Musím se hned na úvod a bez mučení přiznat, že se sérií Juiced jsem ještě neměl tu čest. Hra mi vždy nějakým způsobem unikla a tak jsem byl celkem zvědavý, co vlastně poslední díl, se slibným názvem Hot Import Nights, nabízí. Hra by se v podstatě mohla stát krásnou třešničkou na dortu, za jinak velmi nadupaným rokem. A ano, vlastně by mohla získat ještě jedno prvenství a to stát se poslední čistokrevnou závodní hrou tohoto roku vůbec.
Začněme překvapivě tím, co na nás ve hře, po nezbytném nastavení grafiky a dalších serepetiček, čeká. Volba postavy. Vybírat jde jak z mužského, tak ženského charakteru a musím říct, že když jsem tu sbírku obličejů poprvé viděl, jen jsem užasle vydechl. Na kráse jim totiž vývojáři věru příliš nenadělili a pod tíhou tohoto dojmu jsem raději zvolil ženskou postavu, která na tom byla přece jen o něco lépe. Až posléze jsem pochopil možný důvod toho všeho. Postava a vůbec celý obličej a oblečení si totiž můžete utvořit sami. Možnosti jsou opravdu široké a jen co se týká obličeje jde o více než dvacítku různých nastavení. Na tomto místě jsem se docela zasekl a půl hodiny si hrál s vytvářením rudovlasé štíhlounké krásky, oděné v sexy oblečku. Ale dost bylo harašení a jde se na závodění.
Postup ve hře je rozdělen do jakýchsi lig a v každé z nich jsou závody různého zaměření. Nejde tedy o nějaké postupné proplétání se nějakým turnajovým pavoukem. Volba závodů v jednotlivých ligách je plně ve vaší moci, pokud tedy narazíte na nějaký, který se vám nedaří zdolat, nic se neděje. Prostě můžete zkusit zvítězit v jiném, pro postup do další ligy není nutné umístit se ve všech závodech. Tím jak postupujete, dostáváte se k novým vozidlům, stejně jako k novým možnostem tuningu auta. Tady se hodí poznamenat, že tuning není životně důležitý pro další postup ve hře, vystačíte si i s častým nákupem nových vozů. Schválně jsem si hru zkusil projít ještě jednou, kdy jsem neprováděl v podstatě žádné úpravy vozidel a jen nakupoval silnější a silnější vozy. V podstatě bez větších problémů jsem postupoval do pokročilejších úrovní hry. Ovšem peněz na kontě máte většinou více než dost, takže proč se zbytečně ochuzovat o vylepšování a ladění auta. Možnosti úprav jsou celkem bohaté a v garáži strávíte značnou dobu, pokud se do nich pustíte tak zvaně od podlahy.
Svou finanční situaci si navíc můžete přilepšit i jinak, než jen umisťováním se na vítězných pozicích. Před každým závodem se můžete s některým s protivníků vsadit, jak že závod asi dopadne a výhry bývají více než slušné. Koumáky teď jistě napadlo, že si prostě vsadí na to, že budou poslední a snadnou výhru mají v kapse. Musím vás zklamat. Tuhle volbu zde opravdu nenajdete :o). Počet aut, která si za utržené penízky můžete pořídit se pohybuje kolem stovky a jde o staré známé kousky, které máme důvěrně otestovány z jiných her.
Tím se dostáváme k tomu horšímu v této hře a to jiný jízdní model, než na jaký jsme zvyklí z jiných her. Neříkám, že to bude ze začátku vysloveně peklo, ale budete si docela dlouho zvykat. K tomu nepřispěje ani fakt, že na začátku vůbec neznáte tratě, takže vyrovnat se okolním soupeřům nebude zrovna snadné. I přesto se mi ale většinou podařilo umístit se v závodě hned napoprvé. Hra by si měla přizpůsobovat obtížnost vašim dovednostem, volba manuálního nastavení obtížnosti tedy chybí. Toto přizpůsobení je někdy mírně pochybné, protože někteří soupeři jsou až příliš dobří a až budete kroužit předlouhých 10 kol, přičemž vás v tom posledním soupeř "značně podezřelým způsobem" předjede, možná taky málem rozmlátíte klávesnici jako já. Pravdou ovšem zůstává, že čím víc budete jezdit, tím víc si budete hru užívat. Teď mluvím hlavně o úplně jiném najíždění do zatáček, které je potřeba projíždět mírným smykem. Za to totiž získáváte nitro, které je poté v rovných úsecích velmi potřebným artiklem. Dá se to poměrně snadno naučit a některé tratě si později budete doslova vychutnávat. Pokud si ovšem tento styl neosvojíte, budete hodně bití, protože soupeři mívají nitra většinou nadbytek.
