Ze sborníku MMDXXIV. výroční konference Spříseženců Zla (příspěvek Dr. Lakrumáčka):
Povolání hrdiny je fajn džob, nemyslíte? Bojovat s monstry, hromadit poklady a v každém městečku potkávat lepé děvy nedočkavé plodit malá hrdinčátka… Aby bylo jasno: nesnáším hrdiny. Ani hrdinčátka. Kráčí světem a svévolně ničí plány osnované dlouhá léta. Zabijí draka tuhle, získají mocný artefakt támhle a vůbec je nezajímá, že svou činností narušují hladký chod ambiciózního projektu. Světovláda vyžaduje přípravu, a tak počítáte s každou eventualitou, jste chorobně pečliví. Jenže pak se jakémusi usoplenci narodí syn, předurčený k páchání Dobra, a všechno jde do háje. Můžete samozřejmě pobít všechny dětičky v okolí – to se však snadněji řekne, než udělá. Vždycky nějaký harant unikne. Vždycky. A klidně vsadím vaše životy na to, že unikne právě ten, kvůli němuž jste celou tu logisticky náročnou operaci, jakou likvidace nemluvňat nepochybně je, vlastně podnikali. (Utište někdo pana Heroda, ano?)
Dámy, pánové a stvoření z Podzemních rozměrů, náladu vám spraví simulátor jménem Dungeons. Pochází od studia Realmforge a přátel z Kalypsa, producentů třetího Tropica, o kterém předloni referoval soudruh Castro. (Přejme mu brzké uzdravení!) Přestože má Dungeons k realitě pekelně daleko – fouňa požíraný krysodlaky křičí úplně jinak – pro odreagování poslouží docela slušně. Alespoň si vyzkoušíte, jaké to je, když se věci pro jednou daří! Koncept vládce podsvětí lákajícího dobrodruhy do svých tenat ovšem není nijak nový. Vidím, že mnozí pokyvujete hlavami či hlavohruďmi – ano, pochopitelně hovořím o dodnes nepřekonaném Dungeon Keeperovi (1997), kterým se Realmforge inspiruje měrou více než vrchovatou. Dungeons bychom mohli pasovat do role přímého nástupce klasiky, nebýt ovšem toho, že lidé za ním stojící nemají s původními tvůrci pranic společného. A toho, že se s kvalitami Molyneuxova Keepera nedá úplně srovnávat.
Ačkoli věřím, že dobře víte, o čem je řeč, s ohledem na naše cizokrajné hosty – zdravím delegaci Cthulhu! – bych přece jen rád nabídl úvod do problematiky. Představte si, že jste poměrně neambiciózním pánem temnot. Ke spokojenosti vám stačí strach ve tvářích vesničanů, sláva a křik dobrodruhů týraných v žalářích vaší podzemní říše. Čím hrůzostrašnější podzemí vykopete – kopání zařizují gobliní pomocníci, vy si ruce špinit nebudete – tím větší prestiž si ve světě získáte. Prestiž se překvapivě neváže na proradné skutky, nýbrž na to, jak “vyzdobíte” své sídlo. Stavba prestižních věciček (sarkofágy, zrezivělé řetězy a další nezbytné propriety) nicméně vyžaduje energii. Vymačkávanou z hrdinů na mučidlech.
Hrdinové vcházejí do vašeho hájemství mdlí, znudění, bez energie. Musíte zasytit jejich hlad po dobrodružství. Někteří baží po truhlách přetékajících zlatem, jiní touží po boji, další zase nic neuspokojí tolik jako starobylý svitek tlící v zaprášené polici či plátové brnění zastrčené v zapomenuté zbrojírně. Svůj dungeon musíte postavit tak, aby se nikdo necítil odstrčen; spokojený dobrodruh vydá při mučení mnohem víc energie než dobrodruh nespokojený. A tak jakmile se lidská sběř dostatečně vydovádí bojem a sbíráním harampádí, nastává čas k akci. Tady ke slovu přicházíte vy osobně, resp. váš avatar, pán temnot, který dohlíží na svou říši. Když necháte hrdiny sprovodit ze světa svými pohůnky,připravíte se o značnou část duševní energie. V důsledku toho musíte pobíhat po dungeonu jako splašilí, což nelze považovat za důstojné, ale dá se s tím žít. Práce pána temnot tedy obnáší jednak osobní likvidaci potíží, jednak celkovou správa říše. Tou se přitom rozumí udílení příkazů, kde kopat, příhodné rozmisťování pastí, truhel nacpaných zlaťáky a stanovišť monster. Příšery všech druhů a tvarů žijí u určených stanovišť, automaticky napadají neopatrné hrdiny a nemusíte se o ně starat: v případě smrti dojde po čase k respawnu, aniž by vás to cokoli stálo.
