První Supreme Commander, který vyšel v roce 2007, znamenal osvěžení žánru strategií v reálném čase a do jisté míry definoval význam slovního spojení virtuální bojiště. Drobný problém byl v hardwarové náročnosti, která řadě hráčů znemožnila hraní a to především v multiplayeru, což byla stěžejní část hry. Právě kvůli tomu hra možná neměla takový úspěch, jaký mohla mít, ale i tak se jí prodalo dost na to, aby duchovní otec Chris Taylor začal připravovat dvojku. Té jsme se konečně dočkali a můžeme se podívat, které zásadní změny přinesla. Vzhledem k tomu, že dvojka přebírá většinu zásadních prvků z prvního dílu, zaměří se tato recenze čistě na změny a pokud s jedničkou nemáte zkušenosti, podívejte se nejprve na její recenzi, kde si od nás odnesla krásných 85%.
Příběh singleplayerové kampaně tentokráte sleduje snažení trojici známých stran, které vytvořily dohodu, aby porazily společného nepřítele – Seraphiny. Mezi tyto strany patří United Earth Federation, Cybran Nation a Illuminati. Každá strana nám postupně nabídne šestici misí složených do osmnácti částí kampaně. V každé nalezneme jednoho začínajícího velitele, který se připravuje na válečnou vřavu a k přímé účasti v bitvě přijde doslova jako slepý k houslím. Mise jsou hodně různorodé a stoupá jejich náročnost. První mise budete schopni dokončit v řádu desítek minut, zatímco pozdější vám zaberou klidně několik hodin. Příběh je uváděn pomocí videopřenosů různých postav, které jsou vyvedeny v komixovém stylu, což je dobře, protože je to lepší, než slabé pokusy o fotorealistickou dokonalost.
Na první změnu narazíme krátce po spuštění první mise a týká se sběru surovin. Pokud jste hráli původní hru a vzpomínáte si na tehdejší systém, tak spočíval v získání co největšího kladného příjmu, který jste mohli následně zpracovávat. V podstatě bylo zcela jedno, kolik máte aktuálně suroviny, ale důležité bylo udržet kladný příjem i při stavbě. Supreme Commander 2 na to jde z jiné strany a více méně se vrací ke klasickému strategickému schématu, kdy se sesbírané suroviny ukládají na virtuální účet a stavět můžete pouze tak, co vám tento účet dovolí. Výsledkem je zjednodušené ekonomického modelu a především zkrácení úvodní fáze, kdy jste museli sestavit co nejrychleji dobrou síť příjmu a teprve pak stavět. Vyvážit si příjem s výdaji bylo poměrně těžké a řada hráčů měla vůbec problém se do nějaké slušné fáze dostat. Aktuální změna tedy zvyšuje přístupnost hry a zrychluje začátek, takže se můžete plně věnovat bitevní vřavě, která přijde o dost dříve.
Krom klasické massy a energie budete tentokráte „vyrábět” body výzkumu. Tyto body produkují speciální výzkumné budovy a samozřejmě platí, že čím více jich máte, tím rychleji body získáváte. Tyto body slouží pro odemykání nových schopností a jednotek. Druhou velkou změnou v druhém Supreme Commanderovi je totiž absence povyšování levelů budov a jednotek. Všechny jednotky jsou prostě po celou hru tak, jak je ze začátku postavíte, ale ty lepší si musíte postupně otevřít. K tomu slouží speciální menu rozdělené na jednotlivé karty pro pozemní jednotky, letecké jednotky, námořní jednotky, budovy a samozřejmě vašeho hlavního robota – ACU. Na každé kartě je několik různých vývojových cest, které lze postupně otevírat. Najdeme zde otevření nových jednotek, vylepšení těch stávajících a samozřejmě také superzbraně. Pěkně by se to dalo ilustrovat na příkladu: zvýšení dohledu jednotek – zvýšený dostřel – rakety jako obrana proti leteckým jednotkám – speciální tank – experimentální tank Fatboy. Třeba takhle může vypadat jeden z řetězů. Těch je skutečně hodně a je jen na vás, které si otevřete, protože nikdy nestihnete otevřít všechny. Každá hra tedy může být zcela jiná, díky nepřebernému množství kombinací schopností a jednotek.
Jednotky jsou pro všechny rasy stejné, i když se nejedná o naprosto stoprocentní kopie. Kvůli tomu hra nedisponuje různorodostí ras, kterou můžeme znát třeba z her Command and Conquer, ale na druhou stranu není problém přejít od jedné rasy ke druhé, protože ovládání se nemění. Navíc je velmi důležité, že všechny rasy jsou naprosto vyvážené, takže žádný hráč se nemůže, především v multiplayeru, cítit oslaben. Hlavní rozdíly jsou v superzbraních, které si musíte ve hře otevřít. Zde má každá rasa svoje a oproti původní hře se staví mnohem rychleji, díky čemuž se k nim dostanete mnohem dříve, ale také méně vydrží. Je to další bod ke zrychlení celé hry a k větším bitvám. Samozřejmě se objevují některé nové jednotky, z nichž nás hodně uchvátil velký kanón, který může postavit UEF, a který umí vystřelit pozemní jednotky přes celou mapu do nepřítelovy základny. Jedná se tak o pokročilejší formu transportu.
