Dlouhých jedenáct let jsme čekali na příchod druhého pokračování kultovní legendy, krále mezi klikačkami, Diabla. Ten správný termín nastal konečně 15.května letošního roku, kdy o půlnoci středoevropského času mohli začít hrát všichni kdo si hru zakoupili digitálně, případně zkrátka někde získali potřebný herní klíč. Bohužel start hry vůbec nebyl jednoduchý a i my, kteří jsme chtěli od půlnoci začít hrát, jsme tu možnost neměli. Přihlašovací servery byly zahlcené, neověřovali přihlašovací informace a neustále vracely různá kódová značení neznámých chyb, čehož byl během chvíle plný twitter. Spuštění hry se tedy Blizzardu moc nezadařilo a ač to někteří obhajovali nečekaným zájmem, nejde s tím úplně souhlasit. Blizzard zde měl betu, kde se dala řada věci vyzkoušet, byl tu rekordní počet předobjednávek, o kterém se dopředu vědělo a tak lze nepovedené spuštění hry považovat za ostudu. Hodně sprostých nadávek by zřejmě měli především lidé, kteří si hru chtěli zahrát v prostém singleplayeru, ale díky nutnosti být trvale připojen k internetu a být přihlášen battle.net účtem se nemohli ani dostat do menu. Tento způsob ochrany single her tak dostal opět jednu pěknou trhlinu. Problémy ostatně přetrvávaly celý první den a i část druhého, hra občas dost pocukávala, ale v současnosti je již vše v pořádku a chyby se dle reportování objevují pouze namátkově, jinak není s hraním problém. Toliko trocha kritiky do začátku a nyní se pojďme podívat na samotnou hru a to, jak dopadla.
Příběh hry nás zavede zpět do vesničky Tristam, respektive do Nového Tristamu, takové malé osady, která se nachází blízko původního Tristamu, kde jsme měli tu čest svou cestu v Diablu začít. Vaše cesta sem vede za prozkoumáním spadlé hvězdy, ale jak brzy zjistíte, vaše pomoc bude třeba především jinde. Město a jeho široké okolí je totiž (opět) zahlceno nemrtvými, kteří útočí na města ze všech stran a vojenské síly již stěží stačí. První kroky vás seznámí s adoptivní neteří starého známého Deckarda Caina, Leah, která byla svědkem pádu hvězdy, který zničil část katedrály a strhl sebou i jejího strýčka. Váš první úkol tedy bude směřovat do sklepení pod katedrálu, kde se (a to určitě není žádné velké prozrazení, protože díky betě to ví každý) setkáte se svým starým známým Deckardem a teprve poté může začít ten správný příběh, hon za Skeleton Kingem a celou řadou dalších nepřátel až do finálního souboje …. však určitě víte s kým.
Příběh hry je rozdělen do čtyř, relativně dlouhých aktů, které se dělí na jednotlivé úkolové sekvence a ty dále na jednotlivé úkoly, většinou povinné a někdy také nepovinné. Celý posun dějem je vyprávěn tu rozhovory přímo ve hře, občas také tužkou kreslenými animovanými předěly a mezi jednotlivými akty také fenomenálními animacemi, které jsou nejen neuvěřitelně zpracované a nádherné, ale také patřičně epické a některé budete sledovat se zatajeným dechem, jako velmi kvalitní film. Celý příběh je dost smysluplný, zajímavý a pro někoho možná také s překvapivými zvraty, které přivedou zpět některé staré známé v nečekaných rolích a také odhalí, co že se vlastně stalo s Diablem, které jsme již dvakrát sprovodili ze světa.
Již první výlet mimo město ukáže, že svět je opravdu zamořen mnoha různorodými nepřáteli, jak jsme ostatně zvyklí. Tu jsou to kostlivci, onde zombie, pekelní psi nebo jiná havěť. Jistotou může být, že v průběhu hry se opakují minimálně a stále narážíme na nějaké nové nepřátele mající rozdílné schopnosti a vlastnosti. Pravidelně se také objevují silnější a nebezpečnější bosové, jejichž anihilace automaticky znamená větší přísun zkušeností a také nějaké ty pěkné předměty, které se dají využít nebo zpeněžit. Nepřátelé jsou navíc nápaditě vytvořeni, takže občas narazíme na obřího útočníka, který zvrací své nohsledy, nebo mrtvoly, jejichž zabití není definitivní a polovina těla stále bojuje. Krom slušného zalidnění je svět také celkem interaktivní. Tu padá nějaká teď, jinde se rozbije krabice, soudek nebo celý vůz. Některá místa nejsou pouze kosmetická, ale dají se využít k boji a tak na nepřátele můžete svrhnout zeď, vylít na ně hořící olej a zkrátka si tak pomoci proti velké přesile.
Většinu zabití ale stejně vytvoříte vlastní rukou a to různými způsoby, podle zvolené postavy a tedy i podle stylu hraní. Na výběr je klasický barbar válečník, který se zaměřuje na meče, kladiva a sekery a útočí tvrdou silou a nekompromisními útoky. Dále je zde kouzelník, který využívá různé magické efekty a výbuchy, ale jeho obrana je celkem slabá. Podobně je na tom také monk, který navíc umí léčit sebe a své kamarády v boji, novinkou je demon hunter, který do jisté míry nahradil amazonku, využívá kuše a luky a bojuje především na dálku, kam není problém díky rychlému pohybu utéct. Nu a poslední je witch doktor, tedy jakási varianta na necromancera, který umí vyvolávat své pomocníky a útočit různými prokletími a podobnými typy útoků. Krom toho si na pomoc můžete najmout bojovníka dle své libosti (templáře, lučištníka a podobně), kterému můžete věnovat vybavení a dokonce si můžete volit schopnosti, které bude používat.
