Mnoho z vás určitě alespoň jednou na chvilku uhranulo hraní na hrdiny. V České republice byla pravděpodobně nejrozšířenější hra tohoto druhu Dračí doupě, kdy se sešla skupinka kamarádů a jeden z nich – pán jeskyně – připravil poutavé dobrodružství, kreslily se mapky, házelo se kostkami a vůbec byla zábava. Dnes, kdy už většina lidí má domácí počítač, se hry přesunuly na monitory, nicméně na oblíbenosti to hrám na hrdiny neubralo.
Letošní rok jako by se roztrhl pytel s kvalitními RPG tituly. Měli jsme tu dva velmi kvalitní kousky Gothic 3 (recenze) a TES IV: Oblivion (recenze), jehož datadisk v těchto dnech vychází. A teď se na naše počítače dostává pokračování veleúspěšného Neverwinter Nights (NWN) a jeho dvou stejně dobrých datadisků.
Nejnovější díl NWN s číslovkou 2 se liší od předchozích dvou jmenovaných v jedné zásadní věci. Tou je naprosté dodržování pravidel Dungeons&Dragons v nejnovější verzi 3.5. Stále tak ve hře přímo uvidíte výpis výpočtů, pomocí kterých se vše odvozuje. Váš útok, odstranění pasti či odemčení zámku na truhle. Jedná se o velmi komplexní pravidla, která popisují celý svět a hra je zakomponovala opravdu skvěle.
Samotné dodržování pravidel ale ještě nic neznamená a hru to automaticky nespasí. Od toho je tu propracovaný příběh stejně jako v jedničce zasazený do rozlehlého světa Forgotten Realms. Najdeme tu vše – malé vesničky, velká města, pevnosti, ale i rozlehlé krajiny s močály, pouštěmi a vším na co si vzpomenete. Po válce, která ve světě zuřila před léty bylo relativně klidno, ale v poslední době se situace začíná vyhrocovat a zlo opět získává na síle. Příběh se tentokrát točí kolem artefaktu – úlomku magického meče, po kterém kdosi začal toužit a vy tak začnete rozplétat složitý a relativně zamotaný příběh. Někomu se na začátku může samotný příběh zdát nudný, ale když vydržíte do hlavního města Neverwinter, hra dostane úplně jiný spád a náboj.
Abyste se mohli vypravit do rozsáhlého světa potřebujete svého avatara. Zde se opět uplatní zmíněné Dračí doupě se svými jinde neviděnými možnostmi. Nejprve si volíte rasu z rozsáhlého výběru – Lidé, Elfové, Trpaslíci, Orkové a několik dalších ras. Dále je třeba si zvolit povolání jako je paladin, ranger, warrior, roque, bard, priest, druid, sorcerer, monk, barbar a warlock. Jak vidíte, máte opravdu velký výběr a to zdaleka není vše. Krom základního povolání si v pozdější fázi hry můžete přibírat i kouzla z jiných povolání, takže nejste striktně omezeni na boj nebo kouzla. I zde ale platí, že ne vše jde skombinovat. Špatným zvolením vícero povolání můžete obdržet nechtěné postihy jako pomalejší kouzlení, pomalejší levelování nebo náchylnost na určité útoky.
Pokud si myslíte, že tím je ukončena tvorba postavy, jste stále na omylu. Je nutné si dále volit své přesvědčení od čistého dobra až k nejtemnějšímu zlu. Vaše přesvědčení dále určuje jak se k vám které npc bude chovat, jaký rozhovor se vám nabídne a jak budete oblíbení. Přesvědčení se může měnit i během hry s vašimi činy, ale úplně už ho nezvrátíte. Jeden příklad ze samotného hraní. Při cestě mezi dvěma městy jsem narazil na obchodnickou karavanu, kterou napadla skupina banditů. Mohl jsem nečině odejít, ale já jsem se rozhodl pomoci. Za zabití banditů a osvobození karavany jsem obdržel body a mé přesvědčení se posunulo ještě více k dobru a tím se mi možná někde ve hře otevřel nový úkol nebo rozhovor.
