Události na poli taktických stříleček nám v poslední době připomínají stav českého zdravotnictví. Je to čím dál tím horší a den co den čekáme na nějakou revoluci. A ona ne a ne přijít! U taktických FPS nás tento rok zklamalo například The Regiment (po pravdě řečeno ani jsme mu moc šancí nedávali – viz. recenze) nebo Rainbow Six: Lockdown (recenze). Právě mezi poslední jmenovanou hrou a Ghost Recon: Advanced Warfighter byla vždy určitá podobnost. Není se také čemu divit, oba tituly mají jak společného distributora (Ubisoft), tak příběhy na motivy Toma Clancyho.
V Ghost Recon: Advanced Warfighter si zahrajete za člena (a zároveň velitele) americké super jednotky IWS (Integrated Warfighter System – odtud také pochází název podtitul hry) a podíváme se ho jihoamerického velkoměsta Mexico City. A vězte, že práce bude až, až, takže nudit se určitě nebudete. Vašimi úkoly bude jak zasáhnout k utlumení sporů mezi místními rebely, tak i například záchrana prezidenta. Zkrátka když už si členové této jednotky vybrali toto povolání a dostávají za něj tučné platy, musí také těžce makat. Sranda to opravdu není. Kdo že nám bude v průběhu hry pomáhat?
Přesně tak, tým snů. Každý člen zvládne všechno, zkrátka každý je takovou „holkou pro všechno“. Žádné dělení na odstřelovače, zdravotníky a klasické vojáky. Na specializace můžete zapomenout. Otázkou je, jestli to není škoda. Přeci jen pokud víte, že v případě smrti jednoho z týmových parťáků budete muset toho odstřelovače na střeše sejmout sami, raději si na něho dáte pozor a budete ho držet až v druhé lajně. V systému, který je vytvořený v Ghost Recon: Advanced Warfighter naopak víte, že pokud jeden ze členů padne v boji hned z počátku mise, příliš to nevadí. Stále vám dva kámoši zbývají a v podstatě žádnou diferenci nepocítíte. Jaké vybavení komu přiřadíte je čistě na vás. Dokonce i počet zbraní je v podstatě kusově neomezený, jde pouze o váhu. Vezmete-li s sebou více těžkých kvérů, sotva někam dolezete. A procházet mise, které se mimochodem odehrávají především v exteriérech, rychlostí postarší dámy s holí, není zrovna ideální. Avšak volba je pouze a pouze na vás, jak je komu libo, my to však důrazně nedoporučujeme. Při plnění úkolů můžete jednoduše pomocí volby v mini-menu (otevře se vám kliknutím na kolečko myši) udílet ostatním členům rozkazy. Mnoho jich není, ale stačí dostatečně – čekej, útoč, následuj, braň. V tomto třetím dílu Ghost Recon už ale chybí jakákoli možnost vžít se přímo do jiného člena nebo ho jakkoli ovládat.
O grafické stránce se většinou bavíme až na samém závěru recenzí, ale u této hry nám to zkrátka nedalo. Jedná se o opravdovou špičku, jenž můžete na PC vidět. Při nastavení nejvyšších detailů a rozlišení je doslova naplněná různými detaily, textury jsou ve výborné kvalitě a město je taktéž vymodelováno na jedničku. Leckomu zmizí ale úsměv sakra rychle – nároky jsou podstatně vyšší, než bychom čekali. Abyste si hru opravdu užili na plné detaily a neklesly vám snímky za vteřinu k hodnotě pět (to by odpovídalo hodně bídně aminovanému večerníčku), doporučujeme procesor 3,2 GHz, 2 GB RAM a nadupanou grafickou kartu 256 MB. A co si budeme nalhávat, takovouto sestavu nemá doma zrovna každý druhý hráč. Vysoké nároky budou dány tím, že je hra současně i pro nový (velmi výkonný) XBOX360. O misích jsme se již krátce zmínili, teď už jenom dodejme, že jsou po designové stránce navrženy solidně. Zkušenosti vývojářského týmu s taktickými hrami jsou patrné a to je jenom dobře. Ve městě vás čekají jak různé úzké uličky, tak rozlehlá náměstí a na šikovných místech ukrytí odstřelovači. Těch jsme tedy po pravdě čekali o něco více, takže jsme kontrolovali stále střechy, okna a podobná místa typická pro tento „zákeřný“ druh vojáků a málokdy jsme na někoho narazili.
