Trocha zamyšlení
Najdou se tací, kteří se vyznačují tvrzením, že realtimové strategie neudělaly od dob druhé Duny moc velký krok kupředu. Pokud se nad tím trochu zamyslíte, nemůže vám ujít skutečnost, že veškeré dnešní strategie jsou prakticky to samé v bledě modrém, jen s tím rozdílem, že někde jste ork, jinde Egypťan a támhle zase Harkonnen. Až na pár výjimek se herní náplň prostě moc nemění a žánr, ač si to ne každý dokáže připustit, docela slušně stagnuje. A zde mi chtě nechtě vyvstává první markantní otázka, na kterou se ovšem vyplatí odpovědět. Není ta super grafika (a v neposlední řadě také fyzika) jen takovým makeupem, pro jinak ne moc atraktivní kus?
Technika
Začněme pěkně z lehka tím, co vlastně stejně chcete všichni slyšet. Jak jsme na tom s grafikou? Po prvních opatrných krůčcích v nastavení hry se mi protočily panenky, protože prakticky všechna grafická nastavení byla nepřístupna jakémukoli dalšímu přenastavování. Pomyslné vážky kvality jsem mohl naklonit někam k lepšímu minimu, což mě jednak donutilo zamyslet se nad výkonem mé obstarožní GF6600GT (jen pro úplnost: procesor P4 3GHz, 1GB RAM) a jednak nad sebejistotou funkce detect hardware. Nicméně, co šlo to, jsem vytáhl nahoru a s pošramoceným sebevědomím a skoro minimálními detaily se vydal vypráskat nácky z Normandie. Čekal jsem, že počítač bude mít co dělat a že snad ještě budu snižovat, ale nakonec se ukázalo, že si s tím dokáže poradit mnohem lépe než já se zatlačováním očí zpět do důlků (jakkoli je jinak tato aktivita triviální). Toto nastavení, které pravděpodobně jako jediné dokázal můj počítač utáhnout v jiné formě než jako prohlížení diapozitivů, mi svým vzezřením doslova vyrazilo dech. Jeden by čekal, že při tak malé míře detailů se mu občas prožene po obrazovce kostička, následovaná jinými kostičkami, aby jim všem následně dal na frak jeden velký kvádr, ale s tím, co jsem spatřil, se může horko těžko srovnávat Pán prstenů 2. Samozřejmě, moc ostrých textur a super nadupaných efektů jsem si neužil, ale i přesto by se ona vizuální podívaná dala popsat jako nadstandard. Pokud mám potom mluvit o tom, co jsem spatřil u kamaráda na mnohem lepší mašince, asi bych volil výraz nirvána. K maximálním detailům a slušnému rozlišení vám postačí Athlon 64 3800+, 1GB RAM a GF7600GT, což je mimo jiné finančně ještě únosná sestava. Ne že bych vám snad s koupí této hry chtěl vnutit rovnou i nový počítač, ale prostě bych si přál, aby si každý mohl na vlastní ruce a oči vyzkoušet, v čem opravdu tkví opravdová podstata slůvka next-gen. Ještě jsem opravdu nezažil strategii, která při maximálním zoomu neztratí ani trochu ze svého grafického šmrncu a ještě mě přinutí srovnávat ji s Call of Duty 2.
Více než grafika mě ale překvapil věrný fyzikální model. Zajisté, není na tom kvalitativně tak, jako třeba Half-Life 2, ale na strategii je to výkon, řekl bych, více než slušný. Nejvíce si ji užijete v městských mapách, kde je spousta objektů k totální destrukci. V baráku na náměstí je schovaný sniper a ostřeluje hlavy vašich svěřenců jak na běžícím páse? Není problém, pošlete tam tank a ten se už sniperovi o zábavu postará. Taková rána z děla udělá v baráčku pořádnou díru a pokud ani to nedonutí toho zlobivého klučinu opustit svoje stanoviště, pak změna stavu z domu na hromadu sutin je podle mě celkem přesvědčivý argument. Paráda na tom je, že to jak se cílový objekt s postupem spotřebovaného střeliva mění, nespouští se pouhá jedna přednastavená animace destrukce, ale zdi se ničí opravdu tam, kde na ně bubnují projektily. Krom toho nějaké duchaplné osobě došlo, že by bylo možné tuto vychytávku využít i jinak, než jako ukázku technologických kvalit, ale opravdu má vliv na hratelnost. Příkladů sice není mnoho, ale třeba takové Sherman tanky v provedení Crocodile, které dokážou prorážet protitankové zátarasy, jsou vcelku povedenou záležitostí, stejně jako protitanková děla, která obyčejného pěšáka pár metrů rozhodně odhodí (o V2 ani nemluvě).
