Kdybyste se na bitevní pole v dnešní době vrhli s mečem v rukou, naprostá většina nepřátelských vojáků by se vám nejspíše vysmála do tváře, načež by vás pokropila svými ultramoderními samopaly a kulomety. Přesto se zajisté najdou i lidé, kteří klasický způsob boje upřednostňují, protože působí vznešeněji a musíte jej doopravdy ovládat, abyste ve výsledku měli vůbec nějakou šanci. V případě kousku Sahdow Warrior naštěstí na způsob, s nímž vaše oponenty posíláte k zemi nejraději, hledět nemusíte, protože se v něm k dispozici nachází obvyklá nabídka palných zbraní stejně jako překrásná, precizně nabroušená katana, s níž si vše, co se proti vám opováží postavit, můžete nasekat na kousíčky do salátu během pár sekund. Více v dnešní recenzi.
Pokud vám jméno tohoto kousku přišlo už na první pohled povědomé, existuje určitá možnost, že jste u nás na jednu jeho recenzi již v minulosti narazili. Z té si odnesl překrásných 85 %, které má dnes každopádně možnost vytáhnout ještě o kousek výše, neboť byl právě vydán na PlayStation 4 a Xbox One, kde jej tvůrci rozšířili o několik drobných featurek, o nichž si v dnešním článku v každém případě povíme. Pro všechny, kdo Shadow Warriora znají jen jako legendární FPS z roku 1997, bychom každopádně na úvod zmínili, že jde o reboot této oblíbené klasiky, jenž původně vyšel exkluzivně na PC v září minulého roku, kdy se mu dostalo vesměs kladné odezvy. Dokázalo se s porty na novou generaci konzolí polské studio Flying Wild Hog, jež stojí kupříkladu také za skvělou akcí Hard Reset, překonat?
Příběhem nás titul zavádí do těla Lo Wanga, zabijáka, který je svým šéfem vyslán, aby za dva miliony dolarů zakoupil starobylou katanu. Sběratel Miyazaki, jenž ji má v držení, však odmítne, takže jste nuceni se ji pokusit získat silou. Brzy však dojde k vašemu zadržení a zatčení. Naštěstí jsou do světa vypuštěni démoni, kteří vám z klece pomohou. Stále před sebou ale máte úkol získat onu tajemnou zbraň, kvůli níž se nyní budete navíc muset prosekat přes tisíce ďábelských monster. Vzhledem k tomu, že má hra plné plíce old-schoolového nádechu, nám nicméně přijde, že příběh mohl být značně skromnější a místo neustálých cut-scén by bohatě stačilo,kdyby nám tvůrci poskytli pár řádků textu, jež by následovala čistokrevná akce, neboť nucený postup dějem do podobné hry ani sebemenší náhodou nesedí.
Za uplynulých dvanáct měsíců jsme se nesetkali s jedinou hrou, která by nás svým humorem dokázala okouzlit tolik jako tehdy PC verze Shadow Warriora. Ať už jde o velmi svérázného hlavního hrdinu či jednu z desítek narážek na další klasická FPS, titul si vás stoprocentně dokáže udržet v přízni právě díky těmto nenápadným drobnostem, jež pohladí na duši každého nostalgika. I samotná hratelnost se soustředí na to, abyste se s ní cítili, jako by vám bylo zase deset a právě se vám do rukou poprvé dostal původní DOOM či Wolfenstein. Devastující zbraně, náročná hratelnost a obrovské levely obsahující neskutečný počet skrytých místností a bonusů patří k nejsilnějším stránkám celé hry, a pokud na FPS devadesátých let skutečně nějaké vzpomínky máte, budete ji doslova milovat.
I tak se ale Shadow Warrior musel přirozeně držet současných trendů a obsahuje proto spousty featurek, jež jsou specifické pouze pro současnou generaci her. Tou hlavní jsou pravděpodobně RPG prvky, které vám umožňují postupem času vylepšovat své schopnosti a upravovat si svého hrdinu přesně podle svých představ. Jenom vy si máte možnost určit, zda budete převyšovat ostatní svými schopnosti ve střelbě s určitými zbraněmi nebo mácháním svojí chladnou zbraní. Kromě katany se v next-gen verzích nachází i další kousky, které si je možné vložit do rukou a které se objevily i ve Steam verzi, kde jste každopádně museli vlastnit i všemožné další hry, aby vám byly vůbec odemknuty. Už to zajisté mnohé hráče na PS4 a XONE dokáže snadno nalákat.
S ovladačem se, jak už to tak bývá, ztrácí přesnost myši, kterou tvůrci fanouškům obvykle vynahrazují automatickým zaměřováním. Do určité míry to platí i pro tento kus. Pokud se každopádně rozhodnete hrát na vyšší obtížnost, spíše než auto-aim využijete vyšší citlivost, díky níž je po zvyknutí si snazší trefit určité části těla nepřátel, bez čehož se vzhledem k náročnosti hry v pozdějších fázích neobejdete. Velmi mile nás překvapilo, jak si vývojáři poradili se speciálními pohyby ve verzi pro PlayStation 4. Buďto k jejich tvoření můžete využít dvojitý posunek levou páčkou do některé ze stran a zmáčknutí jednoho ze zbylých tlačítek, nebo se k dispozici nachází přejíždění palcem po dotykové ploše DualShocku 4. Tvůrci počítali s tím, že by této možnosti hráči využívali za pomoci pravého palce, čemuž byla samozřejmě plocha uzpůsobena. Vše je tak nečekaně intuitivní a každý si mezi těmito dvěma alternativami zaručeně najde svého favorita.
Po grafické stránce titul z obou konzolí přirozeně ždímá vše, co jenom bylo možné. Za plynulých 60 FPS si tak hry budete moci dopřát s upraveným rozlišením 900p na Xboxu One a nativním 1080p na PlayStationu 4. Vypadá skutečně parádně, ačkoli bohužel u určitých potyček s větším množstvím nepřátel a speciálních efektů dochází k drobnému poklesu snímků za sekundu. V naprosté většině případů si toho naštěstí není možné prakticky ani všimnout, takže si po technické stránce na obou strojích lze užít ničím nerušeného zážitku, což v každém případě oceňujeme, neboť se v dnešní době na světě nachází spousty portů, které vás svojí úrovní často dovádí k šílenství.
Velké množství her s přibývajícími měsíci a lety na kvalitě ztrácí. To však není případem Shadow Warriora, s nímž jsme si užili snad ještě více zábavy než před rokem. Tvůrci totiž na novou generaci konzolí vytvořili fantastické porty, které nás překvapily hlavně dobrou technickou stránkou a propracovaným ovládáním, jež se bezproblémů zvládá vyrovnat tomu na PC, i když s ovladačem nebude nikdy možné dosáhnout přesnosti myši a klávesnice, jež je zrovna u této hry tolik potřeba. Trochu nás mrzí, že se v next-gen verzích neobjevil alespoň nějaký nový obsah, což už bychom však ale asi chtěli moc. Cenovka na konzolích také příliš vlídná není, a když vezmeme v úvahu, že se titul na trhu nachází již rok, rozhodně by nebylo od věci, aby PS4 a XONE verze o pár stovek zlevnily. I tak jde ale stále o tu hru, jíž jsme si před rokem tolik chválili, takže ze svého hodnocení 85 % neustoupíme ani tentokrát.