Dále budete volit další řekněme „drobnější“ vlastnosti a trochu i vlastní původ a historii. Dále si samozřejmě zvolíte svůj vzhled, barvu vlasů, typ vlasů, barvy očí a další klasické vizuální hodnoty. Zde si neodpustím jednu svou osobní poznámku, i přes to že jsem prošel veškeré možnosti vzhledu (a že jich tam je), nenašel jsem žádnou postavu, která by se mi vyloženě líbila, ale to je čistě můj názor. Celé vytváření uzavřete výběrem svého jména a hlasu a můžete jít na věc.
Hra začíná obligátním tutoriálkém, velmi pěkně zpracovaným jako stará rybářská vesnice, kde splníte první jednoduché úkoly typu podívej se do truhly, prozkoumej dům a podobně. Na konci tutoriálu projdete soubojem na místní slavnosti a vzápětí je vesnice přepadena a vy se jako nový bojovník zapojujete do její ochrany. Začínají tak úkoly typu sežeňte pět dobrovolníků na ochranu vesnice, zachraňte napadené děti a tak. Po úspěšné ochraně vás už čeká vlastní výprava do rozvalin. Seznámíte se tak s ovládáním i mírně problematickou kamerou a základní interakcí s objekty a projdete svoje první rozhovory.
Rozhovorů je ve hře opravdu velké množství a víceméně všechny jsou namluveny. Zde je nutné drobné varování. Pokud si chcete hru opravdu užít, potřebujete minimálně pokročilé znalosti anglického jazyka. Minimálně do doby než vyjde česká verze nebo neoficiální čeština. Rozhovory jsou zdánlivě velmi rozvětvené, ale po několika zjistíte, že můžete proklikat klidně všechny popořadě a víceméně se stane to samé, záleží jen na vás zda chcete znát komplet příběh. Výjimkou jsou rozhovory, kde můžete nějakým způsobem zvolit typ odpovědi – lhaní, blufování, vyhrožování. Zde se uplatňují vaše základní vlastnosti, zda vám to projde nebo ne.
Když už jsem nakousl základní vlastnosti. Mezi ty se standardně dělí body získané po každém levelu. Je to síla, obratnost, odolnost, inteligence, moudrost a charisma, ale to jistě pro znalce D&D není žádná novinka. Pro ty kdo by si s přidělováním jakýchkoliv hodnot měli problémy je zde možnost nechat si nastavit doporučené rozdělení což je jistě užitečné pro začínající hrdiny.
Už jste tedy prošli začátečními lokacemi, umíte hru ovládat a je tak třeba podívat se dále do krajiny. Svět je dělen na jednotlivé lokace. Když některou lokaci jednou navštívíte, zanese se do mapy světa (viz screen někde kolem) a od té doby už můžete do dané lokace jít přímo přes mapu světa, žádné zdlouhavé procházení. I při takovémto „letu“ do známě lokace můžete narazit na nějakou událost (kdo si pamatuje skvělý Fallout a jeho cestování a náhodné události, je v obraze). Bohužel tyto události jsou většinou skriptované a ne náhodné. Jedná se například o výběrčí mýtného, kterým můžete buď zaplatit, nebo je přesvědčit mečem nebo o setkání s nějakou významnou npc.
Vaše cestování by bylo zbytečné, kdyby nemělo nějaký smysl. Tím jsou hlavní a také vedlejší úkoly. Hlavní úkoly zajišťují hlavní postup ve hře a je nutné je splnit. Dále je tu velká spousta úkolů vedlejších, jejichž plnění vám především přinese nové levely a zkušenosti, ale také vám může přinést nějaký zajímavý předmět nebo zbraň. Samozřejmostí je také dokreslení hlavního příběhu. Výpis všech zadaných úkolů máte zapsaný ve vašem journalu, kam se také zapisují další důležité události. Zde mám jednu výtku – když si při zapnutí journalu zvolíte seřazení podle priority úkolu, tak při dalším úkolu jsou zase tvrdošíjně seřazeny jinak. Je to drobnost, ale člověk si ji zapamatuje.
Jelikož cestovat osamoceně by bylo nad vaše síly, je tu možnost nabrat další členy do party. Potřebujete někoho, kdo vám bude ničit pasti a kdo bude otevírat zamčené truhly? Vezměte si do party člena, který to umí. Později se vaše parta rozšíří na slušné množství a dokonce budete muset některé členy na základně, kde si však můžete vždy vzít toho kdo se vám hodí. Členové party se ovládají sami, ale můžete se na ně kdykoliv přepnout a plnohodnotně za ně hrát a mají i vlastní inventáře.