Bohužel ne všechno můžeme chválit a tím asi největším políčkem je vyhledávání cest, které trápí pozemní a námořní jednotky. Algoritmus si často nedokáže poradit s různorodými mapami a tak budete jen sledovat tanec desítek vašich jednotek, které se snaží vymotat ze zákruty skály, případně experimentální jednotku, která se zasekne o budovy, mezi kterými má projít. Nejedná se ale o nijak zásadní problém, protože je tu stále možnost nastavit jednotkám přesnou cestu pomocí waypointů (shift + kliknutí) a tak je navést bezpečnou cestou do cíle. Druhým nedostatkem je nevyváženost umělých inteligencí. Jejich volba v multiplayeru a skirmishi není vždy zcela jasná a často se stane, že obtížnost „normal” s režimem „želva” je lepší než hard a podobně. Nicméně postupně si jistě vysledujete, která je pro vás tím nejlepším soupeřem.
Grafický engine tentokráte nedoznal vylepšení, ale spíše snížení množství polygonů na jednotku, což má za následek, že je hra o něco ošklivější (dle našeho názoru), ale na druhou stranu má nižší nároky než jednička. Na dnešním běžném stroji (ideálně s vícejádrovým procesorem) není problém hru spustit na plné detaily a do sytosti si užít geniálně navržené mapy, které se často odehrávají na vrcholcích vysokých hor propojených soustavami mostů a lávek. Já jsem hru testoval na Intel i5, 4Gb ram a starší GeForce 8800GT na Windows 7 a bez jakéhokoliv zaškubnutí běžela na plné detaily a to dokonce na dvou monitorech (což je mimochodem skvělý zážitek). Hra samozřejmě stále umožňuje si hru odzoomovat až na pohled z nebes a na druhou stranu si můžete přiblížit jednotlivé jednotky. Grafické změny postihly také superjednotky, které ve dvojce přijdou méně monumentální a například oblíbený FatBoy se změnil na tank se čtveřicí pásů, který je jen o něco větší než obyčejná budova. Přesto splňuje grafika to, co od ní hlavně očekáváme a to maximální přehlednost a relativně slušnou pastvu pro oko.
Nedílnou součástí je samozřejmě multiplayer, který je realizován přes staronovou platformu GPGNet. Síťová hra umožňuje si nastavit řadu parametrů pro spuštění hry a také spoustu omezující podmínek, pokud například nechcete povolit superzbraně. Map je na výběr několik desítek a nalezneme zde také předělané mapky z prvního dílu. Pokud nemáte nikoho, s kým byste si zahráli přes internet, je zde také skirmish. Maximální počet hráčů, kteří mohou současně hrát, je osm.
Supreme Commander 2 je důstojný nástupce prvního dílu, který na jednu stranu snižuje obtížnost ekonomického modelu a zcela mění systém povyšování jednotek, ale na druhou stranu zvyšuje přístupnost pro širokou hráčskou obec, což podporují nízké hardwarové nároky. Pokud jste tedy vášnivým stratégem, nebo vás zkrátka tento žánr baví, určitě neprohloupíte, pokud si druhý díl zahrajete. Za nás hodnotíme 80% a mohlo to jít trochu víš, nebýt problémů s umělou inteligencí, hledáním cest a trochu zastaralým vzhledem jednotek.
80% To snad nemuzes myslet vazne?!
dohráno... mno ... 80% to je trošku moc, to že se snížily nároky fajn, to že se změnil ekonomickej systém... fajn, ale ze strategickýho hlediska tahle hra postrádá oproti prvnímu dílu zatraceně hodně... jsem zklamán.
..oni změnili původní dokonalej ekonomickej systém na ten kterej používá každá strategie.. tak to je vtip.
Extrémně blbej nápad.. na tomhle stála kdysi Total Annihilation (btw. dodneška hratelná hra..), stejně tak Supreme Commander..
Nu nic, tak se budu dál těšit na StarCraft 2. :D Klasickej, ale aspoň to neskazí..
hral sem a 80% mi taky přijde strašně moc ... kampaň je ubohá a MP se smrsklo na miniaturní rychlí bitky :( pro mě největší sklamání roku
80% to ses trochu seknul chlape.. myslim že do toho taháš moc vlastvního názoru..
Já si dal pár her ve skirmish a taky mě to omrzelo. Jak jsem psal blog, je to o dost horší než 1 nevím co na tom vylepšili.. I grafika je lepší v 1 než zde ve dvojce..
Jako delas si srandu nebo nepoznas rozdil v grafice? SupCom 2 je nejlepsi RTS engine jaky sem kdy videl ale tot vse co je na ty hre dobry. SupCom 1 byla graficky hnusna a spatne optimalizovana ale jinak nadherny ekonomicky system atp.
To si děláte prdel ne ? Dvojka spadla na úroveň obyčejných realtime strategií, kterých je mraky, grafika odporná, vypadá to jak lego a vše je zjednodušeno a osekáno. Důstojným nástupcem to není ani náhodou, je to obyčejná strategie, singl nudnej, skirmish a mulťák je katastrofa. Tohle byl od vývojářů krok špatným směrem, vše co dělalo Supreme Commandera vyjímečnou strategií, tak zrušili.
Nevim, jak tomu můžete dát tak vysoké hodnocení, autor očividně nehrál první díl, nebo dvojku hrál jen sporadicky a radši, kvůli jménu, tomu dal takové hodnocení.
to nemá opravdu se to nedá srovnat jak po grafické stránce tak po herní.
Tahle hra vás pomrzí po 10 hodinách hraní alespon mě xd.
A alerta hraji už několik týdnu a furt tam vydím něco nowého
D.D..D.
Že do recenze tahám moc svého názoru?? Člověk by řekl, že u recenze je to tak nějak očekáváno ne?!
Jedničku jsem samozřejmě hrál i s datadiskem a bavila mě úplně stejně. Jako vždy je třeba říct, že hodnocení se ne vždy líbí každému, ale já si za ním stojím.
