Co se vašeho příjezdu na E.D.N. III týče, ten nevyjde úplně podle plánu a po zřícení přistávacího modulu budete nuceni bojovat proti několika vlnám Akridů a dovolat se pomoci z vaší budoucí základny. Jedná se tak o jakýsi tutoriál, který vás seznámí se základy této hry a jejím ovládáním. Ta pravá zábava začne až po vašem příjezdu na základnu, kdy dostanete první zakázky od vašeho šéfa Baddocka.
Mezi jednotlivými misemi se po základně můžete volně pohybovat a „prokecávat” místní obyvatele, kteří na to mají zrovna náladu. Také je fajn krátit si čas hledáním video a audio logů (prozradí vám více o příběhu) nebo zapomenutých kapslí T-energie, která slouží jako místní platidlo. Troufám si však tvrdit, že nejvíce času strávíte v místních obchodech (k dispozici jsou vám různé zbraně a upgrady pro vašeho mecha) a plněním zakázek pro doktora Kovaca (o něm bude řeč později). Jakmile ale vyřídíte co potřebujete, je na čase vydat se zpět do divočiny.
Jak už bylo zmíněno, Lost Planet 3 je v první řadě „third-person” střílečka a nejvíc času tak strávíte likvidováním nepřátelských Akridů, sbíráním z nich vypadlé T-energie a plněním nejrůznějších příběhových úkolů. A právě od toho je vám k dispozici celkem početný arzenál zbraní ve kterém najdete pistoli, brokovnici, obyčejnou pušku a granáty. Později ve hře se dostanete k pulzní pušce, granátometu nebo třeba hřebíkometu a když budete plnit dobrovolné úkoly pro doktora Kovaca, získáte i přístup ke speciální munici (například zápalné střely pro váš samopal, kulky z ochuzeného uranu pro vaši pušku nebo broky, které se odráží od některých povrchů). Rozhodně se tak nebudete nudit s nikterak fádním arzenálem.
A to je jedině dobře, protože nepřátele budete pobíjet po desítkách až stovkách. Kromě obyčejných insektoidních Akridů se postupem času dostanete i k daleko tužším oponentům, jako je třeba pásovec, který se s oblibou schoulí do rychle rotujícího klubíčka pokrytého ostrým krunýřem a vám tak nezbyde nic jiného, než jeho útokům uskakovat a mířit na slabá místa (ty poznáte podle toho, že z nich vyzařuje oranžová záře). Také se můžete těšit na několik opravdových „boss fightů”, kdy budete postaveni proti obřím krabím oponentům o velikosti patrových domů.
Když už ale mluvíme o velkých věcech, nesmíme zapomenou zmínit vašeho stavebního robota. Jako člen technického a stavebního oddělení ho potřebujete pro svoji práci a zároveň vám poskytuje několik výhod. Asi tou nejpodstatnější je fakt, že si u něj můžete kdykoliv doplnit munici a pokud se pohybujete v jeho dosahu, získáte taktickou mapu oblasti a rychlejší regeneraci zdraví. Kromě všech objektivních výhod vám také poskytuje dojem „domova” a další skvělou vychytávkou je možnost poslouchat hudbu, kterou vám zaslala vaše manželka a krátit si tak čas při cestování mezi oblastmi.
Vlastnictví obrovského robota má navíc výhodu v tom, že můžete využít jeho mocné paže, dvoumetrový vrták nebo vystřelovací hák k jiným, než původně zamýšlených účelům. Jak už asi správně tušíte, některé souboje budete absolvovat za jeho „volantem”. Bude vás tak čekat nutnost ve správnou chvíli (těsně před útokem protivníka) zmáčknout příslušné tlačítko pro kryt, čímž svého oponenta na nějaký čas paralyzujete a pak už stačí uchopit jeho slabé místo a vyvrtat do něj několikametrovou díru (obyčejné nepřátele stačí zašlápnout).
Také jsme zmínili, že máte k dispozici vystřelovací hák. Později ve hře se díky této super vychytávce dostanete na místa, která vám byla dříve nedostupná a máte tak alespoň motivaci znovu navštívit již prozkoumané oblasti a hledat dříve skryté předměty (je ale trošku škoda, že se lokace časem příliš nemění, čehož si všimnete hlavně při plnění vedlejších úkolů, které se většinou odehrávají v již navštívených oblastech). A v neposlední řadě je tady taky možnost použít hák jako projektil, který své uplatnění najde hlavně při potyčkách s létajícími nepřáteli a některými „bossy”.