Všechny třídy jsou dost vyváženy a za demon huntera není hra výrazně složitější, jako byla ve dvojce za amazonku. Bohužel celkově šla obtížnost znatelně dolů a až na výjimky není hra žádnou výzvou (bereme základní obtížnost, kterou hrají napoprvé všichni). Je jasné, že se Blizzard snaží hru přiblížit masám, ale obtížnost byla dle nás snížena až moc a argument, že další obtížnosti (jsou celkem čtyři) jsou náročnější, jsou sice fajn, ale ne každý chce celou hru dohrát třikrát, aby napočtvrté byla konečně náročná. Na druhou stranu podle zkušeností hráčů, kteří jsou již ve vyšších obtížnostech začíná poté hra být výrazně náročnější. Pravdou je, že je zde ještě možnost si zapnout hardcore mód postavy, ale ten asi moc hráčů nevyužije, protože smrt v rámci tohoto modu je definitivní smrtí pro postavu.
Za zabíjení samozřejmě dostáváte patřičné množství zkušenostních bodů, které při dostatečném počtu zajistí přechod na vyšší úroveň. Diablo III již nenabízí možnost přidělovat si body do vlastností dle libosti, ale toto dělá za vás automaticky. Stejně zásadní úpravou prošly stromy schopností, které byly totálně přepracovány a nově tu máme šest různých oblastí pro každou postavu, ve které se automaticky otevírají nové schopnosti při přechodu na další level, a z nich si můžete vždy jednu vybrat. Dvě jsou nastaveny na levé a pravé tlačítko myši, to jsou hlavní bojové schopnosti a čtyři jsou na klávesách 1 – 4. Volba je zcela na vás, ale vždy lze vybrat pouze schopnost z dané skupiny. Bohužel zde naprosto (aspoň pro nás) odpadl pocit, že si tvoříme vlastní postavu, protože skilly dostanete automaticky postupně všechny a jen si z nich vybíráte ten, který se vám líbí. Často ale neznamená, že skill obdržený na vyšší úrovni je automaticky lepší a některé jsou nepoužitelné úplně. Navíc nepočítejte s tím, že po prvním průchodu hrou budete mít všechny vlastnosti otevřené. Skilly lze navíc vylepšovat několika různými runami, které se také otevírají automaticky a umožňují každé schopnosti přidat nějakou vlastnost navíc, nebo zvýšit její účinnost. Runy lze měnit dle libosti kdykoliv.
Krom schopností budete potřebovat také vybavení, které si buď můžete zakoupit u lokálních maloobchodníků, ale lépe jej najdete po zabití nepřátel všude na zemi. Předměty mají klasicky řadu vlastností a opět je potěšením hledat, zda je aktuálně nalezená zbraň lepší, než ta co máte a rozhodování, kterou potřebujete. Nově je možné modré a lepší zbraně rozložit u kováře na speciální ingredience, které poté můžete u stejného obchodníka využít pro craftění (vyrábění předmětů) předmětů zcela nových. Celé to stojí dost peněz, protože kováře je třeba nejprve vycvičit, ale stejně jinak peníze nevyužijete, tak se aspoň můžete zabavit a občas získat skutečně dobré předměty. Stejný postup je možné využít při vytváření šperků a drahých kamenů, které pak můžete vložit do socketovatelných předmětů. Vlastně existuje ještě další možnost jak předměty získat a to v aukci, kam můžete jak předměty vkládat (za poplatek), tak je nakupovat. Později budou fungovat aukce také za reálné peníze (a to snad oběma směry, takže si budete moci vydělat), ale to až za pár dní.
Nedílnou součástí je samozřejmě multiplayer. Jeho PvP část bude dostupná opět až časem, ale aktuálně můžete hrát v kooperaci až ve čtyřech lidech. Do her se můžete libovolně připojovat a dokonce můžete hledat i náhodnou hru a připojit se do ní, případně odemknout svou hru pro veřejné hraní. V rámci kooperace jste automaticky v partě, každý má svůj drop, takže nehrozí kradení předmětů, automaticky jste informování o bosovi, se kterým se bojuje, a také se můžete snadno teleportovat přímo ke kamarádovi a není třeba ho hledat někde po mapě. Na druhou stranu ani v kooperaci není obtížnost výrazně větší, a když jsme hráli celou hru v kooperaci ve třech, umřeli jsme zcela výjimečně a hru jsme dohráli zhruba za 15 hodin hraní, což na dnešní dobu není špatné, přesto jsme čekali trochu více. Především poslední, čtvrtý, akt, je dost krátký a rychlý. Vylepšen byl také systém kooperace, který převzal list přátel z battle.netu a vždy tak vidíte, kdo co hraje, můžete se k němu připojit, dívat se na jeho výbavu, nebo mu zkrátka jen napsat.
O grafické stránce jsme se zmiňovali již v souvislosti se skvělými igame animacemi, ale celkově na tom hra tak dobře není. Engine je sice pěkný, svět je dobře zaplněný a náhodně generovaný při každém hraní, ale často jsou použity stejné elementy jen v jiném kabátě, narazíte na recyklované prvky, kamarádi hrající World of Warcraft poznali řadu lokací, které byly převzaty právě z tohoto MMO a vůbec není na hře vidět, že by se jí někdo věnoval 11 let od zahájení prací. Navíc rozdíl mezi plným nastavením detailů a minimálním je hodně slabý a majitelé nadupaných mašin asi nebudou dvakrát rádi, že hra vypadá stejně jako na slabém notebooku u souseda. Celkově ale nebude mít s Diablem problém asi nikdo s relativně běžným počítačem a zahrajete si i na lepších noteboocích. Hodně hezké je namluvení, kde excelují někteří původní dabéři a také hudba je standardně na vysoké úrovni. O velké nevýhodě pro hraní single hry jsme se již zmínili a její nutnost se přihlásit přes battle.net a být trvale online.