Tak nevim no,mě se zdá že to je opravdovej mazec,už to nějakej ten tejden hraju a neomrzelo me to... grafika je suprova,jednotky se sami vyhejbaj a netocej s chaoticky na miste jak v 1... pride mi o dost lepsi
Hrál jsem jen demo a byl jsem překvapen tím, že je to jen o drobet lepší, než příšerná jednička. Tu jsem si, já vůl korunovaný, koupil ve slevě a rychle prodal, protože se nedala hrát. Dvojce bych dal bych maximálně 70%. Grafika je dost hnusná, ale v jedničce byla ještě daleko horší. Připomíná hru Ground Control 2,a to tak, že opravdu HODNĚ. Hraní je o něco zábavnější a hlavně jednodušší, takže přístupnost pro více hráčů je zaručena. Celkově jde o minimum pokroku za maximum peněz.
NEDOPORUČUJI KOUPIT!
80% ??? :D nooo ak oto tu uz niekto pisal uplne SC pokaslali hral som Total Annihilation, SC1 + SA:TA co bolo uplne super ... skusil som toto a nemozem uverit ze takto pokaslali tuto paradnu strattegiu. Grafika sla o hodne dozadu, a system hrania ... k tomu nemam slov to je ako mod na SC>TA a dost nepodareny a nie hra s oznacenim 2. Mal som chut si to kupit ale demo ma presvedcilo o tom ze dalsia legenda je MRTVA ... skoda SC2 ddemo uninstal ... hnus ... max 50%
pokud jsi hrál jedničku, jak můžeš dát tak vysoké hodnocení zprzněné dvojce ?
Měl by ses na psaní recenzí asi vy*rat, viz tahle, nebo třeba poslední recenze Fifa, nechápu tvoje měřítka hodnocení, asi ti stačí ke štěstí, že se hra hýbe a že má silné jméno a pak už procenta lezou pěkně nahoru.
hej no nevim jak vy ale 80% neni zas tak moc, a navic ta strategie je docela přijatelna, rychla a jednoducha na ovladani a myslm si ze o to vyvojarum slo udelat rychlou a akcni RTS:) a to se povedlo:)
už se těším až si tuhle hru zahraju nehrál sem jedničku takže dvojka bude pro mě premiééra
Samozrejme, já se podívám na menu a podle toho rozhodnu kolik hra dostane.
ja osobne bych dal tak 65%
recenzi komentovat nebudu protože každej má svuj názor a recenze je názor recenzenta ... zdá se že to tu lidi nechápou
ale když bych napsal něco ke hře ... škoda že se rozhodli tomu dát jmeno SC2 když by se to jmenovalo jinak tak bych neměl námitky ale protože je to pořád suprem i když se dojkou na konci tak to budu porovnávat
vývojáři šli cestou zjednodušení až tak že obrana se omezila na dvě věžičky nejsou žádný jednotky na průzkum, zjednodušený formace, silně omezený námořní bitky :( (a těch věcí je víc)
nevim jak vám ale mě se nejednou stalo že se jednotka zasekla v základně a nebo někde jinde
vrátil sem se k jedničce a grafika až na tvar krajiny je výrazně lepší (když na to člověk má pc) krajnu to převzalo z demigodu kterej byl taky průser roku :/ i když zrovna todle neni špatnej nápad ale třičtvrtě bitek na náhorních plošinách nebo jinejch vysokolo položenejch plochách taky neni ono
navíc desing jednotek je podle mě příšernej roboti vypdaj jak hračky většinou maj vobrovský ramena a tenký nožičky :/ i když naštěstí se na ně člověk nedívá zblízka
polovina experimentálních jednotek je takřka nepoužitelná prostě už to nejsou imba jednotky který za sebou nechávali zkázu ale jednotky který třeba ani nedojdou k nepříteli (viz godzila)
samotný vyladění stran je taky minimální hlavně námořní bitvy kdy jediná strana která má přístup k torpedu má i samotný ponorky
změna ekonomiky je podle mě přišerná v jedničce šlo jednou nastavyt a pokud měl ekonomiku vyladěnou tak už se k výrobě nemusel vracet nebo šlo bezproblemů poslat inženýra po mapě aby a zadat mu stavět extraktory .... ve dvojce je nutný všechno dělat jednotlivě (sice to jde taky ale když na začátku zadam inženýrovy postavit pět extraktorů tak nebudu mít suroviny na jednotky)
k příběhu kampaně se radši vyjadřovat nebudu
když to schrnu tak si to vzalo pár dobrejch věcí z jedničky (strategickej pohled) a zbytek zjednodušili nebo vůbec nezahrnuly do hry :(
pokud chcete vidět fantastickou hru, doporučuji toto Supreme Commander GOLD - SupCom 1 i s datadiskem - stojí méně než 300,- a druhý díl se tomu nevyrovná... po prvním dílu jsem čekal super pokračování, ale je to úplně jiná hra. Tohle prostě není supreme commander.. sorry / no 75 % max - hra neurazí
jak už někdo napsal, tak i pro mne je to po super jedničce
NEJVĚTŠÍ ZKLAMÁNÍ ROKU ...
no vypadá to tak.
Jak můžeš vidět v komentářích, není tu jediný člověk, který by hru vychvaloval, právě naopak, je zajímavé, že máš vždy jiný názor na hry než ostatní a to nejen na SC2, velmi zajímavé.
Hrál jsi to vůbec ?
Samozřejmě, že jsem tu hru hrál (mimochodem jsem i dělal screenshoty).
