Populární série SWAT patří dlouhá léta mezi nejlepší taktické akce. Svým pojetím je přímo předurčena k síťovému hraní, během něhož se celá hra mění v něco zcela jiného. Čtvrté pokračování nabídlo moderní grafiku a jiné trendy plynoucí z technologického pokroku. Zaznamenalo však rozporuplné reakce mísící radost i zklamání. Příprava datadisku se nesla v duchu velikého očekávání. Nyní nastal čas sklizně.
Sloužit a chránit
Jako každý datadisk, i tento se nese ve znamení nových map, zbraní a drobných úprav. Smysl hry se však nikterak nemění a vaším úkolem v roli člena speciální komanda je zachraňování lidských životů, které se ocitly v nebezpečí. Zločin má mnoho podob a teroristé se neštítí použít jakkoliv špinavých praktik. I když se dnes všichni bojí především sebevrahů s letadly, auty, kočárky či školními taškami (jen Alláh ví, do čeho všeho se dá schovat Semtex), autoři si tuto hrozbu pro vytvoření příběhu nevybrali. Děj se točí okolo ruského mafiánského syndikátu, jehož aktivity se lehce kříží s americkými zákony. Protože si tito šikovní chlapíci dovezli z východu trošku neobvyklé metody, je třeba s touto hrozbou pořádně zatočit. To, co začne jako nevinně vyhlížející únos, přeroste v otevřenou válku, která vygraduje přestřelkou gangů ve stanici metra v době dopravní špičky. Velké finále se pak odehraje v samotném sídle a bude vyžadovat víc než jen rychlé ruce.
Policie, co to je?
Mise si rozhodně servítky neberou a obtížnost je zase o laťku výš. Jednotlivé mapy jsou skvěle udělané a svoji rozlehlostí uspokojí potřebu každého fanouška původní série. S náměty se však autoři příliš nevytáhli a přebrali již zrealizované nápady hráčské komunity. Pokud jste u SWAT 4 vydrželi delší dobu a s nedostatkem map si vypomáhali na internetu, budete lehce rozčarování. Minimálně dvě z celkového počtu sedmi nových map vychází z nejpopulárnějších misí, vytvořených samotnou obcí fanoušků. Na zločince narazíte v klubech, metru, skladištích či kostelech. Podíváte se do tajné drogové laboratoře či polorozpadlého domu obloženého výbušninami. Ať se snažíte sebevíc, herní doba je velice krátká a není problém vše dokončit během jediného odpoledne.
Obětí služby
Ve všech misích je prvořadým cílem záchrana lidských životů a tomu musí být podrobeno i vše ostatní. Podle zvolené obtížnosti je nutno dosáhnout dané procentuelní úspěšnosti. Každé zbytečné zranění nebo smrt je nemilosrdně trestána penalizací. Rychle zapomeňte na to, co vidíte v televizi. Amerika je sice země zbraním zaslíbená a občas tu policisté střílí i na cyklisty, ale tady platí opak. Padouši střílet mohou ale vy ne. Postihy jsou místy docela brutální a třeba ubití již zatčeného je téměř hrdelní zločin. Díky zabudovanému fyzikálnímu enginu však sranda k popukání, protože lynčovaní zajatci zaujímají hodně zajímavé polohy. Možnost někoho srazit pěstí v původní hře dost chyběla. Mezi omračovadla přibyla ještě puška s elektrickými výboji o větší kapacitě a dostřelu. Pro vietnamské veterány je tu pak granátomet s celou řadou nejrůznějších nábojů. Nové kousky ve výzbrojí pokračují samopalem a ostřelovačkou, která se hodí i v boji na blízko. Vše si rychle oblíbíte. Největším pomocníkem je jistě granátomet, bohužel na akci lze nést pouze jeden typ munice. Novinkou je i rozšíření počtu nesené munice díky přidavným zásobníkům.
