Je to tu, už i nejnovější díl Call of Duty: Modern Warfare má svůj battle roayle režim, s názvem Warzone.
Battle royale není v Call of Duty hrách žádnou novinkou. Tento herní režim byl prvně implementován do Call of Duty už v roce 2018, a to konkrétně v Call of Duty: Black Ops 4. Tenkrát ale tento mód byl jen pro ty co si hru zaplatili. Dnes tomu tak už není a Warzone si může zahrát úplně každý, kdo má účet ve službě Battle.net (Blizzard App) a dostatečně výkonný hardware. Activision Blizzard tímto krokem chce pravděpodobně nalákat více lidí do světa Call of Duty.
Warzone není ale úplně klasické battle royale jako jsme zvyklí. První výraznější odchylkou od standartu battle royale her je počet hráčů. Jednoho zápasu se totiž zúčastní 150 hráčů, a to v sólo, trio a nově také quatro sestavě. Takže můžete přizvat tři vaše kamarády a zkusit jestli se stanete těmi nejlepšími ze všech 150 hráčů. Další změnou oproti klasickému battle royale je možnost oživování se skrze 1v1 souboje ve sprchách (gulagu), což je v podstatě mapa z 2v2 režimu. Když poprvé zemřete dostanete šanci se znovu oživit. Jediné, co stačí, je vyhrát 1v1 souboj proti dalšímu hráči, který se snaží touto metodou také oživit. Potom co souboj vyhrajete vás hra opět vyhodí z letadla poblíž Vašich spoluhráčů a vy znovu začínáte od začátku a musíte nasbírat vybavení a zbraně. Další možností oživení jsou peníze. Pokud Vás mají vaši spoluhráči rádi a mají dostatečný obnos peněz můžou ve speciálním obchodě zakoupit oživení jednoho ze členů týmu za 4500 herních dolarů. Toto můžou udělat kolikrát chtějí, pokud na to mají peníze, takže se občas stane že za jednu hru budete oživeni třeba třikrát. To přináší do battle royale úplně nové možnosti. Dříve ve většině battle royale her, když jste zemřeli byla to konečná a museli jste se dívat na vaše spoluhráče, dokud nedohrají hru bez vás. Ve Warzone se tomuto můžete za určitých podmínek vyhnout, což je pro všechny velké plus.
Další odchylkou od klasického battle royale receptu je vyznačení další zóny předtím ještě než hra začne, toto vytváří situace ve kterých prostě nemůžete neustále dopadat na stejné místo a každá hra je tím unikátní, protože se musíte zařídit podle dané situace. Když už jsme od těch odchylek, tak například start hry s pistolí je úplná novinka, takže hned po dopadu už po sobě můžou hráči střílet, což dělá hru velmi rychlou a svižnou, musíte se neustále pohybovat a ohlížet se přes rameno, abyste nebyli překvapeni nečekaným útokem. Nepřátel je na poměrně nevelké mapě spousta a tak občas nastane pořádná přestřelka trvající několik minut. Po mapě se dá pohybovat velmi rychle v řade dopravních prostředků jako je vrtulník, bugina, džíp, náklaďák a čtyřkolka.
Warzone ale samozřejmě nezapřel svoje battle royale kořeny, a tak se dočkáte klasických věcí jako je například štít, nebo různé rarity zbraní od common až po legendary. Na tomto ale bude více záležet hráčům, kteří Call of Duty: Modern Warfare předtím nehráli, protože hráči, kteří mají nahráno, můžou využít loadouty z multiplayeru dle vlastních preferencí. Pokud mají dané zbraně již vylevelované za 8500 dolarů (herní měny) si můžou zakoupit tzv. loadout drop ve kterém najdou zbraně dle svého vlastního vkusu. Tohoto samozřejmě můžou dosáhnout i hráči, kteří nevlastní plnou verzi hry. Je ale jasné, že jejich kolegové, kteří hru již hráli budou mít alespoň ze začátku značnou výhodu.