Hodnocení Diablo 3 je velmi náročné. V podstatě se jedná o jednoduchou klikačku, kde skrze celou hru pouze zabíjíte hordy nepřátel, občas se podíváte na nějakou tu animaci a zase zabíjíte. Na druhou stranu řada lidí se přesně na tohle těšila. Nemůžeme ale pominout výrazné okleštění stromu schopností a vůbec vlivu hráče na tvorbu vlastní postavy, především nízkou obtížnost, díky které není hra výzvou a také relativní krátkou hratelnost (berme první dohrání na standardní obtížnost). Zkrátka se nemůžeme zbavit dojmu, že jsme prostě čekali po 11 letech vývoje, a především od tak úspěšné firmy jako je Blizzard, něco víc. Navíc se hra prodává za hodně vysokou cenu (v ČR kolem 1250 Kč, online dokonce 60 euro), která ne úplně koresponduje s tím, co dostanete. Přesto si od nás zaslouží hodnocení 85% a stojí za vyzkoušení.
konečně to vyšlo ;)
hra vysla uz 15.5.
vypada dobre
Zahrál jsem si open betu...A radši jsem si znovu nainstaloval TQ i s datakem..Ale fandové at si klidně rozklikaj 1 myšku za týden...
pusobi na me dost objektivne, coz posledni dobou neni moc videt, hru mam predobjednanou, ale soude podle reakci tu i z ruznych servru nevim, jestli jsem udelal vlastne dobre, spousta zbytecnych zjednoduseni, grafiku sem cekal o kapanek lepsi (pry ta ani jdou videt textury vyuzity z wowka.., coz palec dolu teda..), relativne kratka herni doba, tezsi obtiznost je pry k smichu, pvp a aukce jsou nedodelane.., ale tak pribeh, videa, hudba jsou zase paradni, tze snad to bude u me ok a clovek nektere nedostatky casem zkousne, a jako stary diablak to mit proste musim.. :)
Jenom 85 Ja bych dal 1000 :D
je to to samé jako minulý díl, jen s vylepšenou grafikou? Potom vyvstává otázka, jestli se vyplatí do toho investovat, když si člověk spíš muže zahrát zajetou klasikou s náhdhernou hudbou v úvodní lokaci.. navíc bez internetové steam-like šikany
typům her zřejmě nikdy nepřijdu na chuť...
Rozhodně se vyplatilo ty roky počkat .. pěkný článek
Beta hodně zklamala, po spuštění jsem dostal grafickou facku (to jednička se mi líbila víc, byla aspon sladce temná), sotva jsem dojel kraťučkou betu do konce a váhání nad objednávkou bylo vyřešeno, mulťák je mi u pr...., nainstaloval jsem D2 a spokojenost:) Kdyby todle vydali před 5 lety, ještě bych jim to žral, ale dnes:)) jen pro opravdové zaslepené fandy, ale neříkám, že si to někdy nezahraju, až to sleví (tak za 5 let možná:))
"..především nízkou obtížnost, díky které není hra výzvou a také relativní krátkou hratelnost .."
tak jako když si to zahrajete na normal, tak se pak nedivte....hra od 1 act hell je dost zdlouhavá a né vůbec lehká až nehratelná a to nám ještě zbývá inferno....mám nahráno přes 50 hodin ve dvou hráčích a ještě jsem nedošel na konec hell....pokud budete hrát sami, tak je normal opravdu easy a ani se nezapotíte.....takže si myslim že tato věta je trochu nemístná....
Mě osobně se víc líbí stará osvědčená klasika Diablo 2 LoD... Není nad čím debatovat když už nic tak ta grafika tam byla aspoň dospělejší tady mi to připadá jak v nějaký kreslený pohádce
Betu jsem hrál = nic moc.
Plná hra = úžasná.
Nenechte se odradit betou - ta tvořila tak tisícinu hry.
Nedostatek customizace (talent body atd.) jsem sám dost kritizoval dokud jsem si nezahrál plnou verzi. Až se dostanete na lvl 20+ zjistíte, že máte na výběr tolik možností, jak svou postavu hrát, že se vám z toho skoro zatočí hlava. Doteď pořádně nevím jaký styl hraní mne u mého demon huntera baví víc. Každý, kdo tu hru dohraje alespoň do takové fáze musí uznat, že se Blizzard s tímto vypořádal dokonale. Úplně tímto rozbořil mou představu o tom, že RPG bez talent stromu (či něčeho obdobného) musí být nuda.
Na stálé online připojení nadávají jen věčně nespokojení "hispteři" nebo děcka, co tím skrývají skutečnost, že chtěli hru stáhnout jako warez a nemají na ní peníze. Připojení je dnes všude a ty featurky, co D3 a battle.net obecně umí, to je nádhera užívat.
Jinak zase klasický prvek gameparku - mohl by recenzovat hry někdo, kdo má alespoň pentium 3? Nevidím tam ani žádné stíny...