Konečně můžeme o první hře v letošním roce bez obav říci, že se jedná o taktickou střílečku, nikoli obyčejnou akci nazvanou taktická FPS. Bohužel sice chybí podrobné plánování mise před tím, než se vydáme do terénu, avšak následně máme možností dostatek. Ať už se jedná o rozkazy svým týmovým bojovníkům nebo plánování na mapce. Tu vyvoláme stisknutím klávesy TAB, je hodně podrobná a jsou na ni zakresleny jak naše pozice (a směr pohledu všech členů), tak pochopitelně cíl našeho aktuálního úkolu. Navíc pokud ji studujete opravdu detailně v přiblížení, objevíte i nepřátele. Pokud tedy nejsou schovaní pod nějakým stromem. Můžeme do ni zakreslovat jednotlivé body a pozice, po kterých se následně vydáme. Tak se nám to líbí!
Na umělé inteligenci jak je vidět programátoři solidně zapracovali. Ani nepřátelé, ani vaši členové už nenabíhají do otevřených prostranství jako sebevrazi, pohybují se pěkně přikrčení a kryjí se za nejrůznější předměty. Samozřejmě občas k nějakému výpadku dojde, ale to je vcelku pochopitelné. Pořád jsou to jen naprogramovaní roboti, i když několika málo jedincům, kteří jednou za čas spáchají trestný čin a následně se odvolávají na nějaké hry, to asi nedochází. Není důvod hru mazat hned po dohrání singleplayerové kampaně, Ghost Recon: Advanced Warfighter totiž obsahuje i multiplayer. Nutno dodat, že hra pro více hráčů má v současné podobě k dokonalosti poměrně daleko a za singleplayerem silně zaostává. Naštěstí autoři v podstatě současně s vydáním hry oznámili práce na rozsáhlém patchi (bude samozřejmě zdarma ke stažení na internetu), který nejen že opraví bugy (moc jsme jich ani nenašli), ale především kompletně upraví multiplayer. Ochota starat se o hráče po vydání hry, neodhodit ji a nečekat pouze na peníze z prodaných kopií, se samozřejmě cení. Přibudou nové módy a množství map, právě proto je zbytečné se zde o něm detailně rozepisovat.
Spokojenost, to každopádně. Konečně jsme se dočkali kvalitního nového titulu s opravdu taktickými prvky. Začali jsme porovnáním stavu právě taktických FPS s českým zdravotnictvím, tak to ve stejném stylu i ukončíme. Ghost Recon: Advanced Warfighter nás mile potěšil a nebýt několika drobností, mohl u nás obdržet i o něco vyšší hodnocení, udělujeme mu 84%. Taktické hry doufejme zaběhnout zpět do svých vyjetých kolejí a snad již brzy nás znovu mile překvapí a jak to bude dál se zdravotnictvím, o tom si raději udělejte všichni názor.
Ghost Recon: Advanced Warfighter u nás za skvělou cenu 899 Kč!
husty
A jeden by nevěřil, jak hluboce fundovaný je recenzent v problematice zdravotnictví.
