Různé klony legendárního Diabla II jsou docela populární. Tedy alespoň u herních vývojářů a producentů, samotní hráči (včetně nás) už z nich tolik nadšení nejsou. Zkrátka celý princip už je přeci jen poměrně ohraný a prakticky žádní tvůrci do své hry nedokážou zabudovat nějaké revoluční, inovativní nebo alespoň zajímavé prvky. A taková hra nás dokáže udržet jen opravdu malou chviličku a raději si znovu a znovu projedeme právě skvělý druhý díl Diabla. Nemá cenu zastírat, že i Master Creating, které má na svědomí nové Legend: Hand of God, se evidentně hodně inspirovalo tímto hitem. Od tohoto studia jsme příliš nevěděli co čekat. Zatím mají na svém kontě jedinou hru – čistě průměrné sci-fi RPG Restricted Area – vydanou na počátku roku 2005. Od té doby o nich nebylo slyšet a až nyní vypustili do světa pro změnu toto fantasy RPG. Dopadlo to tentokrát lépe?
Story jako přes kopírák
Celý příběh Legend: Hand of God je vskutku neoriginální a okoukaný. V kůži nebojácného hrdiny bojujeme ve fantasy světě s jedním hlavním účelem: očistit ho od zla a všech špatností. Celou věčnost Řád ochránců svatého ohně musel přihlížet ošklivým démonům, kteří skrz portál proudili do země Aelfal. Všechno se však zvrtlo a zůstal jediný člen tohoto Řádu, jež musí definitivně ukončit toto zlo. A jak toho dosáhnout? Máme jedinou možnost: najít legendární „Hand of God” – tedy Ruku Boží. V praxi tohle všechno znamená, že prostě jen půjdete dál a dál, přičemž musíte plnit zadané primární questy, abyste se stále posunovali tíženému cíli. Jejich náplň však se samotným poselstvím a hlavním úkolem příliš nesouvisí. Kromě hlavních a povinných úkolů, zajišťujících posun v příběhu, se však jako tradičně nabízí i vedlejší questy, za něž jste nějakým způsobem odměněni. Ani v jednom případě však nesmíte očekávat nějakou originalitu nebo snad zajímavost. Prostě opravdový obyčejný klon Diabla II, už to nemá cenu dále skrývat.
Výběr postavy?!
Diablovky mám osobně rád, a proto jsem byl hned v úvodu natěšený, co přijde po prvotním spuštění nové hry. A něco přeci jen přišlo – docela velké zklamání. Po zhlédnutí krátkého cinematic videa slyšíte nějaké hlasy, obrazovka se pomalu zesvětluje a vidíte hlavního hrdinu ležet na zemi. Pomalu se zberchává, zvedá své líno tělo a tím začíná celé naše putování. Malinko jako v Age of Conan. Naprosto zde chybí u všech RPG pro mnohé snad nejdůležitější část – tvorba vlastní postavy. V Legend: Hand of God máte pevně dáno, že hrajete za Temného Elfa a tečka. A jak je to s povoláním? Inu, zpočátku jsme se báli, že ani to si nepůjde vybrat. Po udělání prvního levelu však získáte nabídku, kde si zvolíte jak primární, tak sekundární classu. Na výběr jich je dohromady pouze pět: warrior, villain (v překladu zločinec, nám se jevil spíše jako paladin), mág, wilderness (přírodní směr, malinko podobný běžnému hunterovi) a nakonec priest. Zkrátka taková minimální sestava, naprosto typická pro každé tuctové fantasy RPG.
RPG systém
Konečně se dostáváme k tomu hlavnímu – RPG prvkům. Tradičním způsobem sbíráte zkušenosti, především za zabití monster a plnění úkolů. A po určitém počtu nasbíraných expů se dostanete na další úroveň. A jaké z toho máte výhody? Opět by se stačilo podívat třeba na dnes mnohokrát zmiňované Diablo II. Nejprve si rozdělíte body mezi čtyři hlavní vlastnosti postavy (síla, přesnost útoku, stamina a mana), pak si přidáte jeden bod k některému z talentů a máte hotovo. Opravdu zase nic zvláštního, jiného, neočekávaného. Prostě popisovat tento systém je jako nosit dříví do lesa. Bohužel tvůrci Legend: Hand of God občas nosí vcelku prohnilé, nekvalitní dříví, které je navíc prožrané kůrovcem. V řeči hráčů to znamená, že celý systém oproti starším předlohám snad ještě více zjednodušili. A pokud snad někdo nemá rád podobné hry, protože stále jen tupě chodí dál a dál a mačká tlačítko myši, tady by byl ještě více otrávený. Všechno se totiž smrsklo jen na to nejnutnější, a proto se velmi záhy dostaví stereotyp a nuda. Maximálně úplní nováčci tohoto žánru mohou být potěšeni, skalního příznivce však nemá tento RPG systém šanci uspokojit. Ne v dnešní době.
