Bylo nebylo. Kdysi dávno se parta chlapíků rozhodla, že už je UT2003 nebaví a že si hru modifikují podle svého. Protože se zajímali o druhou světovou válku, začali hru upravovat v tomhle stylu. Práce se dařila a po několika měsících byl výsledek, už na enginu UT2004 na světě a do vínku dostal název Red Orchestra. Komunita byla spokojená, hranost výborná, ale to tvůrcům nestačilo. Přihlásili svoje dílo do soutěže NVIDIA Make Something Unreal a podařilo se jim zvítězit a vyhrát rovný milion dolarů. Toho by nevyužil jen blázen. Vidina spokojené budoucnosti, kdy se jako vydavatelé rozvalují v kožených křeslech, plácají prsaté sekretářky přes zadnice a počítají vydělané miliony dolarů, se blížila. Ovšem cesta k ní je ještě dlouhá a tak byly okamžitě zahájeny práce na nové hře, jenž měla vyjít jako samostatný komerční titul. Den se sešel se dnem a máme tu jejich hotové dílo pod názvem Red Orchestra: Ostfront 41-45. Ta ruku v ruce s distribučním programem Steam firmy Valve přichází na světový trh s cílem zalíbit se hráčům. Jak se jim jejich práce podařila se dozvíte v naší dnešní recenzi.
Jak už je zmíněno v prvním odstavci, bez Steamu si nemáte šanci zahrát. Že nevíte co to ten Steam vlastně je? Jedná se program firmy Valve, která je podepsaná třeba pod hrami Half-Life 1-2 nebo Counter-Strike. Aby jste tyto hry mohli legálním způsobem hrát, či dokonce jen spustit, musíte mít tento program nainstalován a při hraní trvale spuštěn. On se pak na oplátku stará třeba o automatické aktualizace, nebo nabízí možnost vybrané hry on-line zaplatit (je nutná kreditní karta s on-line platbami), okamžitě stáhnout a ihned poté už můžete hrát. A to je právě případ dnešní recenzované hry. Ta je nyní distribuovaná pouze přes Steam, což pro někoho může být velká výhoda, pro jiného nepřekonatelná hráz. Až později se má objevit i v klasické krabicové verzi. Vzhledem k on-line prodeji by vás mohla zajímat velikost instalace, která činí něco kolem 2 GB.
O čem to je
Nechme komplikovanost distribuce a pojďme se věnovat samotné hře. Jak už název mírně napovídá, ta se věnuje událostem na ruské frontě kolem let 1941-45 a to konkrétně bojům mezi německými a ruskými jednotkami. Popišme si koncept, o čem to vlastně v globále celé je. Hra si klade za cíl co nejreálněji simulovat válečné bojiště. Máme k dispozici velké mapy (některé jsou obří) a postupně se ve skupině snažíme dobít strategická místa. Obě strany tedy musí zároveň bránit i útočit, bodů na mapě je samozřejmě více a díky tomu je poměrně velký prostor pro taktiku – co dobít nejdříve a udržet a přitom nezapomenout i na další místa. S tím souvisí i nutnost, aby členové týmu spolupracovali, aby všichni nepodnikali útok nebo naopak všichni nekempili na jednom místě. Čím více se tým dorozumívají, tím lépe se hra hraje a naopak. Nějaká domluva na publik serverech ovšem bývá velmi často problém.
Těžko na cvičišti…
Ano možná už jste pochopili. RO je čistě multiplayerová záležitost. I když obsahuje i možnost pocvičit se s boty (počítačem ovládaní vojáci) a té se budeme věnovat právě teď. V menu se skrývá pod volbou PRAKTICE, máme zde možnost otestovat si všechny mapy, vyzkoušet zbraně a na všechno se připravit před pořádnou on-line bitvou. Ale to je tak všechno, co nám tento mod nabídne. U botů je sice možné měnit úroveň jejich inteligence, ale i při vysokých nastaveních jsou poměrně hloupí a nasimulovat nějaké rozsáhlejší bitvy je téměř nemožné. U takového středního nastavení vás bot dokonce přestane vnímat, když ho obejdete a ztratíte se mu z dohledu. V tu chvíli už o vás neví a v klídku si pokračuje dál svou cestou. Tento mod využijete jen na důkladné nastavení ovládání, zevrubné projití map a pokusnou střelbu do zmateně se pohybujících obětí.
