Hraní videoher na kapesních konzolích při trávení času v městské hromadné dopravě bylo postupem času nahrazeno užíváním si menších hříček na mobilech či tabletech. K tomu sice většina lidí přilnula téměř okamžitě, nicméně považovat to za dobrou zprávu až tak snadné není. Hry vycházející na těchto zařízeních totiž často provází téměř nulová nápaditost a nepříliš výživná hratelnost, kvůli čemuž je hledání ideálního titulu do autobusu větším problémem, než by se mohlo na první pohled zdát. Po několika letech strávených na jiných platformách nám však před očima svitla naděje v podobě Might & Magic: Clash of Heroes. Stojí však přepracování tohoto kousku od studia Capybara Games za těch pár dolarů, jež do něj budete nuceni před okusením investovat?
Kdybychom nahlédli do historie série Might & Magic, nalezli bychom mnoho a mnoho titulů, které se lišily svým příběhem, zasazením i stovkami dalších věcí. Pravdou ale je, že pokud si budete chtít zahrát Might & Magic: Clash of Heroes, nemusíte mít za sebou jedinou z her odehrávajících se v tomto univerzu a nebudete ochuzeni o jedinou příběhovou spojitost. To koneckonců naznačuje už grafika hry, která se chlubí obrovskou paletou zářivých barev a veselostí, jež byste v jiných hrách série hledali beznadějně. Do cesty se nám staví příběh pětice puberťáků, z nichž každý představuje svoji vlastní frakci. Podstatným bodem bude však záchrana světa, takže se na drobné odlišnosti ohlížet nemusíte. Skutečným předmětem diskuze je totiž něco úplně jiného a vy se tomu musíte postavit se vší silou, kterou ve svých pažích máte.
Teoreticky by bylo mnohem snažší žádnou energii nevynakládat a prostě jen poslat do boje všechny své poddané, což je i přesně to, co uděláte. Hratelnost kombinuje prvky puzzle her a klasických RPG. Co se druhé ze jmenovaných částí týče, nejlepší by bylo zmínit levelování hrdinů, nabírání dalších členů do party a pravidelné roznášení drbů při promluvách s NPC, jichž je ve svétě hry celá hromada. Nechybí ale ani důkladné prozkoumávání prostředí, s nímž si tvůrci museli obzvláště vyhrát vzhledem k velikosti obrazovky na iPhonu a na některých mobilech využívajících Android. Vše se naštěstí povedlo, takže je možné se soustředit výhradně na soubojový systém, na němž stojí celá hra. Ten je tvořen na základě stavění řad vojáků stejné barvy, jež značí, zda se jedná o útočný či obranný element. Zvládá to však způsobem, díky němuž vám vše připadá nové a originální a nemusíte tak titul zbytečně obviňovat z toho, že by vykrádal jiné hry, které kolem stejné minihry žádné pozlátko nenabízejí. Potřeba samozřejmě bude se naučit spousty věcí „navrch“, každopádně jakmile se jednou chytnete za ocásek soubojů, už se jich pro jejich návykovost nedokážete pustit. Stejně tak je ale třeba počítat s faktem, že je hra obtížná a žádnou výhru nedostanete zadarmo.
Verze pro iPad se ovládá překvapivě dobře a větší obrazovka není v žádném případě na škodu. Na druhou stranu iPhone nenabízí prostor téměř žádný a celé je to na sebe až příliš namačkané, takže si výtečného soubojového systému dostatečně užít příležitost nedostanete. Pravdou bohužel je, že o příběhu a rozhovorech s NPC se nic podobného říci nedá, neboť nic jako zábavu či šanci vyjádřit sebe sama nenabízejí, takže není na škodu je přeskočit, což se na malé obrazovce dělá stejně dobře jako na velké. V ten moment však výhled zastíní multiplayer, který je možné hrát přes internet stejně jako na iPadu na jedné ploše, kdy protivníci stojí na opačných stranách přístroje a mohou si tak při klíčových momentech souboje hledět zpříma do očí. Kromě nedokonalého příběhu a výhradám směrem k verzi pro iPhone proti Might & Magic: Clash of Heroes nemůžeme říci ani slovo a spolu s 85% titul s chutí doporučíme každému, kdo hledá návykovou zábavu na cestu do práce či pod školní lavici, kam se hra hodí výborně.