Svůj počin vyšperkovalo Realmforge notně nevěrohodným příběhem. Jen považte: nechal by se opravdový pán zla obelhat milenkou, byť by měla dvě fakticky velké, ehm, přesvědčovací schopnosti? Za sebe říkám kategorické ne! Calypso (ta proradná mrcha jmenuje skoro stejně jako producent; zřejmě nikoliv náhodně) vás zradí a vykopne z útulně zařízených kobek; svou slávu, svou prestiž musíte začít budovat úplně od znovu. Důstojnost stranou, stanete se zaměstnancem krále nemrtvých. Tvůrci nicméně podporují zdravou soutěživost, a tak koruna nezůstane na králově hlavě dlouho, jestli mi rozumíte… (A totéž lze prohlásit o koruně dalšího zaměstnavatele, pana Minotaura.) Dějem vás provází pan Sidekick, servilní goblin v apartním oblečku, který ví naprosto přesně, kde je jeho místo. U podrážek vašich nohou. Pan Sidekick si tu a tam dovolí odlehčující vtípek (ovšem nikdy ne na vaši adresu) a je vcelku zábavným společníkem. Na goblina.
Náplň jednotlivých misí (20) je docela rozličná, vyzkoušíte si eskort slizounů, ničení sklepů, likvidaci lapků a dojde i na souboje s bossy a zabírání konkurenčních říší. Herní mechanismy se však v průběhu kampaně nemění: snažíte se uspokojit hrdiny a následně z nich vymáčknout duši. Upřímně řečeno, mohlo by to celé být o řád zábavnější. Velmi brzy objevíte vše, co Dungeons dokáže nabídnout – a pak už vás čeká to samé pořád dokola. (Dalo by se ovšem namítnout, že potírání Dobra se nikdy neomrzí.) Hra navíc není příliš přehledná. V jednom okamžiku se může dít opravdu hodně, ale nikdo – ani pan Sidekick – se vás o tom neobtěžuje informovat. Co bych dal za to, kdyby mě někdo upozornil, že hrdina ukojil své choutky a chystá se opustit dungeon! (Čemuž lze zabránit jedině včasnou násilnou reakcí.) Frustraci prohlubuje i fakt, že svým gobliním pohůnkům nemůžete udílet přímé rozkazy. Zadáte-li příkaz k určité činnosti (vykop chodbu), nikdy nevíte, za jak dlouho bude splněn. Mělo by platit, že automatika alespoň trochu sníží zátěž kladenou na uživatele, to však v případě Dungeons nelze konstatovat bezvýhradně. Ani level design se neobejde bez výhrad. Ke splnění mnoha úkolů je nezbytné dostat se na určité místo. Bohužel, nelze se prokopat žulovým podložím, a toho bývá právě kolem důležitých lokací hodně. Musíte tedy zdlouhavě koumat, kudy se vlastně dostat na kýžený flek, což zdržuje a otravuje.
Po technické stránce žádná sláva. Grafika splní svůj účel – dá se na to koukat – ale že byste při pohledu na Dungeons valili bulvy, to se říct nedá. Hra v Německu vyšla ve značně nedodělaném stavu, tvůrci naštěstí nezaháleli a vypustili do světa několik patchů napravujících větší i menší nedostatky. To však, přátelé všech národností a tvarů, neznamená, že k tomuto simulátoru nemám připomínky. O těch jsem ostatně mluvil před chvílí. Ještě doplním, že kdo dokončí kampaň, může trávit čas v sandboxovém módu, nic dalšího Dungeons nenabízí, multiplayerové páchání zla se nekoná.