Při plnění náročných úkolů narazíte na mnoho druhů potvor, kterým je třeba vysvětlit ručně jak se věci mají. Dostává se tedy na řadu boj. Jak je moderní, je v reálném čase, ale je tu možnost (a budete ji hodně používat) mezerníkem vždy zastavit čas a rozdat akce jednotlivým členům vaší party. Jednomu dáte aby zaútočil mečem, druhý sešle podpůrné kouzlo a další bude léčit? Meze se nekladou. I když budete hrát sebelépe, jednou za čas někdo zemře. Pokud ale přežije alespoň jeden člen vaší party, ostatní se za chvíli proberou z mrákot a budete zase kompletní. Zranění lze léčit pětivteřinovým odpočinkem, kdy si postavy kleknou a odpočinou si. Nicméně save/load je opravdu nutný.
Slibovaná herní nelinearita je pouze sporadická a máte tu a tam možnost si zvolit ze dvou cest, které se posléze stejně zase sejdou v jednu. Příběh je ale opravdu hezký. Krom toho je zde možnost vytvoření vlastních módů v přiloženém editoru, případně si nahrát již vytvořené. Pokud víte kolik módů vyšlo pro první díl, myslím že druhý nebude výjimkou a možná se objeví ještě lepší příběh než je ten původní.
Další možnosti hry probereme jen rychle, protože zmínit vše není v silách rozumně dlouhé recenze. Pokud si zvolíte správné povolání můžete se stát třeba alchymistou, nebo si vyrábět z jednoduchých surovin vlastní předměty a věci. Je to takový zjednodušený systém známý z mmorpg her. Je tu možnost online a LAN hry, kdy můžete celý svět projít s kamarády a spolupracovat. Stejně tak, jako tomu bylo v Neverwinter Nights.
Prozatím jsem hru jen chválil, nyní dojde také na nějakou tu kritiku. Zmíněnou sporadickou linearitu ponechme stranou, protože příběh je vážně dobrý. Co je však opravdu krvavé jsou hardwarové nároky. Hru bych náročností srovnal s Gothic 3, co však nárokům neodpovídá je grafické ztvárnění. Grafika není ošklivá, naopak má někdy moc hezké exteriéry a modely postav. Ale když ji prvně uvidíte, prostě si řeknete, že něco tomu chybí, že už jste viděli hezčí (viz. zmíněný Gothic 3). Občas někde zmizí nějaká textura, ale to je spíše výjimka. Co vás možná bude zlobit je pohyb kamery, která je statická a musíte si ji natáčet. Rychlost natáčení se prazvláštně mění a prostě to není ono, nicméně jde o zvyk.
Ruku v ruce s hardwarovými nároky jdou i nahrávací časy. Load někdy zabere i minutu (na mém stroji ovšem) a to při velikosti exteriérů nemá své odůvodnění a kazí to celkový dojem. Loading se občas jen tak zastaví a chvíli nevíte, zda hra vytuhla, nebo se něco děje. Aby to nevypadalo, že jsem hru hrál na nějakém těžítku, předkládám pro srovnání svou konfiguraci. Vlastním Intel Core2Duo E6300 1,86GHz, 2Gb ram, ATi Radeon X1900GT. Hru jsem spustil úplně naplno na rozlišení 1280*1024, ale při některých bojích nebo v určitých lokacích (i v uzavřených, malých místnostech) přesto docházelo k cukání.
Další kritika hry by byly jen detaily. Víceméně nenalézám chybu, kterou by nemohl opravit patch. Jedná se o drobnosti typu zasekávání o překážky, občas chybky při rozhovorech a další detailíky. Drobností je také nutnost nainstalovat si společně s hrou .NET 2.0, což se ne každému musí líbit.