Hra vypadá nádherně - žádný nablýskaný Crysis, jen poctivá hra barev a estetičnost, kterou Blizzard vždycky ovládal nejlépe ze všech. Boss fighty jsou opravdovým zážitkem.
že autor hru po celou dobu přijímá dost vlažně, v hodnocení to ještě potvrdí, dost věcí jí vytýká. a pak to smázne prostě slovíčkem a přesto a dá 85%? No, tomu říkám "recenze".
Tohle je focený na plné detaily a vše je nastavené na maximum. Takhle ta hra vypadá, maximálně je to zkreslené konverzí do JPG.
..tak 75-80%.
Neni to pro mě osobně moc "Diablo", ale je to dost fajn odreagovávačka co zabaví. A poslední dobou je dost málo tohohle typu her. BF3 mi leze akorát na nervy. Diablo 3 mi na nervy neleze (když si odmyslím technické problémy, ale to se doladí snad časem).
Pokud jde o obtížnost...
V D2 na základní obtížnosti taky nebylo prakticky možný umřít jestli člověk nebyl debil(v nejhorším člověka vždycky zachránil town portal). Za necro summonera nešlo umřít už opravdu vůbec pokud se nehnal do předu jako nějaký barbarian.
Grafika a atmosféra je možná o něco míň temnější než předchůdce ale rozhodně se na to krásně kouká.
Pokud jde o absenci talentů. Sorry ale každej ví že talentů jsi měl sice tři prd*le ale maximálně 3-4 možnosti byli opravdu využitelné. A nakonec jsi stejně klikal tak max na 6 spellů(abillit). Což vychází i na D3.
A jinak ještě k tý obtížnosti. Kdyby normal už byl vcelku těžký, tak kdo by pak chtěl hrát inferno proboha?
D3 se drží svých starších bratříčků, což je jedině dobře. Je to prostě "klasika" která akorát musí obstát v téhle době.
takovým stylem, že jsem se spíš kochal prostředím, prolezl jsem všechno a sundal všechno teď jedu nightmare a chytlo mi to o dost víc. Na normal je to takový, že se člověk s hrou, pokud nehrál dřívější díly, seznámí - což je můj případ a pak teprv začne ta pravá zábava na vyšší obtížnost. Tím, že to někdo dojede na normal tak ta hra nekončí, tady se zkrátka musí dojet i ty další obtížnosti kvůli lepšímu equipu a skillům. Hra na normal je takový rozjezd a s vyšší obtížností přichází i větší výzva.
Takže jestli to čtu správně tak si to člověk na služebce bez netu nezahraje :-D zlatá dvojka :-D
nesouhlasím s názorem, že normal je jednoduchý a ne každý chce hrát další úrovně.. pokud si někdy hrál dvojku, tak tam to můžeš opakovat pořád a pořád a pořád dokola.. tady jde jen o to udělat si maximální level, 60. A to se ti bohužel na normal obtížnost jen s těží podaří.. takže ten, kdo nechce hrát stejnou hru 4x po sobě na těžší urovně, nekupujte si ji, protože je to jako stáhnout si střílečku, nainstalovat ji a nikdy ji nezapnout.
já jsem teď na Hell obtížnosti a bohužel musím říct, že D2 je oproti tomu hračka pro 5ti leté děti, kde si můžeš během 5ti sekund vychlastat 30 heal a mana potionů.. blizzard na to myslel a aby tě nedokázal zabít jen chain light jako v d2, hodili na hp láhve cooldowny
když má boss 2.6M hp a ty mu dáváš v tom z lepších gearů za 5k/rána, tak je asi jasný jak dlouho ten fight trvá a stačí jedna průměrná chyba, překlep nebo něco a můžeš začít zase odznova
Rozhodně stojí za to, hraju s kamarádem coop - 20 lvl, vstoupili jsme do 2. actu a máme nahraných 11-12 hodin :)
Abych to tak něják schrnul. Hra je to perfektní,na dnešní dobu určitě, 100% je! Co se týká D2,D3 keců tak je to trochu blbost to takhle brát. Diablo to je akorát o 10let později,takže jasně že nebude stejné! Mě to vyhovuje,mě to baví,já sem spokojen. Vlastně převážně díky tomuto zatemňovači :D http://darkd3.com/ na ty origo barvy se fakt nedá dívat a když si dáte Hardcore jako já,tak je to snad ještě ponurejší než D2. K obtížnosti: zatím hraju na normál 7h,sem někde u konce Act 2 a je to teda trochu lehčí,ale to bude taky tím,že aukce je na pytel vyřešená a prakticky cokoliv rare seženete do 2000goldu. Takže pokud nekoupíte itemy z aukce,tak se zapotíte i na ten normal. Konec keců,jdu hrát!