Hratelnost
Abych byl úplně upřímný, vzezření Company of Heroes mě sice na několik hodin naprosto ochormilo, ale jenom dobrá grafika by pro mě neznamenala téměř nic. K tomu, aby se hráč dokázal do hry pořádně zažrat, potřebuje alespoň takovou atmosféru, aby se dala krájet, a mimo jiné musí být neustále něčím zaměstnáván. CoH se tohle daří na jedničku. Zvukové kulisy jsou opravdu povedené (resp. nenašel jsem nic, co by neladilo se zbytkem) a hra vám díky povedenému hernímu systému a příkladné agresivitě AI neustále navozuje pocit, že tam opravdu jste, všechna ta zodpovědnost leží jen na vašich bedrech a že 2. světová válka vlastně vůbec není taková sranda, jak se může zdát.
Kampaň je takovou alfou a omegou single playerových her a proto asi nikoho nepřekvapí, že je i v CoH a navíc opravdu promakaná. Celé to začne velkou melou na plážích v Normandii, což ale byla asi jediná mise, která mne opravdu zklamala. Zrovna od ní jsem si totiž sliboval ten největší nářez z celé hry, místo toho se mi dostalo v podstatě výukové mise, kterou dohrajete i po slepu. Prostě tak dlouho posíláte vojáky, až jich projde dostatečný počet a pak už jen vymlátit pár kulometných hnízd, 2 děla a pochovat mrtvé kamarády. Sečteno a podtrženo, za deset minut máte hotovo a ani nevíte jak. Škoda, naštěstí se jedná jen o takový slabší předvoj, který se hravě skryje v dalších 14 mnohem propracovanějších misích. V těch se na stereotyp zapomnělo a tak budete chránit důležité konvoje, dobývat skvěle bráněné pevnosti, pak ty pevnosti budete bránit, projdete několika městskými bitvami a jako takovou třešničku tu máme i několikero infiltračních misí. Komu by nestačila takováto všehochuť, má navíc možnost v každé misi splnit i několik méně důležitých úkolů, za něž bude odměněn medailí. A věřte mi, získat je všechny na nejtěžší obtížnost a nezbláznit se u toho, to je čin hodný takových borců, jakými například Mirek Dušín nebo Rychlonožka bezesporu byli (snad vás to ohromilo).
Skirmish je zde takový chudinka do počtu. Ničím nepřekvapí, ničím se nezahanbí, ale jaksi to není úplně ono. Počítač se vás snaží zahnat do rohu přesilou silné pěchoty a tanků, ale nikdy vás nedokáže přechytračit. Rozhodně je důstojným protivníkem, nicméně doby, kdy se lidé dokázali dlouhé hodiny bavit u bitev proti AI, jsou již na ústupu a tak se tyto, mimochodem velmi dobře navržené mapy, perfektně hodí spíše pro síťová klání. Relicové poupravili herní systém ze svého předchozího strategického dílka – Warhammer 40 000 a kupodivu funguje to nejen v daleké budoucnosti. Jenom pro představu, herní mapa je poseta body, které musíte obsazovat pěchotou a ke kterým je přidružen kousek území. Bylo by to samozřejmě k ničemu, pokud by se z nich nedalo nic těžit a proto jsou hlavními jablky sváru většinou stanoviště, poskytující střelivo a benzín, kterých je po mapě rozeseto minimum a pokud se vám jich podaří obsadit většinu, máte jasně vyhráno. Skvělé na tom je, že pokud chcete, aby se k vám suroviny z tohoto území dostaly, musí se svými hranicemi dotýkat vašeho prvního pole, kde se se vší pravděpodobností nachází základna, čehož se dosahuje prostě tím, že máte polí hodně a že si k základně dotáhnete hada. Jak už jistě pár z vás tuší, takové háďátko není problém v polovině useknout, pořádně se opevnit někde v jeho středu a soustředit se na ukusování ocásku. Díky tomu se věčně válčí na několika frontách a hraní se z velké části sestává z taktizování, což se bohužel o mnoha dalších RTSkách říci nedá. Bravo, přidávám pár bodíků za multiplayer k dobru. Co mě ale trochu zarazilo, byl počet herních módů. Všehovšudy jsou jen 2, přičemž anihilace, neboli totální zničení protivníka, není ničím revolučním a udržení nadpoloviční většiny victory pointů v případě druhém zase není o mnoho zábavnější. To však nic nemění na tom, že i ta nejmenší šarvátka je tu vážně zábavou a o jejím výsledku nerozhoduje ani tak to, jaké jednotky proti sobě bojují, ale spíše kdo sedí za klávesnicí.