Blíží se konec recenze a s ním i nevyhnutelné zhodnocení. Samozřejmě jsem nepopsal veškeré herní možnosti, které hra nabízí, to snad ani nejde, ale nástin celého hraní by měl být jasný. Přiznám se, že jsem nedohrál celou hru, to vám zabere několik desítek hodin a pokud budete chtít splnit vše a všude, minimálně čas zdvojnásobte. Při hře jsem se po pár hodinách začal skutečně bavit a to moje angličtina opravdu není ideální a rpg nejsou úplně můj obor. Hra je především určena pro vyznavače Dungeon&Dragons pravidel, ale určitě si jí užijí o ostatní. Pokud patříte mezi vyznavače čistých rpg zapište si hodnocení 90% a utíkejte do obchodu pro hru (nejlépe si ji kupte v našem eShopu), garantujeme vám desítky hodin skvělé zábavy, perfektní příběh, velkou replayabilitu a spoustu, spoustu, spoustu herních možností. Vy ostatní to zkuste taky, možná budete velmi příjemně překvapeni.
to muze byt velice zajimave
Zajímavé to rozhodně bude, uz prvni dil byl celkem na dobre urovni..Bohuzel neni vubec cas se zasekavat na virtualnim zivote..hoj
včera jsem to stahnul a pařil a fakt jako dobrá pařba, akorát na mojí sestavě athlon 2200xp 512ram ati 9550 zcela nehratelné, vše na minimum a jebe se to jak děfka, takže kvůli přehnanym hardwarovým nárokům bych hodnocení o 10% snížil
Co si budeme nalhávat, grafika je vyloženě hnusná. Polygonů je sice hodně, ale modely panáků jsou dost odporné. Navíc mám pocit, že autoři zrecyklovali animace z jedničky (což udělali i u hlasů postav) a kdo si původní NWN pamatuje, ví, že byly poněkud dřevěné a trhané. Když se tak pohybovala hranatá, tak trochu komiksové postavička, nijak to nevadilo. Když se tak pohybuje realisticky ztvárněná postava, působí to dost hrozně.
jn, ty HW naroky fakt suxxx...... proc nemuzou delat hry ktery by jely aspon polovine hracum... dmce. Za rok nebo tak si to mozna zahraju. Shit.
Stejne tak jako s puvodnimi NWN se rozleze spousta patchu, takze bych se tolik nebal... ta hra stoji ï za ty bugy a treba i cukavost
Ten příběh určitě nemá chybu stejně jako i NWN1 a jejich datadisků...Kupuju to...
tvurci se snazili vzit si do nwn2 lepsi stranky z bg a nwn1 coz se jim docela podarilo ... kazdy kdo si potrpi na spravne rp si bude pri hrani spokojene chrochtat a prehledne i ty drobne chybky, zvuky postav a nejakou tu hudbu z jednicky, mistama chudci engine ci omezeni sveta na lokace... pri hrani prvniho chapteru toho nebude moc k videni a je treba si zvyknout na ony nedostatky ... komu se to povede a neodradi ho ony zminovane, pribeh se pote krasne rozjede. Neni potom problem u toho zakysnout do sedmi rano a dospavat v praci :) coz tedy o dnesnich hrach se rici moc neda.
apropo nikde v recenzi neni zminka o tom ze casem budete panem vlastni pevnosti a budete se muset o ni starat, opravovat, shanet poddane (horniky, kovare, farmare, vojaky, obchodniky atp existence po celem svete) - abych toho zbytecne moc nevykecal, dle meho nazoru nejlepe zpracovana ekonomika hradu co zatim kdo do rpg vpustil ... nemluve o spec misich kterezto jsou soucasti hradu ... typu prijde za vami nekdo a vy mu uverite/neuverite a pomuzete nebo nepomuzete - vase rozhodnuti nekdyi docela drastickym zpusobem ovlivneno vasim aligmentem ... ja jen ze toto urcite stalo za zminku :) velmi to zpestruje a doplnuje celou hru ...
První díl byl parádní - hnde du do obdchodu pro tenhle díl !!!!!!!!
Prvni dil mel dost mizernou kvalitu pribehu oproti redchozim hram ktere udelali tyhle lidi(cast lidi z Bioware a Black Isle-Planescape Torment,Icewind dale,Baldur's gate) ale ziskal si lidi modingem a PW svetama a NWN2 je uplnej opak pribeh ma super ale do multiplayeru se jeste hodne dlouho hodit nebude ma plno chyb ktere jsou v multaku fatalni ma straslivy hw naroky a plno jinejch chyb je fakt ze pri vydani bylo NWN na podobne urovni ale clovek by i cekal ze se pouci z jednicky a pripravi nam hru ktera to bude uz od zacatku myslet s multiplayerem vazne a ne jen singl s toolsetem a pak to vsechno opravovat a prizpusobovat a co si bedeme povidat RPG uz moc priznivcu nemaji plno lidi hlta komercni braky jako jsou hry od EA,Blizzardoveskej wow a vsechny ty MMO"RPG" od NCsoftu takze bych rekl ze je dost dulezity si ziskavat stalou komunitu hracu jako to delal NWN1 a timhle nedodelkem asi dost lidi ztrati...