Skvělá hra stojí za to koupit si originál a zahrát si s kamarády cooperativ po netu, pokud jde o vaše připomínky tak obtížnost - na normalu jde hlavně o to aby si to dokázal zahrát každý i nováček pokud chceš výzvu zkus nightmare následně hell a pokud i to ti je málo dej si hardcore smrt = ztráta postavy a všeho co si doposud měl, to je podle mě dostatečná vývzva. Pokud jde o grafiku nepamatuju si žádnou hru kde by blizzard na ní klad takový důraz jde o to aby hra vypadala i na svou dobu zajímavě což podle mě splňuje a aby si ji bylo schopno zahrát co nejvíce lidí, což také splňuje. Talent systém - nejdřívě jsem byl taky trošku v rozpacích ale přece uznávám perfektě vyřešen, žádné ztracené talentové body možnost vyzkoušet a najít si svůj nejzábavnější a nejefektivnější způsob jak kropit mobky a i když to nevypadá těch způsobů je opravdu hodně. internetová aukce super. O ději ani nebudu mluvit ten nemá chybu, jediné co mě zklamalo je hudba která o proti předchozím dílum šla dolů. Takže podle mě opěž blizzard ukázal, že ví moc dobře co hráči chtějí. Mladší hráče nejspíš tohle tak nezaujme, jelikož se s touhle sérií nesetkali ,ale my co jsme hráli a bavili nás předchozí díly nebo alepoň D2 tak si teď rochníme blahem :D
jo deto ale jeto docela náročné :D
na normal je po pohodicka a clovek si tak nejak projde hru a krapet si osaha svoji classu, pak uz zacina pomalu a jiste vetsi vyzva. Diky randomu nekterych eventu to bude mit urcite celkem dost dlouho hratelnost ...hra tak nejak nenasilne nuti cloveka, aby to hral znova na vyssi obtiznosti, coz se dneska uz moc nevidi. Po dlouhy dobe zase nejaka co-op zabava.
No když jsem viděl Diablo 3 poprvý...no prostě skvělá hra doporučuji !!
kde to stáhnu?:D
Nic proti autorům článku, ale hodnotit hru po 1/4 zahraného contentu je tak trochu nesmysl. Ať se to někomu líbí nebo ne, Blizzard Diablo 3 naplánoval tak, že celou hru tvoří všechny 3 "základní" obtížnosti (normal, nightmare, hell), které následuje "bonusová" obtížnost inferno určená pro multiplayer, sbírání itemů atp. Nabízí se přirovnání k WoWku, kde hráč nejdříve vyexpí svoji postavu na adekvátní level a pak teprve začne ten pravý obsah hry, ať už PvE nebo PvP content. To je jak kdyby si autor zahrál wowko do lvl 20 a řekl "elwynn forest je nuda".
Mě osobně se tenhle systém nelíbí, protože člověk vlastně 3x proběhne uplně stejné lokace, sbírá 3x stejné (jen silnější) itemy, potkává stejná NPC i monstra. Ale co se dá dělat, Blizz to takhle vyrobil a myslím si, že je nefér jejich hru hodnotit bez důkladného zahrání tak, jak je ta hra naplánovaná, tedy alespoň do konce hell.
nevim kde si vzal ze obtiznost Inferno je multiplayerova. Na Blizzconu jasne rikali ze vsechny obtiznosti a cela hra je delana pro jednoho hrace a co-op je tam jenom jako spestreni + dalsi zabava. Rikali ze diablo je proste singleplayerovka a nechcou aby v nejaky casti hry byl co-op nutnost.
lepší diablo 1 a diablo hellfire datadisk !!! než diablo 3 d3 je kreslena pohadka pry v diablu 3 se automaticky zvyšujou atributy toje na hovno lepší ručně nastavovat atributy diablo a diablo hellfire doporučuji všem !!!!!
Blizzard toho řekl...
Mam wizarda lvl 59 jsem na konci 3 aktu na hell. A normální moby jsou v pohodě, ale když dostaneš elity s některejma vlastnostma tak v jednom se to dává fakt těžko. Ano dá se to jet single ale některé věci jsou pak mnohem těžší.
Co se grafiky týče, Blizzard naschvál dělal grafiku která bude dobře vypadat i po letech a ne že za rok to bude uplně mimo.
Co se obtížnosti týče tahle hra se opravu nedá komentovat podle normal obtížnosti. Na normal se člověk dostane na 30lvl a udělá jednu obtížnost., takže pokud chcete něco kritizovat nekritizujte obtížnost ale nastavení hry na projití toho samého několikrát. Protože na normal to je pohodička a člověk se nepodívá ani na polovinu skillu...
A ten nesmysl co v recenci stojí o customizaci postavy je největší blbost. V D2 měl člověk sice milion možností ale správně byli tak 2 (př barb - frenzy nebo berserker, síla a další se nastavili jen aby člověk moh nosit požadovenej gear a zbytek do vitality zbyrek byl špatně pokud člověk chtěl dojet hell...)
A) zkus v nastaveni "letterbox" a predevsim "elective mode" abys nepsal nesmysly
B) prenech priste recenzi nekomu kdo nebude nastvany ze to Diablo vubec musi hrat
C) nektery pripominky jako je treba k cene jsou vazne uplne dementni kdyz CoD vychazi kazdy rok za nejakych 1500, invence nula a nedohrat ho je nemozny
D3 je prvni opravdova epic failure od Blizzardu.
- strasne moc zjednoduseni
- spouste lidem hra porad nefacha, me nejde aukce
- prvni den hruza.. oni maji wowko sit a setrej na diablo serverech?
- kooperace je taky blbe udelana.. ten system zmeny obtiznosti, nutnost hrat stejne q furt dokola..
jako hra to neni spatna, ale od Blizzu clovek preci jen ceka neco jineho..
Lidi piste sem svoje battletagy
mam rodier#2189
Recenze se mi nelíbí, protože mi přijde zbrklá.. hry jako Diablo potřebují chvilku času na objektivní hodnocení. Na Nightmare chytá hra uplně jiný rozměr, též sem byl na Normal mírně rozhořčený a měl rozporuplné pocity, ale po dohrání Nightmaru sem svůj náhled na hru obrátil o 180°..
