Mages of Mystralia není zcela nový titul a na stránkách našeho portálu jste se s recenzí PC verze mohli setkat již před rokem a půl, kdy si hra zaslouženě odnesla velmi dobré hodnocení. Nyní ale byla hra předělána pro konzoli Switch a tak jsme dostali možnost ji vyzkoušet znovu a podívat se, zda i dnes stojí za zahrání.
Příběh hry nás zavede do světa Mystralia, kde se vyskytuje také hlavní hrdinka Zia. Ta postupně zjistí, že má talent stát se mágem, ačkoliv tohle privilegium bylo po léta vyhrazeno pouze lidem z určitých rodů čisté krve. Poté, co nechtěně použije svoje schopnosti ve své rodné vesnici, raději uteče a vydá se do svatyně, kde se schází mágové, aby zjistila, co má vlastně dělat. Tam je hned zaúkolována ničím menším než odvrácením války, který hrozí mezi trolly a královstvím Mystrálie a kterou se zřejmě snaží vyvolat někdo třetí.
Postupně se tedy vydáte objevovat oblasti, ze kterých se království skládá, budete prozkoumávat jeskyně, vesnice, ale podíváte se i do starých dolů, kouzelných věží a starých sopek. Cesta ale nebude jednoduchá, a tak je třeba postupovat krok za krokem. Hned na začátku má Zia schopnost obyčejného firebalu, elektrického výboje a větrného kouzla. Jak ale budete postupovat hrou, postupně získáte různé modifikátory, kterými si můžete kouzla upravovat. Jakmile například získáte modifikátor move a přidáte jej k firebalu, rázem se z něj stane letící fireball. Obdobně modifikátor homing udělá z firebalu automaticky zaměřovaný. Těchto modifikátorů je cirka dvacítka a postupně dokážete vytvořit skutečně silná kouzla jako je například trojitý mířený fireball, který při kontaktu s nepřítelem vyvolá bouřku s padajícím kamením. Do kouzel totiž můžete ještě naroubovat jednotlivé elementy a tím zcela změnit jejich efekty. Možnosti jsou skutečně široké a je skvěle udělané, že každý modifikátor má okamžitě vliv na výsledek, který kouzlo vytvoří.
Kouzla navíc budete využívat nejen pro souboje, ale také pro řešení četných hádanek, kterými je hra protkaná, a především na začátku budete nacházet spoustu míst a oblastí, kam se nedostanete se stávajícími schopnostmi a budete se sem muset časem vrátit. To je ale jeden z neduhů hry, že se často vracíte do míst, kde jste už byli, procházíte to samé a bojujete znovu s nepřáteli, kteří se spawnují, abyste si otevřeli jednu cestu, která dříve nešla otevřít. Moc tomu nepomáhá ani omezená možnost zrychleného cestování, které se vám otevře až dobře v polovině hry a navíc pouze mezi třemi lokalitami v rámci mapy, zbytek si budete muset poctivě oběhat a bohužel občas i vyčkat při loadingu mezi oblastmi, který mohl být o něco rychlejší a kazí plynulost hry.
Příběh hry, byť je poměrně jednoduchý a přímočarý, je ale také zajímavý a nabízí docela široké možnosti toho, co by mohl nabídnout. Bohužel některé části jsou zbytečně osekané a tam, kde bychom se mohli dozvědět něco více, najednou něco chybí. Například se během hry dostanete do královského města, které je obrovské a krásné, ale omezí se na pár jednoduchých úkolů a prostředí je naprosto nevyužito. Poměrně slabý je také konec, ke kterému vám hra cestou buduje příběh a lore, ale závěr se odbude tak rychle, že samotná cesta k němu byla daleko lepší a zajímavější a na konci budete cítit, že to chtělo prostě ještě trochu.
Co si ale zaslouží pochvalu je grafická prezentace hry. Vše je realizováno v jakémsi polokresleném stylu s použitím hodně barevných palet. Hru můžeme sledovat z izometrického pohledu z výšky a že je skutečně na co se koukat. Ať jde o obyčejné zelené louky, pole s obilím na předměstí královského města nebo sopečné jeskyně se žhavou lávou, vždy vše vypadá nádherna a na konzoli se i plynule hýbe. To vše je doplněno orchestrálním soundtrackem, který by slušel i daleko produkčně náročnější hře.
Celý příběh se mi podařilo odehrát za zhruba 12 hodin, ale to jsem nijak nespěchal, snažil se řešit všechny hádanky a projít všechny lokality, co se kde objevily. Vlastně jsem ani nespěchal do závěrečné lokace, odkud již není návratu a teprve, když jsem neměl co dělat, vydal jsem se hru zakončit. A celou dobu jsem si hru užíval a neměl jsem pocit, že bych se nějak nudil. Mages of Mystralia je jak dělané pro Switch, ovládání je perfektně namapované a nebýt dlouhých nahrávání mezi oblastmi, neměl bych vlastně ani připomínku k technické stránce. Přesto mohu hru s klidným svědomím doporučit všem fanouškům adventur, dobrodružných her a vlastně i jednoduchých RPG a odnáší si ode mě rovněž velmi dobré hodnocení.