Je zajímavý, že když jsem jedinej, kdo tu hru takhle hodnotí, že průměrné skóre na gamerankings je 77% a třeba jeden z největších světových serverů IGN dal dokonce 8,4/10, nebo Gamespot, který dal 8/10. (http://www.gamerankings.com/pc/954989-supreme-commander-2/index.html). Jestli náhodou nejsou trochu zkreslený vaše představy a očekávání. Každý má nárok na svůj názor a pokud se vám hra nelíbí, tak ji prostě nehrajte. V čem je problém.
ty jsou moje ;) vypada to docela good
nemusí být špatná
Fakt po SC1 je to totalna sracka s prepacenim. Chrys Taylor to fakt pokaslal. Vidno ze peniaze vladnu svetu. Dufam ze sc3 bude lepsie:/
ta hra se mi tak moc nelibi proto za 3
Opravdu me nikdy neprestane udivovat mentalita zdejsich "hracu".
SC 2 je podle me velice povedena strategie a plne souhlasim s nazorem a hodnocenim autora. I kdyz je 2 dil v duchu zjednodusseni, ale toto zjednodusseni prinasi sviznejsi zazitek ze hry, kdy jiz konecne netrva jedna mise v kampani 3+ hodin jako v prvnim dile. Ohledne chybek napr. v path findingu, tak to je klasicky problem strategii a dokonce si myslim, ze funguje lepe pro masove presuny nez v prvnim dile. Sice se obcas stane, ze jednotka se musi vyplest ven mezi budovama, ale to uz je i castecne chyba hracu, kdy si ma clovek stavet tovarny tak, aby jednotky mely volny prujezd ven a nemusely se trmacet pres celou zakladnu mezi natesnanyma budovama.
Navic grafika je podle me velice pekna. I kdyz jednotky jsou mozna ochuzene, ale zato prostredi je mnohem hezci a detailnejsi. Stejne vetsinu casu clovek travi v odzoomnutem pohledu, takze jednotky poradne ani nevidi. A diky tomu lze hrat SC 2 i na slabsich masinach (napr. SC:FA je opravdu hruza v narocnosti).
Navic se vsadim, ze polovina lidi zde si ani poradne hru nezahrala a jejich pokusy dopadly stylem zapl hru > videl "hnusnou" grafiku > zjistil, ze uz nemuze stavet jako dusi > vypl a nyni tady vyrvava jako pavian, jak je to hrozna hra, jak nedoporucuje koupi apod. kraviny.
Trochu myslete hlavou a ne kulkama...
Osobně se mi tato hra líbí..pár dní ji už hraji,v SC1 mi vadila celková rozvleklost a pomalé tempo hry,což zde neplatí...grafika není špatná,ale že by se mi nějak extra líbila,to taktéž ne.Ale příběh mi přišel velmi zajímavý (samozřejmě dostane na budku s příchodem StarCraftu II :D )
Tohle me moc nic nerika ale muze to byt dobre .
velice jsem na tuto hru těšil a bylo to pro mě zklamání kvůli SP a MP nic moc
Fakt cool,hra urcite stahnu a zahraji ;););)
ALE TOTÁLNÍ ZKLAMÁNÍ
...ale podle videí to musí být fakt pecka . . .
Asi ste vazne slepi bo co? jako Graficky engine na SupCom 2 je nejlepsi RTS engine na svete (nejaky C&C sa tomu nevyrovna) ale hra samotna je uz stroha, coz je skoda ten Engine ma velky potencial ale tvurci toho neviuzili ani z 50%. A jak uz tu bylo zmineno kdyby se to nejmenovalo Supreme Commander tak bych dal tak 75% ale jak to zprznili sem mi fakt nelibi (60% se zavrenyma ocima) nechapu nazor recenzenta na to ze se mu obe hry (1,2) zdaly hratelnostne stejne. Otazka pro recenzenta: Mas Xbox nebo PS3? popripade nevyrustals na nich?? protoze takove hodnoceni davaji jen konzoliste kteri hraji vsecky blbosti ktere vyjdou (je to jak s americanama: Moc jednodusi nejak neumej moc premyslet). Tot muj nazor.
Prestava se mi libit tvoje tvrzeni, ze recenze je subjektivni sdelovaci prostredek. OD KDY? Uz je to nejakych peknych par let, rekneme ze vice nez deset let kdy jsem cetl herni casopisy, v te dobe Klan a Excalibr. Recenze se za prubehu te doby zmenily, ale vzdycky se snazily prinaset OBJEKTIVNI nazor, zalozeny na znalostech recenzenta v danem oboru a znalosti problematiky, jak technickeho razu tak jisteho umeleckeho citeni. V dnesni dobe se zaroven pocita se znalosti serie.
Jelikoz me obzvlast tato tva recenze rozhodila, pokracovani hledej v nasledujcim a ponekud delsim komentari:
Dvojka je rozhodně zjednodušená pro masy, ale ono by to asi jinak nešlo. Hru mnoho lidi nekoupilo, kdyby hra zůstala na stejné taktické úrovni, jako první díl. Ale to bych zase dal 90%. Tuzí stratégové jsou jen mizivým počtem hráčů. Ale tvůrci potřebují hlavně prodat!! Nehledě na to, že většině hráčů se prostě přemýšlet u něčeho, čemu se nadává real-time strategie ani nechce.
Zjednodušení je nutné zlo.
Jednička je pro mě 90% hra takže těch 70 možná 75 procent si dvojka může vysloužit. Na 80 jí chybí dotažená kampaň.