Diablo 3 jsem hral betu a je to fakt mazec ale na originalku bych musel našetřit nebo počkám až to půjde dolů...
hodně kvalitní recenze, už se nemůžu dočkat hry
|Nechapu lidi co rikaji ze je to kratky...me to teda staci|
stejne nejlepsi hra od blizardu je wow a vzdy bude
diablo jako fable 3 po 10 letech ale toto se nepovedlo
No tak sem si to nakone koupil a vůbec nelituju. Hru na normal jsem prošel za 20 hodin s 36 lvlem. PAřím za wizarda a mám dmg 840. Jinakje fakt že v kooperaci jsou ty potvory těžký jak sviň, ale když hrajusám, tak není problém dát jedním útokem 30 monster dolů (Myslím že rekord mám 56?)
Jinak jsem tam jako pnpPrase, takže kdybyste měli zájem hrát, tak není problém teĎ jsem v I. aktu na nightmare
Tak me osobne Diablo nijak nezklamalo. Sice hlavni pribehovy questy jsou stejny, ale jsou tam i vedlejsi questiky, pribeh maji krasne propracovany, ze si clovek nostalgicky zavzpomina jak na Diablo 1 tak i na Diablo 2 Trebas ve chvili kdy Deckard Cain spoji ten mec jsem hned vedel kdo ten zahadny cizinec bude )) Prostě jako každa jina hra Bude mit spoustu priznivcu i odpurcu Ja patril mezi odpurce ve chvili, kdyz jsem se dozvedel o nutnosti staleho internetoveho pripojeni, ale presto sem si to poridil a kupodivu to splnilo k memu prekvapeni vse na 110% Pokud bych to mel za sebe nejako ohodnotit tak davam 9,9/10 Pac nejaky ty musky to preci jen ma, ALE pro me to nic nemeni
Určitě výborná recenze na super hru, na tuto hru by byla recenze špatná jen v případě, kdyby se o ní mluvilo negativně...
Ty voe co to pise autor za nesmysly? Ve slabim slova smyslu! Na tezsi obtiznosti je Diablo III HC tak ze spousta hracu ma velky problemy. Autor asi nehral ani Diablo II kde obtiznost normal byla taky primitivni. Proste ten clovek nevi a pise nesmysli... Naopak lidi zase budou brecet ablizz zlehcovat asi tak...
A jeste jedna vec. Na co nastavovat atributy? V D2 se stejne jelo jen do vitality a to i u magu... Sila jen na veci a popripade dex na blok. Vsecho se nastavovalo vecma. Takze atributy timto odpadaji jako zbytecna vec. Skill stromy taky nejsou třeba kazdej ma moznost si dat do panelu kouzla (je 6 odvetvi) jaky potrebuje na urcitou oblast/bosse ve hre a odpada monotonost jednoho specu a pouzivani 2 kouzel.....
Jedina nevyhoda je ze se clovek vzdycky tesil ze prideli bodik a bude mit zase spell silnejsi. Ale co, s timhle systemem je zase vetsi hratelnost.
meles nesmysly, kazdy atribut v d2 mel sve sirsi opodstatneni, sila nebyla jen na to, abys mohl unest vec, ale taky abys mohl davat vetsi melee dmg, dexterity ovlivnovaly, jak moc ses schopen se strefit a zaroven jak moc ses schopen se dmg vyhnout, navic jednotlive atributy si vzdy musel prizpusobit skillum, ktere sis vybral, ze budes pouzivat. Veci ti pak atributy pomahaly vylepsit. Rozdelovat atributy vzdycky vyzadovalo trochu premysleni, protoze spatne rozdeleny bod ti naznacil, ze pozdeji budes mit problemy neco prekonat. Premyslet nad tim, kam dat nejvyhodneji tyto atributy byla jedna z nej veci v diablu. To same se tyka stromu skillu. A z toho duvodu mi to v D3 docela chybi..
To co recenzent píše o okleštěném skill tree je hloupost. Pokud si člověk zapne v options elective mode (což recenzent asi neudělal) tak může libovelně kombinovat skilly jak se mu to líbí, tenhle systém je super protože nebyl v D2 nic horší než v nightmare zjistit že jste si na 20lvl dal špatný skill a teď se to s vámi veze, stejně jako bylo potřeba studovat celý skill tree dopředu, propočítat si kolik pointů dát do kterého skill a nakonec kdo chtěl hrát TOP tak si stejnak okopíroval tree z netu.
K obtížnosti se tu už někdo vyjadřoval. Nemá cenu recenzovat hru po tom co jsem dohrál tutorial, btw Diablo má tolik random eventů, že se vyplatí ho jít opakovaně a design itemů se s přibývajícím levelem zvyšuje.
Sorry ale ty meleš mimo, to že hra je víc user friendly je podle mě klad, D2 jsem dokrál na hell několikrát a nastavování atributů mě štvalo, ale nejen že mě štvalo připadalo mi zbytečné, protože jsem si ho pokaždé nastavil stejně (u stejné classy). Čily ve finále byl každý necromant úplně stejný, pokud ti to ale připadá jako zábava ok, hraj třeba DnD, ale diablo je prostě hack and slach, je to hra o rychlosti a zabíjení monster po tisících (a o neschopnosti andělů dělat to samé :-D . Pokud si v lategamu nastavíš špatně skilly tak tě první skupinka creepů potahá za šaška že ani nebudeš vědět jak.
Toť vše, jdu hrát.
muj nick je WhiteShadow#2795
Rad se nekdy potkam
Tak nevim nevim kdo a proc je tady vubec nekdo zklamanej ... (autor clanku) Hraju diablo uz od zacatku a s kazdym novym dilem je to jen lepsi a lepsi.. Ja osobne sem uplne maximalne spokojen a Blizzard udelal presne to co po nem hraci (diablo parani) chteli . Ja osobne dekuji a davam max.