V závěru svého příspěvku bych rád shrnul své poněkud rozporuplné dojmy. Kolegové z Realmforge oživují dlouho opomíjený koncept, a nedělají to úplně špatně, za což jim náleží pochvala. Na druhou stranu se ale nedočkáme výrazně originálních nápadů, hra příliš přejímá od svých duchovních předchůdců; dobrý dojem nezanechá ani slabší level design či repetitivnost, která se dostaví již po několika hodinách hraní. V dané kategorii ovšem hra nemá konkurenci, protože nemá konkurenci. (Zní to jako nesmysl, ale zkuste se nad tím zamyslet). Chcete-li poznat, co Dungeons nabízí, vyzkoušejte demo a dejte zpropadeným hrdinům co proto. Škoda jen, že v reálném životě s nimi bývá mnohem větší potíž… Chtěl bych tedy popřát všem zúčastněným hodně štěstí při realizaci světovládných ambic, snad si rozebereme nějaký zajímavý titul i příští rok. Uděluji nostalgických 70 %
"Hra navíc není příliš přehledná. V jednom okamžiku se může dít opravdu hodně, ale nikdo" .....až po ...."Musíte tedy zdlouhavě koumat, kudy se vlastně dostat na kýžený flek, což zdržuje a otravuje."
Lakrumáčku pochopil si základní principy tý hry? Co, že by tam nebyly žádný takový záseky, co že bys nemusel řešit, kudy se prokopat, abyses dostal k jednomu a zároveň neotevřel druhý ( trocha řešení je vážně zdržovačka a otrava ), co kdyby hra dělala všechno za tebe, co kdybysis nemusel nic, ale vůbec nic hlídat? Nebo-li kdyby to byla hra pro debily neschopný základního myšlení, to bys byl asi spokojenej, že jo? Jen tak si sednout, namačkat a čumět, jak to všechno krásně a dokonale funguje.
Možná sis taky nestihl všimnout, že goblinum můžeš filtrovat, co mají dělat. Taky nechápu, že nevíš, za jak dlouho bude úkol splněnej. Pokud jsi schopnej aspoň základního plánování a nenamlátíš kopání po celej mapě ( kdy ti pak opravdu goblini běhaj chaoticky všude a neudělaj nic ), takovej problém nemůžeš mít. Doporučuju každýmu hru vyzkoušet ( maj i demo ) a tuhle pofiderní recenzi brát s velkou rezervou.
natuhle hru cekam od dob DK2 ze zacatku sem se trocha lekl jinyho stylu hry ze se o jednotky uz nestarqas a svoje podzemni panstvy vyceme zdobys pro ty lumpi co ti chodi na poklad :-)
ale po par hodinach hrani se me ta hra liby cim dal vyc moc pekne pokracovani a pocta DK2 ale jinac na DK2 to asi nema graficky urcite ano ale ten zbytek me tam chyby :-) kdyby nekdo vedel jak rozjet DK2 na win 7 napistemy pls jak :-)
Já kdybych psal o týhle zpackaný hře článek stačila by mi na to věta kterou mám v nadpisu ´=)) ;o))
kdes na to přišel? To má s DK (DK2) společný leda to podzemí a gobliny, který kopou tunely. Pokud to budeš brát jako pokus oživit legendu DK, bude to zajisté hra zpackaná. Tohle mě fakt dostává. Něco si na základě pár halucinací vsugerovat jako správný ( ano, právě to, že se má jednat o nástupce DK2 ) a pak na základě toho odsoudit hru, která se o nic takovýho nesnaží.
"Co, že by tam nebyly žádný takový záseky, co že bys nemusel řešit, kudy se prokopat, abyses dostal k jednomu a zároveň neotevřel druhý ( trocha řešení je vážně zdržovačka a otrava ),"
Hledání JEDINÉHO negranitového políčka, kudy se dá na určité místo dostat, když viditelnost není zrovna ideální (fog of war tady nepovažuji za zrovna ideální nápad), mi nepřipadá nějak zvlášť zábavné.
Proč nemůžu vidět, kam vedou všechny mé chodby, co zrovna nejsou ve sféře vlivu? Pobíhat po dungeonu, abych viděl, jaké přesně je podloží (těžitelné/netěžitelné) v každém vzdáleném zákoutí? Díky, nechci. (Myslím, že ve hře je něco jako kouzlo "světlo", ale tohle chci mít prostě defaultně.)