Zbraně a technika
Bojové náčiní je to pravé koření každé akční hry. Zbraně se kterými se tehdy bojovalo jsou pevně dány a tak se mohli autoři plně věnovat jejich zpracování. Na zbraně je opravdu radost pohledět a zvláště při jejich přebíjení se nejednomu milovníkovi historie zaleskne slza v oku. To, že se autoři snažili, aby byl realizmus co nejvíc cítit, je patrno téměř z každého výstřelu. Zapomeňte na to, že si po pár minutách budete všechny ve hře vodit a budete za krále. Střílení z pušky a sniperky má navíc ještě jeden, řekněme háček. Po každém výstřelu je třeba zmáčknout ještě jednou tlačítko fire a teprve tehdy dojde k přebití nového náboje. Když je zbraň prázdná je pro výměnu zásobníku potřeba zmáčknout ještě další tlačítko. Co z toho vyplývá je jasné, střelba z neautomatických zbraní je časově velmi nákladná záležitost. U poloautomatických a samopalů pak stačí jen přes tlačítko vyměňovat zásobníky, ani to se zde neděje automaticky. Granáty jsou časované, aneb po stisku odhodu začíná běžet čas a nestihneme-li se ho zbavit včas, znamená to pro nás jistou smrt. Nadmíru důležitá je i pozice, ze které po nepřátelích pálíme. Ve stoje je nadmíru obtížné zaměřovat a trefit vzdálené cíle je spíše dílem náhody. V pokleku už je to daleko lepší a hned se lépe trefuje. Nejvíce přesní jsme v leže, kdy ani při střelbě ze samopalu už zbraň příliš necuká.
Vývojářům se podařilo ve velké míře zapracovat do hry techniku a je to více než dobře. Nejen že je tomu přizpůsobeno herní prostředí, ale hra se tak stává variabilnější a strategičtější. Na výběr máme různé druhy tanků, obrněných vozidel, pojízdných kulometných hnízd atd. V každém vozidle je možnost obsadit jako ve skutečnosti různé pozice – řidič, střelec z kulometu, z kanónu atd. Dobře sehraný tým dokáže s jedním tankem slušně zatopit v nepřátelských řadách. V každé pozici ve vozidle máme možnost vybrat si z několika možných pohledů. Třeba řidič tanku může koukat skrz úzký prostor pancíře, přiblížit se k němu a získat větší přehled o okolí, popř. může vykouknout poklopem a tím získat téměř absolutní výhled. Zřejmé je, že se tím ale zároveň vystavuje i možné nepřátelské palbě. V obrněném transportéru je možno převážet až desítku vojáků a můžeme tak nepříteli připravit rychlou a nečekanou přepadovku s následným dobitím jeho pozic. Variant je v tomhle směru nespočet a fandové vojenské techniky si přijdou na své.
Mapy
Možnostem bojové techniky odpovídá i velikost a rozlehlost map. Ty jsou do jisté míry variabilní a představují např. obrovské pláně, ale i prostředí v horách nebo ve městech bez přítomnosti vozidel. Mapy jsou mistrně zpracovány a některé jsou opravdovými klenoty a nesmírně rád bych je viděl ve svých oblíbených hrách z druhé světové války. Všechny si ale bohužel nedrží tuhle vysokou laťku. Zvláště obří mapy jsou někdy docela nudné a pokud není k dispozici technika (kolegové odjeli, aniž by na nás počkali) a musíme cestovat po svých, stávají se i nudnými. Nikoho nebaví utíkat několik minut volným terénem, aby vás poté zneškodnil dobře schovaný sniper. Hra kromě chůze povoluje i běh, i když voják moc nevydrží a po nějakých 50 metrech se zadýchá a přejde opět do chůze. Dokonalá znalost prostředí vám pak dává neskonalou výhodu a platí to stejné co v mnoha jiných hrách. Kdo zná jejich specifická místa a dokáže jich využívat, má mnohonásobně větší převahu nad ostatními. To samozřejmě platí v kterékoli multiplayerově zaměřené gamesce, ale tady je to ještě několikanásobně citelnější.
