Je tomu více než rok od vydání jedenáctého dílu kultovní bojové série Mortal Kombat. Zatímco desátý díl na svou dobu trpěl nízkou kvality grafického zpracování, na jeho bojový systém pěli recenzenti samou chválu. V jedenáctém tak tvůrci z NetherRealms Studios nenechali nic náhodě a naservírovali nám opravdu skvělý titul s kampaní na filmové úrovni, stále skvělým bojovým systémem a grafickým zpracováním, které ždímalo stávající generaci konzolí na maximum. Nedávno vydaný přídavek Aftermath přidává nejen pár dalších hratelných postav, ale také zcela novou dějovou linku.
Najde se jen málo hráčů, kteří by po přídavku Aftermath sáhli, aniž by měli dohranou původní hru. Není ji tedy třeba příliš detailně přibližovat. Aftermath navazuje přesně na konec původní hry. Liu Kang porazil Kroniku, která chtěla restartovat časoprostor a malými zásahy do historie si podmanit celý svět. Sám se tak stal pánem času a zároveň bohem ohně a hromu, protože získal veškerou Raidenovou moc. Je tedy na něm, aby začal tvořit čas od počátku a dohlédl na to, aby síly všech světů zůstaly v rovnováze.
Jenže tady přichází jedna poměrně zásadní faktická chyba. Zatímco v původní hře Liu Kangovi stane po boku jeho vyvolená Kitana a společně začnou utkávat nitě osudu celého vesmíru, v Aftermath se místo ní objevuje Fujin, bratr Raidena, společně s Nightwolfrem a Shang Tsungem. Jak se na počátku času ocitli? Snadno. Odmítli totiž pomoct Kronice v jejím plánu a ta je vyhnala do bezčasí, kde měli zůstat po celou věčnost. Zlomyslný Shang Tsung, úhlavní nepřítel lidského světa, varuje Liu Kanga, aby se nepokoušel manipulovat s písky času, protože bez koruny Kroniky by je mohl úplně zničit. Navrhne, aby jeho včetně Fujina a Nighwolfa poslal do budoucnosti, kde Kronice její korunu ukradnou. Nebyl by to však Shang Tsung, kdyby ostatní nepodvedl a nepokusil se získat moc nad písky času jen pro sebe.
Děj Aftermath tak kopíruje ten z původní hry, protože právě v něm se všechny tři postavy ocitnou. Škoda, že se autoři nepokusili vytvořit nové prostředí, třeba i v novém čase. Takhle se my hráči původního dílu můžeme jen dívat, jak se naše pracné vítězství nad Kronikou sype pod rukama. Zároveň tím hra vykrádá sama sebe.
Hraní za záporáky nemusí být každému příjemné. V původním příběhu jsme vlastně s každým zápasem bojovali o to, aby Kronika nezničila celý časoprostor. Jenže to se s Aftermath mění a my víme, že když v následujícím zápase ovládáme Shao Kahna, dostane zákonitě jeho nepřítel tvrdou lekci, kterou možná nepřežije. Sadisté, dosud nevyřádění všeobjímající brutalitou, si budou spokojeně pomlaskávat, jak Raiden a další bojovníci ze Země dostávají na frak. My ostatní budeme jen těžko překonávat odpor, abychom v kůži Shang Tsunga a dalších záporáků vyhrávali jeden zápas za druhým a tím opět přiblížili celý svět ke zkáze.