amd a64 3000+ 512 ram ge force 7600GT 512
dík za ten článek
Hele ja fakt nevim proc se navazite do HW nárocnosti tyhle gamesi .... Me to zas tak prehnane neprijde ....A myslim ze to povali skoro kazdemu
Hele když se podivate treba na posledni vydane DOUPE dvd ... podivejte se na narocnost tech her .... Skoro vsude je Minimalni 1GB Ram 6600GT atd .... Proste si myslim ze to tak hrozny nejni .... Prostě budeme muset Upgradovat
Treba ja jsem dala velky prachy za PC ... mela jsem jedno z nejlepsich PC ve meste .... (768MB Ram, 6600GT 128Mb , a pracak 2,4Ghz) No a co mam tedka CELKEM SROT ... Na kterym jsem zaznamenala poslední uspech a to ten ..... že mi to zkouslo GOTHIC 3 na Medium detaily a 800x600
Takže nezoufejme ... Naše Hardwary povstanou .....
kamos ma podobnou sestavu jako tady Malinka a ohledne toho NWN2 - prej kdyz vypnete
"Point Light Shadows"
tak se ta hra dost zrychly a necuka.. hlavne v mistnostech pac tahle polozka dela specialni stiny od svicek atp.. proste minimalni kraviny co si nevsimnes ale sou naky priposrany ze DESNE zerou HW.
Pry z 10fps na 70fps..
proc mi ten interface silne pripomina Lineage II ? :(
Recenze hezká. A ohledně point light shadows...no tak to je docela jasný, že při eliminování téměř všech indoor stínů to pojede rychleji... Ale že si toho nejde všimnout s tím bych nesouhlasil.
Jo a ta mlha je tam pořád, nebo jenom když je mlha?
BTW podtakovaný C2D jsem ještě nikde, nikde neviděl - až tady :)
AMD 2500XP+,Radeon9600,1GB RAM a běží mi to naprosto perfektně a detaily mam celkem vysoko.Horší než HW náročnost jsou ty bugy....zatím
ta kamera...nevim esli to Malinka ví,ale jsou tam 4 typy kamer.
Ja nevim, ale me NWN 2 jede na notebooku s Core Duo T2400 ( 2x 1,8 ) , 1 gb ram a x1800 256 ram
a hra si sama nastavila 1024*768 - full detail a bezi to docela v klidu. Na kompu co mam jeste v pokoji jsem to nezkousel, zatim, tam mam 7600GT , 2 gb ram a 3000+ ( 1,8 ) a verim, ze to pojede taky rozumne.
Mno jinak ja myslim, ze hra je to fantasticka a kdyz si vemu nwn 1 ( pribeh docela usel ) a tech patchu atd, myslim, ze v tomto pripade to bude to samy, navic obsidian na oficialnich forech se plne venuje fanouskum a snazi se o plnou podporu tehle hry. Takze '' Take it easy and wait few weaks '' :-))
weaks?weeks?b
Take it easy, wait a few weeks - NWN2
Take it easy, wait just a few months - G3
Take it easy, just wait a little bit, kinda few years and it'll be here - Fallout ?
:p
nesnasim ty lamy co maj PC za dnesnich 10k a stvou se ze jim nejde hra ktera je na svete 2-3dny na plne detaily.. lol, jste ubohy panove.. tato hra je SKVOST vsech RPG hracu a RP hracu.. Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost, skvost,Skvost,skvost!
..že osobně nemusim nějak AD&D, ale tahle hra je prostě skvělá. Bavilo mě to od začátku.. Má to pár chyb to jo, ale nic závažnýho. HW náročnost je v normě, holt počítá s jiným průměrným PC, než má ČR no.. Ale i na mojí starej šunce to běží vcelku solidně, takže pohodička.. Dal bych tomu tak 85% až se vychytaj bugy, tak to může bejt klíďo devítková hra..
