemuž lze dosáhnout jak pohledné vysoké blondýnky, tak i mladého rebela holdujícího tvrdé hudbě. A právě tento vámi vypiplaný teenager se již za několik málo minut stane manažerem celkově pěti parků, jež jsou ve hře k dispozici. Otevírají se pěkně postupně v závislosti na vámi dosažených zkušenostech. Zmínit je třeba také podivuhodnou postavu strýčka Mortimera, který vás bude doprovázet v rozpustilých ingame videích. Příliš rozumné rady od něj ale nečekejte, spíše se jeví jako tak trochu poblázněný důchodce, který prostě nemá všech pět pohromadě. Zkrátka vypadá to, jako kdyby se tvůrci odkazovali na stejnojmenného chlápka v The Sims 2.
Směsice žánrů pro všechny věkové kategorie
Žánrově zařadit Thrillville: Off The Rails je téměř nemožné. Hra je totiž kombinací budování parku, jeho řízení, přičemž větší část času zaberou minihry mapující všechny možné žánry. Ty budete plnit v rámci sledování pěti základních kategorií řízení parku, kde na vás čekají jak úkoly co se stavby týče, tak i reklamní kampaně, které je třeba rozběhnout kvůli propagaci ap.
První důležitou částí je tedy výstavba samotného komplexu, jež je kupodivu stažena na minimum. To je hlavní změna oproti Rollercoaster Tycoon. Při srovnávání je třeba také zmínit, že ovládání parku tentokrát již nebude tak abstraktní. Místo toho, abyste na území nazírali ze známé ptačí perspektivy budete ovládat výše uvedeného teenagera stojícího pevně na zemi, s nímž vám bude dovoleno celým parkem volně procházet stejně tak, jako by to dělal řadový návštěvník. I stavba atrakcí zde již nemá takovou váhu a probíhá zcela jednoduše. V menu zvolíte možnost, která vám na ploše chybí, hra sama najde vhodnou pozici, vy ji maximálně lehce doladíte a stiskem tlačítka odkliknete – nová atrakce je na světě. Ve většině případů vás ani nebudou trápit finanční náklady, nemusíte se starat o vstupné ani o velikost poplatků za jednotlivé hry. I když jste posazeni na pozici manažera, vaším hlavním úkolem bude hrát si a bavit se.
Minihry, minihry a zase minihry
V takto velkém parku doslova napěchovaném zábavou je otázka toho, jak se zabavit, zcela bezpředmětná. Cílem se vám tedy stanou jednotlivé atrakce, které si můžete do jedné vyzkoušet z pohledu první osoby. Některé navíc nabízí jednoduchou minihru se stánkem nějakým způsobem související. Tak se dostáváte velice často do víru jednoduchých 2D hříček, mezi nimiž nebudou chybět hopsací arkády, motocyklistická minihra ve stylu Elastomanie či třeba akční souboj v kabině vlastního obrněného tanku. Minihry bude provázet i nabírání nových zaměstnanců. Je jasné, že park takovýchto rozměrů nemůže zůstat bez potřebných mechaniků, uklízečů či bavičů. Najmutím ale váš úkol nekončí. Poté se totiž na krátkou chvíli v pracanta převtělíte, abyste vlastním přičiněním zvýšili jeho šikovnost a kvalifikaci a to minihrou podobnou jím vykonávané práci. A tak budete kupříkladu u úklidové jednotky likvidovat za pomocí elektrického zařízení nepořádek válející se po ulicích. Nejkladněji jsem ale hodnotila výcvik baviče respektive bavičky, která je součástí skupiny roztleskávaček. S nimi budete absolvovat hudební minihru, kde bude nutno přizpůsobit se rytmům moderní hudby a dostatečně rychle a přesně mačkat příslušná tlačítka, objevující se na obrazovce. Jednoduché, ale zábavné.
Horská dráha kousek po kousku
Abychom autorům zcela nekřivdili, přeci jen se ve hře nachází jedna důležitá a zábavná činnost, která je spojena přímo se stavbou atrakcí. Spočívá v budování vlastních horských drah, jedné z nejcharakterističtějších součástí zábavních parků. Poté co zvolíte základní strukturu budete moci vybrat ze slušné řady vlastních nastavitelných kostiček včetně několika tzv. „Whoa", které přidávají dráze na extrémnosti. S jejich skládáním je tedy třeba zacházet opatrně, jinak se vaše stavba stane tak velkou výzvou, že ji nebude ochotný nikdo podstoupit. Škoda jen, že se autorům nepodařilo zpracovat tuto část trochu zábavnějším způsobem, takto vám brzy neustálé procházení nekonečnými seznamy součástek pěkně poleze krkem.