Mám rád hry typu postavit pořádnou základnu pak jednotek a potom je krůček po krůčku je posouvat jako obrovskou masu k nepříteli za co nejmenších ztrát. A to u Supreme Commandera 2 funguje.
A grafika je v pohodě jsem spokojen ostatně ta je vždy jen obalem hry né základem. Jako příklad mohu uvést sérii Total War ze začátku se člověk kochá, ale po několika hodinách hraní má stejně odzoomováno co nejdále aby měl přehled kde má jednotky a co dělají. To že tam někdo někde krásně láduje mušketu nebo pěkně švihl mečem. Se stává nepodstatné.
Hral sem demo i plnou hru a nevidim rozdil (nic neopraveno) : Posunoty stit u Lodenice , celkova chyba v koliznim modelu jednotek kdy jednotka (letecka) proleti horou, lod se sekne na pevnine a na vodu ju za boha nejde dostat (brutalni bug mam i video) , jednotky projedou budovami ale ostatnima jednotkama ne (nejvic to bylo poznat u mise kde byly ecperimentalni zakladne a vyrabely ty Fatboye) kdy tank projel obranou (vezickama) ale seknul se v inzenyrovy nebo acu apod. cekal sem od toho vazne vic
Hej tak ted nevim jestli sem magor ja anebo autor clanku. Jestli nekomu prijde jako prumerna sestava I. Core i5, 4 GB Ram, a high-endova zakladovka ktera ten PC utahne, tak mne prijde ze normalni byt nemuze... dyt i5 je odlehcena verze nejvykonejsiho procaku na svete pro bezny uzivatele. Mozna je autor trosku zazobanej ze ten PC ma,ale asi nenormalni kdyz tvrdi, ze je to prumerne vykona sestava... demence...
Jinak hra me prijde fajn.. podle mne by se melo drzet nekterych zvyklosti a naopak sem tam neoc pridat.. sice sem ji nehral, ale myslim ze yb mohla byt good :)
:D najvacsia sranda an tom ze ma core i5 a 8800ku:D
je to mainstreamova sestava (prumerne vykona) i kdyz 8800GT mi nejde do hlavy (ale SupCom 2 neni grafycky narocny spis na CPU kvuli zabugovanemu AI XD) jenze Intelovske veci sou mega predrazene (neumerne vykonu) treba u AMD ma Phenom X4 BE (ted nvm to cislo) za 5000Kc dost dobry vykon aby na nem v POHODE sla GTA4 (na tuhle hru nic jineho nedoporucuju) a u Intelu s tim ma problem i Intel Core i7 (a ne Intel i5,i7 to neexistuje :D) kterej stoji 10000 a vic Kc.
Jo to si taky rikam... takhle bych si PC nikdy nedowngradowal.... Kdyz uz do takovyho pc grafarnu tak minimalne 250 GS Nvidiu. Pro mne je optimum 260 GTX... To si chcu takovou sestavu koupit..ale i tak... Proste nepochopim mentalitu lidi... A taky nechapu ty dementy co rikaj (jiz ne autor) ze naka hra ma desnou grafiku. Decka pitomy, necumte na grafiku ale hratelnost!!!! Dneska se dela vetsina her na fotorealistickou grafiku, ale hratelnost je uplne nulova!!! Kouknetena takovyho Dooma, GTA 1,2, nebo Vietcong? Super grafika?? NE! Super hratelnost!??? Jo!!! Tak serte na obraz, a chtejte kvalitu, jinak porad budou servirovat podprumerny krasny hry.... :)
Co neexistuje? Intel Core i5 nebo i7?
mě osobně se hra velmi líbí, mám jedničku i s datadiskem a i ty bylo podle mě dobrý. Takže už se těším až si ji pořídím.
260 nebrat momentálně kraluje Radeon. Což mě jako fandu Nvidie štve a fakta jsou jasné.
Vyšší výkon při stejné ceně.
Nižší spotřeba a sní, jde ruku v ruce i nižší výtopnost.
DX11 (zatím k ničenu, ale karta se nekupuje na půl roku).
A 250tka a 8800 jsou prakticky stejné karty.
Se zbytkem co jste napsal, ale souhlasím grafika hry není vše.
Technicke zpracovani:
Grafika se dopustila jiste formy degradance, zatimco diky modernim technologiim muzeme videt zlepseni efektu na urovni vybuchu a castocivych systemu, modely se dockaly znacneho zhorseni. Tezko rict za co muzem tomuto podekovat, kdyz se podivame na okoli tak snaze o optimalizaci tezko, cele to pusobi jako vymena tymu designeru, pravdepodobne za levnejsi. Jednotky pusobi dosti nekonzistentne, mezi naprosto katastrofalne zpracovanymi zakladnimi jednotkami muzeme sice najit par solidnich kusu (Soul Ripper II, Cybran Destroyer), nicmene ve srovnani s perfektnim designem jednicky je to doslova urazka, pocit silnych experimentalnich jednotek je nenavratne pryc, misto toho zbyvaji robutci poskladani z lega.
Dale ma hra spatne zpracovanou spravu pameti, ano slysite dobre, po hodince hrani ka misi) se hra obcas zacina trhat pri odzoomovani mapy, osobne jsem se dockal na svem PC neuveritelneho vytizeni pameti cca 2800 MB RAM ciste procesem Supcomu, coz by nebyla katastrofa kdyby to umela hra efektivne vyuzit.