Grafika a zvuk
Zobrazení prostředí je podle mě úžasné a za sebe mu nemůžu nic vytknout. Zkrátka přesně postačuje ke svému účelu. Mohl bych zde hru kárat za to, že nemá fotorealistickou grafiku, miliony polygonů atd., ale neudělám to. Vždycky tvrdím, že kupa screenů napoví o prostředí víc, než podrobný popis přes půl strany. I tentokrát jsem pro vás tedy nachystal záplavu obrázku. Ty jsou pořízeny při nastavení na high (kromě physics detail) a při zapnutém antialiazingu. Na sestavě s Athlon3000+, 1GB ram, R9800pro jsem dosahoval standardně kolem 40-50FPS. Na obrovských mapách ovšem snímkování klesalo až pod hranici 15FPS.
Jak se to hraje…
Orchestra klade důraz na jednu základní věc a té podřizuje všechno ostatní – co největší realizmus (i když některé detaily, jako třeba odrazy kulek od terénu tomu neodpovídají). To se samozřejmě projeví zásadním způsobem ve stylu hraní. Zapomeňte na rychlé útoky a nějaké ukvapené dobývání pozic. Kdo něco takového zkusí, velmi rychle spláče nad výdělkem. Pěkně pomalý postup, důkladné zkoumání lokací a hlavně propracovaná taktika jsou zde nejdůležitější složkou. Když jsem hrál několik prvních desítek minut, byl jsem z počátku velmi zklamán. Postup ve hře totiž vypadá následovně – pomalu jdete i několik minut, zkoumáte všechny rohy a zákoutí a najednou bum a je po vás. Smrt přišla neznámo odkud a musíte začínat zase od začátku mapy. Při obřích velikostech prostředí počítejte s tím, že vojáci vypadají v dálce spíš jako špendlíkové hlavičky, což v kombinaci se zmíněným realizmem zbraní znamená, že se jen tak snadno netrefíte. Počítejte s tím, že vás ze začátku čeká mnoho hodin zkoušení, testování, zvykání si na hru a pilování skillu, než začnete mít z hraní radost a budete se nadšeně bavit
Hodnocení
Pokud se teď ptáte: „a mě to bude bavit?“, pokládáte velmi těžkou otázku. Red Orchestra: Ostfront 41-45 je komplikovaná hra, která rozhodně není pro každého. Dovolím si tvrdit, že pokud máte rádi třeba DoD:S, budete i zde spokojeni. Naopak třeba pro hráče Call of Duty 1 a 2 to nebude zrovna pravé ořechové a zřejmě nad touhle hrou ohrnou nos. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že čím déle budete hrát, tím více budete pohlceni a budete se bavit. To ovšem znamená několik hodin učení se, než budete vůbec na začátku a ne každý to bude ochotný podstoupit.
Takže v kostce: RO:Ostfront 41-45 je kvalitně zpracovaná hra s velkým důrazem na realizmus, která není pro každého a bavit bude jen část herní populace.