Umělá inteligence
Není tomu tak dávno, kdy jsem se ještě domníval, že taková next-gen hra jistě musí mít na mnohem vyšší úrovni i inteligenci počítačových protivníků. Do určité míry to je pravda, ale výsledky ani tak nejsou přesvědčivé. Company of Heroes má oproti dnešním strategiím v mnohém navrch, ale neřekl bych, že se kvalita AI od 40 000 Warhammeru nějak extra změnila. Běžnému hráči prostě přijde, že na něho ten počítač tak nějak útočí a že mu občas obsadí méně chráněnou pozici. Paráda, ale co takhle alespoň trochu taktického smýšlení? No nic, počkáme do přístě, ale i tak se hře nedá vytknout enormní snaha, co nejvíce zpříjemnit hráči samotný průběh bojů, kdy se o vlastní jednotky vlastně ani nemusíte moc starat. Pryč jsou konečně ty doby, kdy pošlete vojáky na pozici a náhodou si nevšimnete snipera, což vede k eliminaci celé jednotky, která radši než by na sobě nechala znát strac, se nechá vystřílet do posledního muže. Ve většině případů stačí někam kliknout a celá skupina se poschovává za ty nejlepší kryty s tím, že občas někdo vykoukne a vystřelí směrem k nejbližšímu nepříteli. Zkrátka, vaši vojáci si váží svého života a dodržují americkou filozofii, že i ten nejobyčenější vojín, zapomenutý uprostřed nepřátelských linií, je váš člověk, a proto za to stojí. A vážně, konečně jsem našel hru, kde i pěchota hraje v bitvě tu svou nenahraditelnou úlohu a kde každá jednotka stojí za nějaké rozumné využití a není jen subjektem hráčových pozornosti – odpoutávajících plánů.
Bug report
Vychytat všechny chyby v takto komplexní strategii je úkolem téměř nemožným. Hra je to sice dobrá, ale nějaké chyby jsem našel a nemohu říci, že by byly zrovna malé. Na každou hru si musíte zvyknou a stejně tak si budete zvykat i na její chyby, ale to, co na mě vybaflo zde, mne zrovna moc nepotěšilo. Je třeba hezké, že se při kulometných přestřelkách bere v úvahu výška terénu, ale pokud to ti dole šijí do země a vy ze shora je za boha nemúžete sundat, protože střílíte přímou čarou (to znamené skrze kopec), tak to není úplně OK. Abych pravdu řekl, dají se na tom poměrně slušně zasekávat přesily nepřátelských vojáků, ale i když díky tomu dokáži vyřešit třeba 50 těch nejnabušenějšch německých kulometčíků, stále mi to k té jinak dobré hratelnosti nějak nesedí. Stejně tak stavba základny. Autoři se sice snaží udržet se v mezích reality, ale přeci jen základna, kterou tvoří několik stanů, a která dokáže během minuty vygenerovat několik tanků, taky nevypadá jako něco z naší galaxie. I tak se ale jedná o něco, co hratelnost více vytváří, než jí svou absurditou sráží do kolen.
Verdikt
Company of Heroes si nevede věru špatně. Své mouchy sice má, ale ve výsledku se jedná o velice podařený projekt, který překypuje nabušenou grafikou, rád překvapí promakanou fyzikou a hlavně dokáže na dlouhé hodiny zabavit. U nás se navíc díky společnosti CD Projekt prodává kompletně v češtině, což je pro mnohé hráče další plus. Škoda jen relativně krátké kampaně a několika problémů při vzájemných potyčkách jednotek. Stále se však jedná o výjimečnou hru, kterou stojí za to zakoupit. Věrte nám, nebudete toho litovat.
Uz to par dni parim a je to mazec! Rozhodne doporucuji... Ani HW naroky nejsou tak strasny, sice nemam moc detailni zem a pri tom maximalnim zoomu nevypadaji nejlip ani uniformy, ale jinak to vypada bombove!
Hratelnost je fakt super a docela to umi zahrat i atmosferu, coz se u strategii casto nevidi.
Skoda jen ze se cela hra odehrava zabiranim pozic... takze se kolikrat handrkujete s AI o policka... dobyjte pulku mapy... pak se presunete na druhou stranu a jedno druzstvo nacku vam zacne otukavat posty... takze tam zase zenete tank zpatky, ten vam ale chybi v utoku a nestihnete obsadit kopec v cas a prijdete o metal... - tyhle "chybky" jediny me vadej, jinak se zatim skvele bavim
Je to naprosto suprova hra muzu vam ji 100% doporucit.