"co kdyby hra dělala všechno za tebe, co kdybysis nemusel nic, ale vůbec nic hlídat?"
Co kdybych si nemusel všechno, ale absolutně všechno hlídat? Neustále sledovat chování hrdinů, aniž bych měl spolehlivou možnost (gimmicky se mi nijak zvlášť neosvědčily) ovlivňovat jejich chování, se mi zdá zbytečné. A absence oznámení odchodu je prostě neodpustielná.
"Nebo-li kdyby to byla hra pro debily neschopný základního myšlení, to bys byl asi spokojenej, že jo? Jen tak si sednout, namačkat a čumět, jak to všechno krásně a dokonale funguje."
Nezdálo se mi, že by člověk musel u hraní nějak zvlášť přemýšlet (vyjma *). Dungeons není Fish Fillets. A abych řekl pravdu, rád se koukám, jak mi všechno krásně a dokonale funguje.
"Možná sis taky nestihl všimnout, že goblinum můžeš filtrovat, co mají dělat. "
Všiml. Je to pod klávesou L, ne? Ale nevšiml jsem si, že by mi to nějak zvlášť pomohlo.
"Taky nechápu, že nevíš, za jak dlouho bude úkol splněnej. Pokud jsi schopnej aspoň základního plánování a nenamlátíš kopání po celej mapě ( kdy ti pak opravdu goblini běhaj chaoticky všude a neudělaj nic ), takovej problém nemůžeš mít."
Je fakt, že jsem často měl rozkopáno na více místech, hádám, že na téhle výtce by něco mohlo být. * Nejsem logistik.
Doporučuju každýmu hru vyzkoušet ( maj i demo )
Tohle jsem myslím zmiňoval.
"a tuhle pofiderní recenzi brát s velkou rezervou."
Jak je libo.
Jasně, je to hra, která momentálně nemá konkurenci, ale ona teky není nijak kvalitní.
Člověk si nemůže postavit pasti a potvory tak, aby vytvořil jakýsi "dům hrůzy", na jehož konci se budou sbírat hrdinové. Tudíž celý koncept tímto trpí. Přihodím totální zabugovanost a další chyby, a nedal bych tomu víc jak 60% (a to při moderním známkování, kdy je minimum 40% pro opravdu špatné hry). Koncept hlavního hrdiny je taky totálně k ničemu.
takovou sracku bych si ani do pc nenaistaloval :D
moc pekny članek tahle hra je supr.
a proč se mu do toho cpeš když jsi tak chytrý napiš sám celý článek podle mně se mu ten článek povedl
Lidi co meli moznost hrat hru ze ktere cerpaji tvurci Dungeonsu napady urco budou tuto hru zatracovat jak se zda ale lidi kteri DK nehrali (treba ja) se jim Dungeons muze velice zamlouvat .... nasmerovat hrdiny pomoci gimmicku na urcita mista je celkem zajimave a u me funkcni , bugy minimalni pokud mate origo a tim padem i patche co me tal ale schazi je nejake "ochranka" pro dungeon lorda nejake potvory co bych mohl vylepsovat,nakupovat vybaveni a starat se o ne ... hlidat si vse a koukat co se kde deje mi pripada v pohode jsi preci pan musis mit prehled o tom co se kde deje ... a co se svetla a tezeni jedna je to malickost ktera se da prehlednout tak ze od nehrace DK ale od hrace DUngeons 85% :)
#5: "Proč nemůžu vidět, kam vedou všechny mé chodby, co zrovna nejsou ve sféře vlivu?"
co třeba právě proto, že nejsou ve tvojí sféře vlivu? O čem ta hra pak je, když máš mastera zakempenýho u srdce a nemusíš s nim ani hnout, protože ti hra všechno ukáže?
"Co kdybych si nemusel všechno, ale absolutně všechno hlídat? Neustále sledovat chování hrdinů, aniž bych měl spolehlivou možnost (gimmicky se mi nijak zvlášť neosvědčily) ovlivňovat jejich chování, se mi zdá zbytečné. A absence oznámení odchodu je prostě neodpustielná"
postup jsi napsal sám: příchozí hrdiny nasosit penězma nebo bojem a dalšíma blbostma...nejde teda o hlavní náplň hry, který byses asi měl věnovat o trochu víc??