Naše hodnocení: 75% – pokud zbožňujete realistické zbraně a vojenskou techniku, přičtěte si k hodnocení 10%
Pohled odjinud
Požádal jsem některé adminy GameParku, o kterých vím, že měli příležitost hru vyzkoušet, aby ve zkratce popsali své pocity a dojmy. Zde jsou jejich názory:
Wreis
Touto hrou jsem byl poměrně nadšený. Takové spojení Day of Defeat Source, Call of Duty, Call of Duty United Offenzive, Battlefield2 a reality. Sice tohle je hra spíše na odreagování než progamingová. Je to přesně tak jak uvádí výrobce. Fps simulátor druhé světové války, takže přiznivci klasických fps budou spíše zklamáni. Nejvíce se mi líbí a byl jsem nadšen chováním zbraní a pohybem. Především možnost výklonu a při zaměření zbraně se zvednete nad překážku, pokud jste v dřepu. Méně nadšen už jsem učinností granátu, která je strašlivá. U zbraní by jsem chviličku zůstal. Najdete zde všechny pěchotní zbraně kromě plamenometu, použité během druhé světové války na východní frontě za obě strany. Za ruskou stranu máte na výběr ze dvou pušek. Na jednu z nich nejde použít bajonet. Dále automatická puška, tři typy samopalů, lehký kulomet a sniperku. Za německou stranu standardní karabina vz.98, automatická puška, samopal, lehký kulomet a na některých mapách i STG 44 a sniperku. Všechny zbraně mají ve stoje obrovský zpětný náraz a rovněž hráč ve stoje při zaměřování takzvaně dýchá. Při změně polohy na dřep či leh se snižuje dýchání a zpětné nárazy. Na všech mapách je omezený počet automatických zbraní, kulometů a sniperek, což si myslím hře velice přispívá na hratelnosti. Jako hráč Call of Duty mám přirozeně nejraději pouze pěchotní mapy. Jako zmínku by jsem uvedl mapu Basovka, na které je to skutečně masakr a dochází většinou na bodáky v zákopech. Za techniku zde najdeme transportery, tanky a samohybná děla. Techniku můžou řídit tomu přizpůsobené role a v každém tanku jsou místa pro řidiče, kulometčíka a velitele tanku, který ovládá dělo. Zde bych výrobcům vyčetl možná dlouhou dobu přebíjení děla u těžkých tanků, protože v případě, že proti vám stojí střední tank tak vás rozstřílí. Takže pro shrnutí. Hru hodnotím kladně, protože je přesně taková jakou uvádí výrobce. Nejvíce si myslím budou nadšení hráči Call of Duty: United Offensive.
Alenka
Již materiály potulující se internetem před uvedením samotné hry na trh mě přesvědčovaly o tom, že Red Orchestra nebude mým šálkem kávy a testování plné verze hry mě v této domněnce ještě více utvrdilo. Jízda v tanku, velká a rozsáhlá bojiště – řeknete si, Battlefield 2 v novém, ale není tomu tak docela. Ačkoliv mě ani ten nikterak neuchvátil, musím přiznat, že měla pro mě i Battlefield 2 mnohokrát lepší atmosféru než právě vydaná Red Orchestra. Možná že jen prostě nejsem na podivné řízení tanku, až přílišnou realističnost zbraní, obrovská reálná bojiště a podivně se pohybující vojáky zvyklá. Daleko pravděpodobnější však je, že se prostě Tripwire Interactive hra nepovedla natolik, jak mnoho hráčů očekávalo.
Stinger
Zajímavá hra, vzhled a chování zbraní je dosti reálné. Mapy jsou na pohled pěkné, padání listí a vloček dokáže potěšit, ale na můj vkus jsou mapy nepřehledné, postrádám jakýkoli radar nebo minimapu. Jde se podívat na velkou mapu, ovšem nejsou na ni vyznačení spolubojovníci, tudíž zorientovat se, kterým směrem je boj byva místy složité. Na malých mapách jde o dobrou hru, s množstvím akce, ovšem na velkých s technikou vzniká problém s přepravou k boji (nedostatek vozidel pro celý tým). V FPS hrách se necítím za nováčka, přesto automaty -zejména ruské špaginy- celkem solidně kopaly, tudíž byla nějaká přesnějši střelba nemožná. U pušek vznikal problém s přebíjením, které není automatické. A nakonec nesmím opomenout skutečnost, že německé tanky mají zajímavý nátěr takže na dálku jakoby žlutě svítily, zatímco ruské tmavě zelené úplně splynou s okolím. Tuto hru dělají dobrou detaily, avšak najít je mi trvalo pár hodin hraní. První dojem je dosti zdrcující a jen pomalu jsem se vzpamatovával.
Rescue
Je to velice zajímavá hra, některé prvky má velmi realné, některé nikoli. Zdá se mi dosti nepřehledná, zvláště když se vezu v nějaké technice, ať už BVP (bojové vozidlo pěchoty) nebo jako řidič tanku.