Pusobive video :)
Tak to dneska už vim co stáhnout ... vypadá to suprově :)) Snad mi to na mé X700pro poběží aspoň v tech low ... Jinak beluga je to od té samé firmy jako WH40k... tak co by si čekal ... jestli si někdy hrál WH40k tak víš že v tom nejde o vlaječku ale o princip, a člověk je odhodlán obětovat vše jen aby dobil vlaječku která má pro něj strategická :))
Rozhodne to vsem dopoeucuji,takhle skvele RTS jsem dlouho nevidel,je to proste SUPER
Po prvotnim ocekavani prichazi velike vystrizliveni kdyz jsem to pustil uzas paradni grafika ale ??? Zase hrajete za americke hrdiny hnuj porad dokola totez uplna absence rusu nehorazne malo jednotek 3 tanky a 2 dela na jdenu stranu je setsakra malo k tomu hernich modu neni take dost a kampan ac za amiky velice kratka tak nevim ale kdyz uz neco delaj maj to delat poradne a ne na polovic prijde me to nehorazne odflaknute
Nechci ti kazit iluze, ale Sherman byl na straně USA asi nejvíc nasazeným tankem v Normandii, opravdu nevím co bys chtěl ještě za "extra" tanky navíc, jsou tam dokonce jeho dvě nejznámější úpravy "krab" a "krokodýl". Tak si dej prášek a pusť si svou "více-tankovou" strategii, místo držkování na tuto.
Company of Heroes je po sakra dlouhé době RTSka jak se patří, sice reality moc nepobrala (od toho tu jsou jiné hry), ale tohle je prostě zábava jako řemen.
..I když normálně hraju FPSka tak tohle za zahrání stojí. Nechcete se někdo domluvit na MP přes hamachi? Zatim to hrajem jen 2. V profilu mam kontakty.
ty si opravdu debil....nevim,co se ti nezdá na jednotkách...holt ve 2.sv. neměli 50 typů tanků a kor v Normandii....jinak Able Company byli skutečně hrdinové,protože si prošli něčim,čim bys asi projít nechtěl...navíc ta hra je poměrně originální,nutí tě taktizovat,neni to toj Postav co nejvíc a převálcuj...asi tak....k tý kampani....je tam jedna,má 15 misí,což neni moc,ale dnešní standard,nechápu,co čekáte víc....hlavně si myslim,že vznikne spousta dalších,protože by jinak na začátku nedávali možnost výběru kampaně,i když je tam zatim jen jedna.
Sisale Sisale je videt ze o WW II vis uplne hovno jinak bys zde nenapsal takovou hloupost jestli si myslis ze spojenci meli jen Shermana ve dvou verzich a ted nepisi jen o Normandii ale o cele valce na vsech frontach blbecku ,alespon si to poradne precti co jsem psal a pak tady drzkuj jelikoz v opacnem pripade ze sebe delas jeste vetsiho debilka nez jsi ... tak jsi jdi slehnout a nepis zde takovehle nesmysly
ja jen chci aby udelali poradnou hru se vsim co ktomu patri a ne porad dokola omyvane americke heroes i kdyz napln kampani neni jednostranna myslim ze rusti vojaci na vychodni fronte prosli daleko vetsim peklem nez nejaka Able company
Kromě grafiky a zvuku je to kravina. Vojáci se chovají stupidně. Nepřátelský vlajky vojáci sami nezaberou pokud přímo na vlajku nekliknete což dává pc takovou výhodu že nic jiného neděláte než jezdíte s myši po mapě a klikáte a stejně vám to nepomůže protože pc utočí ve skupinkách zároveň na všechny místa na mapě a vy můžete byt v tu chvíli jen na jednom . Dále nevím proč všichni mají tak stupidní přesnost ve střelbě. Je to sice pěkné na efekt když vše pořád vybuchuje dokola na mapě,ale za chvíli to omrzí a vy jen nadáváte proč ten bazukář se trefí do tanku až na potřetí a kromě odstřelovače tak střílí všichni. Tank ničící nepřátelskou budovu se přestane bránit a klidně se nechá dodělat dělem nepřítele. Nebýt těchto chyb a dalších mohla to být opravdu dobra hra, ale při srovnáni musím říci je horší než comand and conquer generals.
Nebÿt toho, že je to z 2. Světové války, tak bych to prohlásil za nejlepší strategii na světě, žádný RPG typu W3, který spočívá v tom že musíš furt mačkat... U tohohle se musí myslet + strategický způsob counterování. Prostě 1337 strategie možná nejlepší co kdy byla.
promiň,ale ruský útočení nenazývám taktickym bojem....bavilo by tě posílat masy proti německejm kulometum?Mě teda ne
to neni pokrokove ale kurva mega prekrokove.je to ani nevim jak to mam nazvat.proste lepci sem nehral.a mega to taky hrajem po lan.mohly by to tu zalozit abysme mohly hrat.jak cod.to by bylo hrube.esi to de
Viruss_PzVI - Co ja vim tak o moc vic tech tanku fakt nepouzivali, meli jeste M10 a ta tam je, tak nevim co te trapi...
Za nemce to samy, krome par Tigeru co ja vim pouzivali vicemene taky jen Stugy a Panzery, tak moc neremcej.