Herni system:
Prvni dil stavel na silne ekonomice (z velke casti prevzate ze sveho "duchovniho" predchudce Total Anhilation), ktery umoznoval planovani vystavy dopredu, diky postupnemu odebirani ze zdroju az pri stavbe bylo mozno vytvorit nekonecnou frontu jednotek, ktere automatizovane transportery prevazely at uz na posileni prvni fronty nebo jako diverzni akci, toto je zcela nelogicky nenavratne pryc. Dalsi NAPROSTO zasadni veci je, ze se naukazuje ETA (zbyvajici cas do prijezdu), jedna se o zakladni prvek ktery by mel byt viditelny okamzite pri vyvolani rozkazu, umoznujici synchronizaci utoku na dane misto, jinak synchronizace utoku dvou skupin pres klavesovou zkratku je rovnez pryc. Dale zmizelo budovani podle ulozitelnych predloh, extremne uzitecna vec ktera umoznovala rozdelit stavbu predsunute zakladny pomoci dvou kliknuti, idealni pro semi agresivni strategie, stejne tak pro "turtleni", pryc je ocividne z duvodu konzolistu.
Jednotky, technologie, budovy:
Pocet jednotek byl extremne zredugovan, rozdily mezi strany snizeny, zapomente tedy na specializaci cybranu v zakernch utocich maskovanymi mobilnimy stealth generatory, zapomente na silne stitovaci technologie Aeonu a na jejich unikatni rusicky stitu ci Sniper boty. Tier system naprosto zmizel, nahrazen byl systemem vyzkumu ktery jsme meli moznost videt v jinych hrach, tento system ma svuj potencial, nicmene by musel byt staven jinym zpusobem, dobrym prikladem je Earth 2150, Homeworld II a dalsi. Kvuli redukci poctu jednotek, nam zmizla velka davka strategickych moznosti, kombinovani jednotek se stalo naprosto banalni zalezitosti, ktera ztratila veskerou hloubku.
Logicky, technologicky a politicky vyvoj:
Dostavame se do nejsmutnejsiho bodu. Hra se tvari jako prime pokracovani, chronologicky navazuje s odstupem nekolika let, jaka je tedy pravda? Historie nam ukazala, ze valecne konflikty, byt by jen obava z primeho valecneho konfliktu (studena valka), je idealni podhoubi pro vyvoj technoligii, predne valecnych, jako vedlejsi (ne vsak nefativni) efekt pak civilnich. Ve srovnani s predchudcem by se tedy dalo predpokladat nasazeni silnejsich jednotek, oplyvajicich lepsi technologii, konkretne u Cybranu rozsireni optickeho maskovani, tezkych laserovych zbrani i na Point defense, zdokonaleni jejich stealth technologie na castecne ruseni omni radaru, u Aeonu by se jako logicky vysledek dalo ocekavat zlepseni stitu, mozna masivni pohyblive shield generatory s prizpusobivou velikosti stitu, letaci generatory stitu, dale vylepseni shield distruptoru. U UEF zase zlepseni mobilnich vyrobnich linek typu Fatboy a univerzalnich platform typu Atlantis. Dale by se urcite dalo pocitat s vyvojem novych zbrani, teleportacnich systemu, minovych polich, orbitalni podpory (se kterou zacla UEF skrze satelit). Politka stran dostala taky nepochopitelne zmeny, pro komerecni ucely byly vsechny strany vnitrne rozvraceny (zrada je preci tak zajimava, ne?), konflikt mezi nima pusobi neprirozene, nelogicky a nudne, pryc jsou idealy stran.
Mapy:
Uz jen telegraficky: male, nudne, bez strategickych a taktich moznosti. Kdo tvrdi, ze mapy v prvnim dile byly moc velke, mel hrat na mensich, bylo jich dost, hodne lidi brani pokracovani tim, ze se da hra odehrat za 40 minut, popravde nechapu kde zijete a kde jsme vzali ty nekolika hodinove hry v jednicce, malo kdy a to jsem mel odehranych par desitek, mozna par stovek her, jsem v jednicce videl delsi hru jak 35-40 minut. Snad jen v pripade kdy si z toho vsichni ucastnici udelali stavitelskou strategie (turtle na vsech stranach), nicmene to mezi zkusenejsimi hraci absolutne nehrozilo a casto byla hra vyresena uz i na Tier 2 urovni. Tudiz argument ze se hra zrychlila je prazdny, hre zmizla moznost kam se dal behem matche rozvijet kdyz je cas, tot vse.
Malinko, tebe zachranuje jen to, ze hra ma aktualne prumerne hodnoceni kolem 7/10.
Kdyby tato hra vysla samostatne tak si ode me odnese 5,5 / 10 za solidni algoritmus zamerovani pohyblivych jednotek pro artilerie, za snahu oprasit davno pouzivany system upgradu, za par peknych efektu explozi a za par vtipu v kampani a par pouzitelnych experimentalnich jednotek.
Nicmene jakozto prime pokracovani Supreme Commander: Fa konci s 3,5 / 10 jelikoz narusuje veskerou logiku vyvoje jak pribehu, tak technologii, tak technologii z pohledu hernich systemu, proc nicit a oddelavat neco co perfektne fungovalo, kvuli konzolistum?
RTS strategie utrpely silenou ranu, dalsi prirustek pro klikfestery, nicmene tem v dohledne dobe pribyde Starcraft II, proc pocitve Strategie (ano s velkym S), musely prijit o dalsi serii? Co nam ted zbyva? Snad jen doufat v Homeworld III.
