Dnes se podíváme na kuriózní počin vývojářů z Laser Guided Games. Hlavní předností titulu je jeho neotřelost v žánrovém zasazení, kdy hra kombinuje prvky karetní hry i real time strategie. Oproti klasickým RTS nejsou naším hlavním zdrojem armády příslušné budovy, ale balíček karet. Hra nám hned po svém vydání nabízí vcelku široké možnosti herních módů i různorodé mapy. Příjemná je i možnost stavění deku z mála karet, přičemž u malých balíčků můžeme počítat se znovu doplněním karet po jejich vyčerpání. Hra obsahuje mikro-transakce sloužící k nákupu měny na crafting, avšak pokud se hráč vytrénuje, má dostatečně štědrý loot i za vyhrané zápasy. Pojďme se podívat, co všechno nám hra může nabídnout.
Golem Gates se odehrává ve zpustošeném prostředí zdevastovaném po pradávných válkách. My hráči jsme vtěleni do postavy Harbringerů, odpadlíků, kteří umí ovlivňovat chování částic podle své vůle. V těle hlavního protagonisty procházíme nehostinnými bojišti dystopické budoucnosti. Celkový design je uchopen s estetickým záměrem vzbudit v nás pochmurnou náladu a touhu po přežití. Bojiště často představují rozvaliny dávných civilizací a je jen na nás přežít jejich nehostinné podmínky. Harbringeři v sobě na první pohled skrývají cosi vyrušujícího, svatozář nad nehybnou maskou. Image, která je pro tyto pustiny nezbytná k zachování klidu a rozvahy. Jednotky a budovy, jež hra nabízí k použití, snoubí vizuál pokročilé technologie v elegantně zaoblených tvarech. Například legendární jednotka Twin Blades jsou sice prvotřídní řezníci, ovšem na pohled je jejich zbroj zároveň velice impozantní. Mimo humanoidních jednotek máme také k dispozici různé, organikou inspirované, poskoky ve stylu vlků nebo brouků. Budovy jsou svojí funkcí i vzezřením velice rozdílné, od pokročilých railgunů můžeme zahrát třeba i turret inspirovaný balistou. Ve hře najdeme i možnost použití pastí a kouzel, které doplňují náš karetní panteon.
Souboje se točí zejména kolem Harbringera. Je to postava se kterou hru začínáme i končíme. Každý hráč ovládá svého avatara s cílem eliminovat ostatních Hrabringerů v poli. Dá se říci, že se jedná o takovou mobilní základnu, kterou lze využít k ofenzivě, zabírání strategických bodů nebo podpoře. S jedinou postavou samozřejmě bitvu vyhrajeme jen s obtíží, proto máme k dispozici karty, které nám umožňují přivolávat pomocníky a manipulovat bojištěm prostředí kouzel a dalších triků. Na začátek nám je rozdáno šest karet, které před hrou lze vyměnit za jiné náhodné z našeho balíku. Karty vyvolává náš Harbringer pomocí získané energie, jež se časem automaticky regeneruje. Rychlost doplňování pak souvisí s počtem obsazených energetických kruhů. Ty zabíráme pomocí jednotek, a kromě energie pro nás znamenají důležitý perimetr, jelikož naše kruhy budou primárně cílem útoků nepřátel a obráceně. Netradiční je i doplňování karet z balíčku do ruky, kdy líznutí karty nastane po získání určitého počtu bodových zkušeností. Musíme tak být neustále ve střehu, abychom neskončili s prázdnýma rukama. Tahle záminka pro expení skrze zabírání a šarvátky propůjčuje hře skvělou dynamiku.
Variace bojových prostředí nabízí Golem Gates poměrně pestré. Jak již bylo nastíněné základním úkolem je zničit nepřátelské(ho) Harbringera, obsadit energetické kruhy a zůstat naživu s Harbrigerem naším. Tento systém je zatím pro všechny dosavadní módy stejný. Pro boj nám jsou však nabídnuty různá bojiště se specifickými možnostmi. Mimo nepřátelských jednotek můžeme bojovat i s žoldáky, kteří střeží poklady v podobě kouzel a boostů jednotek. Jednou z taktik, jak snáze získat tento loot je monitorování kempů, dokud jej nezačne obsazovat nepřítel a naplánovat překvapující útok z týlu, čímž jednat způsobíme ztráty protivníkovi a zároveň si dojdeme pro poklad téměř zadarmo. Musíme být obezřetní, protože při zabírání může tuto taktiku použít i nepřítel. V některých mapách se nacházejí i spawny world bossů. Toho když porazíme, automaticky vyrazí cestou k nejbližší nepřátelské jednotce a nezastaví se dokud on, nebo protivník nepadne vyčerpáním. Soupeřit můžeme s ostatními hráči nebo AI v bitvách 2v2 nebo 4v4. Pro milovníky narace hra obsahuje i příběhovou kampaň, kde se můžeme dozvědět více o útrapách tohoto světa.
Úspěch našeho Harbringera nespočívá pouze v kombinaci jeho síly a naší taktické zdatnosti. Důležitou proměnnou totiž hraje sestavený bojový deck, který z velké části určuje náš (ne)úspěch. Karty v herní terminologii označujeme jako glyphy a rozdělujeme je do čtyř kategorií. Units neboli jednotky jsou karty minionů, kteří tvoří naši armádu. Mezi nimi najdeme například Vlčí Skauty, Léčivé Roboty nebo Destroyera, jež utankuje a zničí nepřátelské budovy. Dalšími kartami jsou structers tady karty budov. Jejich funkce je především defenzivní a s jejich pomoci lze hezky zabezpečit perimetr. Ke stavění jsou k dispozici Ohnivé Věže, Balisti nebo Energetické Kanóny. K útočné a poziční hře máme k dispozici karty traps čili pasti. Pasti svůj efekt projeví, pokud nepřítel překročí aktivační zónu. Můžeme je rozmisťovat takticky po mapě i přímo do boje, musíme však být opatrní, aby se naše jednotky zrovna nenacházely v efektu zranění. V neposlední řadě mám pro podporu našich jednotek připraveny karty spellů. Kouzla jako Fireball nám poskytují výhodu přímého a okamžitého poškození, dalšími kouzly pak lze zlepšit statistiky našich jednotek, případně utilitárními spelly vytáhneme pár glyfů z decku. Glyfy získáváme skrze dropnutí po vítězné hře. Objem lootu záleží na délce a náročnosti souboje. Pokud nechceme spoléhat na náhodné získání, hra také nabízí crafting systém, v němž glyfy tvoříme za herní měnu získatelnou v lootu nebo mikrotransakcemi Pět vyrobitelných glyfů se střídá na denní bázi.
Golem Gates je osobitou hrou, jež nabízí kombinaci žánrů karetních her a real time strategií. Čerstvě po vydání obsahuje hra solidní obsah, co se týká bojišť, karetní sbírky i single/multiplayer možností. Vývojáři se o hru starají a denně vydávají drobnější patche k opravě bugů. Nepřijdeme ani o originální design rozvrácené budoucnosti. I když hra vyniká v mnoha směrech, není určena pro každého, ale spíše jen pro ostřílené a nebojácné taktiky. Základna hráčů je zatím poměrné malá a matchmaking občas trvá zbytečně dlouho. Vývojáři sice vymysleli zajímavou možnost při čekací době hrát zápas proti AI, ale je otázkou, jak moc tato mechanika hráče uspokojují. V době psaní článku je hra na Steamu se slevou 20 % doporučujeme tuto šanci využít. Celkově dáváme solidních 75 %.