A jestli chces svoje komunisticky hrdiny, tak si zahraj Faces of War :P Podle me byli rusove jeste vetsi svine jak ti nemci *thumbs_down*
Jinak jeste k tomu zabirani: Me by ani tak nevadila samotna idea, ze to je na uzemi, ale spis to, ze AI je svine a totalne ignoruje tvoje obrany pozice u predsunutych bodu a misto toho probehne s jednou jednotkou nekam do ruzku, kde ti sebere strategickou dodavku paliva atd... proste je podle me blbost, opevnovat kazdy uzemi bunkrem (protoze vojaci jsou potreba jinde).
Kdyba radsi udelal masivni utok podporenej tankama treba na jednim delem a kulometem chraneny post, to by mi davalo mnohem vetsi logiku a bavilo by me to vic.
Mnoo, řekl bych že pokud chcete zkusit nějakou DOBROU a REALISTICKOU strategii - jednoznačně si zahrajte Sudden Strike a nebo Blitzkrieg, TOHLE jsou vynikající po všech stranách Hardcore WWII strategie... A nebo tu je ještě třeba Panzer General ale tahle hra opravdu neni pro všechny ;)
Jak jsme to dopadli? Vždyť takhle ještě nedávno vypadaly FPS :D
Musím přiznat že se na ni velmi těším.. vypadá to mocně:))
Viruss_PzVI & Beluga - Beluga správná poznámka s tím M10 Wolverinem (mimochodem má šasi Shermanu), takže Virussy Virussy ty si ale debil ;) máš recht že o WW2 toho moc nevím ale vzhledem k tomu, že jsi napsal že v té hře jsou jen 3 tanky (jsou tam Wolverine, Sherman, Sherman Crocodille, Sherman Crab a btw ješte verze s radlicí, jo a mimochodem Calliope - jestli ti tento počet nestaí tak už nevím) a vzhledem k tomu že se bavíme o hře z prostředí po vylodění v Normandii (spojenecká ofenzíva) a ne o všech frontách ww2 kam se snažíš směřovat, tak i tak ti to moc nepomůže protože ani na jiných frontách nebyli jiné US tanky (tedy pokud nepožaduješ od té hry další desítky verzí Shermanu s rozdílem motoru, děla či věže...).
Jinak Able Company si prošla takovým peklem že by ses posral (například Ardeny - to nemá daleko do ruské fronty), a to nejen Able Company ale všichni co si touto či jinou válkou prošli.
Let´s start a flame war ....
No ono vetsina US tanku stala prinejmensim na podvozku z Shermana... takze tahle diskuze je docela bezpredmetna... ;-)
cena? doufam ze ne 1000 kc omg
KDybys to cetl tak vis ze je tam odkaz na shop - 899,- u GP...
to si musim koupit a vyzkouset :D
jj neni to tak strasny, ale jeste par mesicu pockam... treba to krapet spadne :)
Hraju to už nějakej ten den a misim říct,že to je výborná hra!
Netušim co autor článku dělal dělal se svym kompem,že to rozjel jen jako slideshow na low detaily, mě to na A2200+,1GB RAM a GF6600 šlape v 1024*768 na high detaily velice slušně.
Co se týče grafiky a fyziky,je nádhera sledovat,jak ulítne část domu nebo kus zdi,případně se udělá kráter v zemi a pěchota se za to může schovat. Stejně tak možnost stavět protitankový zátarasy a pokládat ostnatej drát je výborná (v jedný misi jsem na tom doslova ujížděl).
Některý z těchle věcí byly už třeba ve skvělym Blitzkriegu,nicméně tahle hra to dotahuje k dokonalosti.
Komu nevadí menší realističnost a má radši akčnější kousky,u tohohle se asi nudit nebude ;)
;P
PLS češtinku neměl by někdo?Je to squele ale bez ni to opravdu moc nejde...
nahodou je tato hra super ma velmi slusnou grafiku protoze pracuje na next gen principu a hral jsem demo reknu vam ze povedenejsi rts s druhe svetove jsem este nevidel a predpokladam ze este neuvidime.
Nejvjetsi kravina v historii co sem kdy hral !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Aby 3 tahky neznicily jedno delo trochu ujete a 10 vojaku na 10 aby ses strilely 2 hodiny no nic proti ale je to kravina!!
tak tri tanky ti ho neznicili??? Staci ho jen trosku objet a delo si ani neskrtne... v Blitzkriegu ano... tam najet s tankem na delo znamenalo ztracenou jednotku a kolikrat i misi. tady ale ne... staci poslat dva tanky, jeden doleva, druhej doprava a "flanknout" ho... delo ma uhel strelby jen asi 35° takze proste nema sanci ty tanky znicit... maximalne jednomu krapet pocucha pancir. - chce to jen trosku taktiky a ne tanky posilat na smrt jak nasi rusti soudruzi - hrdinove :P
Jeste k tem "defenzivnim operacim" - je to fakt bomba... treba pri utoku na nemeckou zakladnu pro odpalovani V2 - mate za ukol udrzet hlavni branu nez prijedou posily... staci si tam postavit par pytlu, ostaty drat a jste v klidu... :)
Chlapci, není o čem mluvit - Blitzkrieg je lepší...