Nudná prostředí i dialogy
Kromě značné jednoduchosti se Legend: Hand of God vyznačuje i silnou linearitou. Skoro nikdy se totiž nedostanete na volné prostranství. Pořád máte jen pevně vymezenou cestičku, po níž musíte šlapat. Maximálně občas se dočkáte rozcestí, což znamená vesměs dvě možnosti. Buď jedna cesta po chvilce končí/je zabarikádovaná, a tudíž se musíte opět vrátit nebo tam jen udělat nějaký (většinou vedlejší quest). Právě úkoly dostáváte od běžných NPC postav, na které v průběhu putování narážíte. Dialogy nejsou napsané nijak světoborně, ale překvapeni jsme byli jejich nadabováním. Zpětně si však říkáme, že to snad ani nemuselo být, protože kvalita dabingu je podobná jako u nepovedených českých lokalizací. A to u originálů nebývá zvykem.
Pěkné souboje
Zatím mluvíme hodně v negativním duchu, ale není se čemu divit. Speciálně pochválit však musíme tvůrce za zpracování soubojů. Ty jsou sice vlastně také úplně přímočaré – jen mačkáte tři tlačítka na myši, přičemž na každé z nich si můžete nastavit nějaký typ útoku nebo jen chůzi. Bitvy však vypadají zajímavě spíše technicky. Když se do protivníka například netrefíte, vidíte skutečně jak uhnul, apod. Když například řežete obrovského orka, nestojíte u něj a nehladíte ho mečem po noze. Opravdu vidíte, jak postavička vyskakuje a řeže ho, co to jde. Nechybí ani krev, a právě proto má hra označení 17+. A proti jakým monstrům vlastně bojujeme? Inu, jejich soupiska přesně odpovídá fantasy nádechu. Opět tedy tvůrci sáhli ke starší konkurenci a od ní příšery okopírovali. To nám bylo jasné hned skoro na začátku, kde bojujete proti malým goblinům, kteří navíc mezi sebou občas mají ještě šamana, jež je oživuje. Neviděli jsme přesně tohle někde?! Dobře, už ten název hry raději nebudeme vyslovovat.
Grafická stránka
Právě vizuální stránka představuje snad jediný rozdíl oproti starším fantasy RPG. A nutno uznat, že docela dost markantní. Nejde sice o naprostou bombu, ale prostředí tvůrci zpracovali moc pěkně a pochválit musíme i za pohyby a vymodelování postav. Především souboje vypadají hezky, svižně a dynamicky. V tomto směru bychom ocenili snad jen větší smysl pro detail, protože některá místa jsou skutečně strohá, což nevypadá zrovna dvakrát vábně. Na druhou stranu chválit nemůžeme za inteface, který působí hodně neprakticky a starodávně.
Diablo II v novém kabátku
Dnešní recenze byla hodně kritická, to přiznáváme. Na druhou stranu Legend: Hand of God prostě není skvělou hrou, u níž byste se bavili celé léto. Ale není ani vysloveně špatnou. Takřka ve všech směrech však jen kopíruje zažité principy, které dobře známe a užili jsme si jich dost ve starších hrách. Tím máme na mysli především Diablo II. Tomu jakoby z oka vypadla. Grafické zpracování je vcelku slušné, ale hratelnostně se této legendě nemůže vyrovnat. Neustále jste sepjati ohromnou linearitou, volnost nám tvůrci nedopřáli snad v žádném směru. A právě podobných nic neříkajících klonů už máme nějak dost. Všichni příznivci singleplayerových RPG z fantasy světa už asi budou muset vyhlížet Diablo III. Na druhou stranu ještě pár nadějných projektů, mezi nimiž dominuje asi Sacred 2, nás čeká. Uvidíme, co ještě přinese letošní podzim. Legend: Hand of God si od nás odnáší 59%.
po kolena (podle recenze - nehral jsem, nevim) nesaha Titan Questu, natoz Diablu... Jednoduse receno - tuctovka.