Na větší vzdálenosti postavy velice splývají s terénem a vypadají jako mastný flek na podlaze 🙂
Za pomoc při testování děkuji Alence, Rescuovi a hlavně Stingerovi, za mnoho hodin jejich času a spoustu důležitých postřehů.
Vypada to dobre.....pac me nejvic zaujalo to ze je to realisticke!!..to ja rad:)...doufam ze to bude good a nebudu shanet zbytecne:)a hlavne jsem zvedavej jak to opravdu s realitou je.
mno prohlid sem to jen letom ze sreenu no ale grafika nic moc :/
dalsi debilita co jen vyzira tema druhe svetove valky.
sTE SNIPI BYCH NEUMNEL STRILET MA SLOZITY ZAMEROVANI
voe to je UT2004 ....... a jinak ta snipa se mi libi :))
Tak nekomu se nelibi swat4 mne zas jo, nekdo nebede cod, ale azs bere radsi tohle, podle me by to mohlo byt super :)
mco pekny, grafika na UT04 neni zas tak spatna... btw ta snipa j prave to nejlepsi... pri zamerovani clovek vidi okoli a ne jen zoomed...
grafika nic moc, ale tu si může každý nastavit jak chce ... nejvíce se mi líbí zpracování mraků a oblohy, fakt hustý, realistický ;p
vypada to dobre az na tu snipu
Vypadá to dobře ,snipa a německá puška karsk vypadají uchvátně
zas dalsi slaby odvar Battlefieldu
si urcite sve hrace najde. Divim se tem co to krytizuji uz ted zase jen podle obrazku. Ja taky nehraju nektere hry ale to prece neznamena ze je budu krytizovat. Budte radi ze vysla dalsi hra a ze se mate u neceho noveho moznost alespon chvili pobavit. Pokud budu mit moznast rad si zahraju.
Pro De@thclaw co ty bys zvolil za tema?
Pro Ladzik podle tveho nazoru vysla posledni hra a to Battlefield a zbytek by byl slabej odvar tak by ratsi ani nemely vychazet.
Co to je textury?! Ty sou jak z CoD 1(!!!) K hratelnosti se asi nebudu vyjadřovat...
k tomu je potreba i UT 2xxx ? mozna to tam je napsane nekde ale cele sem to necetl ..
Musim říci, že rencenze je pěkně napsaná a docela mě i potěšila. Jen ty negativní (druhé strany mince) jsou trochu moc. Tato hra je již od začátku koncipovaná jako ultrarealistická a na rozhodně si nehraje na nějakou arkádu a to i přesto, že v ní je dost arkádových prvků. Zmíním třeba ty granáty, které jsou reálně zpracované. Když 10m od vás vybuchne granát a pokud neležíte, tak jste mrtví nebo alespoň dost hnusně zranění. Automatické přebíjení neautomatických zbraní je jen pro lidi co hrají COD, kde se dá zároveň skákat mířít a střílet přesně. Mno a to je asi vš co jsem chtěl..
s RO clovek musi chvili chodit, aby mu dala herni (pro me v nekterych momentech az filmovy:) zazitek - nikde jsem se nedocetl, ze zbran jde vystrelit z ruky! mimo originality pro hrace adrenalin pokusit se k ni doplazit a posbirat neco munice - "za zpevu smrtonostne pisne" kulometu... to jen na okraj, doplneni :)
budu mít prachy kupuju.. bude v čr krabicovka?
si to přečet hmm nj nebude prvni hra bez krabice s dods sem taky přežil bez krabice ale škoda
nej nej hra jaco call of dutty
Sice to mám ... ale nijak zvlášt to nehraju ;) holt sem Cskář ... ale každého názor myslím že si to každý musí skusit aby věděl oč v tom jde :) nevím mě to nechytlo ... mám rád CS a u CS zůstanu :)
Narodil sem se pro to hrát :D tak hraju ;)
*Můj názor se může lišit s jiným názorami*
*Text může obsahovat chyby jak gramatické taky i překlepy :)*
njn
Už jsem slyšel pár názorů, někdo říká, že je to naprostá bomba, a že realismus doplněný o prvky z Day of defeat, ale i jiných her z toho dělá skvělou pařbu...