Pojdte si zahrát pres hamachi icq 310-166-648
Mě teda připadá, že rozjet tuhle hru na AXP 2200+, 1GB RAM a GF6600 na high je prostě a jednoduše blbost. Jednak to ten komp nemá šanci utáhnout a jednak tě to k takovejm nastavením ani nepustí. S kompem určitě nic nemám. Hrál sem to i na druhé mašince u bráchy, kde je vlastně totožný hardware, až na X800XT (jelo to krásně na medium).
Srovnávat tuto hru se Sudden strikem nebo Blitzkriegem je podle mě také nesmysl. Tyto hry mají společnou akorát tematiku, herní mechanismy jsou pak již úplně jiné. Podle mě CoH pěkně zaplnila mezirků mezi strategiemi, kde mi již delší dobu chyběla opravdu pořádná strategie ze druhé světové s možností výstavby základny.
Me treba hrozne stval blitzkrieg v tom, ze ste na !kazdou! misi meli 3-4 tanky nic vic... pak stacilo aby proti vam vyjel jeden TIGER a tri ze ctyr tanku byli v hajzlu... takze celou hru jsem hral stylem rozlozit delostrelectvo, vybombardovat mesto... utyct pred nemeckou artilerii a opakovat... az kdyz byli mestecka posety dirama jsem si dovolil vlitnout tam se sniperem, pac poslat tam tanky byla proste ztrata mise... nejhorsi pak byly mise kde byly takovyhle vesnice treba tri... nemecky tanky totiz disponovali lepsima delama a tak zatimco spojenecky sunti palily do tigera jak divy on co rana to vyrizenej sherman... :(
Ale takhle to je (bylo) i v realu! Sherman si proste proti Tigeru neskrtal tak co resis.
To video me presvedcilo ze i 4 roky starej Blitzkrieg je lepsi.
btw:v tom videu jsem se celkem dlouho smal tomu jak na tom namesti tam po nemcich 2 minuty palily bazookou na kazdyho vojacka zvlast dokud je neznicily:-D nebo jak tam v klidku staly 10 metru pred tema minometama a kulky se jim zahadne vyhybaly.-D
Picma s tym by som moc nesuhlasil: Nemci sice mali Tigre oproti ktorym boli Shermany nic ALE Nemcuri mali tych svojich Tigrov na zapadnom fronte 1500 zatial co amici mali 40 000 SHERMANOV !!! Takze boli v obrovskej presile (aj ked je pravda, ze tie Shermany boli vyuzivane aj v Afrike aj v Pacifiku).
hm hra na nic kdy mi nejde kvuli ramce lol.
No v realu museli nasadit 5-6 shermanu aby dostali apon 1 TIGRA.Navic on mel tak silnej predni pancir,ze zepredu ho proste nebylo mozny znicit.Museli je nicit jen strelbou do zadu,nebo ze strany.Navic tigr se svim delem nicil shermany na vic jak kilometrovou dalku a naopak shemani se museli dostat co mozna nejbliz aby meli aspon nakou nadeji,ze prostrelej silnej pancir.To stejny bylo i s pantherama na ne museli taky nasadit tech 5 shermanu...Kdyby tadle hra byla realisticka neznicil bys tigra zepredu ani 20 ranama ze shitskyho shermana..:)
JA vim ze to tak bylo... ale ze proste si mel v tech misich tak silene omezeny zdroje ze to neslo uhrat... teda slo ale takhle dmntne jak jsem popisoval...
Nemci meli na mape treba 16 tanku z toho 3 tigery a ty jsi mel ctyri shermany na celou misi...
http://www.fronta.cz/tezky-tank-tiger všechno co jste chtěli o Tigerovi vědět a báli jste se zeptat :P
Jinak hlavní problém Shermana byl dostřel... a malé pancéřování, představte si kdyby bylo Tigerů stejnej počet jako Shermanů... to by to dneska asi vypadalo jinak..
Takze dle tvych moudrych rad nemci pouzivali pouze Pantery a stug a sem tam Tigra takze milej zlatej co ti rika treba Pz II Pz III Nejpouzivanejsi Pz IV (ten tam vsak je)Koenigtiger a co treba Samohybne delo Elefant(ferdinand) nebo Hetzer Brumber stihace tanku Jagertiger Jagerpanter samohybna houfnice Hummel atd atd a to neni zdaleka vse takze nez zacnes poucovat tak si alespon neco o tom precti a pak tady mudruj a ze rusaci byli svine to vi kazdy ale radeji bych si zahral kampan za ty ruske svine nebo zle nemce nez za ty tvoje milovane amiky nehlede na to kdyby se hra zajimala o celou Evropu a ne jen bojiste ve Francii tak by tahle hra byla mnohem zajimavejsi
Prosimte a kolik tech mamutcih ferdinandu asi meli?! Cece, kdyz si v ty hre ty jednotky sam budujes, tak chapu ze tam nedali tyhle stroje, kdyz jich bylo v porovnani s ostatnimi tak strasne malo...