"Nezdálo se mi, že by člověk musel u hraní nějak zvlášť přemýšlet (vyjma *). Dungeons není Fish Fillets. A abych řekl pravdu, rád se koukám, jak mi všechno krásně a dokonale funguje."....že si stěžuješ, jak ti nic nefunguje, možná by to chtělo přemejšlet krapet víc ;-)
#10: proč bych to měl dělat? Body, ve kterejch s nim nesouhlasim jsem tu napsal ( právě ty body dělají pro mě osobně recenzi pofiderní ), proti zbytku nemam vůbec nic. Nemam nic ani proti celkovýmu hodnocení, takže ti vadí co? Že někdo projeví svuj názor jinym stylem než "supa článek" atd.? Nebo že si někdo dovolil s něčim nesouhlasit? Pche
lepší hru jsem ještě nehrál
vypada to opravdu dobre
vypadá dobře
nic moc pro mne
Straej doom je lepšíí
Pro mě je v tomhle žánru nepřekonatelnej Evil Genius. Hlavně taky proto, že Dungeon Keeper nemůžu zprovoznit už ani na jednom počítači.
ty ses tu cestinu porad nenaucil jo? :)
osobně říkám ne! a to z toho prostého důvodu že hra je založena na principu WOW...teda to tak vypadá. Ale můžu se taky na to dívat i z jiné stránky.
natuhle hru cekam od dob DK2 ze zacatku sem se trocha lekl jinyho stylu hry ze se o jednotky uz nestarqas a svoje podzemni panstvy vyceme zdobys pro ty lumpi co ti chodi na poklad
ale po par hodinach hrani se me ta hra liby cim dal vyc moc pekne pokracovani a pocta DK2 ale jinac na DK2 to asi nema graficky urcite ano ale ten zbytek me tam chyby kdyby nekdo vedel jak rozjet DK2 na win 7 napistemy pls jak v
Tahle chabá napodobenina DK2 byla jedno z největších herních zklamání co jsem zažil. Vypadá to blbě, hraje se to blbě, je to blbý. pouze snaha vývojářů se cení, ale to je vše.
Byl bych radši kdybych to nikdy nehrál :(
Rada pro vás: pokud si to sháníte, netěšte se, nebudete pak tolik zklamaní.
tato hra že je založená na WoW? Erm, špatný příspěvek u špatné hry? Tato hra s WoW ma tolik společného jako kaktus s růží. Oboje má trny - v mém případě - WoW a Dungeons je hra.
Společný jmenovatel s WoW je princip dungů.. vejít.. pobít gobliny, sebrat zlato, zabít bosse.
Na tom ta hra stojí a padá... člověk staví zábavní park pro dobrodruhy, nikoliv temnou říši.
cau nevite nekdo kde mam sehnat PRODUCT KEY???? :D:D
nevipada vubec špatne
ANG moc nehovím teda ještě zpíš neumím a vůbec nevím jak projít přez ten začátek!
SAMI KECI bum
A nejen angličtina ti nejde.
Mohla by to bát zajímavá hra, ale té grafiky se celkem bojím
nevypada to spatne ale nevim jestli to uspeje
to je jak diablo :-)
hm, stále mi to nic s WoW nepřipomíná. To již se může říci, že Need For Speed kopíruje GTA - tam se též jezdí auty.
WoW a Dungeons mají toho tolik společného, jako hrušky a jablka - oboje je ovoce. Žádny koncept - vejdi, získej poklad a zabij bosse se tu nekoná proto, že vy jste ten boss a vaše "srdce" a pokud vám ho zničí, tak končíte.
Ve WoW hrajete za hrdiny, zde hrajete za padoucha. Když už srovnávat, lehce je to podobné Dungeon Keeper, ale pouze tím, že to má podobný koncept. Nic víc. Není možné stavět "budovy" jako v DK. Zde je to jinak.
Trošku Dungeons Keeper online :-). To by mohla být zábavička!