ja jsem hru hral asi jen 30minut vic jsem to nevydrzel. Mozna ze je pozdeji dobra, ale nemel jsem silu, treba se vratim. Kazdopadne za tech 30 minut bych hru hodnotil jako rofl. Slaby a nudny a uz behem jedne mise a par minut hrozne stereotypni a nenapadity design, kooperace s boty ujde (alespon je jednoducha kdyz nic vic) inteligence nepratel tragicka, ovladatelnost hrozna, hratelnost napric tim vsim docela slaba. A grafika imho take nic moc, leda prumer, fyzika nejaka je, ale nic moc. Jediny co to ma, tak dobre preference a reklamu. Prvnich 30minut bych videl tak na 50% neboli 5/10 cili prumer,resp. dobra koupe v pripade budgetove ceny, alias to si radeji nechce na vasich xboxech a neportujte nam to sem .))) (ale treba se platu a az to pustim znova, bude to lepsi :D ... 0_o )
a vraj zadara, no toto. :-D
Fakt to chce nadupadný stroj na MP je to docela dobré ale opravdu po hodině hraní je to nuda ... Jinak stěma botama moc nesouhlasim, sice jim třeba naplánujete krytí ale mnohdy se stane že sice celou dobu koukají zezarohu, ale jak se začne střílet tak tak začnou pobíhat jak zajíci a odkrejou se :(( Takze AI bych spis dal prumerne ... Graficky by jsem to vyzvednul protoze je to opravdu krasne ve FULLLL ;)) Jinak se hodně stává že tam sou dlouhé sekvence bez nepřítele, a vy pořád jdete a jdete a nepřítel nikde ...
84 procent pro tuto hru,ale no tak,neblaznete.ta hra si zaslouzi plne 75procent.mam obe dve verze,pro xbox360 zaslouzene 94procent a ti co nademnou psali o rozboru teto pc verze,maji neskutecne pravdu,tak treba u pc verze je AL opravdu spis k placi,na xbox360 poslechnou i kdyz jim rozkazete:dete se vychcat,tak proste pujdou.pc verze je schit a velke sklamani,mno to je muj nazor a od pc verze jsem cekal teda vice,peace
ja to radsi nebudu zkouset, protoze bych to hral tak na min detaily :(.
btw: ty linky na ty 2 starsi recenze jinych her nefunguji. v adrese je 2x gamepark. ale nevadi, staci odmazat tohle: https://www.gamepark.cz/%94 a potom na konci tohle %94 :)
Hra celkove se mi zamlova vypada moc pekne, ale to je asi tak vse. Opravdu sem cekal vic.
Pribeh - tak trochu vycucnuty z prstu!
Zasazeni do mesta je dobry napad, ovsem provedeni uz tak dobre nedopadlo.
Vyber zbrani neni spatny - mozna nektere mohli byt min future.
AI vaseho dream teamu je naprosto desiva, nejde o to ze by delali nejake hovadiny a nechali se postrilet jak mrkfe, na to uz si clovek ve hrach zvyknul, ale oni pro jistotu nedelaji radeji vubec nic.
Jo kdyz si vzpomenu na HL2 a to rozhodne neni takticka akce, tak by Gordon a par typku z C17 osvobodil asi cele Mexiko behem odpoledne a jeste by stihl veceri v bylem dome.
Zato AI nepratel se mi zdala docela kvalitni, obcas vas sundaji z takovych vzdalenosti a pozic ze nezbyva nez zasnout, ale clovek si pak uznale rekne, no mozna meli jen stesti.
Z toho plyne jedine sezente par kamosu a jdete do koop modu ktery ztrpcuje jen par drobnych chybicek ale ty snad budou s novim patchem ok.
Jo a kdyz sem nakousnul HL2 tak pro ty co maji steam verzi Gold tak si muzou ZDARMA stahnout HALF-LIFE2:EPIZODE ONE ostatni muzou stahovat za simbolickych 10USD myslim.
Doufam ze to nebude brano jako spam, chtel sem tim upozornit ze mi na GP chybi nejaka ta recenze na HL2:EO !!! bye a krasny den preje Jack
myslim si ze RS: las vegas bude lepsi :)..
blbost,co vice k tomu dodat
docela good
ktera lama to recenzovala? urcovat vykon CPU podle GHz nebo grafku podle videopameti.. fakt sry ale to je dmnc :D
no uz len mi k tomu chyba CRACK ;DDD kua ked tak by mi ho aj niekto mohol poslat ;DDDDD
my icq 313-027-939
Ty si lama ty kktku !! Si myslíš že si nějaký borec přez kompy nebo co ? 1000 Mhz je 1 Ghz takže když je 3,2 Ghz tak to je jako 3200 Mhz tak tady nemachruj a neurážej toho kdo to recenzuje. Dmence tu si ty. A pochopitelně že když se píše že v doporučené konfiguraci má být grafika s pamětí 256 tak co je tu natom tak nesozumitelného lamo ? Tak tu nemachruj! Se navyznáš ani v základech o kompech.