A pak byly názory, že to není nic moc...
Já si hru asi v nejbližší době nekoupím, ale určitě pro mě stojí alespoň za vyzkoušení.
A k té ostřelovačce, nejsou zas tak daleko od pravdy... takhle se fakt mířilo, za prvé, aby měli rozhled i po okolí (i když jen v periferním vidění, když se očima zaměřovali do optiky), ale i kvůli zpětnému rázu, který by střelci vyrazil oko... akorát bych to na obrazovce přesunul víc do strany... a ne takhle uprostřed, a zapracoval bych do toho i depth of field, které se chytá i na DoD a má za následek rozmazání obrazu...
Vypadá to jako Call of Duty bude to podle mě dobrá hra.
+ trosku postradam nejake zhodnoceni zvukove stranky hry ??
+ jak je to s tim vystrelenim zbrane z ruky apod ?? (stejny jako v AWE u CoD??)
+ ten jeden screen nad Wreisem (to je ''shellshock" ? nebo slaba grafika :-) ?
no pockam si na OFP2 :o)
Připadá mi to tak trochu okopírovaný od hry Battleground europe, ale vůbec to není na škodu BE už je vcelku dost stará hra. trochu mi chybí absence letadel ale na to mi tu asi spousta z vás odpoví stylem běž si zahrát Battlefield. Jenže jestli jsou ty mapy tak rozlehlí tak by to podle me nebylo na škodu. Asi je to tím, že jsem velkym fandou série IL-2 Sturmovik. Docela se těšim myslim si, že to bude nářes!!
hmmm vypada to byt dobree ,som zvedavy na ten real zbrani a kedy sa bude dat dostat na trhu ??
F3RoM@N: taky sem fanda IL 2, a sem tam sem dřív zahrál battleground europe ale bohužel moc drahý. tohle koupim a budu pařit do smrti :)
ebro: si to klidně kup hned přes kreditku
Hned to valim koupit
- vystreleni zbrane + zbran pak muzes zase sebrat, stejne tak kdyz te streli do nohy, tak zbran taky pustis...
- screen - takhle se rozmazne, kdyz jsi blizko vybuchu granatu
- zvuk - ju to mi vypadlo
btw. cilem recenze neni popsat kazdou malickost ve hre a neni to ani dost dobre mozne. Kdybych mel popsat vsechny drobnosti, co RO nabizi, vydalo by to na 10 stran.
to hraju jako vlastnik UT 2004 pokazdy kdyz me uz Assault nebo duely nudi {^_^} a muzu vsem doporucit kdzo mate radi 2.svetovou i kdyz nevim jak dopadla transformace z UT enginu na Source engin...............
Tripwire se hra podaril.Ze nekdo ocekaval ze pujde o akcni melu je to jeho problem.Tripwire vytvorili to co chteli-realnou hru z druhe svetove valky.
je to zkopcene call of duty 1 a united ofensive mozna jine mise ale jinak stejne uplne vsechno hral sem to a je to dojebavacka jak cip,pokud muzu poradit raci nekupovat zbytecna ztrata penez tak si to raci poradne rozmyslete,no ale hratelnost,no proste to je cele cod1
...
Jako CoD? Ty si asi dobře mimo co chlape? CoD je arkáda... možná to srovnání s UO bych bral, kvůli té technice, ale i tak je to na hony vzdálené RO!
Vis ja se o druhou svetovou valku zajimam dost a to hlavne o obrnenou techniku.Kdyz me ale pak premlouva nejakej chytrak kterej to zna prave jen z tehlech podobnych her a nuti mi tu svoji pravdu "tak to fakt bylo" tak je mi z takovych na zvraceni.Proto ze zasady tenhle druh her na zakladu 2.sv. nehraju.Nerikam ze to delaji vsichni ale uz sem jich potkal dost
Co to za grafiku, to má být Source engine???
Doufam, ze je to aspon realistické..
