Už sedm let nás studio Treyarch pravidelně přesvědčuje o tom, že se v žádném případě nebojí po kolena namočit do řeky originality, přestože od něj nic podobného nikdo neočekává. Právě jeho zapříčiněním od série Call of Duty v žádném případě neočekáváme vždy jedno a to samé. Především jeho minisérie Black Ops v šílených zápletkách a neočekávaných hrátkách s historií i budoucností vyniká. Velké naděje jsme proto vkládali do nejnovějšího dílka, které nese název Call of Duty: Black Ops III. Se zklamáním od něj nyní v žádném případě neodcházíme. Treyarchu se podařilo vzít myšlenky Advanced Warfare, upravit je svému gustu a vykopnout ještě o stupínek výše za pomoci zcela nových featurek a funkcí. Svého stvoření se tak dočkal kus, který bychom s nadšením zařadili k tomu nejlepšímu z celé série. Pojďte si vyslechnout, jaké k tomu máme důvody.
Nemusíme chodit nikam daleko, abychom nalezli první prvek, který nás na novince okamžitě zaujal. Příběhová kampaň dočista změnila svoji podobu. Zatímco v minulosti šlo spíše o jakýsi malý přídavek k akcí napěchovanému multiplayeru, kvůli němuž si naprostá většina fanoušků nová pokračování kupuje, tentokrát jde o zcela rovnocennou část hry, jíž by byla chyba nevyzkoušet. S kampaní se ocitáte o pouhých pár let hlouběji v budoucnosti, jež ukrývá extrémně zajímavý svět technologických hrátek dovedených na ještě šílenější úroveň než v předchozím díle série. Lidé nově mohou prostřednictvím mysli komunikovat s počítači, se svými zbraněmi a samozřejmě také s jinými lidmi, což přináší celou řadu výhod, bohužel však i obrovských omezení. Protože jsou mysli svázané se zbraněmi, nemůžete nově kupříkladu jen tak běhat po bojišti a sbírat zbraně po nepřátelích. Bez určitého perku se vám totiž prostě a jednoduše nepodřídí. Na druhou stranu díky této technologii dostáváte k dispozici epické superschopnosti, pro něž se sběr zbraní rozhodně vyplatí obětovat.
Vašimi ústředními nepřáteli se tentokrát stávají roboti. Jste proti nim samozřejmě ve značné výhodě, stačí ale pár pancířů navíc a poražení jediného stroje může představovat zdánlivě nepřekonatelnou výzvu. Se schopností, která vám dovolí ovládnout jejich mysli, však obrovská síla určitých protivníků ještě může přijít vhod. Schopnostní body, které jsou vám pravidelně přidělovány, můžete volně rozdělovat do tří stromů dovedností, z nichž se každý soustředí na jeden styl hraní. Protože při procházení kampaně nedostanete ani zdaleka dostatečný počet bodů na to, abyste všechny větve dovedli k maximu, vyplatí se zaměřit pouze na jednu skupinu, jež vám sedne nejvíce. Tímto se vám navíc otevře možnost investice většího množství bodů do vaší primární zbraně, což se vyplatí, neboť vám nově zbraň, kterou si vyberete před startem mise, většinou vydrží až do jejího konce.
Jak už jsme řekli, ve hře se nacházejí tři stromy schopností, z nichž si před každou misí vybíráte jeden. K dispozici je boj na blízkou vzdálenost, odbouchávání nepřátel pěkně na dálku a podmaňování si nepřátelských mozkových obvodů. Schopnosti na blízko zahrnují kupříkladu svižné naběhnutí do řady nepřátel a odpálení jejich plechových hlav do neznáma. Mnohem efektnější jsou nicméně pasáže, v nichž můžete využít seskoku z výšky a následného udeření do prostoru mezi hromádkou protivníků, jež tak dostanou pořádnou ránu. Na dálku se stanete vládcem roje elektronických létajících brouků, které odvedou pozornost nepřátel, takže je snáze sprovodíte ze světa. Díky zápalným a omračujícím schopnostem se boj na dálku hodí především proti jednomu většímu protivníku, i když žádné obrovské problémy samozřejmě nebudete mít ani s hromadami malých. Poslední strom vám dovolí například hacknout nepřátelský dron a dostat jej pod svoji kontrolu.