Interakce s okolím
I tak mladý manažer, jako jste vy, si dokáže hravě spočítat, že nejlepší tipy na úpravu parků získá právě od návštěvníků. Ti se pro vás stanou jakousi biblí a interakce s nimi bude důležitá i pro plnění některých úkolů. Přichystáno je obsáhlé menu, vše je rozděleno do několika konverzačních témat vedle nichž můžete také s návštěvníkem flirtovat či jej vyzvat na duel v některé z miniher. Jedna z možností je také zobrazení přehledných statistik vztahujících se právě k zastavenému návštěvníkovi, kde se dozvíte jaký typ obchodu či hry mu chybí a co se mu z těch stávajících naopak až tak nelíbí.
Variabilní minihry a dobrá grafika
Největší síla hry jednoznačně tkví v minihrách. I když jich je obdivuhodné množství, nejsou ani trochu odfláknuté. Každé samostatně bylo věnováno dostatek pozornosti, nehledě na to, že mnohdy nabízí zábavu i na dobrých 30 minut, což je při počtu minimálně patnácti miniher na park velice slušné číslo. Oproti zmiňovanému Rayman Raving Rabbids má tedy alespoň v tomto ohledu Thrillville výrazně navrch. Grafická stránka je jedním slovem roztomilá. Všemi barvami hýřící komiksová grafika si vás jistě získá, stejně jako dech beroucí jízda po některé z horských drah. Ta vypadá mimochodem naprosto reálně a to nejen díky celkem třem možným úhlům kamery, mezi nimiž můžete přepínat. Autorům se podařilo zachovat i v tomto virtuálním podání hlavní kouzlo z rychlosti a nebude výjimkou, když si během jízdy budete připadat, jako by vám vítr právě čechral vlasy. Naopak je třeba alespoň v krátkosti poznamenat občas frustrující multiplatformovost. Stejně jako řada jiných her, i Thrillville byl původně určen především na konzole. I když se autorům podařilo většinu věcí dostatečně optimalizovat, stav není rozhodně ideální. Kupříkladu taková absence multiplayeru bez vlastnictví příslušných ovladačů připojených k PC rozhodně zamrzí.
Vzhůru za zábavou!
Sečteno a podtrženo je Thrillville skvělou simulací zábavního parku, která problematiku zabírá zase z trochu jiného úhlu. Místo ekonomických problémů a starostí s odkupováním okolních pozemků se můžete maximálně věnovat zábavě, kterou toto místo nabízí. Desítky rozličných atrakcí v pěti parcích, společně s podařenými minihrami jsou takřka neodmítnutelnou nabídkou. Nebýt trochu frustrující stavby nových horských drah a drobností orientovaných spíše pro konzole, mohla by hra ve výsledku útočit i na vyšší hodnocení, než je 80%. I to je ale číslo více než slušné.
Zrovna na pecku to nevypada.
ale to ted nemuzu posoudit
Napadlo me srovnani s touhle hrou ale jak vidim, tak je to neco jineho. RCT je spis strategie budovatelska a tady je to spise na minihry azabavu spojenou s parkem. Mohlo by to byt zajimave.
ty hle hru si stahnu na netu vypada dobre ale mozna si ji koupim i normal v obchode ale je doclea good
kde na netu
stahni se to na w.a.r.forum sou tam linky skoro na vsechno.
sice sem nikdy takovou hru nehral ale mohla by to bejt tak na 1 rok pecka hra :)))
Mno, stahnul jsem to .. asi jedina stazitelna verze je od FLT (zatim pro dnesek) => mno a nevim jestli je to crackem nebo hrou ale proste kazdych 10sekund se to na 1sekundu sekne a pak zas odsekne a skonci to za takovych 10-15 min kdy se to sekne a konec.. :)
AMD Athlon dual-core 6000+
GeForce 7900 GT 256 MB
2GB Ram ddr2 667Mhz
(tzn. mym HW to fakt nebude. :D )