..ehm. :D Má opravdu pravdu, protože velikost paměti na grafice je možná důležitá, ale shitová grafika je furt shitová, ať má 512 MB nebo ne.. Takže bych spíš hodil typ grafiky co se na to hodí. A procesory, jasně, GHz jsou důležitý.. ale je dost velkej rozdíl jestli je to jádro 64 nebo 32 bit. Třeba, nebo jestli umí nějakou další pokročilou technologii nebo ne..
I ty hlavicko!!! Zkus si srovnat AMD Athlon FX-60 2,6GHz a treba Intel 660 - Prescot na 3,6GHz, no to by moc dobre nedopadlo!!! Nebo staci priklad od jedne firmy Intel E6600 - Conroe 2,4GHz a treba ten Intel 660 - Prescot na 3,6GHz - to vazne nejde brat podle GHz to bychom daleko nedosli!!! Jinou pravdou je ze dneska CPU neni tak dulezit v PC jako treba RAM-ka nebo GPU.
No a grafarna - 256MB!!! Je rozdil ATI Saphire Radeon 9600XT Atlantis - 256MB a treba X1800 -jakakoli to nemuzes srovnat!!! Je pravdou ze prvni zminovana je minimum pro tuto hru ale urcite si neuzijes "na plne detajli" !!!
ve vykonu ti pamet na karte moc nepomuze .. akorat kdyz si to das na ultra mega detaily a mas 128 tak se ti to od casu cukne.. ale mozna !! a treba karty s mensi pameti sou o trosku rychlejsi ... a nikdo ti nebude psat ze to chce kartu ktera ma pameti DDR3 na 1ghz .. protoze hafo lidi nevi jak je jejich karta taktovana atd
rychlejsi sem myslel jako typ karty, treba x700pro s 128 a 256 .. ne ruzny od sebe.. pro rejpaly ...
a jasny ze technologie, atd hraje v prociku nejvetsi roli :D ...
No ja nevim cece, ale nerek bych ze urcoval vykon grafiky podle videopameti. Napsal akorat ze potrebusej nadupanou 256MB grafiku. A existuje snad nejaka nadupana 128MB? Ja myslim ze ne, kdezto 7900GT/X1800XT se za nadupane jeste povazovat daji a maji 256MB. Takze tim asi chtel rict, ze proste poradnou grafiku, ale zas ne uplnej highend. A 3,2GHz bych povazoval za P4 bo 3200+, dyt to mas jedno ne? Jeste k te grafice, pokud ma nekdo treba 6600 256MB tak urcite neni nadupana, proto tam doplnil tohle sluvko aby bylo vsem jasny ze sou naroky fakt velky.,..
Sorry pánové, přiznávám se, že odborník přes hardware nejsem, i když z většiny vyšich příspěvků soudím asi stejnou úroveň znalostí v tomto odborníku. Proto já ale také nepíšu odborné HW články, ale recenze her. Takovéto uvedení doporučených požadavků se ale stejně uvádí úplně ve všech recenzích, ať na internetu nebo v klasických herních časopisech. Bude to také dáno tím, že články jsou určené také především pro hráče. Toť vysvětlení probíraného tématu - uvedení doporučovaných požadavků v této recenzi.
oprav si ty linky na ty 2 starsi recenze :)
ja to ani necet :D .. ne vazne, HLAVNE SE ZA NIC NEMLOUVEJ !!!!
Za nic jsem se neomlouval, pouze jsem vysvětloval.