Co se samotného příběhu týče, ten možná nepatří mezi ty nejoriginálnější, ale nejlepší na tom je, že samotná hra je si toho vědoma a namísto vymýšlení nějakých šíleností se snaží vytěžit z toho co má maximum. Hezky je to vidět například na videolozích, kterými Jim komunikuje se svojí manželkou. Ty jsou zpracovány do nejmenších detailů a působí velmi lidským dojmem, který napomáhá celkové herní atmosféře dobrodruha na vzdálené a nehostinné planetě.
Další příjemnou zprávou je fakt, že si autoři dali záležet na propracovanosti vedlejších postav, z nichž každá má svoji jedinečnou povahu. Můžeme tak zmínit technokratického nadšence Galea, otravného frantíka La Roche nebo šíleného vědce Kovaca (jehož laboratoř by nemusela být tak zatraceně daleko), který by bez mrknutí oka vyměnil životy všech na základně, aby docílil svého životního objevu. Kromě toho je potřeba zmínit, že i samotná základna se postupem času mění a rozrůstá. V hlavě mi utkvěl moment, kdy jeden z pracovníků dostal kytaru a začal se na ni učit hrát. No a když jste za ním zašli za pár měsíců (příběh se odehrává v rozmezí několika let), byl už na správné cestě stát se novým Elvisem.
Příběh nás velice zaujal a to samé se dá říci i o příběhových zvratech. Postupem času totiž zjistíte, že tady nejste tak úplně sami a v určité části dostane hra až poněkud hororovou atmosféru. Troufám si tvrdit, že události před a pár hodin po tomto zvratu patří k těm nejlepším z celé hry a zamrzí tak, že během poslední pětiny hry nabere samotný příběh až příliš rychlý a částečně nesmyslný spád. A to je sakra velká škoda, protože se v určité části stane jenom tupou střílečkou, která zabije postupně budované napětí a zájem o příběh jako takový. Celkově na nás posledních dvacet procent hry zapůsobilo dojmem, jakoby vydavatel začal až příliš tlačit na samotné vývojáře, kterým nezbyl dostatek času na zpracování důstojného vyvrcholení příběhu.
Co se audio vizuálního zpracování týče, musíme Lost Planet 3 pochválit za velmi uvěřitelné a atmosférické zpracování okolního světa. Troufám si tvrdit, že momenty, kdy se procházíte po sněhové pláni a v dáli vidíte vycházející slunce, jehož paprsky se odráží od ledovcových skal a do toho vám hraje hudba dle vašeho výběru patří ke špičce v daném žánru. Zároveň musíme autory pochválit za skvělou optimalizaci, díky které si Lost Planet 3 zahrajete na plné detaily i s průměrným PC. Přidejte si k tomu ještě atmosférický soundtrack, příjemnou hudební nabídku vašeho „mecha” a troufám si tvrdit, že nebudete zklamáni.
Shrnuto podtrženo, Lost Planet 3 je velmi zábavnou „third person” střílečkou, která disponuje zajímavým příběhem, osobitými charaktery a líbivým grafickým zpracováním. Ke dnu ji však táhne poslední pětina hry, která je vyloženě nedodělaná a kazí tak postupem času vybudovaný zážitek ze hry. Tento fakt nás velmi mrzí, neboť většina hry je zpracována velmi pěkně a v rámci svého žánru se jedná o povedené dobrodružství. Lost Planet 3 si tak od nás odnáší hodnocení 75 %.
Hrál jsem a proto z vlastní zkušenosti bych dal takových 60%.Ta hra je strašně lineární - ne že hry z poslední doby nejsou,ale aspoň se to šikovně (někdy i nešikovně) snaží zakrýt.Tato ne.Na druhou stranu,docela dobře se hraje a chvilky s robotem jsou zábavné ;)
nasrat nato abych platil za picoviny co zahraju a odinstaluju...jeto strasne stereotypni hra.