(i když některé detaily, jako třeba odrazy kulek od terénu tomu neodpovídají). Autor zřejmě nikdy nebyl u střelby světelnýma. Asi by jako já nevycházal z úžasu jak daleko a jakýmy roztodivnýmy směry se střela po prvním dopadu ještě dokáže vydat! Dalšímu z recenzentů vadila velká účinost granátů. Byl jsem u cvičných hodů F1 s 50% náloží asi 50m od odhodiště za vysokým hliněným valem. Do smrti nezapomenu jak dlouho po výbuchu mi zvonily střepiny o blembák a na teplé kousky železa za límcem. Nemyslím že v tomhle směru autoři něco přehánejí!
komu se nelibi realismus, tak at radsi nic nepise, protoze nema to nadseni a pochopeni. ja osobne jsem na neco takoveho dlouho cekal. hned jak budu mit penize, tak kupuju. verim, ze to bude paradicka...
presne tak, svata pravda!
jeste jsem se chtel zeptat, jestli budou na GameParku nekdy v budoucnosti servery pro RO:O 14-45? diky za odpoved
diky za castecnou odpoved.
.
Dozvim se teda jak dopadla zvukova stranka hry??
stejne jako graficka, tj. profesionalne zpracovano, nemam mu co vytknout
Co mi opravdu vadí je pouštní žlutá na německých tancích. Ta se používala u Africacorps. Na východní frontě asi sotva! :-(
juknete na www.pcklub.cz akce ohledne teto hry, jsem ji tam vcera vyzkousel a je dost dobra.
Diky za peknou recenzi, ktera vazne shrnula to, jaka RO je - velka realisticnost, spise strategicka hra nez arkadovy styl hrani a atmosfera tak husta, ze by se dala krajet (to co s vami udela RO diky ozvuceni se vazne musi zazit). Netvrdim, ze grafika je jedna z nejlepsich, ale atmosfera a hratelnost vsechno tohle hrave dozene.
Druha vec - je to ciste multiplayer a tady je kladeny obrovsky duraz na souhru teamu. Je nutne se dohromady domlouvat a postupovat spolecne, kryt jeden druheho a nesolovat, proste pracovat jako jednotka.
A treti a posledni: RO vazne neni na jedno odpoledne - az po dlouhe dobe vas zacne bavit. Ale pak vas nepusti. Hraju ji od verze 3.1 a to uz jsou skoro dva roky... Vazne vrele doporucuji vyzkouset a prekousnout na zacatku mirnou neprivetivost.
GL&HF
Ty vase komentare o realite sou k smichu.
arkady typu cod jsou k smichu
celkove arkadove hry jsou jednim velkym omylem herniho prumyslu ,)
at zije realita ve hrach!
Realita ve hrach neexistuje.
Nechapu lidi co jim na tomto vadi. Pokud vim hra se vic zamerila na realitu nez na grafiku (podle me je grafika perfektni). Sice jsem nehral mod pro UT ale hru hraji uz 2 tydny a nic lepsiho jsem doposud nevidel. Realita ve hrach existuje sice neni 100% ale hodne se k tomu blizi. Tohle je rozhodne lepsi volba nez arkady typu COD, DOD a BOA ktere pripominaji hopsacku nez propracovanou hru. Staci si vzpomenout jak se dalo vylezt do koruny stromu a strilet z nej FUUUUUJ (COD1).
Hrál si to někdy? možná to není až tak realistický jako RO, ale není to arkáda jako CoD... To by byla pr DoD hodne velka urazka!
DoD:s jsem zacal hrat hned jak hra oficialne vysla proto jsem si kupoval cely Half Life 2 jen kvuli DoD ale bohuzel krom grafiky zmeny zbrani a trochu lepsi fyziky se nic nezmenilo alespon ne tak ze bych mohl rict jo tohle je realne. DoD: Source na to proste jeste nema. Mozna timto urazim hodne hracu ale je to tak.
Steam no fuj ... A navíc to ani nemá singl? Jděte s tím do hájku :) Mohli ten milión investovat líp.
Zadna hra neni podobna realite to je jen urceny pro ty naivky co si mysli ze to je realita.
