Už před záříjovým vydáním akční hry Marvel’s Avengers na konzole PlayStation 4 a Xbox One herní vydavatel Square Enix přislíbil, že koncem roku vyšle do světa i verzi pro next-gen konzole, která se nakonec dočkala poměrně dlouhého zpoždění a vyšla až ve druhé polovině března. Co všechno nového tato verze přináší a jak si s ní vývojáři poradili, se dozvíte v následujících odstavcích.
Nejdříve ale pár vět o příběhu hry, který tak trochu počítá s tím, že jste s univerzem Avengers seznámeni. Je tedy bráno jako samozřejmost, že víte, kdo je Thor, Hulk nebo třeba Black Widow, takže nepočítejte s tím, že by vám tyto hlavní hrdiny hra nějak sálodlouze představovala. Ze začátku se zhostíte role hlavní hrdinky Kamaly Khan, která je svědkem katastrofy v San Franciscu, díky které se pak doslova z každého člověka stane superhrdina s nějakou zvláštní schopností.
Tato katastrofa je pak připsána Avengers, kteří se tak musí následující léta schovávat. V čele světa je zločinecká organizace AIM, která řídí svět. V tom všem se ale objeví naše hlavní hrdinka Kamala, která nevěří tomu, že by Avengers za touto katastrofou stáli, a pokusí se je najít a dát zpátky dohromady, aby se této společnosti bok po boku postavili a zachránili svět.
Dost ale o příběhu. Z recenzované PlayStation 5 verze je jasně patrné, že největší vylepšení dostaly nahrávací obrazovky. Ty v nové verze v podstatě neexistují, takže pokud nedejbože zemřete, instantně se dostanete zpátky do hry. To samé platí při vybíraní misí, po jejichž zvolení jste ve hře ve vteřince nebo dvou. Největší rozdíl je ale při samotném zapnutí hry, které na konzoli PlayStation 4 zabralo doslova celou minutu, kdežto na PS5 jste v menu za pár sekund, což je velmi příjemné.
Marvel’s Avengers pak mají na next-genu hned dva módy zobrazení. Ten první, performance mód, nabízí dynamické rozlišení 4K a 60FPS, kdežto ten druhý, quality mód, se může pyšnit hezčími detaily a efekty při rozlišení 4K a 30FPS. Já osobně vyzkoušel oba módy a s klidem mohu říct, že performance režim je daleko lepší volbou, protože rozdíly v grafice jsou minimální a možnost hraní v 60FPS je prostě a jednoduše příliš lákavá na to, abych ji kvůli jednomu efektu navíc nevyužil.
Performance režim navíc drží v podstatě skálopevných 60FPS, což je oproti základní PS4 opravdu velký rozdíl. PS4 Pro verze sice měla odemčený framerate, nicméně ten haproval někde mezi 40-50FPS, přičemž když bylo na obrazovce hodně nepřátel a efektů, velmi často nedosáhl ani 30FPS. To vše nová verze eliminuje, takže se opravdu můžete těšit na nic nerušený plynulý zážitek.
Další novinkou je přidání podpory pro ovladač DualSense. Tou první využitou featurou je haptická odezva, která ale po pár hodinách hraní značně omrzí a časem ji přestanete vnímat. Na druhé straně jsou tu ale adaptivní triggery, které hlavně při použití se zbraněmi na dálku zajistí slušný zážitek. Nejlepším příkladem je asi luk, který vám dá zpětnou vazbu jak při jeho natažení, tak i při střelbe a zásahu cíle. Pokud tedy holdujete lukostřelbě, v Marvel’s Avengers si ji opravdu vychutnáte. To samé pak platí pro Thorovo kladivo, které při úderu nepřítele adaptivní triggery pořádně nažhaví.
Jelikož next-gen verze vyšla společně s novým DLC Hawkeye, podíváme se trochu i na něj. V něm si zahrajeme za hlavní hrdinku Kate, jejíž kampaň trvá nějakých pět nebo šest hodin. Její speciální schopností je pak možnost teleportace, která vás dokáže přenést jak za nepřátele a tím je překvapit, tak i na jinak nedostupná místa vysoko nad zemí, kde se semtam skrývá zajímavý loot nebo hezká scenérie.
Co se týče vybavení Kate, tak se můžete těšit na luk pro delší vzdálenost a na meč pro tu krátkou. Obě tyto varianty pak krásně využívají nové možnosti ovladače DualSense a nabízejí zajímavý a po nějaké době i dynamický soubojový systém, který si užijete hlavně po vylevelování hlavní postavy, díky kterému si zbraně budete moct velmi výrazně vylepšit.
Závěrem bych chtěl vývojáře pochválit, protože verze pro novou generaci konzolí přináší některé opravdu zajímavé novinky. Nejvíc jsem si asi užil hraní s ovladačem DualSense, které na konkurenční konzoli Xbox Series X pochopitelně chybí. Vizuální zpracování také dostalo celou řadu vylepšení a graficky vzato je hra opravdu znatelně hezčí. Nejvýraznější změnou je ale bezpochyby framerate, který drží skálopevných 60FPS a hra se tedy hraje jedna báseň. Pokud jste tedy hru Marvel’s Avenges ještě nehráli a čekali, co přinese next-gen verze, určitě mohu její koupi doporučit. Je jen škoda, že hru vývojáři více nezásobují obsahem, protože end-game je stále velmi chudý.