Taková grafika by mi víc seděla na Diablo 3 než ta, co tam je. Takhle je ponurá, zatímco tamta jako omalovánky :D
se koukni na naky videa prosimte , sis to tady jednou precet a hned to pouzivas co ? ... grafika v D3 ja nahodou dost dobra
tak hra neni bohvie co ale zaujalo ma to prepracovanie subojov ze ked bojujete s obrom tak ho nesekate do penisu ale normalne nanho skacete a jebete mu kuzla do ksichtu to je good ale inak zaostava v kazdom smere
dnesnych hier ale myslim ze aspon na 3 dni pobavi nie??By to mohli dat skor ako freeware
v D3 je grafika jako omalovanky skoro podobna wowku ! navic s epsala aji nejaka paetice za t aby grafika byla predelana do zpatecni podoby dvojky nebo neco tak :) :P
D3 v grafice D2.. nechtej me rozesmat :D :D D3 ma skvelou grafiku, hraju wow a tak vim co je kreslena grafika / D3 ji fakt nema. Tuhle hru bych hral asi pred 3-5 lety, ted fakt ne.
mix diabla a titan questu ale jinak newim podle obrazku mi to prijde jako moc normalni, takovejch her je dost, proste diablo a titan quest podle me sebrali vsechno co se do techhle her da dat takze, uz je to moc klasicke
ja myslim ze to vypada docela dobre
ale teda fakt se to hodně podobá Diablu 2 tuhle hru bych si asi nekoupil
je to dost podobný ..ale mě takový to hry neberou
Tuto hru mám doma a vždy u ní sedím asi 4 hod.
Fakt mega hra , ale musíte mít silný počítač aby se vám rozjela...
Doporučuji
FOXIX
vy jste mi experti ja selduju vydani D3 a viim ze bude potrebovat Dircetx 10 takze jaksik asi vsici jste v prdeli :-D
pišu to na rychlo :-D
Tak tohle hrát nebudu, nějak nápadně podobné Diablu ? Nic moc ...
Bestovní hra, nároky této hry jsou : MIN: Intel® Pentium® 4 procesor 2GHz, 1GB RAM, grafická karta 256MB NVIDIA GeForce 6600 nebo ATI RADEON X1650, 5 GB volného místa na HDD
Na to jsi přišel kde ? Tahle hra není nikterak náročná, tak nepiš něco, co může někomu připadat, jako extra náročné .. Rozjede to každý s průměrnou sestavou i lehce podprůměrnou .. Ovšem měl by splňovat min. požadavky této hry ..
tohle vypada slusne tak to zkusim
silenost
Mohly by urobit hru za zlo že chcete obsadit cely svet a nie ako vsade za dobro =D.
Tak tadle hra me bavila asi 10-20 min a ani nemužu řict bavila jinak ten villain rozhodně neni paladin ale spíš rogue (dve zbrane, zvyšenej critic a dodge) ale jinak tadle hra ztrata casu a jak tady nekdo psal o D3 ze bude na DX10 zajimavý že já četl že blizzard chce aby to bylo pro co nejvic lidi tak to bude jen na DX9
už mě dost štvou ty hry co hoodně vypadají jako titan quest, dungeon siege.. atd. stejný pohled se zhora, potom ten debilní item balíček.
..je hruza.A k D3 me se taky nelibi grafika jakou to ma,je to moc svetly a at si hraci WoW rikaj co chcou ale je to des,ale kdyz to bude mit dobrou hratelnost proc ne
Co to je za hrůzu?
Ano, hra kopíruje Diablo (což se dá říct o všech hrách tohoto žánru). Ale přináší i nové skvělé nápady, jako Cinematic Combat System nebo elfku Lunu v roli svítícího ukazatele myši. Navíc ve hře je spousta povedeného humoru (především právě hlášky elfky). Haló, autoři nechtěli nastartovat nový herní žánr, ale udělat akční RPG v pravém slova smyslu. Legend strhnete body za to že tu už vše bylo. OK, ale co bude diablo 3 ? Staré Diablo v novém kabátu a taky nic moc nového nepřinese, jenže to dostane vysoké hodnocení jen proto, že je to Diablo.
mam pocit ze autor udelal recenzi pres kopirak nebo nevim... nebo mozna hral jen 10 minut... dialogy nejsou zbytecne zdlouhave ale perfektne napsane, dabing taky rozhodne neni spatny. a design sveta a potvor se mi libil snad ze vseho nejvic!
pribeh neni unikatni jak autori slibovali ale taky neni spatny. taky co v dnesni dobe vymyslet.
hrdinu nemuzete vybrat proto, ze presne ten hrdina ktereho vam hra prideli se obevuje ve videich, pak by to nesedelo a je to dobre. treba v gothicu si taky nemuzete vytvorit postavu a nikdo si nestezoval. rence ovlivnuje hodne, spousta lidi ji precetlo, delaji chytre ale hru nehrali.... :(
Koho hra zajímá, může navštívit fansite http://handofgod.wz.cz ;-)
no vypadá to jak Titan Quest s horší grafikou ale jinak dobrý :)
... uvidime, ale aspon to zkrati cekani na Diablo III :o)
tyhle hry me moc neberou mno...zkousel sem napr gothic a po prvni kapitole sem to zase odinstalovaval...
uvidime