De@thclaw > Stacilo to napsat jednou a pokud sis nevsim tvuj nazor je nerealny. Tohle kdyby jsi rekl vyvojarum tak te povesi za koule do pruvanu. Pokud by neexistovala jen z 1/100 realita v pocitaci tak by byl cely pocitac vedcum a konstrukterum na nic !!!
ta hra je neco na co sem cekal. vypada to jako CoD s lepsi grafikou a enginem. proste nic lepsiho nas potkat nemohlo :)
videl si nekdy IS-2 na vlastni oci?tady vypada hodne odlisne.Mohli tam dat taky Bystrochodnyj tanky kdyz uz tam dali i Josifa.A jestli si myslis ze ti stredni tank bleskurychle rozstrilel tezkej tank tak si to mysli ale nekrm s tim ostatni kdyz je to podle tebe tak realny.Pechotni zbrane jdou trochu mimo me nebudu je proto resit.
Realita ve hrách je samozřejmě velmi ošidná věc a určitě se v určitých aspektech liší od té pravé reality, od skutečnosti. Tady jde ale spíš o to, že hry jako RO - Ostfront dávají hráči pocit, že to, co vidí na monitoru a co slyší ze sluchátek, jakým způsobem probíhá interakce mezi hráčem a prostředím hry, mu dávají pocit, že je hra velmi podobná skutečnosti. Proto musím chtě nechtě mírně souhlasit s Deathclawem, že hra je nereálná. Na druhou stranu ale musím říct, že zážitek z hraní RO mi realitu silně připomíná. Vážně vřele doporučuji si tuhle hru zahrát. GL&HF
jj, hry nejsou realne, jen se realite snazi priblizit, nektere min (COD) nektere vic (OFP), kazdy si muze vybrat. Jen by clovek mel aspon tusit, ktera je prave ta jeho, preci jenom mit nastudovanou WWII z CoD asi neni to pravy orechovy na machrovani :D
proc tam neni taky KV-1?Pouzivanej byl snad jeste vic jak josif (krom KV-85) a neni tam.Taky nevim proc tam michaj zbrane z pocatku valky do zbrani spis z konce valky.Priklad-Protitankova puska PTRD 1941 a IS-2 (cca 1944-45)
KV1 tam je
a jakej typ?
Napisu ze hry se priblizuji realite a vy porad kecate o tom jak hry nejsou realne a pritom to ve svych prispevcich svrdite taky. Tohle je .......... De@thclaw ty asi moc RO nehrajes co ?
ja to nekde tvrdim?Ne RO nehraju, davam prednost zajimat se o obrnenou techniku 2.sv. v realu nez ve hrach.
Hloupi kdyby byla grafika super namkana tak sy to zahrajou jen v NASA!Rosahle mapy a td.vymyslete neco sami a ukažte se to mam rad takove dřistaly!jy mi na bliti jak ty vase kecy ctu!
to je kravina akorat ta realita je dobra ale grafika z roku 95 radsi budu parit doom 2 nez toto!!!!!!!
hra je to pekna i grafiku ma dobrou staci si to pekne nastavit :) hral sem to dyz to bylo tejden zadarmo a fakt me to mega bavylo
hra je to pekna i grafiku ma dobrou staci si to pekne nastavit :) hral sem to dyz to bylo tejden zadarmo a fakt me to mega bavylo
chci se zeptat mam tu CZ verzi píšu tam kompletně v češtině a vzádu je napsano ze hra je v CZ a manual CZ-SK ale ve hře tu CZ nejak nemužu najít pls. poradte
Je to dobra hra akorat me mrzi ze ji nehraje moc cechu,teda aspon za tim sem jich moc nepotkal
Tak s tou cestinou ti neporadim.nejsi prvni kdo se na to pta,ja tam taky mam kompletne v cestine a cestina nikde
www.redorchestra.wz.cz
Hra je to teda vzkutku vydařená.
=o)
vypada dobre ale snad to nespadne na ty hratelnosti!
funguje hra na visty?
ano, jak píší ostatní, je to velice zajímavá hra , dávám 5*