Juniorek#2288
demon hunter 56lvl, Act II Hell.. přidejte si mě
Toho kdo psal recenzi bych nejradeji placnul kyjem po hlave. Diablo neni o tom, ze se jednou dohraje na nejlehci obtiznost. Ze hra neni vyzva? Dejte si na nightmare beliala a uvidite vyzvu... Jsem na konci nightmare obtiznosti (battle.net down :< ) a momenty kdy vlitne mob waller/arcane nikdo nema rad. Podle me hra bude zacinat az na finalnim levelu, jak to ma blizzard rad :P opravdu hrozny hrozny clanek.
Irenicus#2797 evropsky server wizzard 55 act 2 hell
Mám pocit,že fanoušci jsou zaslepení..vydat takovejhle paskvil nějakej bezejmennej vývojář,neštěkně ani pes..Zlatej D2 s datakem...
A já mam zas pocit, že jsi plnou hru nehrál a víš kulový, protože jinak bys to nenazval paskvilem.
Já dohrál D1,D2 a D3 je naprosto parádní a nevidím jediný důvod, proč nad něj vyzdvihovat D2 s datadiskem.
Jak už tu někdo zmínil, zvyšování statů byla úplná zbytečnost (lidé, co už dohráli D3 alespoň na lvl 20 ti toto nezpochybní) a skill tree ve svém výsledku hru omezoval, protože jsi nakonec používal 2-3 ability, protože jiné jsi neměl vyskillované.
Nový přístup se frfňalům, co hru nehráli zdá jako zjednodušení - ve skutečnosti je hra v hratelnosti daleko složitější než D2, a to díky nespočtu možnostem jak hrát svou postavu. Navíc člověk používá aktivně 6 skillů, které si přizpůsobí tak, že každý z nich má nějaké využití. V D2 jsem na hell za amazonku házel dokola 2 skilly a chcípal nudou. End of story.
Hraju za wizarda, ale spíše kontaktním stylem (něco jako warrior :D) Hodím si diamantovou kůži, naběhnu do hordy nepřátel, dám si ten výbuch co je na 4ce a hned po tom použiju tlakovou vlnu :) Působí to nádherně, když mobky rozthané na kusy výbuchem lítají všude okolo :D Ale za wizarrda je strašně jednoduchý hrát, protože pak má ten "paprsek smrti" a to rozseká všechno a všude, kor když má člověk 140 arcane power.
Soáuihlasím s tím že rozdělování attributů je nensmysl. Mám nějakej 35lvl a atribut Inteligence mám díky předmětům cca 700.
vsadím se že jedeš ještě na normal ale na nightmare už to tak jednoduchý nebude a budeš muset kapku překopat skilly jako jsem to musel udělat já s DH. prakticky celej normal jsem jel jen pár skillů pořád dokola, ale s vyšší obtížností musíš šáhnout i po dalších.
presne tak, normal je jednoduchy koupis nejaky eqip dobry z aukce na svuj lvl a si neporazitelny, nightmare uz byl celkem mazec a hell za wiznu je hodne tezke solovat elite skupinky, uz se mi stalo ze sme z bandou asi dve grupy preskocili a sli dal protoze jsme na to vazne nemeli :D ja jedu hell wizarda 55 lvl 8k dps druhy act a furt je to malo, vsak uvidis sam, normal je vazne jen takove seznameni se hrou
při prvních elite skupinkách na nightmare, protože jsem si hýčkal svůj equip plný různý speciálních vylepšení z normalu, ale samotnej armor měl jaksi malý hodnoty, takže sem dostával solidní rychtu a nepoužíval jsem gemy do volnejch slotů. takže jsem musel úplně změnit taktiku a hned jsem splašil lepší equip a doplnil o gemy.
je pěkně na h**** ,a tyhle ochranný koko**ny mě akorát odrazují od hraní těchto her,navíc mám pomalý internet (300 kB/s maximum) a to navíc,když mám štěstí.Dost mě vadí,když musím stahovat X.GB blbosti a s takto pomalým netem to je o ničem...navíc jsem v horách a zde nejsou takové možnosti internetu jako např Optický kabel...Chápu že vývojáři chtějí co nejvíce prachů a proto dělaj takový blbosti.
No teď jedu nightmare 2 akt. Až na některýstřelecký elity vcelku bez problému (Když se to nelaglo, jak jim to v poslední době laguje) Pravda skilly občas měnit musím, ta taktika na bosse nefunguje :D A rovnou mě jebne něčím mezi očia můžu dát respawn.
Taky používám ten arcane štít, páč mě vždycky umlátili, když jsem neměl nabitý skilly.
Ale zatím fajn, frustrace nebo tak něco mě ještě nepotkalo... jo možná tak z toho debilního blizzardu a lagům :D
Nečetl jsem celý článekj, možná tak učiním až se budu fakt hrozně nudit, ale ten závěr mě opravdu zaujal.
Po přečtení posledního odstavce, který by se dal shrnout jako "je to krátký, lehký a celkově to je stereotypní nudná hra" nakonec dostane hra 85 procent, což v mém hodnocení je něco jako "chybí krůček k dokonalostí".
Ne že by to bylo poprvé, co takový zázračný verdikt vidím, už se to tu řešilo před časem u jiného titulu .. očekáváné hitovky prostě nesmí dostat nízké skore za žádnou cenu, což?
Tak když už chcete být takhle korektní, tak vůči skore upravte i text, aby to nevyznělo tak negativně... vypadá to fakt blbě.