Ja zase nemam rada kokutky co maji prachaty rodice ze mu nakoupi HW za 40 Klacku a pak nadavaji tem mene majetnym Lidem ....
Premyslej osobe ty Snobe
tak premyslej nejdriv ty, kritizuj hru az ti pujde na plne detaily at vis co jo a co ne.. ty to hrajes na low a seka se ti to a vyzlivas se na ty co to vyrobily nebo dokonce na hru.. BLBOST.. je to tim ze proste mas sunku, tak se s tim smir a nezarly na muj Athlon 64 4200+, Nvidia 7900GT, 2GBRam.. :P
na hardvare pri teto hre nezalezi vzdit to vypada jak Polska hra z pocatku 90 let bleeeeeeeeee
tohle nekdo pres hamachi ?
Jestli predpokladas ze na E6300 a 1900GT budou nejnovejsi hry slapat plynule pri plnych detailech a rozliseni 1280*1024 tak se vrat na zem prosimte.
Tohle je dneska sice celkem nadprumerna sestava, ale na plne detaily to chce vetsi delo.
Jinak davas tam nevhodny screeny, NWN neni oblivion. Tohle se hraje s vetsi vzdalenosti kamery ... proto ti taky ta grafika asi pripadala nedokonala v porovnani s jinymi.
Jednicku sem projel,datace sem projel ,dvojku projizdim a neexistuje lepsi hra(mozna cod2)
Proboha co seš za lamu? Je sice skvělý, že ti to běží na plný, taky ti takovou mašinu přeju ale proboha proč nadáváš? Podle celosvětový ankety, kterou vedlo valve má nad 1gib RAM jenom 15% hráčů a ty nároky co ta hra má jsou opravdu přemrštěné. Nehledě na optimalizaci, která se opravdu moc nepovedla. Ono je skvělý, že máš NASA PC, který ti tatínek a maminka koupily za skvělé vysvědčení ale přestaň žít z prachů rodičů a zkus si na PC vydělat sám.
Ještě nikdy mi CoD nevadilo více než v souvislosti s RPG ze 'staré' školy.
:D
a teď jsem uražená
No vidis, a slape. Ale pokud slape v pohode v rozlehle lokaci a v malinke mistnosti zacne cukat, asi je nekde neco spatne. Ze mi na tom nebude vsechno behat naplno je mi asi jasny, nicmene sem rad ze mam "aspon" takovouhle sestavu, na lepsi jsem bohuzel nemel a i to bylo celkem zbytecny v pomeru cena/vykon.
Chci pochvalit Admina za Recenzi moc pekna ....zdravicko
Nemám nic proti PC za vysvědčení ale říkat potom jaký jsme lamy, tlamy a žirafy či jiný přežvýkavci, jenom kvůli tomu, že zcela oprávněně zdrbneme HW požadavky to se mi zdá jako primitivní snobismus.
otázka je, zda musíš urážet ostatní, že
No jistě nemusím, ale v jeho případě to není nadávka, je to spíše konstatování prostého faktu.
MUZE TATO HRA BYT VE 3D? NEBO JEN POHLED TAKTO ZE ZHORA. JA MYSLEL ZE JE TO RPG PODOBNY JAK GOTHIC 1,2,3
..abysme kupovali HW, od toho jsou ve hrách občas loga firem jako třeba nVidia. Chápeme? Můžete kecat na náročnost her jak chcete, nepomůžete si. Můžete akorát zavřít papuli a jít makat a koupit si novej komp. Nebo nehrát. Nebo si koupit konzoli. Nebo vytvořit hru, co využije na 100% dnešní HW a bude vypadat 10x líp než tohle (i to by šlo..). Ale to se nestane proč? Protože sou lidi nenažraný a de jim o prachy, holt komerce pánové (a dámy). Navíc tahle hra to s tou HW náročností zase tak nepřehání.. Mam R9800Pro (předělaný na XT) 1GB ramky, 2,4GHz P4 a jde mi to slušně. Ne nejede to na plný detaily zrovna plynule, ale jede to.. A když nebudu moc náročnej a bude mě zajímat obsah hry a ne obal, tak si ty detaily snížim a půjde mi to hezky plynule.. Mno a taky neni od věci si trošku pohrát s nastavním kompu, sehnat dobrý ovladače, trošku ořezat Wokna a hned de všechno líp.. Jenže to člověk nesmí bejt línej.. Jediný co si přeju je, aby se konečně začaly dělat pořádný hry pro Linux a já se na ty pos Wokna moh vys.. Páčko lide..
