Vývojářské studio Edge of Reality sice za svých šestnáct let už nasbíralo řádku dávku zkušeností, ale doposud to zpravidla bylo výhradně na scéně konzolí (vždyť vydali hry už pro 8 platforem). Zapracovali už na dosti známých hříčkách – série The Sims, Mass effect nebo Tony Hawk’s Pro Skater. Kdo by to byl ale čekal, že rok 2014 přinese takovou změnu v orientaci vývojářů, jenž se po tolika letech konečně zaměřili na PC a to hned ve dvou titulech – Transformers: Rise of the Dark Spark a Loadout.
Možná ani samotní vývojáři neočekávali, že jejich vůbec první vytvořená hra pro PC, tedy dnes recenzovaný Loadout, bude mít až tak pozitivní ohlasy, jakých se dočkal brzy po vydání. Jistě tomu dopomohl i snadný a rychlý přístup ke hře a to pro každého. Ano, Loadout si může stáhnout a zahrát každý, je totiž free-2-play. Přestože hráči nejsou téměř nikterak omezováni, mohou si své hraní za reálné peníze poněkud zpříjemnit. Koupí Launch Starter Packu získáte 3 kusy speciálního vybavení a 20 000 spacebuxů. To je speciální měna, kterou můžete využít na nákup volných slotů (pro postavy či zbraně) a zejména boosty, jenž zrychlí získávání zkušeností nebo herní měny a to dvojnásobně. Navíc si lze pořídit speciální avatary, nebo naší postavu obléknout do lépe padnoucího oblečení. Cena je ovšem až nečekaně vysoká – 19 euro/520 korun. Pack lze ale sehnat ve slevě až 60% na Steamu.
Z obrázků kolem už možná trochu tušíte, co je jádrem tohoto titulu. Jasně, je to pořádná, nefalšovaná akční střílečka z pohledu třetí osoby. Ale ne jen tak ledajaká. Značný důraz je zde totiž kladen na možnost vytvoření si až neuvěřitelného množství vlastních zbraní s nejrůznějšími charakteristikami. V menu si jednoduše naklikáte, z čeho že se váš vysněný vraždící nástroj vlastně má skládat. Každý prvek má přitom značný vliv na finální chování střelné zbraně. Několika kliknutími si tak jednoduše můžeme změnit ničivý raketomet na pulzní samopal střílející elektrické výboje anebo třeba můžeme léčit všechny spoluhráče zeleným léčivým paprskem (při léčení ostatních léčíme automaticky i sebe). Právě vytvořenou zbraň si lze otestovat ve speciální aréně, kde jsou rozestavění nepřátelé, na kterých si naši novou hračku můžeme plnohodnotně vyzkoušet. Existuje zde takové kvantum možností, že je nemá cenu všechny vyjmenovávat. Lepší službu nám udělá přiložený trailer pod tímto odstavcem. Výrobci udávají, že možností, jak unikátní zbraň poskládat, jsou zde miliony a díky naší zkušenosti takovému číslu věříme.
Pokud bychom Loadout museli nutně přirovnat k jiné hře, pak by to zřejmě byl Team Fortress 2, se kterým sdílí hned několik prvků. V první řadě je to hravá atmosféra, která celou hrou prostupuje. Nejzřejmější je to asi na kreslené grafice, která určitě na nadprůměrné úrovni. I vzhled herních postav je vcelku legrační, stejně jako jejich tanečky po vítězství. Stejně jako v TF2, i zde je obdivuhodné ovládání, jenž je naprosto intuitivní a postava dělá přesně to, co hráč zamýšlí. Postavy mohou kromě rychlého sprintu skákat do pěkných výšek nebo provést hbitý úskok. Celková pohyblivost hráčů je nepřehlédnutelná a tak je často obtížné protivníka zasáhnout, zejména zbraněmi s pomalejším letem kulek.
V čem je Loadout naopak odlišný, je brutalita, která se k oné zmíněné hravosti přidává. Při střetech hrdinů tak běžně odlétávají kusy masa, patřičně obklopené dávkou krve. Výjimečné není ani prostřelný hrudník nebo napůl ustřelená hlava. Ani to však onoho poraněného nikterak neomezuje a dokud má alespoň jedno procento života, hraje nekompromisně dále. Možná taková brutalita zní trochu strašlivě, ale v kontextu Loadoutu působí skutečně zábavně. Akci vynikajícím způsobem podtrhuje i opravdu povedená hudba a a tak se není čemu divit, že fanoušci už nyní nadšeně shánění soundtrack.