Mas tam treba "vichrici" - tank ze kteryho castecne vysla Ruska Shilka...
Pz IV . panzer IV? ja o nem snad nepsal??? :P
Hele ja nerikam ze tahle hra je spatna jen je chuda co do rozmanitosti a poctu jednotek a techniky uznej sam ze by se ti take libilo kdyby tam te omacky bylo mnohem vice a jine kampane vetsi mapy bitvy na pousti v zime na planich atd. pak bych rekl tahle hra nema chybu
Abych rek pravdu, tak me to tam takhle staci... klidne bych si zahral taky za rusaky atd. ale v jiny hre...
Kouknete ;) http://coh.real-time.cz/
Obrnenou technikou 2.sv. uz se nejaky leta zabyvam a to co tu pisete za hovadiny je priserny.Necetl sem to pro moje dobro vsechno to by me asi trefilo ale pro poradek-USA melo vic druhu nez si myslite,akorat nejsou tolik znamy-to ale neznamena ze to byly nekvalitni kusy.Z pocatku se pouzival jen polopasovy tahac M3 se zaprazenym kanonem M3 raze 75mm (ten samy co pouzivalo vetsina shermanu) ale brzy ho vystridal M10-byl ze stihacu nejpouzivanejsi,pozdeji ho vystridal M36 (taky se mu rikalo Jackson nebo Slugger) a jeden z nejrychlejsich a nejpohyblivejsich tanku 2.sv. vubec-M18 Hellcat.To je jen ze stihacu tanku.Ze strednich tanku existoval pouze Sherman a podivny hybrid M3 Lee,Sherman mel ale tolik ruznych uprav ze se to tim vyvazovalo,bohuzel nejvice vyrobenych bylo prave M4A2-to byly ty co za moc nestaly co se tyce bojove hodnoty.M3 Lee na tom byl jeste hure.Tezke tanky USA nevlastnilo zadne do roku 1944,kdy prisli se strojem M26 Pershing,s tygrem se ale setkaval spis vzacne a jeho nasazeni nebylo vysoke.Pershing dal predlohu do budoucna pro americke povalecne tanky-napr M60.
Lehke tanky- prvni americky lehky tank byl M3 Stuart,pozdeji modernizovany na M5 Stuart-byl maly pohyblivy a mel dobre pancerovani.Od roku 1943 se zacal vyrabet lehky/vysadkovy tank M22 Locust,od 44teho roku M24 Chaffe.Ze samohybnych stroju to byl hlavne M7 Priest (pouzival se i ve Vietnamu s upravenym namerem),M12 a M8-upraveny M5 Stuart .
Mohl bych o tech vsech vozidlech napsat vic ale tady je to stejne zbytecny,jen sem chtel poukazat na to ze toho spojenci taky meli dost.Klidne takhle rozepisu i nemeckou ruskou nebo britskou techniku pokud by nekdo neveril pro srovnani.
Mi neříkej, že když studuješ tanky z WWII, nevíš, že Tiger se psalo s měkkým i...
Cesky se Tygr pise TYGR a ja mluvim cesky.
Dost chabá výmluva priest je česky kněz, locust kobylka a hellcat pekelná kočka, takže si vymysli lepší výmluvu...
teď bych chtěl vyjádřit čistě svůj názor takže mě za to neukamenujte :-P
myslim že už jen to co tam vše Deathclaw napsal svědčí o tom že o tom fakt něco ví, i když to zrovna tak mohl sehnat na netu :-P ale i kdyby to tak prostě našel pravidvý a ověřený fakta takže podle mě bysme tomu mohli věřit a tu debatu okolo spojeneckejch tanků...jinak jak tam píšete okolo názvů těch tanků...to mi přijde naprosto zbytečný se tím zabývat, to že napsal tyger místo tiger to bych neřešil, ať už to je překlep nebo úmysl, neni to důležitý takže bych deathclawa kvůli tomu nekritizoval.....