Hlavou proti zdi
Podobného rozšíření se dočkala i mafie, která je hodně nepříjemná, pokud si na ni nedáte dobrý pozor. To, že klečí a předstírá poslušnost, ještě nic neznamená – stačí trocha nepozornosti a máte kulku v zádech. I když se protivníci chovají hodně agresivně a je mnohem těžší je pacifikovat, AI nedoznala mnoha změn. Zvláště z „bratrů ve zbrani“ by pak jeden zešedivěl. Nově je možno načasovat akci obou týmu tak, aby vše proběhlo ve stejný moment. Avšak dobrosrdečnost policistů a agresivita zločinců vás často připraví o výhodu. Rozhodně nedoporučuji vyzbrojovat tým zbraněmi, které nedokáží zabíjet. Počítač jakoby s nimi neuměl zacházet a začíná střílet až ve chvíli, kdy je už pozdě. Ať jsem se snažil jak jsem chtěl, policisté místo jednoho přesně mířeného výstřelu raději zmateně pobíhají a křičí, co hlasivky dovolí.
Nahraď mrtvé živými
Problémy s občasným výpadkem přirozené inteligence se samozřejmě eliminují při síťovém hraní, které v sobě skýtá naprosto ojedinělé zážitky. Daleko větší podpora multiplayeru zahrnuje zabudovanou hlasovou komunikaci a možnost volit mapy nebo vůdce týmu. Velitel pak uděluje rozkazy jednotlivým členům a daleko lépe koordinuje celý postup. Kooperativní mód nyní může hrát až deset lidí naráz. Jednotlivé týmy mohou do objektu vstoupit odlišnými vchody a snadněji tak splnit mnohem náročnější mise. Do hry byl přidán nový element zvaný „smash and grab“, jehož náplní je přeprava důležitého zavazadla. Kufřík je třeba dostat z objektu pryč, přičemž jedna strana se pokouší o pravý opak. K dispozici jsou všechny zbraně včetně novinek. Kromě klasické neprůstřelné vesty je možno nevzít si žádnou ochranu a být tak mnohem rychlejší. Zrychlení je nejvíce patrné při interakci s předměty jako je otevírání dveří, zatýkání či odstraňování pastí. S novými omračujícími prostředky je mnohem snazší ulovit někoho z opačného týmu a pěkně ho tak zostudit. Stejným způsobem se dá držet v šachu eskortovaná osoba v jiném módu hry. Tato drobná vylepšení dělají z multiplayeru jednoznačně bombastickou záležitost.
V zájmu autorů je samozřejmě to, aby se SWAT držel mezi hráči co nejdéle, a tak je podpora hráčské obce mnohem výraznější. Do hry byl přidán nástroj pro lokalizaci a úpravu policejních textur. Bohužel hra však odmítá spolupracovat s jedním z nejlepších módů, s SSF. Věřme však, že jeho autoři rychle zapracují na nové verzi. Bude možno nosit všechny zbraně a ne jen primární a sekundární, jak je tomu doposud. Takový protiteroristický tým s lehkými kulomety rozhodně splňuje definici slov „úderná síla“. Časem se snad začnou objevovat i nové mapy hratelné v datadisku.
Audiovizuální zpracování naplno využívá možnosti populárního enginu aniž by hra měla přehnaně vysoké nároky na hardware. I když má SWAT 4: The Stetchkov Syndicate docela dost drobných chybek, všem příznivcům jej vřele doporučuji. Laťka obtížnosti je sice na vyšší úrovni, ale tak to u datadisků má být. Největším nedostatkem je samozřejmě umělá inteligence, která definuje chování spoluhráčů. Některým situacím nelze zabránit a v určitých momentech je taktický prvek potlačen na minimum a platí pravidlo, že vlastnoruční práce je ta nejlepší. Pokdu znáte někoho, kdo je ochoten si spolu s vámi trošku zařádit, neváhejte. Kromě skvělého kooperativního módu je tu i několik akčnějších odnoží. Tažení pro jednoho je jen polovinou hry a věřte, že ve více lidech je hraní zcela odlišné. Splnit misi na 100% bez jediného mrtvého je obrovská výzva, kterou jen stěží během kampaně splníte.