nj, kéž by hry se daly použít i pod Linux, jenže :(
zajímalo by mně, proč GP nepoužívá Linux a stále trvá na Win
dohral to uz nekdo ??????? ja su na konci .... a potreboval bych poradit !! :X
to mi asi dost lidí potvrdí,že vypadá dost podobně:P
ne, v čem? Že to má více quick slotů a je v nich možno listovat jako v L2? To je jediná novinka a ostatní je podobné NWN1.
Hru si můžete na http://www.svether.er.cz/ koupit za příznivou cenu 899,-
Hned na začátek musím říct, že se hru chystáme hrát s kámošema kooperativně ve třech a zatím jsme ji jen chvilku zkoušeli, ale jsem z ní dost rozpačitý. HW nároky nejsou nijak hrozné - jeden z těch kámošů má 6600GT, 512MB RAM a Athlon XP 2800+ a jede mu to na max detaily 1280*1024 v pohodě i v soubojích (neříkám absolutně plynule, protože tahle hra nejde absolutně plynule ani na nejnižší detaily 800*600). Ale s VYPNUTÝMY stíny. Nejen že stíny hru neskutečně zpomalí, ale zároveň u nás u všech se jakoby třepají a vypadají opravdu hnusně, zvlášť na obličejích postav a některých površích (asi to bude problém čipů nVidia, zoušeli jsme to na dvou 6600GT (AGP i PCIE), 6800GT a 5900Ultra). Bez stínů (což třeba v doungeonech není vůbec poznat) je to OK. S těmi chybějícími texturami - chybělo nám nebe hned v první lokaci, dál už jsme si toho nevšiml, ale nebylo to moc hezké. Textury obličejů také trochu pokulhávají a ošklivé jsou miniobrázky, ale to může být věc vkusu. Na druhou stranu musím pochválit efekty kouzel, které jsou tedy o třídu lepší než zbytek vizuálního zpracování. Jen by neškodila lepší variabilita a přesnost, nicméně od 3 kouzelných efektů BG nebo IWD je to pořádný skok.
Když jsem se přenesli přes grafiku, která celkově není zrovna TOP, ale ani nejhorší (i když při srovní s ostatními novinkami nejen v RPG žánru je tohle asi opravdu nejhorší, a bohužel ani HW přívětivá), čekal nás na první pohled dost tuctový příběh typu "YOU ARE THE ONE! SAVE THE WORLD!" ne nepodobný NWN1, nicméně hned po chvíli jsme pochopili, že to bude mnohem zajímavější a asi i temnější. Atmosféra je opravdu skvělá a dostal jsem záchvat nostalgie, když mi připomněla Baldur's Gate 1 (když vás mocný turbo-mág, váš nevlastní otec, vyšle kamsi pro cosi, nevíte vlastně co to je, kde to pořádně je, k čemu to je, CO se tu sakra děje a KDO vlastně zatraceně jste! :)). Jenže pak nás zase poslal k zemi tvrdý úder v podobě nemotorného trpaslíka, kterého jsme opravdu v naší družině nechtěli (pokud budete hrát sami, pomoc uvítáte, ale my ho vážně nepotřebovali), ale ani jedna možnost bohatě rozvětveného rozhovoru nevedla k jeho vypuzení z bandy. Jaký byl náš šok, když jsme ani nenašli žádnou možnost, jak ho z naší skupinky vyhodit! Zkusili jsme ho tedy zabít, ale v téhle hře ani nejde zaútočit na nikoho, pokud zezaútočí on nejdříve na vás! WTF?!!! Tak jsme mu pomohli v jeho úsilí stát se monkem, obrali ho o jeho kroužkové brnění (které si k velkému překvapení mohl náš druid obléknout) a krásnou sekeru (kterou jsme samozřejmě výhodně zpeněžili) a poslali ho do první linie statečně zhynout. Ačkoli samozřejmě hrajeme "core rules" ten tvrdohlavý stařík odmítal zemřít ( ;o) )! - po smrti se znovu oživil!! V tu chvíli jsme si dali 2 a 2 k sobě a uvědomili si, s jakou hrou vlastně máme tu čest. Jde o naprosto lineární RPG (I když se tak na první pohled svými rozvětvenými