Jo to je sice fakt, ale Radeonky maj uplne na pytel ovladace (drivery). Bud sou nevyladeny, nebo uplne nedodelany popripadne ani neexistuji funkcni a kvalitni ovladace... A to ani nemluvim o grafikach do notasu od kterych se ATI uz asi pred peti lety uplne distancovala a porad je vyrabi (grafiky ne drivery). Kdezto od Nvidie jsou vzdy ovladace jisty, a v drtive vetsine maximalne funkcni. Takze se ptam, proc bych mel kupovat hardwarove vykonou kartu, kdyz stejne softwarove je uplne k nicemu, jelikoz stejne nejsou a asi ani nikdy nebudou (podle mne programatori co pracuji pro ATI nemaj dostudovanou ani stredni elektrotechnickou skolu) na ni kvalitni ovladace? Nevim. Jeste si pockam na grafiky od Nvidie ze serie 300 a 400, ikdyz moc chvaly zatim na ne taky neslysim...ale uvidime co ukaze cas.
???
a jinak prikladam adresu, kde si overis, ze i5 je vetsinou pod 5000. a i7 sezenes za cenu kolem 7000, coz za nejvykonejsi procak mi neprijde az tak moc.
http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?bpath=ProcesorySocket+1156Core+i5
jo procak uz zlevnil o par litru ale co MB??? kolik byz dal za stredne vybavenou MB? dohromady je to celkem dost (za taku cenu mas uz skoro 1.5 mainstreamoveho (AMDckoveho) kompu )
ty nejvýkonnější Inteláky nejsou do sc1156 ale do 1366tky a tam je cena někde jinde
link: http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?bpath=ProcesorySocket+1366+ deska a jsme na 12 000 za 930tku jen to hvízdne.
http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?bpath=ProcesorySocket+1366
Videl sem MB asi pred trictvrte rokem s patici P55 potrebnou pro Intel Core a se slusnou vybavou, myslim ze byla od Gigabytu, jeste byla ze zakladu pretaktovana na prijmani a zpracovani vysiho vykonu, a stala 4600,- . Takze dneska odhad, ze asi kolem 3000-3500,- . A myslis ze na procaky od AMD nepotrebujes dobrou zakladku??? Pokud si nechas nakou starou, tak opet delas downgrade. Osobne bych si radsi priplatil tak cca 1500 na vic, s tim ze mam jistotu asi tak odhadem na dalsich sqelych 5-6 let, ze budu mit porad slusne vybavenej pocitac, s dobrou MB, do ktere muzu postupne doplnovat veci...
Ja se prave bavil hlavne o i5. Je to hodne podobne vykonej procak, s nizsi spotrebou a mensim prehrivanim... daleko vykonejsi nez vetsina AMDecek... ale to i7 beru.. je to nadsazeny, to je fakt..ale pokud chces opravdu dobrej vykon( ne ze by dneska ve hrach byl tak moc potrebnej-stejne to zadna hra nevyuzije dnes) , tak se vyplati si priplatit...
Tady tuhle hru hraju převážne v modu skirmish a řeknu vám dámy a pánové že jina strategie mě tak nebavila jako tato hraju vše na high detaily a 1600x 1024 a je to bomba ale doporučuji si jí stáhnout pokud nechcete hrát multiplayer 5*
..ve stylu Supreme Commander 1, sežeňte si původní Total Annihilation. Je to velmi staré, nevim jestli bude chodit (ale Vistách běžela, takže by měla). A nevypadá to moc dobře na dnešních monitorech..
Ale hratelnost je 1* na kterou se žádné pokračování ani vzdáleně nedotahuje..
hrál jsem total anihilation, ještě na starym kompu, pořád sem stavěl to dělo s dostřelem jak dojnice . Jinak, vážně nevim, jakej je hmatatelnej rozdíl mezi 75% a těma 80%, takže tu akorát řešíte chujoviny, ikdyž chápu skalní fandy...
teda nic moc :X
skutocne skvela hra. tesim sa na dalsie pokracovanie ak samoyrejme neake bude :D.
joo tak to je husty
Jak uz to bylo zminovano kdo chce best RTS tak jedine Total Anihilation (BTW: mam to doma a asi si to zase zahraju :D)
Můžete vyzkoušet Half-Life 2:Wars mod (RTS mod) je to zajímavé (jako neni to styl Total anihilation spíš je to SupCom 2) zajímavy mod pro HL2
Mno de to ale radsi se tesim na METRO 2033 :-) jinak tahle hra ma peknou graficku :-P
Pokud vim bavime se o RTS hrach a ne o FPS :D ale Metro 2033 je jedna z mnoha DX11 ,ktere prijdou, kvuli kterym si budu kupovat DX11 krafiku (asi az vyjde nVidia Fermi )
Je to dobrý :)
vypadá to jako parádní řežba :)
Tak to je opravdu poprvé, co vidím, že se následující díl absolutně nedotahuje na svého předchůdce vinou drastických zjednodušení. Grafika není zlá, no není ani bůhvíjak výborná, je sice pravda, že vyměnit komplexnost modelů za komplexnost prostředí je dobrý způsob optimalizace, protože modelů je někdy na scéně opravdu hodně a tak zjednodušení pomůže, navíc, málokdy se dívám opravdu zblízka a kolik polygonů se skrývá pod "čtverečkem" nebo "trojúhelníčkem" když mám odzoomováno, to je mi pravda jedno. Problém je v tom, že ono "nápaditější" prostředí je velmi iracionální, a ke hře mi vůbec nesedí, což prostě kazí dojem. Plošinky prosím do Starcraftu, ale Supreme Commander?? Souhlasím s příspěvky fanoušků TA a SC1+datáč, tuhle pěknou hru tvůrci akorát okleštili, což bylo opravdu levné řešení, protože věřím, že s tím nebylo mnoho práce. Vzali většinu toho, co hru dělalo výjimečnou a nahradili to tím, co hru dělá tuctovou, masovou, možná prodejnou díky "slávě" kterou předchozí díl získal velebením v recenzích, byť pro jednoduchoučkého hráče (upřimně strategie na XBOX, to je pro zoufalce, stejně jako Tekken nepatří na PC, tak nepatří SC na konzole). Demo mě vyloženě nudilo, zpočátku jsem nechápal, co po mně chcou, problém nebyla ovšem obtížnost, nýbrž její absence, dlouho mi trvalo, než mi došlo, že po mně nechcou NIC! Naklikat myriádu jednotek jednoho, nebo druhého (ach ta rozmanitost) typu a poslat. Taktické možnosti? Žádné. Prostě žádné. A to je, milé děti, na pokračování nejlepší HC RTS jaká kdy vyšla, prostě málo.