V několikrát zmiňovaném TF2 probíhá zábavná přestřelka, ale je víceméně jedno, kdo vyhraje. Loadout je ale o krok dál a přináší řadu RPG prvků, díky kterým bude každá bitva mnohem napínavější. V každé bitvě se sčítá skóre a to ne jen za zabití, ale také za léčení spoluhráčů nebo plnění úkolů mise. Výsledné skoré se tak zdá být naprosto spravedlivé a hráči jsou dle toho následně i odměněni zkušenostmi a herní měnou. Každý den po první bitvě navíc obdržíme možnost výběru ze tří truhliček, ve kterých se skrývá odlišné množství měny a někdy i speciální vybavení. Hráči se tak neustále posouvají na vyšší levely, a motivováni ziskem se snaží dosáhnout co nejlepších výkonů. Postupně si pak mohou odemykat nové částí zbraní ale i speciálního vybavení jako jsou granáty nebo turrety. Ozvláštnit si ale můžeme i samotné postavy, kterým můžeme obléknout, co se nám zlíbí. Možností je zde mnoho, ale bohužel téměř vše je k dispozici pouze za reálné peníze.
Loadout navíc nabízí řadu herních zajímavých módů. V jednom je třeba zabít soupeře a vzít ampulku, která z jeho mrtvoly vždy vypadne, zároveň můžeme vzít ampulku našeho mrtvého spoluhráče, díky čemuž ji nemůže získat protihráč a připsat si tak bod. V dalším pak musíme krýt vyvoleného hráče, který sbírá kusy horniny, aby je umístil do speciální nádoby. Kdo dříve nasbírá potřebný počet kusů, vyhrává. Nechybí však ani obsazování vlajek nebo určitých míst To vše si můžeme zahrát jak proti ostatním hráčům (PvP), tak s ostatními hráči proti počítačem řízeným bootům (PvE). Abychom se v menu hry nenudili čekáním na ostatní, můžeme si zatím prohlížet a vylepšovat zbraně, takže se můžeme bavit každou chvíli.
Přestože jsme doposud pěli jenom chválu, nutno dodat, že ani tahle střílečka není dokonalá. Počítačem řízení protihráči nemají volitelnou obtížnost, takže nováčci mohou mít mírné obtíže vůbec vyhrát. Problém jsou někdy i objevující se body na obsazení, které lze tak rychle obsadit, že pokud jste na druhé straně mapy, nestihnete k onomu místu ani doběhnout. natož obsazování nějak ovlivnit. Respawn by zase mohl být trošku delší než 3 sekundy. Když někoho zabijete, máte totiž povznášející pocit, že vám na chvíli přestane otravovat život. Možná jste ale stejně jako já v pomyšlení, že ta chvíle nebude 5 sekund.
Pokud máte choutky na prvotřídní střílečku s nádechem brutality i legrace a nechce se vám zrovna platit několik stovek za novou hru, je Loadout přesně to, co hledáte. Oceňujeme navíc obdivuhodnou variabilnost zbraní a umění vývojářů motivovat hráče k neustálému hraní. Hráči, jenž nechtějí investovat peníze, nejsou prakticky vůbec omezováni a tlačeni do placení. Na jedničku dopadlo i audiovizuální zpracování a tak nám nezbývá, než hru ocenit nádhernými 86 %.
je právě to "téměř vše je za reálné peníze"...nejhorší způsob mikrotransakcí, jakej mohli zvolit. To si radši koupim hru samotnou a ne, abych za každej gun, za každej skin, za každej mod dával prachy. Ty jejich tisíce kombinací nebo kolika se chlubí, jsou taky pěkný šméčko. Ať si to strčí někam.
jak se říká. S předchozím komentem můžu souhlasit pouze co se týká zmínky o počtu možných kombinací zbraní. Jinak pro mně osobně dobrá věc na večerní zablbnutí si semo-tamo. Není třeba utrácet žádné peníze v mikro transakcích pokud člověk není totální noob a nekupuje si vždycky úplně všechno v každé hře, aby byl "asi vyjímečný" a zajímavý" :)))) ale což, headshot a je to :) a kup si něco dalšího a postěžuj si :))) Osobně bych do této hry nedával žádné peníze, ale jinak se mi líbí a určitě doporučuji aspoň k vyzkoušení ;-)
dobrá gamesa
velmi dobrá hra a děsně zábavná C.S. se muže jít vycpat
Vytvořili jsme pro vás stránky o Loadout! www.loadouter.cz
hry FPS mě baví ale loudout je vyjimečnhttps://www.gamepark.cz/img/smile/p.gifá :D