rozhovory a možnostmi netváří, vždy všechny cesty vedou dříve nebo později - spíše dříve - ke stejnému cíli. V krajině choďte jen po vyšlapaných cestičkách, protože pokud z nich sejdete, stejně po 10 metrech narazíte na koryto řeky/skálu/strom/plot a nedostanete se dál. Žádné vtipné tajné skrýše s prastarými zapomenuými artefakty bych tu taky nehledal) a to velice AKČNÍ RPG. Ale oproti bezduchým mlátičkám typu Diablo 2 nebo Dungeon Siege má mnohem lepší příběh a atmosféru, která je navíc znásobena, pokud již máte nějakou zkušenost se světem Forgotten Realms (Co může být lepšího, než na svých cestách potkat staříka se špičatým červeným koboukem, který vám svým tajemným proslovem spíše ještě více oddálí dosažení odpovědí, než aby vám pomohl, a z něhož přímo číší moc, i když se tak netváří? Možná stát se takovým staříkem xD ). A hlavně má mnohem promyšlenější pravidla. Autoři zde zapracovali nejvíce a nezůstali jen u tupého převedení "skutečné" papírové formy do herního světa (jako u Temple of Elemental Evil). Pravidla D&D 3,5 jsou akčnímu stylu hraní naprosto dokonale přizpůsobena a jejich šetrn
ups, to jsem trochu přehnal... :)
hw naroky jsou a budou, jak tu nekdo nakousnul, proto nektere hry vlastni logo prednich vyrobcu grafickych karet a vyvoj se neustale zene dopredu. Ovsem chybu co dela vetsina lidi je ta, ze kouka jen kolem sebe " Na to nemam pocitac a proc se to tak skube a novej hw stoji tolik a tolik " . Vemte to celosvetove, ze pro firmy jako je NVIDIA nebo ATI nepredstavujeme v prodeji ani jedno procento, my jsme az az tou desetinou carkou :-). Navic znam, spousty lidi, co jsou ochotni narvat kazdy rok do nove GF 15 000. Neco jineho je dostat to od rodicu, neco jineho, kdyz se clovek zivi sam praci, ale co mi neni rovno potom je mi hovno, kdo ma ten ma, kdo nema ten nema. Navic jak by se prodali nove hw soucastky do vasich milacku , kdyz by hry porad v super detailech chodili na AMD XP , 1024 ram max a nejaka ta 9800 nebo 5950. To uz by davno vyhlasili krach na burze, je to proste jen o marketingu. Je tisice lidi na svete, ktery si reknou, prave mi vychazi muj NEJ titul a chci bejt na to pripravenej, uzit si to na max hardcore detaily... ahha logo nvidia, hm takze to na nich asi poslape lip, jaka je ted dobra , ale opravdu dobra gf od nvidie ? Hmm za 15k nemusim , ale ta za 12k me stacit bude, hura do obchodu ( samozdrejme ceny jsou vsude po svete ruzne ) , tak asi takhle premysli spousta lidi na tyhle planete.
Koupil sem si tuhle hru v ocekavani ze si zahram Neverwinter 2 a ze bude lepsi jak 1 ale dostal sem "Baldur gate 3D" a navyse cely pribeh je ubohy,system nevyladeny,grafika je nadprumerna skratka cekal sem vic.Odinstaloval sem to potom co v pevnosti banditu asi na 8 levelu me zabyli a rikam si "ok nahram si to z autosave" loadnu a........ sem ve vesnici na 2 levelu
tahle hra mi pripada jakoby engine delala jedna firma 1rok a pak to dali dokoncit jine za pul roku proste SLATANINA (zrejme proto nevydali demo s tehle hry drif).
A skusil sem si zlodeje SD a ten me teprv sklamal ti co me znaji vi ze rad hram za zlodeje,ale tady zapomente na system boje "uder a schovej se" protoze ikona schovani je na vedlejsim panelu a nezistil sem na to klavesu a znovuschovani je mozne az po 5 sekundach :( .
Ja sem si predstavoval NWN2 spis jako pripravovanou hru ERAGON :)