Datadisk se povedl a i přes poměrně rychlé dohrání oněch sedmi map má co nabídnout. Generátor náhodné pozice postav slibuje odlišné pojetí při opakování mise. Jednotlivá vylepšení jsou ku prospěchu celého projektu. Naše hodnocení je 78%.
SWAT muzu
tak to po netu bude super!!!uz se na to tesim:)
super screeny - hlavně ty hlášky!
collak:"...pojď ho fackovat...chci obrázek..."
collak:"...jak chrochtá ...nehoda..."
lol takhle se chováš k rukojmím :))
na screeny bych daval max detaily, mám SWATa 4řku a vím, že to vypadá líp a kompresi JPEGů bych nedával mín jak 80%, hodně to kazí dojem a bohužel hodně lidí soudí hry podle grafiky, nechci dělat reklamu, ale kvalitně na games.tiscali.cz jeste nemáte a myslím, že nikdy nebudete mít, ale co takhle se krapet přiblížit ;-)
To si aspoň na to típání screenů nemůžete zapnout antialisasing? Kdo se na to má koukat...
je to uplne stejny jak trojka....vydali to jen proto aby neco konkurovalo R6 ale tohle to rozhodne nebude....
Hral sem SWATa 4 a moc me to nechytlo, tak nevim...
No ty screeny vypadaj dobře ale pro mě je stejně nejlepší Rainbow six.
rainbow six a swat4 maj společný leda téma,jinak bych je nesrovnával,Rainbow je jednoznačně megasuperbleskorychlotopspeed akční kouř,zatimco swat je ultrapomalejbezběhacíspíštaktickej model.Vykuřte podle svýho,ale dobře chutná vobojí
Náš 100% Nedá se to vůbec srovnávat. Pokud by se mluvilo třeba o MP, tak MP u Swat4 se spíš podobý stylu z CS(není to stejný...jen taktický myšlení je tam podobný).
No tak to bych netvrdil na CO OP jsme ve dvou udělali nemocnici....na 100%(to je jen nedna pro ukázku).
U CO OP je pro mě lepší...čím míň...tím líp...max 4 hráči(2 a 2).
Samosebou, že z Special Weapons And Taktic(SWAT)...prostě 4
hrál sem to a docela to ujde, občas to musíte fakt promejšlet. jinak je to dobrá gamesa, jediná chybka je že někteří nepřátele prostě nechtěj pustit zbraň i když na ně půl hodiny řvete tak je musíte střílet než je pustěj a taky je nevymakanej vstup do místnosti s granátama, občas vám zabijou člena jednotky než ten Nade bouchne, jinak solidní
Jestli bude hra lepsi nez predchozi dily,tak jedine dobre,,ale podle screenu se neda vubec soudit,,jaka bude grafika,,,NA cem to hrajete??
Supr datadisk k supr hře. Škoda že chtělo by to víc mísí možná. Ale je to jinak fakt paráda. Co takhle jeden server na GP? :) dík
K něm hajzlům co nechtěj dát bouchačku z ruky... ja jsem měl vždcky pepřevou zbraň a normální pistoly... a šlo to... když ti někdo nechce dát zbraň tak pepřovej sprej (sprej ne kuličku) do ksichtu... když ani to nepomůže tak pistolí střelit do chodidla... jednou dvakrát a pak by ji měl odhodit, ale taky se mi parkrat stalo, že sem ho střelil třikrát a chcípnul :( (jo a tohle fungovalo u původního SWATu4...nevím jak je to v datáči ale asi stejný)
ja sice hraju CoD2 ale mam i SWAT 4 a Raibow six3 ale řeknu vám že ani jedna z nich nemá na starý dobrý CS. je to muj nazor
Hle nechteli by ste dat treba i puvodni verzi na gameprk???