Typů závodů je několik a některé si jmenujme. Klasika všech klasik je jasná. Několik soupeřů, tradičně začínáte jako poslední, skončit musíte pokud možno první. Dalším je "vyřazovačka", neboli poslední z kola vždy vypadne a kdo dojede v posledním kole jako první vyhrál. Trošku otravné jsou dlouhé závody, kdy nesmíte v žádném případě narazit do mantinelu. Trať, kde se tyto závody odehrávají je většinou s velmi dlouhými rovnými úseky, které obsahují několik devádesátistupňových zatáček. Jezdit deset minut po takovéto, přiznejme si to poměrně nudné trati a jemně ťuknout v poslední zatáčce o rantl a tím neúspěšně ukončit závod opravdu nepotěší. Trošku nelogické jsou kombinace závodů, kdy musíte získat určitý počet bodů ve třech na sobě navazujících tratích. Tyto závody se jezdí těsně po sobě a každý se odehrává na jiném kontinentu. Jistě je to jen drobnost, ale i to se počítá. Kapitola sama pro sebe je driftování, tedy udržování auta co nejdelší dobu ve smyku. To můžete buď sami na trati nebo proti ostatním oponentům, kdy ve smyku získáváte body, takže musíte buď na hlavu porazit ostatní nebo dosáhnout určitého bodového limitu. Závody jsou celkem variabilní a díky tomu, že si jejich pořadí vybíráte sami, tak brzo vás zase neomrzí. Je tu sice jedno velké "ALE", ovšem o tom až později.
Tratě se povedly a jsou docela variabilní. Od dlouhých s několika málo zatáčkami, kde je tím pádem celkem těžké dobrat se nějakého většího množství nitra, až po ty kde ani nebudete stíhat zatáčet. Tratě pro driftování jsou speciální, extra široké. Ono by to ani jinak nešlo, protože na těch uzoučkých městských, by něco takového bylo nepředstavitelné. Osobně bych si jich představoval daleko větší počet, ale i tak jsem byl celkem spokojen. Okolí je zpracováno kvalitně a i když často nebudete mít moc času se jím kochat, pokud vaše oko přece jen spočine mimo trať, budete jistě spokojeni. Na půli cesty zůstala jinak zajímavá záležitost v podání generování hráčovy DNA. Zkrátka to, jak se pohybujete po trati je zaznamenáváno, což si můžete buď nechat zobrazit, nebo se o tento váš profil s někým podělit.
Dostáváme se k, v předchozích odstavcích nakousnutému, ALE. Hra na první pohled vypadá neskutečně cool. Na každé obrazovce polonahá slečna s bujarými vnady, při vyhlašování vítězů vlnící se tanečnice atp. Jenže tohle pozlátko brzo prokouknete a poznáte, že hra vás tak trochu balamutí. Ony jsou všechny ty obrazovky, nájezdy kamery před závodem, po závodě atd., pořád stejné. Od poloviny hry mě to začínalo už vyloženě štvát, proklikat se několika sice coolově zpracovanými, ale pořád stejnými obrazovkami. Pokud by si s tím autoři dali práci a pokaždé nachystali něco nového, byl by celkový dojem daleko, daleko lepší. Takhle po každém závodě následuje pořád dokola se opakující a unavující odklikávací mašinérie. Jsme u dalšího a závažnějšího ALE – ono vás i to závodění začne nudit, respektive spadne brzy do nepříjemného stereotypu. Typy závodů jsou pořád stejné a i když jedete novou trať, máte pocit, že už jste tam byli desetkrát. Hra zkrátka rychle omrzí a tím, že není schopna nabídnout nic podstatně nového a jiného, vás přestane bavit. Je to škoda, protože pokud si zvyknete a osvojíte jiné ovládání auta, nabízí se docela zajímavé poježdění.
Ještě pár slov ke grafice. Ta je na dnešní dobu čistě průměrná, tedy nenabídla nic nad čím bych se pozastavil. Modely aut jsou zpracovány kvalitně, i když i při nastaveném antialiazingu bylo okolí stále mírně zubaté. Hra si kupodivu sama nastavila maximální počet snímků na hodnotu 30 za vteřinu a nikde v klasickém nastavení ve hře se mi toto nepodařilo vypnout. Nepomohlo ani laborování s nastavením přímo v grafických ovladačích. Je možné, že to půjde změnit nastavením v configu, ale tak hluboce jsem po tom nepátral. Osobně ovšem příliž nechápu smysl tohoto omezení. Pro úplnost ještě dodám, že v žádné jiné hře, kterou mám teď nainstalovanou, jsem na podobný "problém" nenarazil. To co teď napíšu bude možná znít divně, ale ve hře je až nepříjemně pře-efektováno. Obrazovka po stranách je zkrátka pořád rozmazaná, až mi to bylo v některých závodech vysloveně nepříjemné. Viditelné to je i na okolních obrázcích, i když samozřejmě v pohybu je to daleko razantnější.
