Přijměte pozvání od Pathwayna výpravná dobrodružství ve stylu Indiana Jonese odehrávající se v Africe a Orientu ve 30. letech. Nudit se rozhodně nebudete, o to se postarají jak samotné dějové zápletky, tak i nekonečné davy nacistů a zombie.
Pathway lze označit za pixel art tahovou strategii s lehkými prvky RPG. Jednoduše řečeno, najmete si družinu drsňáckých hrdinů, nasednete do Jeepu vyrazíte kamsi, kde budete bojovat s nacisty a zombie. U toho ještě stihnete vyřešit pár velmi tajemných záhad. Hru vydalo vydavatelství Chucklefish, to budete znát zejména skrze Stardew Valley.
Celá hra stojí na dvou hlavních pilířích. Tím prvním je velká mapa, na níž naleznete náhodně vygenerovanou síť různých bodů, mezi kterými se budete Jeepem pohybovat za cenu 1 jednoho paliva. Pod každým z nich se pak ukrývá událost různého rozměru, někdy budete jen obdivovat kaktus rostoucí uprostřed holé pouště a jindy půjde o krvavou přestřelku s nacisty uprostřed rozpadajícího se starobylého chrámu. Většinou dostanete vícero možností, jak se v dané situaci zachovat, přičemž některé volby se vám odemknou jen tehdy, pokud některý z vašich hrdinů má určitou vlastnost. Třeba medik může ušetřit umírajícího nacistického vojáka, kterého naleznete, a tím vám dopomoct k cenným informacím. Ve výsledku se tak jedná o něco, co má velmi blízko k dračímu doupěti, budete totiž chodit po mapě, dostávat se do různých situacích a v nich činit nejrůznější rozhodnutí. S tímto se také pojí hodně čtení (v angličtině), neboť tyto akce se odehrávají prostřednictvím textbooků.
Zatímco si brouzdáte po všelijakých místech, musíte si hlídat, jestli máte dostatek paliva a munice. Důležié i zdraví vašich hrdinů, protože ti se po každé přestřelce sami neuzdraví, ale zranění jim naopak zůstanou. No a v neposlední řadě se nesmíte doznat na finančně mizinu, toho většinou docílíte tím, že sem tam naleznete dobře zpeněžitelný poklad. Kromě těchto survival prvků zde narazíte i na již zmíněné RPG, a sice když budete levelovat vaše hrdiny. V tom ale spočívá trochu i nevýhoda, jelikož celkový počet hrdinů, z nichž si můžete vybrat (po tom, co je odemknete), je přes deset. Tudíž budete investovat velké množství času do získání vysoké úrovně svých hrdinů, což vás bude odrazovat od zkoušení těch ostatních, jelikož jejich počáteční úroveň bude vždy 1. Toto by se dalo vyřešit poměrně snadno tím, že si holt hru zahrajete vícekrát a pokaždé zvolíte jinou cestu, jenže znovuhratelnost není zrovna vysoká, viz níže.
Jakmile se zapletete do šarvátky, hra se přepne do druhého režimu, v němž se odehrává tahový souboj, ten je podobný těm ve hrám Xcom či Mutant Year Zero. Toto je ten druhý pilíř. Souboje v Pathway jsou klasické: v každém kole má každá vaše postava dva akční body, ty většinou použijete pro posun a střelbu (př. nabití zbraně). Bohužel zde nemáte mnoho prostoru k využití taktiky. Mapy se mezi sebou příliš neliší a nenabízejí toho o moc víc, než jen krytí se za zeď a pozvolný obchvat. Hrdinové sice disponují unikátními schopnostmi, ty ale nemají na hru zas tak velký dopad. Např. voják může při jedné střelbě trefit i dva či tři cíle naráz (to vše za cenu jednoho akčního bodu a jednoho „náboje“), jenže ve skutečnosti jsem tuto jeho schopnost neměl vůbec šanci využít, protože nepřátelské cíle nikdy nebyly dostatečně blízko k sobě (což je pro aktivování možnosti potřeba). Ne, že by tyto souboje byly přímo špatné, ale zkrátka nejdou moc do hloubky, takže časem jsou silně repetitivní a nudné. Pokud máte chuť na tahové souboje tohoto typu, jděte radši k Mutant Year Zero, kde jsou zpracovány na jedničku, rozdíl oproti Pathway je to obrovský.
Nyní k oné znovruhratelnosti. Hra samotná k ní sama vybízí, vždyť už jen mapy v „nesoubojové části“ jsou částečně náhodně generovány. Navíc k dispozici máte docela velký počet hrdinů, přičemž každý má své schopnosti, které mohou trošičku pozměnit vývoj hry. Jenže pod oněmi políčky se stále ukrývají ty stejné události. Ba co víc, časem začnete přeskakovat souboje, jednak protože už nebudou kvůli opakování zábavné, druhak protože se vám bojovat zkrátka nevyplatí, vždy totiž ztratíte nějakou munici a zdraví a získaná odměna toto ne vždy kompenzuje. Do těchto bojů budete dotlačeni jen v případě, že vám dojde palivo, a tak vám nezbyde než doufat, že přestřelku vyhrajete a v kořisti naleznete nějaký benzín, či petrolej.
Abych hru ale jen nehanil, má i své světlé stránky. Celková atmosféra se vcelku povedla, pixelartovou grafiku doplňuje příjemný soundtrack, hrdinové mají svůj originální charakter, dobrodružství jsou nápaditá a zajímavá, třebaže celkově jde o jedno velké béčkové klišé. V rámci jedné výpravy se např. budete snažit o zabránění vzkříšení faraona, jindy budete pátrat po vašem kamarádovi, kterého v Maroku unesli nacisté. Potíž je ale v tom, že celý Pathway se točí kolem bojů, které jsou ale spíše průměrné, a hlavně jsou stále stejné. Na tomhle bohužel celá hra ztroskotává. Co naplat, že celkových výprav je zde pět a všechny jsou, pokud jde o příběh, velmi dobře zpracované.
Dokud souboje nebudou propracované a zábavné i po pár hodinách hraní, nelze bohužel dát Pathway vysoké hodnocení, přestože ostatní prvky hry jsou povedené. Ten klíčový (souboje) je ale průměrný a tím trpí celá hra. Z tohoto důvodu si od nás odnáší 5,5 bodů z 10.