;P
Viděl jsem tu mnoho komentářů,mnoho dohad,ale s tebou Lamo musím naprosto souhlasit,ano z článku jsme měl pocit že i nějaký stažení mě moc neláká,že váhám zdali to má cenu hrát,,,,ale hodnocení 85% mě taky vyvedlo z míry,nakonec tu byly i lepší tituly,co dostaly daleko méně procent a bavily hráče originálněji....zkrátka souhlasím a mám stejnej názor,,,buď o 20% uberte hodnocení,nebo překopej ten článek;-)
už dlouho jsem nestrávil s hrou tolik času a pořád mě baví a pořád to tam sázím :)
Ať žijou všechny postavy !
Nevite kdy bude crack nebo jestli nejaky bude ?? KDyztak pls piste
v každém obchodě specializujícím se na hry
No nesmysli... Driv se to hralo mozna jak pises ale s postupem casu a zvysenim dropu run na 1.13 se uz na staty moc nehraje jede se max rychle na hell a tam se zbiraj veci ktery ti nastavej vse potrebny. Samozrejme sou u urcitejch specu urcity capy atributu ze to prevysuje potreby veci ale ne o moc.
A ze kazdy kouzlo v d2 melo opodstatneni to je pravda ale v dusledku se na normal a najtmér jedou 2 primarni skilly a z tech 3000 kliku kliknes 50x na neco dalsiho... Na hell se to musi stridat vic ale stejen si jedes svoje prim utoky tedy 2.... Ano zalezi i na klase ale to bysme sli az moc do detailu, mluvim povsetne.
Byl jsem od počátku poněkud skeptický, protože D2 je hra mého mládí a strávil jsem u ní s přátely nespočet hodin. Co říct k D3?
D3 je vylepšené D2, oblečené v novém kabátě a poznamenané časovým pokrokem v gamingu. Plno nových možností a zároveň je to pořád to starý dobrý Diablo. Jako největší plus hodnotím možnost využívat několik skillů zároveň! Grafika super, občas se pokochám krajinou :D no, prostě jsem naprosto nadšený. Blizzard nezklamal, naopak potěšil.
Nevím, jak působí hra na nové hráče, co předchozí díly nehráli, ale kdo hrál, tak musí být určitě spokojený. Takhle nějak si představuju plnohodnotné pokračování, ikdyž to čekání bylo dlouuuuuuhé. :) Škoda, že je zrovna zkouškový, jinak bych pařil ostošest.
Az to dohrajete na hardcore inferno, mluvte o obtížnosti prosím..
DH hledá 60tky na Inferno úroveň, jsem Act II na začátku
Juniorek#2288
Jsem dosti zvědavej :)
Jak se tam ještě psalo o tvorbě postavy. Tohle je Diablo a navíc postavy jsou příběhové. A že je hra drahá? Stačí hledat...
diablo 3 je totalni mazec a ja mam tolik stesti ze uz sem si mohl uz i zahrat
Oproti D2 je to hovno ;) CO tam je nového grafika, engine, monstra, questy? Konec ? Proč dali pryč Skill body ? Proč tam neni pár dobrých věcí jako u D2 ? Pro mě D3 je zklamání hlavně co se týče tvorby vlastních Buildů ;) Můžu akorad si měnit Skilly ale atributy vůbec! a to je největší chyba této hry ! RIP D2
Ale i přes tuto doporučuji, ale popravdě na D2 nesahá ani omylem a ten kdo řekne Jo ! Tak buď nikdy nehral celou sérii a nebo neprojel ani jeden díl ;) a Kouká se jen na to, že D3 má lepší GFX atd.... A tohle není vubec pravda ono hodnoceni D2 (zhruba 92%) a D3 (85%) mi příjde velice pravdivé a proto D3 je nic moc ;) PEACE
12 let se tahle hra dělala? tak to musí byt teda nářes tahle hra
Pokud jsi opravdu hrál D2 tak bys věděl, že tohle už není diablo co bývalo. Jako spojit jen minimální procenta D1 a 2 a zbytek doplnit wowkem je fakt ubohost. Já se těšil na Diablo 3 a né na WowDiablo. A to, že ani nastavení atributu nejde je už třešničkou na dortu. Hold prostě blizzardi tenhle díl zkazili co to šlo a dát hodnocení 85% nebo kolik, je naprostá blbost. A co se týče obtížnosti tak je to hodně slabé, předchozí díly už na normalu byly náročnější jak tohle. Prostě 60% vic ani prd.
Moc mě to teda nezaujalo
jo no tez me to moc nenatchlo
moc jednoduche oproti 2.
Nejlepší hra za poslení dobu :)
super :)
Luxus .. :)))
Těším se až si za pařím nejlepší jednička a co potom dvojka :D https://www.gamepark.cz/img/smile/dance.gifhttp://www.gamepark.cz/img/smile/lol.gif
super
dokut to nemate doma tak je to sracka lae kdyz uz to doma mate tak je to super hra :)
A ty jsi to prosim tě dohrál na HC Inferno? Podle mě si hrál max betu a i tam jsi dostal...
Cekal jsem od toho mnohem vic, ale stava se
:(( moc bych tu hru nedoporucim :/
Pekná hra, ale n eni to muj typ.
Mazec hra doporučuji :)
Hra splnila mé očekávání
Dost Dobrá Hra,ale po měsíci hrání omrzí :(
Lidi totu hru doporučuji všem je to moc dobra hra a mnel by si ji zkusit zahrat kazdy
Přečtěte si podrobnou recenzi na hru Diablo 3 na http://blog.racx.cz :)