2game: vypadá to docela pěkně, už to stahuju až to zapařim taxem možná hodim můj názor na to :-)
Ses obycejnej rejpal ,mluvil jsem jen o tygrovi a o ostatnim ses nezminoval tak pomlc.Stejne tak britsky Crusader znamena Krizak,americky M36 Slugger je zase odvozena prezdivka od nadhazovace v baseballu,pro sovietske stihace SU je oznaceni Samochodnaja Ustanovka atd a je toho daleko vic,ze to neprekladam neznamena ze nevim co to znamena.
lamer-Dekuju,ale z netu jsem to opravdu neobslehl nemam to zapotrebi,zaprve to mam v hlave a za druhe netu verim prave nejmene.Pokud mi neveris tak napis na icq 244-581-606 a predhodim dukazy,az tak daleko sem ochotnej zajit na obhajobu ze sem to neobslehl,jelikoz takovyhle clanek ani na netu neexistuje. Zasadne neverim jen jednomu zdroji a vim ze kazdej uvadi neco trochu jinyho-proto si i skladam vlastni informace ktery se nejvic trefuji do verohodnosti,kupuji ruzne knihy ( i ten kousek pancire se mi podarilo najit okolo vraku JS-2 v Lešanech,)atd.Je to muj konicek a delam to protoze me to bavi,ne proto abych se tu musel s nekym prit.Zeptej se me na cokoliv v tomhle oboru protoze nicemu jinemu volny cas nevenuju-teda to malo co z neho zbyva.Je to trochu delsi za to se omlouvam ale nedalo mi neodpovedet
Hele frajere já De@thclawa tak trochu znám a moc dobře vím, že je přes obrněnou techniku machr.. a to prosím pěkně ze své hlavy a ze své iniciativy... Bazírovat na to jestli to je Tiger nebo Tygr je poněkud krávovina... ty budeš asi ten vytuněnej chytrák co válku zná leda tak z Call of Duty že
Co ja vim tak puvodne to tu zaclo kvuli nerozmanitosti jednotek.
Pry ze tam je akorat sherman. Neni to pravda, je tam Sherman ve ctyrech priovedenich (normal, krab, krokodyl a Challiope - odpalovac raket, M10 stihac, M26 Pershing, M3 Halftruck - treba i s protileteckou nastavbou. Tusim ze M8 obrenene vozidlo, Jeep, 57mm AT kanon
Za nacky Stug IV, Panzer IV, Tiger, Panther, halftruck, obrenyn vozidlo, delo, 88, atd... takze ta rozmanitost tam podle me je... jen to nechce hrat skirmish a jeste k tomu se specializovat treba na letectvo - pac pak se skutecne stane, ze nektery jednotky jsou vam zapovezeny.
opravdu super hra
vpoho, já ti věřim jak už sem to řekl, jenom sem tak nahodil že by to šlo i touhle cestou, přes net, aby to nevypadalo že sem tvůj veřejnej obhájce...a jinak až budu potřebovat vědět něco o technice z WW2 tak ti určitě napíšu :-)
no cekal sem od toho vic :(
betaverze je hrozně náročná na hardware, ale už týden pařím plnou a jedu to na hight detaily a u betaverze na low se to sekalo :-)
ale ty bugy..... :(
Je to tohle http://www.coh-game.wz.cz tak se koukněte!
Registrovat se můžete do 17.12.06 na adrese http://www.coh.czweb.org/turnaj.html tak se regněte a přidejte se do velké CoH pařby! :))
naprosto revolucní hra..ALE málo jednotek..vzpomente kolik jich tam bylo v Blitzkriegu...co treba takovej sturmtiger a nebo jagdpanther.....to by byla parada....a nejvic me stve ze nejde hrat kampan za Němce..v tom u me vede Soldiers of WW2 a Faces of war.
Dobrý den,
zakoupil jsem si hru Company of Heroes a během 10 minut hra zamrzne (musím restartovat PC) a po dalších zhruba 10 minutách znovu.
technické informace o PC: Zákl. deska MSI K8N Neo 4, CPU AMD Athlon 64 3200+, RAM 1024 MB, VGA karta ASUS EN 7600 GS
Moc děkuji za radu čím bych problém odstranil
S pozdravem
GM
zdravim pokud by jste meli zájem si zahrát po hamatchi tak neváhejte napsat na můj mail Rogue2003@seznam.cz. Hrajeme s kamaradem a ve dvou to pomalu zaciná být pořád to stejné potrebovali by jsme aspon 2 hráče ale ani jeden není k zahození. Hrajeme na verzi 1.7 a da se říct že jsme normální hráči ani dobří ani špatní. Naše hry začínají často a to v pozdní hodiny večerní vetšinou kolem 12:00 .
kdyby se tu nasel nekdo kdo by si chtel snámi zahrát tak at se mi ozve na e-mail a domluvíme se na podrobnostech..
Rogue
chápu a rozumím, fajn..ale zas na druhou stranu to musíte vzít od fanoušků her..sice se vám něco nelíbí, ALE NIKDO vás nenutí to hrát.. u téhle hry musíte PŘEMÝŠLET
uplně nejlapší strategie!!!
to dost dobrý
která stojí za zahrání a největší kouzlo je samozřejmě ve hře pro více hráčů.
Fakt doporučuju.. je to jedna z nejlepších her co sem kdy hrál