Jinak linky na recenze já už teď po vydání upravit nemůžu, už jsem na to upozornil Bojlera.
no lol. Na plné detaily si na 256MB bez editace configu nikdy nezahrajete, protože high textury hra povolí pouze 512MB kartám.
Ty 2GB jsou možná přehnaný, osobně mám jen 1GB a problém s nějakým loadingem, kromě úvodního (ten trvá docela dlouho) nemám
Procesor to nepotřebuje silný, nějaký 3000-3500+ stačí.
Záleží opravdu HODNĚ na použité grafické kartě. A tady je opravdu lepší nadupaná 256MB karta nežli např. X1300pro 512MB :)
Na max. detaily, 1280x960, 16xAF to vypadá opravdu dobře (až na to, že nejde zapnout anti-aliasing a tak jsou zuby celkem všude, holt něco jako BF2, ale tam to řeší AA) - jenom asi není moc lidí, co si to mohou takto vychutnat při nějakých >30 FPS a nikoli >5 :D
Jinak dobrá hra, hlavně ty zbraně..... :)
Lamo jedna, AA zapnes v ovládacoch grafárne. Puco
Cuzzz all. Zkousel sem tuhle pecku. Grafika nema chybu, taktika hodne good, system veleni atd originalni a docela promakanej (njn Tom Clancy : D ) ale ta inteligence... Rikal sem si jo to je good smazba zas mam nakou dobu co hrat ale hned jak prisel jeden howezi doprostred boje prdeli napred tak to slo okamzite z disku. Nevim jestli to byla halda nebo co ale podobnou zkusenost mam i s R6:RS kdy clen ( a poslouchejte tu ironii ) elitniho zasahoveho komanda s vycvikem SEALS ^ 2 ( prehanim ) jde do mistnosti plny rukojmich bomb toxickejch sracek a po zuby ozbrojenych teroristu prdeli napred XD XD XD XD XD XD XD
ROFL
u TÝHLE hry to nejde ty mozku. Nejdřív mysli a pak kecej.
http://www.tweakguides.com/GRAW_6.html, odstavec o AA
a navíc to mám tak vím že TO nejde.
nic proti.
tady si nekdo chtel zahrat na borce, ale vypadla z nej zdrcujici blbost. Bud recese, nebo o tech zakladech, reps. zakladnich inforamcich o PC ty sam nemas ani paru. Ale i jako vtip to bylo slaby, takze tak ci tak, jak se rika - dmc.
Jinak takt u procesoru stejne jako velikost u pameti je samozrejme celkem nic nerikajici parametr. Jak pise nekde nize, ovsem problem neni v 32 a 64bit, to je samozrejme take nesmysl, nebot zadne hry zatim nejsou psany pro 64bit, vyjimkou je par OS jako xp64bit tusim take, jinak par Linuxu (napr. Fedora5) a budouci Vista (bude k dostani v obou verzich, ale primarne uz 64b). Ale ani to, ze by aplikace byla psana na 64bit, neznamena ze bude behat rychleji. Jen muze program pracovat s vetsim objemem dat, i kdyz zase za cenu vetsich pametovych naroku, nebot bude brat vzdy velke bloky, ale casto tak velke nebude potrebovat.
...teda jako recenzu sem necetl...ale podle obrazku(hehe)...by to mohla bejt fakt docela dobra Multiplayerova hra...teda aspon si to dokazu zive predstavit :)
Jenom doplním: 64bitové je FarCry a Half-life 2. Jedná se ale jenom o update, překompilování do 64bit a u FarCry ještě doplnění textur a zvýšení dohledosti a komplexnosti fyziky. Aby se pravá 64bitová výhoda projevila, musela by tak hra být programována už od začátku, aby záměrně počítala s onou pamětí atd. a né aby se dodatečně pouze překompilovala. Jenom chci říct, že 64bit hry už jsou.
hl2 ?? o tom nevim .. ale urco UT2004 ;) u ktery je krasne znat zlepseni ve vykonu :))
prostě to na nejtěžší obtížnost nedokážu dohrát jsem hold levej
to vypadá jako cod4 a GTA dohromady :D