CS je cs proto ze todle je neco uplne jinyho a ne kazdyho to bavi a z cs to nema vpodstate nic spolecnyho. Jinak perfektni hra a jeden z mala povedenejch datadisku.
Je to fakt super pařba aji ta grfika !!!!!!!!!!!!!!!!
fakt good hra a chytání těch nebezpečnejch zmetků je super :)
skoda ze na ni neni uz tolik casu:(
Musím s tebou jen souhlasit. Je to opravdu něco jinýho. Mě víc zaujal Rainbow six. Ale netvrdim že SWAT je špatná hra. To ne. Hraju ji taky a je dobrá.
Jo jo. SWAT4 se poved a SWAT4:tSS eště víc. Parádní pařba. členové týmu sou zas o něco chytřejší a nepřátele nejsou konečně tak tupí. Objevují se i drogy u nepřátel a i nové zbraně. A hlavně že už oběti můžu mlátit pěstí aby se vzdali:-D
"populární série SWAT patří dlouhá léta mezi nejlepší taktické akce." Collak asi nehrál SWAT 1 ani SWAT 2, první byla adventura (nehratelná) druhá 2d strategie (nehratelná). SWAT 3 byla HARDCORE (výkřik "Hands up" se vytvářel přes menu, kombinací 3 kláves jestli se nepletu, podobně na tom byly všechny akce ve hře) . Ale po překousnutí tohoto (a pár dalších blbin, bugů, a nepřátelské UD (umělá demence)) se to hrát dalo. SWAT 4 byl teprve první pořádně hratelnou hrou ze série SWAT.
Už jsem jsi myslel, že ten blbej jsem jenom já, když jsem si říkal: "Jak populární série SWAT??? Jak patří dlouhá léta mezi nejlepší taktické akce????? Vždyť jsem o předchozích dílech v životě neslyšel!!!!!" To samo o sobě o něčem vypovídá, ne že bych byl znalec, ale i o hrách, které jsem nehrál, vím, když jsou populární... ;) Ale kdybyste měli někdo trojku, tak dejte vědět, na mém prehistorickém počítadle by to nemuselo být špatné... :)
jo jo, v třetím díle..tam byli alespoň mise... hlavně ty dvě co byli na tom výstavišt E3 ;)
Sice bych si třetí díl rád zahrál, ale nemožnost koukat optiwandem pod dveřmi by mě už asi odradila. . .
Me prijde swat3 a 4 mnohem lepsi co se tzce taktikz vstupu inteligence ney jakzkoliv dil r6 r6 je proti swatum nablbla arkada a to ni nikdo nikdz nevzmluvz ve datadisku pridalz tri veci ktere mi strasne chbeli v 4 1. mlaceni drive bzl potreba tayer peprak brokovnice nebo granat (flash sting), 2. sznchroniyace tech dvou tzmu(nevim jak to napsat) 3. clenove tzmu jsou agresivenejsi v pouyivani peprovich ybrani a tayeru(sami od sebe berou tayer/painbolku a strili). ja tedz bzl velmi spokojenz s datadiskem ay teda na to ye to yabere jeden verer
(vstup v r6 probzha tak ye jdou jedine ya sebou(formace yastup) stoupnou si pred dvere veyme flash otevredvere hodi flash chcipne plus kolegove a moyna nakej kterej zbide ten moyna vleye dovnitr ale ten takz chcipne)
Swat 4 je dobře takticky propracovaný. Hrál se mi velmi dobře až na malé detaily. Líbí se mi občasná spolupráce ostatních singl postav!
oh my got.. ja bych si tu hru tak zahral ale me na mim pc to njde spustit
dobrý, ale jako MP si to nedokážu představit, už jen proto jak je při téhle hře důležitá taktika... Uff no asi si to zase nainstaluju
the stetchkov syndicate nak nehraju radsi zaklad . online
To zas budou probděli noci.
PRVNI SWAT SEM MEL 3ku a ted 4ku a je to solidni narez