Mam pocit ze chrys taylor bol pod papucou ked vyrabal sc2:/ aspon mne to tak vyjde som zvedavy co bude z toho titulu co teraz vytvara Castle ages
... "víš".
Nemělo by tam být "výš"? Jelikož jako ... na vyšší místo, vyšší pozici.
Plést si celou sérii Supreme Commandera s něčím co vypadá jak blbí mód na Demigod je opravdu nehorázné.. co to má být? Autor recenze poukazuje na jedničku, která zůstala nedoceněna i když ve své době neměla žádnou konkurenci( CaC bylo všechno jen ne konkurent) a tak hra dostala 85% aby neurazila ale ani nevybočila z řady..
co tedy je SC jako série?
1.Obrovské mapy i 80x80 nebo i maličké o pár kilometrech..
2.vyvážený poměr všech zastoupených jednotek kdy žádná není k ničemu a jediná není na všechno..
3.ekonomika hry která se blíží realistickému modelu kdy se suroviny těží neustále a pouze se zpracovávají nebo uskladní na dobu kdy budou potřeba
4.Tři strany konfliktu.. každá naoprosto odlišná v jednotkách i ve strategii boje..
5. NUTNOST neustále expandovat po mapě a nikoliv se krčit v rohu a čekat co bude..
z těhle věcí SC2 krom bodu 1 a z části 5 zrušil všechno proč byl SC tak jiný..
Bojovat ve vzduchu, na moři i na souši s několika desítkama jednotek totiž NIKDO jiný nenabízí ve formě která přináší zábavu..
taková nepodstatná věc jako sou šablony na stavění budov atd.. kdy místo zatěžování se stavbou každé budovy, obranného valu(btw první hra je SC kde konečně zeď MÁ velkou roli v obraně) nebo nějaké věže a hned vidíte zda se celá sestava v pořádku postaví, není tam nic co překáží a k dokonalosti snad chybí už jen dosah obranných budov ..
tohle všechno NIKDO NIKDE NENABÍZÍ a PROTO si KAŽDÝ fanda VYBAVÍ strategii ve formě KOMPLEXNÍ HRY a ne tuhle zabugovanou nepovedenou ukázku nekvalitní práce..
recenzent nechť se nezlobí ale jeho slovům že si doopravdy SC někdy pořádně zahrál nevěřím protože potom by ani omylem nedal hře kde je špatný patchfinding což je známka hrubé nedodělanosti a nebo neschopnosti autorů vydat kvalitní titul..
a obhajovat své hodnocení tím že jiní hodnotí podobně je něco neomluvitelného.. v recenzi nejsou žádní "jiní" na něž je třeba brát ohled..
těžko říct proč některé hry dostávájí mraky % za nic a jiné stejné kvality jen jiného jména jsou spravedlivě ohodnoceny ..
Druhé díly bývají většinou horší než první. Sice se prodávají zezačátku dobře, protože těží z popularity jedničky.. Ale skutek utek.. Málo nových nápadů, ....
prachobyčejná strategie jako xxx dalších, které poslední dobou lezou ven, zlatá jednička, tohle je tuctovka v novém kabátlu od původního SC, všechno zjednoduššit a vzít tomu to, co dělalo SC SCčkem...hrůza, snad se poučí příště až jim skalní fanoušci budou nadávat za ten spras, co udělali
proste genialni hra na douhe veky
...
takova hra na nasem trhu dlouho chybela 5*
tato hra mi nepride nejak moc zajimava je to spis hodne vsechno az moc prehnane
I když recenzent vychvalil hru jak to jen šlo, a asi proto se nedostalo na nedostatky.. jediné za co děkuji jsou ty videa.. aspoň sem právě ušetřil litr za hru kterou bych mohl hnedka vyhodit z okna..
https://www.gamepark.cz/img/smile/fear.gif
No tuhle hru bych si teda chtěl zahrát jako malej kluk má to fakt dobrou grafiku
newim newim jestli me to bude bavit no uvidim jeste
dobra hra i clanek 5/5
.. stojí to za to ;)
super
Tak dejme tomu, da se to hrat.. ale nejak moc se k tomu nemam.. ani k ty dvojce ne.Stale vzpominam na paradni Total Annihilation..Tohle uz me nebere.
Jednička byla rozhodně lepší. Většinu z toho co autor tohoto článku považuje za plus, tak já považuji za mínus. Navíc hra není a ani nebude v češtině, což je další mínus. Takže u mne dvojka nemá šanci, radši zůstanu u "staré" dobré jedničky a datadisku na ni. Ale dost mne zklamali, na dvojku jsem se hodně dlouho těšil, a teď když vyšla a vidím jak ji zkazili, tak si ji rozhodně nekoupím. Na co by mi byla? By se na ni akorát na poličce prášilo.