DK2 byl, je a bude nejlepší...Dungeons opravdu jen kopíruje několik prvků z této klasiky a kombinuje v nekombinovatelné...upřímě řečeno mi to připomíná Roller Coaster Tycoon v podzemí...Místo cestiček kopeme tunely, místo uklízečů a servisáků máme gobliny, místo horské dráhy nebo kolotoče tu jsou pasti a podobné hovadiny a nakonec místo stánků s občerstvením nebo suvenýry truhličky s penězi..upřímě to nemá s vládou zlu nic společného...jen další osekaný tycoon... :-|
Jak tak koukam tak je to celkem zklamání :-/, ale co DK2 to jistí :D starej, ale dobrej =)
jo na staré hry dnes už skoro nic nemá(musim dodat že teď hodně hraju Two Worlds 2 a celkem dobré RPG) teď čekam na Shogun 2: Total war a a pak až asi dragon age 2(jsem milovník RPG a strategií(oba upadajicí žánry :-( )
Cože?! stejný jako Diablo :-O hochu tu už to nehul =D
Myšlenkou je to skoro jako Dungeon keeper, ale dost ořezaný.
a jak tu nikdo říkal spíš mi to připomína Tycoon
, ale místo zoo/zábavného parku/vězení/ já nevim co tu stavíme dungeon :)
tohle by se mělo jmenovat Dungeon Tycoon :D
opravdu radši zůstanu u DK2(v MP fakt prča)
Zcela s tebou souhlasim =)
docela zajímavé i když takové hry nehraju
Připomělo Dungeon Keeper 2 ... :) Ale koukám že tady hodně lidí to tady kritizuje pro svou osekanost :) Proto asi jenom jméno Dungeons, taky tady chybí zbytek :D Takže, já mám jasno... DK2 je na MP nepřekonán a je to největší prdel, být třeba v těle mouchy a lítat po své podzemní říši :D
No doba plynie a vidim ze nasi distributory davaju cim dalej tym lespie hry,lepsia grafika atd ..jedno slovo pre nich Dakujeme
Po pár informacích a pár pohledech mi tato hra také připomněla DK2, ale je to teda hodně slabý odvar, ani těch 70% bych tomu nedal, mělo to dobré vyhlídky, ale zklamalo ...
JE to totalně debilní hra omg strašné https://www.gamepark.cz/img/smile/lol.gif
rozsekalo mě to :D první 2-3 odstavce fakt sranda číst :D:D
Hmmmm
podle mě teda hra nic moc
Neříkám nic mohlo to být lepší
kdyby dali radeji nejaky rpgcko
a co stoho ? zvednou me zato v praci plat kdys budu umet cestinu ? nezvednou takze nasrat
grafika podla mne sux ! . . ina dobrý
je to fakt dobra hra doporucuji si zahrat
Vypadá to dobře..na koupi ale asi ne..no uvidíme :D
myslám si o to svě
Nevim kde ji mam stahnout nebo najit.
Napistemi na e-mail (kalenty@seznam.cz)
datum:25.2.2011
čas:15:03
Nevypadá to špatně...
Ujde ale osobně tydle hry nepreferuji.
Takže,hru sem hrál a je to hrůza,absolutně mě to nezaujalo,víc se asi nemá cenu rozepisovat :-)
jj je to dobra hra ja ji mam a je upe super twl
vypada pekne...ale na muj vkus to je as moc nerealisticke..:)
zajima me jestly to pujde i s Gamepadem na PC nevite nekdo?
Opravdu super hrál jsem to u bratrance.. nejvíc hra!
to určitě ne
když to vidím ani chvilku nepřemýšlím o tom že bych si chtěl tu to hru zahrát ..Ale komu se ta to hra líbí s radostí do hraní.
lol...blbost stoleti
uz se tesim az vyjde xperia play dungeons na to vyjde taky
Článek se povedl 5*, i když hra mě zaujala jen torchu.
pekny
Fajn hra, hezkej článek - sem tam i trochu pobavil.
Dungeon Keeper rulez!!!
už se těším až si zahraju, hlavně se mi líbí ta grafika
trosku take futuristicke
až moc sci-fi..
nic moc hra
Strategie mě vůbec neberou, nevim proč ale nebaví mě .. možná tak Warcraft
hrál sem jí a připomíná mi titan quest a diablo prostě dobrá RPG =)
Ujde a docela hodně :)))
ujde
super článek
Jdu stahovat demo, nuže uvidíme :)