Tyto loadouty není těžké sehnat, peníze se válí totiž úplně všude. Jejich hlavním zdrojem budou ale bedny. Ty existují ve 3 kvalitách reprezentovanými 3 barvami, šedivá = common, modrá = rare a nakonec ta nejlepší oranžová = legendary. V bednách taky můžete nalézt killstreaky, což jsou speciální zařízení, mezi které patří například UAV, což Vám po krátkou dobu ukáže na mapě nepřátele ve Vaší blízkosti. Dále je zde šance i na field upgrady, což jsou speciální schopnosti vaší postavy. Mezi ty například patří Dead silence, který zrychlí Váš sprint a zároveň utlumí zvuk Vašeho běhu. Samozřejmě v těchto bednách najdete i to hlavní a to jsou zbraně v nejrůznějších modifikacích. Modifikace zbraní se samozřejmě liší dle její kvality, šedivá zbraň většinou nemá žádné, zelená jen ty základní, modrá je pro mě osobně to minimum, fialová více než dostačující a oranžová v podstatě to nejlepší, co na zbraň jde dát.
Co se týká gameplaye, jedná se takovou středně rychlou hru. Jednotlivé bitvy většinou trvají pár desítek minut, záleží to na tom jak dlouho vydržíte. Hra se hraje velmi slušně a libí se nám jak vývojáři nastavili časování jednotlivých zón. Celkově to hře dodá pocit toho že se neustále něco děje a není to jen o nějakém vyčkávání na okraji herní zóny. Gunplay ve hře je super, toto už hráči původní verze hry ale samozřejmě vědí. Většina zbraní má velice intuitivní zpětný ráz a tak se s nimi hraje velmi dobře, zvláště pokud jsou dobře namodované. I nováčci do Call of Duty série nebudou bojovat s těžkým ovládáním zbraní.
Další z věcí, co oživuje gameplay, jsou kontrakty. Kontrakty jsou takové mini mise, za které dostane zkušenosti, velmi slušný obnos peněz nebo nějakou speciální věc, jako například detektor srdeční aktivity, podle kterého poznáte, kde je nepřítel. Tato funkce přidává do hry možnost zariskovat tím, že ztratíte vše nebo když se Vám povede daný kontrakt splnit získat velkou výhodu nad ostatními hráči.
Další součástí propracovaného gameplaye je i systém pingů, což jsou signály pomocí kterých můžete ukázat na nějaké konkretní místo. Ty asi všichni znají z akční pecky Apex Legends a podstupně je převzaly prakticky všechny battle royale hry. Existují dva typy pingů, jeden obecný a druhý který oznamuje polohu nepřátel. Tento systém bohužel není dokonalý, pingovat můžete maximálně na vzdálenost okolo 400m, což občas není dost zvláště ze začátku hry když je zóna větší a vidíte někoho ve větší vzdálenosti než cca 400m. Občas také není jednoduché odstranit předchozí nepotřebný ping a místo něj se vytvoří jiný a jinde.
Hru bychom celkově zhodnotili jako velmi dobrou, a pokud se vám bude líbit Warzone, tak bychom doporučili i původní verzi Call of Duty: Modern Warfare. Samozřejmě hra má i své problémy jako je například recyklace map ze Special Ops a multiplayeru v použití pro battle roayle. Ale zase na druhou stranu mapy se vývojářům podařilo poslepovat docela dobře a když někdy v budoucnu vydají nějakou další mapu, tak se asi jen tak neohraje.
Celkově hře udělujeme tedy 8 bodů z 10 a doufáme že ty drobnosti, které jsme jí vytkli budou do budoucna opraveny a hra se tímto směrem bude posouvat nadále. Ostatně vývojáři neustále hru upravují, takže je možné, že v době vydání této recenze již budou některé prvky opraveny.