V kůži našeho hlavní hrdiny, pracujícího jako nájemný vrah pro svého šéfa Zillu, se vydáváme na celkem obyčejnou cestu za nákupem zvláštního meče, za který je Zilla ochoten zaplatit nemalou sumu. Lo Wang ale není člověk, který by nad podobnými věcmi příliš přemýšlel a bez otázek se tak vydává za splněním svého úkolu. Co však netuší je, že tento meč je klíčem k zastavení invaze démonů, která brzy vypukne a z obyčejného nájemného vraha se tak rázem stává hrdina, vyzbrojen početným arzenálem a spoustou pubertálních „hlášek”.
Vaší první zbraní na cestě za zastavením démonické invaze se stává katana, která na rozdíl od většiny ostatních her nefiguruje jenom jako záložní zbraň v případě, že vám dojdou náboje. Jedná se totiž o plnohodnotný nástroj hromadné zkázy. Kromě základních dvou útoků, kterými jsou obyčejné seknutí a seknutí z nápřahu, dostanete později ve hře možnost zkombinovat vaše útoky s trochou magie a zpřístupnit si tak kompletně nová „komba”.
Mezi ty se řadí například magické seknutí z nápřahu, které musíte pár sekund nabíjet, ale výsledek stojí za to, protože se jedná o nejsilnější bodový útok ve hře. Dále tady máme magickou piruetu, při které se náš hrdina roztočí a nemilosrdně rozseká vše kolem sebe. No a nakonec musíme zmínit ještě magickou vlnu, při které z vaší katany vystřelí úzký pruh magické energie, který s chirurgickou přesností rozseká vše, co jí stojí v cestě. Jak sami vidíte, možností máte doopravdy hodně a katana je jednou z nejzábavnějších zbraní této hry.
Pokud ale patříte spíš mezi milovníky střelných zbraní, můžete katanu po většinu hry ignorovat a vyřádit se s bohatým arzenálem zbraní střelných. Ty reprezentuje revolver, samopal, kuš, brokovnice, plamenomet a ultimátní raketomet. Jedná se tak o celkem standardní arzenál, který ale získává na zajímavosti při použití sekundárního palebného módu.
Díky němu tak můžete například střílet z vašeho revolveru jako správný kovboj, pálit dvěma samopaly zaráz, používat výbušné šípy, vystřelit ze všech hlavní brokovnice naráz nebo třeba navádět svoje rakety pomocí laserového zaměřovače. Jedná se tak o další zpestření vašeho arzenálu a troufám si tvrdit, že si alespoň jeden z vedlejších palebných módů doopravdy oblíbíte.
Aby toho nebylo málo, můžete také sbírat démonická srdce, která mají tu výhodu, že když jedno takové rodrtíte v blízkosti obyčejných démonů, všem z toho doslova praskne srdce a jedná se tak o skvělou zbraň proti hordě slabších nepřátel. A proti silnějším démonům pak můžete využít dekapitovaných hlav mocných démonů, které fungují jako výborný laserový řezák.
O magii už jsme si něco pověděli v souvislosti s vaším mečem. Kromě již zmíněných schopností máte navíc možnost využívat i kouzla podpůrná, jako třeba schopnost vyléčit se, vyčarovat před sebou ochrannou sféru nebo uvěznit vaše nepřátele po krátkou dobu ve vzduchu. Hlavní výhodou těchto schopností je fakt, že nejsou závislé na vašem meči a můžete je tak využívat i se střelnými zbraněmi, což dále rozšiřuje vaše bojové možnosti.
Co ale dělá Shadow Warrior v rámci svého žánru výjimečným, je jeho velmi rozsáhlý systém vylepšení pro vašeho hrdinu. Díky němu se tak můžete rozhodnout, jestli chcete investovat do magických schopností pro váš meč, nacházet více munice a peněz, působit větší poškození, zvýšit si svoji výdrž a vybrat si, na kterou z vašich magických schopností se chcete zaměřit nejvíc.
Je totiž potřeba si uvědomit, že zkušenostních bodů není nekonečně mnoho a pokud se tak zaměříte hlavně na svůj meč, který doplníte o efektivní magii, nemůžete počítat s vylepšeným arzenálem střelných zbraní po většinu hry. Naopak, pokud se zaměříte hlavně na atributy podpůrné, jako je větší výdrž nebo třeba nacházení většího množství peněz a munice, můžete na nějakou dobu zapomenout na pokročilé schopnosti pro váš meč.
A to je jedině dobře, protože Shadow Warrior obsahuje něco, co se ze současných FPS dost vytrácí. Znovuhratelnost. Je sice pravda, že ke konci hry se vám zpřístupní většina schopností a vylepšení, přesto všechno jsme ale měli po dohrání chuť rozjet hru znova se zaměřením na jiný způsob boje a vyzkoušet tentokrát jiné podpůrné dovednosti, které zásadně ovlivňují samotnou hratelnost.
Co se grafického zpracování týče, Shadow Warrior nás mile překvapil svým obstojným vzhledem. Nejedná se sice o přímého konkurenta dnešních AAA her, přesto všechno si ale nemáme na co stěžovat a některé momenty, jako třeba noční návštěva hřbitova na nás zapůsobily velmi propracovaným dojmem a například při porovnání s Rise of the Triad působí Shadow Warrior naprosto dech beroucím dojmem.
Také bychom autory rádi pochválili za celkem smysluplný level design a zvýraznění důležitých předmětů, díky kterým se nám moc často nestávalo, že bychom se ztratili nebo nevěděli co dál. Pár přešlapů sice autoři udělali, ale pořád se jedná o akceptovatelnou úroveň, když vezmeme v potaz, že se jedná o předělávku původního titulu z doby, kdy smysluplný level design nikomu moc neříkal.
Shrnuto podtrženo, Shadow Warrior je výborná frenetická FPS, která potěší hlavně milovníky daného žánru a pamětníky původní hry. Je sice pravda, že má i své slabší stránky, kam bychom mohli zařadit poněkud stereotypní náplň misí a nepříliš zajímavý příběh, přesto všechno ale tleskáme autorům za to, že se jim podařilo zpracovat jednu z nejlepších předělávek frentické FPS z dob minulých. Shadow Warrior si tak od nás odnáší finální hodnocení 85 %.
Je to fakt dobrý!:)
Duke Nukem po Japonsku? :D
Tento remake se dle recenzí a hodnocení hodně povedl, takže vidím že nákup této hry na steamu ve slevě bude jasnou volbou! X hodin nahraných na lankách :o) A střílení atomovek na sebe, to byla ta pravá sranda :D
:o)
jen pro silne natury :)
...původní Shadow Warrior byl hodně slušnej. A musím uznat, že toto znovu oživení se povedlo.