Zbývá už jen konečné hodnocení. Juiced 2: Hot Import Nights je ze začátku zábavná závodní hra, která ovšem postupem času omrzí a upadne do stereotypu. Měla dobře našlápnuto spoustou drobných funkcí a vychytávek, které ovšem nejsou dotaženy do konce a v konečném součtu pak spíše vadí. Pro mě osobně mírné zklamání, čekal jsem rozhodně víc, avizovaná třešnička na dortu se tedy nakonec nekoná. Hodnocení 68%
recenze dobrá:)
btw. dovolím si sem dát návod:D
Rituál očištění duše.
Potřebujete pouze jeden prst, tělo a libovolnou vodovku, popřípadě tuš.
Namočte prst do barvy ( tuše ) a ve znamení středu vašeho těla umístěte prst těsně pod hrtando středu vaší hrudě. Nyní ve znamení dlouhé cesty a vykročení pravou sjeďte pomalo k pravé bradavce, ujistěte se, že celou dobu váš prst dělá barevnou čáru. Jako třetí ve znamení hloubky naší duše a pocitů přejedeme k pupíku stejným pohybem. Pomalu se třikrát nadechneme a v duchu si řekneme ,,Přeji si mít čistou duši od všech hříchů tohoto světa a jako znamení pochopení a návratu přejedeme k levé bradavce. Ve znamení pochopení a důvěry v celé kouzlo zakončíme tah, kde byl započat- kousek pod hrtanem. Nyní uděláme rituální cestu života prst znovu přiložíme k tělu, tentokrát přibližně 3 cm nad pupíkem a táhneme přibližně 3cm pod počáteční bod předchozích tahů, čili kousek pod hrtanem + dané 3 cm.
Nyní, pokud jste seděli se postavte a třikrát se ukloňte, jděte do koupelny a podívejte se na sebe do zrcadla jaká se zkurvená píča.
takhle velky propadak sem ete nezral, absolutne me to nebavilo, totalni sra*ka, fakt uboha ovladatelnsot, grafika, styl hry,.....
hnusny auta, Juiced 1 bylo lepsi :D
ale UT 3 je nejelspi ! :D
..je poměrně standartní záležitost, jen se obvykle dává vyšší framerate (tak 50 - 60 to má např. Doom myslim). Obvykle to de vypnout přes config (přímo text edit souborů, nebo příkazová řádka). Proč konkrétně je tady 30FPS, to netušim.. nejspíš to bude mít co dělat s plynulostí a rychlostí hry (rychlost auta závislá na FPS? no trošku zvláštní, ale asi to je možný).
Tomu říkam hodnotnej komentář. Zkrácená verze by byla něco ve stylu: "Tahle hra se mi nelíbí, UT3 se mi líbí víc." Někteří lidé by se vážně radši neměli projevovat písemně.. :)
V tom videu ma nejakej raketovej pohon ne? xD
Nezapomel jsi tam napsat na jaky sestave jsi to hral?
tohle rozhodně neni konkurence pro need for speed je to uplne hruza takova píčovina pohled u řidiče ty tachometry se vubec nepodobaj realu
delam si jenom srandu chapes? :D
tak ale uznetej sami ze mezi novymi hramy s autama patrri mezi nejhorsi :(
a to na Očku byli tak pekny reklamy na to :(
a muj dodatek o UT 3 sem psal jen tak aby nestala rec :D
tady stoji rec? xD
need for speed PRO STREET je uplně na hovno...nedá se to hrát...nuda ....děs du radči spat............NFS PRO STREET fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuj..
odpoved na otazku, ci ma novy NFS konkurenciu: toto nemoze byt konkurencia... je to absolutne ubohe, zvuky zaspali na konzolach z 98 ... grafika= absolutny shit.. ake abstraktne vyrazi pouzit nato ako tuto hru maximalne zhodit, a to som si slubol tak vela odtoho
ja bych rek ze je to konkurence :-D jak NFS tak juiced 2 sou chujoviny........
Potřebuji poradit jak nastavit volant mám Logitech MOMO racing forces. icq: 242 993 889
Díky
.
nevim ale zda se mi ze autori obou her se snazi predhazovat v tom kdo udela horsi hru.. midnight club rulezz
stejna arkadova sracka pro masy jako nfs: pro shit
stejne zustanu u Flatout 2 a Toca race driver 3 :D
nedaji se tam dělat kotrmelce a když bouráte tak se auto poláme - JE TO SRAČKA. No výborný děti tak na kutě a nyní normální zhodnocení. Respekt od soupeřů vás nutí co nejmíň bourat a ničit si auto, takže oproti nfs se musíte naučit řídit =) grafika se oproti jedničce zlepšila, je tam novej pohled z kabiny řidiče a co se týče fyziky aut tak mi to přijde podobný jako v jedničce. A tam byla fakt super, byly znát různý koncepty aut a třeba jet s mustangem bylo hodně těžký. u nfs ať jedu s čimkoli tak mi to zabrat nedá. Dobrá hra, ne pro vymaštěný frajírky co to hrajou jako UT3, ale pro zábavu a pro ježdění kvalitka.
Mě to docela baví.Dal bych tak 81%