V příběhu Aftermath nás tak čeká dvacet sedm soubojů oproti padesáti v původní hře. Společně s filmečky mezi nimi nám hlavní dějová linka vydrží sotva tři hodinky. Kromě Fujina, Shang Tsunga a NightWolfa si zahrajeme také za Sheevu nebo třeba za oživenou Sindel, matku Kitany. Nutno poznamenat, že celá kampaň je skvěle zpracovaná a filmečky dosahují filmové kvality zejména díky velmi povedenému motion capturingu. Fanoušky i původního filmového zpracování potěší hlas Cary-Hiroyuki Tagawy, který se ujmul dabingu Shang Tsunga. Přechod do samotného souboje je plynulý a povinnost hráče chopit se ovladače poznáte občas jen díky rezolutnímu příkazu: „Fight!“
Škoda jen, že z filmečků nejde hned po zápase vyjet do menu, ale musíme chvilku počkat, než se do paměti načte další zápas. To znamená, že pokud nechceme končit přesně v moment, kdy zápas začíná, ale po něm, musíme se nejdříve podívat na minimálně půl minuty filmu, než nám vyskočí možnost jej stopnout. Co to ve výsledku znamená? Že po návratu do hry nás čeká repetice poslední půlminuty, než se děj začne posunovat dál. Stejnou chybu měla už původní hra a jak je vidno, při tvorbě Aftermath nad tím tvůrci mávli rukou.
Se samotnými novými hrdiny samozřejmě můžete bojovat i v PvP aréně, nebo s nimi projít arkádové věže s finálním počtem nepřátel a v krátkém filmečku zjistit trochu o životě každého z nich po skončení turnaje. Zatímco Fujin a Sindel patří mezi rychlé bojovníky, Shang Tsung a Sheeva mají tvrdé rány vykoupené pomalejším pohybem. I tak neplatí, že by snad nějaký typ charakteru měl nad tím druhým navrch. V tomhle se Mortal Kombat drží vysokou kvalitu a vyrovnaná obtížnost nepřátel zajistí, že i ta nejméně nebezpečně vypadající postava dokáže dát na frak komukoli.
Kromě dějově vázaných postav nalezneme v přídavku Aftermath také jednu postavu, která nepatří do Mortal Kombat universa a řadí se tak po bok Jokera, Terminatora nebo Spawna, kteří se v původní hře objevili k dokoupení. Tím charakterem je Robocop. Kromě zbraně ve stehenním pouzdře dokáže překvapit vystřelovací čepelí z vrchní zápěstí a zejména svým charakteristickým hlasem, který mu propůjčil Peter Weller, herec z původního filmu. Jako bojovník není postava Robocopa příliš zajímavá. Kromě několika kopů a úderů, střílení ze zbraně a sekání zmíněnou čepelí nemá žádná charakteristická komba. Za to může nejen laxnost vývojářů stejně jako fakt, že ani původní Robocop není právě bojová postava.
Všechny charaktery se stažením přídavku Aftermath dostanou do vínku i nová zakončovací komba. Za zmínku stojí komba zvaná Friendship, při kterých místo obzvlášť krvavého odrovnání protivníka náš charakter udělá něco roztomilého a objeví se za ním balónkový nápis o přátelství. Jedná se o podobné zlehčení jako Bability zakončení z devátého dílu.
Nad čím zůstává rozum stát, je cena přídavku Aftermath. Zatímco původní hra s téměř dvojnásobně delší dějovou linkou se aktuálně pohybuje na ceně kolem 600 Kč pro PS4, jen samotný přídavek Aftermath stojí 999 Kč. V případě, že původní hru nevlastníte, si můžete koupit rovnou celou kolekci za 1 499 Kč, ve které jsou navíc přibaleny charaktery, které se do původní hry daly přikoupit, tedy Spawn, Terminator a Joker.
Podle nás je tak málo hráčů, kteří by kvůli tříhodinové kampani a třem novým postavám byli schopní zaplatit cenu jako za plnohodnotnou hru. Pokud jste se však k jedenáctému dílu této bojové série ještě nedostali, sáhněte po finální verzi. Dostanete tak ucelený herní zážitek, ve kterém vám nebudou chybět žádné hratelné postavy, protože dostanete i další tři charaktery, které byly jinak u původní hry jen k dokoupení. Obecně je Mortal Kombat 11 aktuálně jednou z nejlepších bojových her na trhu a Aftermath mu kromě cenovky ostudu nedělá.