RUINER dokáže zaujmout epicky a drsně vypadajícími obrázky, ze kterých je zřejmé, že naše postava má co dočinění se světem budoucnosti. V roce 2091 technika dospěla tak daleko, že je jí člověk propojen skrz na skrz. Všechny vymoženosti jsou napojeny přímo do mozku, což sice znamená okamžité ovládání veškeré techniky, ale zároveň i možnost nahackovat se do samotného mozku oběti. Právě to se stane i nám na samém počátku příběhu.
Po nějaké době se nám však podaří osvobodit a my tak přirozeně pátráme po tom, kdo za tím vším stojí. To brzy skutečně zjistíme a za viníkem se odhodlaně vydáme. Aby toho nebylo málo, onen kriminálník jménem Wizard dokonce vězní i našeho bratra, takže se jeho nalezení stává opravdovou nutností. Dříve než jsme očekávali se nám Wizarda podaří vypátrat. Dojde nám zároveň, že jde spíše o mozek organizace, nežli o skutečného bojovníka. A jelikož my bojové umění ovládáme skutečně na jedničku, začne před námi bez váhání prchat. Za jiných okolností bychom jej snadno dohnali, avšak v tomto případě nám cestu zkomplikují davy pěšáků, kteří na nás vyskáčou. Ačkoliv ty většinou snadno odrazíme, horší je porazit samotné bossy, kterých je ve hře více než dost.
Hlavně kvůli příběhu na nás tak čekají i krátké rozhovory s různými postavami, avšak nečekejte více jak několik málo vět. Část hry vězí v v pohybování se po menším kyberpunkovém městě. V podstatě ale jde jen o to dojít ke vchodu do další mise, při čemž nějaké ty postavy v okolí na nás vykřiknou nějaké hlášky. Ano, tahle hra je zaměřena čistě na boj. Pokud se podíváte třeba na náš gameplay níže, hra vám jistě bude připomínat styl boje v Hotline Miami nebo Mr. Shifty, který je sice méně známý, avšak větší podoba je zaručena skokovou teleportací.
Většinu herní doby tak nakonec přece jen setrváme v uzavřeném prostředí. Jak je dobrým herním zvykem, i zde se budeme snažit dostat na konec mapy, kde na nás bude čekat nějaký ten odolný boss se speciální zbraní i dalšími schopnostmi. Někteří z nich se na nás budou lepit s melee zbraněmi a štítem proti naší střelbě, jiní naopak využijí především svých útoků na dálku a budou se nám tak neustále vzdalovat. Ať tak či onak, ani zkušenější hráči nepřežijí dlouho. Hra je totiž i na střední obtížnost více než těžká a respawn je častou záležitostí. Jelikož však začínáme od posledního bodu (tedy ne od začátku celé mise) a smrt víceméně nic nevezme, není to až takový problém. Když však po osmém pokusu opět zemřete, ztráta trpělivosti či sprostá slova nejsou až tak překvapivým výsledkem. Zdraví si tak tuze rádi doplníme díky malým lékárničkám, které občas vypadnou z nepřátel. Místy narazíme i na dobíjecí stanice, které nám kompletně doplní zdraví či energii. Energie je v podstatě potřeba pouze pro skilly, které ji čerpají.
Souboje jsou přímočaré a velmi zábavné. Bohužel ovládání není tak intuitivní, jak jsem od začátku doufal. I tak nás však čeká solidní bitvy proti mnoha typů nepřátel. Bojovat v podstatě můžeme třemi základními způsoby. Prvním je využití melee zbraní, ať už je to obyčejná kovová trubka, ohnivý meč zapalující soupeře či samurajský meč. Každá zbraň na blízko má jinou rychlost a damage. Druhým způsobem je využití střelné zbraně. Opět si lze vybrat z mnoha různorodých bouchaček, od brokovnic přes samopaly, Uzi, SMG až po plamenomet. Osobně jsem nabyl dojmu, že střelba je obecně o něco málo účinnější a nejrychlejším způsobem je tak rozdávat rány hezky švihem. Musíme však být v pozoru i kvůli nastraženým pastem, které jsou schopny nás okamžitě zabít.
Třetí možností jak poškodit soupeře nám v boji sice pomůže, avšak nejde vyloženě o útok. Využijeme totiž celé řady skillů. Tak například spustíme štít, jež odráží soupeřovu palbu a při troše štěstí je i rovnou zneškodní. Možná vůbec nejzákladnější skill umožňuje rychlé teleportace na krátké vzdálenosti a můžeme tak prakticky skákat z místa na místo, což v kombinaci s melee útoky má devastační účinek. S novými úrovněmi si můžeme odemknout i uzdravování, zpomalení času či vytvoření energetické bariéry, jež zcela blokuje nepřátelské střely. A pokud touto zdí nepřátele projdou, výrazně je to zpomalí. Jiné aktivní skilly způsobí výbuch v okolí či dočasnou paralýzu soupeřů. Některé skilly přitom přidávají pouhé bonusy k některému ze zmíněných skillů. Základní skill je například štít, bonusový skill je omezení spotřeby energie, kterou štít potřebuje pro své fungování. Jiným bonusem může být zase již zmíněné odrážení střel. Některé aktivní schopnosti se ale navzájem blokují, jelikož je lze vložit pouze na jednu konkrétní klávesu. Nemůžeme tedy mít dva skilly, které se startují písmenem Q a logicky je tak nelze užívat současně.
RUINER vytvořilo polské studio Reikon Games, které bylo založeno teprve před necelými třemi lety. Pracují v něm však zkušení vývojáři, kteří pracovali dokonce i na některých dílech Zaklínače, Dead Island nebo Dying Light. V podání zmíněného studia jde však o vůbec první hru. Vizuální stránka se povedla na jedničku. Prostředí září pestrými barvami, především ostrou rudou a modrou. Výrazné barvy dokáží přitáhnout pozornost a herní svět díky tomu okamžitě vypadá mnohem zajímavěji. Ještě lépe ale dopadla hudba, která je správně laděna do stylu celé hry – kyberpunku. Připravte se na tvrdší basy a rytmickou hudbu. Vůbec se tak nemůžeme divit, že vývojáři soundtrack prodávají i samostatně.
RUINER vyšel na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Ve futuristické metropoli Rengkok na nás čeká kvalitní kyberpunkové audiovizuální zpracování, zajímavý ač okrajový příběh a především solidní souboje. Vše okoření spousta bossů a možnost kdykoliv znovu přerozdělit skill pointy, abychom vyzkoušeli jiné schopnosti a taktiky. Přímočaré jednoduché akce zaměřené na hratelnost jsou zkrátka v módě a tak hodnotíme na 75%.