Konec roku je sice tady, ale to neznamená konec pro herní průmysl, právě ke konci roku se dočkáváme těch největších herních titulů nebo rozšíření těch stávajících. V dnešní recenzi se podíváme na nejnovější expanzi do hry Hearthstone z dílny Blizzard Entertainment, která nese název Madness at the Darkmoon Faire.
Vydání expanze do Hearthstone většinou znamená, pouze přidání nových karet a nových herních mechanik, ovšem v tomto je tato expanze speciální. Bylo toho přidáno tolik co nikdy předtím. Mezi nejdůležitější patří systém achievementů, nový herní mód s názvem Duels, zároveň se hráči dočkali přepracování systému odměn a přidání již nechvalně známého Tavern passu. Ten se ale však na rozdíl od předchozích novinek nedočkal příliš pozitivních reakcí. K Tavern passu se, ale ještě vrátíme pojďme si nejdříve projít tuto expanzi pěkně od začátku.
První velmi dlouhodobě hráči žádanou věcí, co byla přidána je systém achievementů. Ten vám, umožní sbírat body podle toho kolik jste jich splnili a porovnat se třeba se svými kamarády. Každý achievement má různý počet bodů podle toho, jak je těžké ho splnit, nebo například více fází, které se postupně stávají těžší než ten předchozí stupeň. Zároveň ty nejvíce těžké achievementy Vás odmění menším množstvím XP, které se vám přičtou do tavern passu. Při testování nového achievement systému nám, ale přišlo že množství XP není úplně úměrné u všech achievementů a ocenili bychom zvednutí odměn za ty nejtěžší achievementy.
Tou asi nejdůležitejší věcí přidané v této expanzi kromě nových karet je nový herní mód Duels. Mód funguje velice jednoduše, je totiž založený na principu adventure, který je v Hearthstone již nějakou dobu. Hra začíná tak že si vyberete jednoho ze 4 náhodně vybraných hrdinů, poté si zvolíte hero power a také svoji specifickou kartu pro danou classu. Následně si postavíte svůj vlastní deck pomocí karet ve své kolekci. Tento deck je, ale omezen na 15 karet. Začínáte také jen na 20HP, které se zvětšují o 5HP za každou odehranou hru. Po hře ať jste prohráli či vyhráli vám bude nabízeno několik nových karet do vašeho balíčku, a také jedna velice speciální velmi silná karta či pasivní efekt, který má velký vliv na vaši hru. Takto postupně hrajete a vylepšujete svůj balíček až do té doby, dokud třikrát neprohrajete či nedosáhnete maximálního počtu výher což je 12. Režimu Duels, zároveň existují 2 režimy první, který je free to play, ve kterém si je vylepšujete vlastní rating tzv. casual. A druhý heroic, který funguje podobně jako aréna, který sice stojí 150 goldů či zhruba 45 Kč za jeden pokus, vám ale na konci podle počtu výher vyplatí odměny. Odměny jsou stejné jako v aréně, takže se dočkáte balíčků, dustu (craftící materiál) nebo samotných goldů. Kromě toho se vám také zvedne heroic Duels rating. Tento režim se nám zatím velmi libí a dobře ho přijala i samotná komunita Hearthstone takže ho můžeme jen doporučit. Hearthstone má nyní již kromě klasického režimu další dvě možnosti hrání, první jsou Battlegrounds a tou druhou právě nově přidané Duels.
Výběr classy
Výběr hero poweru
Vybrání treasure karty
Vybírání treasure po výhře/prohře
Výběr nových 3 karet
To by ale bylo vše k tomu pozitivnímu, v této nové expanzi. Další novou věcí je Tavern Pass, který měl za úkol nahradit starý systém questů za goldy a výhry, přičemž měl dodat ještě více goldů, packů a celkově usnadnit hru všem hráčům. Tak se ale bohužel nestalo, XP do Tavern Passu se získává pomalu a mnozí již spočítali že hráči ve finále dostávají méně odměn. Blizzard to navíc udělal tak že Tavern Pass, stojí zhruba 530 Kč. Což je absolutně nerozumná suma. Naštěstí v té placené části Tavern passu, jsou jen kosmetické úpravy a nějaké ty XP boosty. Ale i přes toto Blizzard Entertainment schytal spoustu kritiky od komunity.
Poslední věcí, co se přidala v nové expanzi jsou samotné karty. Karty vypadají zajímavě a nemůžeme se dočkat co s nimi hráči vymyslí, protože vždy se najdou nějaké velmi zajímavé strategie a nové velmi silné balíčky. Ty nejzajímavější karty si tady stručně projdeme.
První zajímavou kartou je Il’gynoth, jedná se o kartu pro demon huntera, která stojí 4 many, má 2 attack a 6 HP, zároveň se také jedná o legendární kartu. Jedná se o velice silnou kartu zvlášť pro tuto classu, kde si můžeme do balíčku zároveň s touto kartou přidat zbraň co má lifesteal a následně jí vybuffovat. Tato kombinace může vést k lethalu, protože vám na vaší zbrani stačí pouze 15 attack, když máte lifesteal a tuto kartu na stole zabijete vašeho oponenta na jediný zásah. Takže když zautočíte přímo na nepřítele s lifesteal zbraní Il’gynoth zdvojnásobí vaše poškození.
Rinling’s Rifle je nová zbraň pro huntera, která má velmi dobrý poměr mana/efekt. Za 4 many máte 2 secrety vlastního výběru (ze 3 nabízených) při každém útoku. Zbraň zároveň má 2 attack a 2 durability, což z ní dělá skvělou early a mid game kartu. Toto bude chtít každý secret hunter ve svém decku.
Deck of Lunacy je nový legendární spell pro mage, který obsahuje neskutečné množství RNG a může vám vyhrát hru nebo úplně prohrát, pokud dostanete špatné spelly. Je to tak 50 na 50 co dostanete, ale v takovém spellmage decku se tato karta rozhodně bude hrát a myslíme si, že tato karta bude velmi oblíbená.
Lothraxion the Redeemed je nová legendární karta pro paladina, která určitě sama o sobě bude vytvářet nové balíčky. Synergie se Silver Hand Recruity pro paladina nejsou žádná novinka a tak si myslíme že tohle bude skvělá karta.
Grand Totem Eys’or je legendární totem pro shamana. Tato karta rozhodně oživí totem shaman decky a už se nemůžeme dočkat, jak se shaman jako classa posune v metě.
Ringmaster Whatley je legendární karta pro warriora, která má velmi dobrou synergii s dalšími kartami, které warrior dostal a vypadá to, že tuto expanzi bude warrior díky těmto více typům minonům velmi silnou classou.
Na závěr samozřejmě nejdůležitějšími kartami jsou samotní old gods, kteří budou králové mety a budou se nacházet ve většině balíčků. Old gods nejsou v Hearthstone žádnou novinkou a tak jsme velice zvědaví jak proběhne jejich velký comeback.