To, že se od sebe jednotlivé skupiny schopností tolik liší, oceníte především při hraní příběhové kampaně ve více lidech. Každý z hráčů totiž může mít odlišný set, a protože nikdo neklade meze vašim taktickým schopnostem, poprvé v historii série máte možnost účinně strategizovat a přivádět nepřátele k tunelu s bílým světlem na konci za pomoci chytrosti a ne pouze obrovského množství kulek. A protože jsou nepřátelé náročnější na zabití a hlavně neexistuje pouze jeden typ protivníků, velmi brzy zjistíte, že se bez taktiky v této hře neobejdete. To platí dvojnásob pro nový ‚Realistic’ mód, v němž vás položí na lopatky jediná kulka, takže si musíte pečlivě plánovat každý svůj krok.
V průběhu let už jsme si zvykli na to, že multiplayerová složka her ze série Call of Duty vždy nabízí bezvadný zážitek, u nějž se s trochou nadšení pro střílení bez problémů zaseknete na desítky dlouhých hodin. Call of Duty: Black Ops III v tomto trendu pokračuje a opět si s ním je možné užít spousty srandy. Treyarch se rozhodl i tentokrát využít účinný Pick-10 systém, který zajistí, že při startu každého zápasu budete mít po kapsách vždy přesně to, co potřebujete. Složka více hráčů navíc ukrývá hromady obsahu, který si odemykáte teprve spolu s tím, jak postupujete z ranku na rank a získáváte u nepřátel čím dál větší respekt. Máte proto neustále důvod bojovat a potrvá pěkně dlouho, než se dostanete do fáze, že by vás skutečně nic netáhlo kupředu.
Vývojáři neváhali s jednou veledůležitou novinkou přijít i do multiplayeru. Poprvé v historii jsou zde k dispozici specializace, jež pro fanoušky konkurence nebudou ničím příliš novým. Zde však fungují tak trochu odlišně. K dispozici je celkem devět různých specializací, jež drasticky ovlivňují vaši roli v následném zápasu. Snad nejdůležitější je, že se s každou z nich pojí určité skilly, perky a zbraně. Ideální proto je, když si vyberete takovou, která vám svojí nabídkou doopravdy sedne. I v případě, že nejste nejlepšími hráči CoD na světě, díky specializacím můžete být užiteční, když kupříkladu odhalíte přicházející nepřátele za stěnou za pomoci jedné ze schopností, jež jsou specifické pouze pro určité role. Zavedení této novinky je skutečně výbornou změnou, kterou zajisté ocení všichni fanoušci série bez rozdílu, jakmile jednou plně odhalí její kouzlo.
Zombie kampaně se postupem času také staly nedílnou součástí každého nového dílu Call of Duty. Žádná z nich se však svoji úrovní nevyrovná ‚Shadows of Evil’ z Black Ops III. V té jsou do světa nemrtvých uvedeny čtyři nové charaktery, jež před sebou navzájem musejí skrývat svá tajemství vzhledem ke svým krví potřísněným minulostem, pro něž by je zbylí společníci nemuseli mít tak úplně v lásce. Příběh sám o sobě se díky tomu stává extrémně poutavým, čemuž napomáhá i originální noirová atmosféra čtyřicátých let, do nichž je nový zombie mód zasazen. Novou zápletkou je speciální schopnost transformace na obrovské monstrum, jež zničí všechny zombíky, jež se na vás právě vrhají, pokud jste v úzkých. Vzhledem k její omezené dostupnosti s ní však musíte co nejvíce šetřit. Jinak se však zombie kampaň drží zajetých kolejí a vy jí proto nebudete schopní vytknout jedinou věc.
Na PC a konzolích současné generace hra vypadá samozřejmě báječně. Nic jiného se však ani očekávat nedalo. Kromě lepší grafiky a plynulejšího frame-rate se nicméně hráči s konzolemi PlayStation 3 a Xbox 360 musí připravit na ještě jednu chybějící věc. V těchto verzích se nenachází singleplayerová kampaň. Stále si v nich můžete užít se zombiemi a skvělého multiplayeru, pokud byste však měli zájem zakusit nové kampaně, kterou je na zbylých platformách možné hrát až ve čtyřech hráčích, drsně narazíte přímo do zdi. O to více to musí bolet, když je nová kampaň na úrovni a skutečně stojí za zahrání.
Call of Duty: Black Ops III možná není nejlepší hrou celé série, má k tomuto titulu nicméně zatraceně blízko. Treyarchu se podařilo přijít s hned několika fantastickými novinkami, které stojí za pozornost. Snad nejvíce jsme si užili možnosti zahrát si singleplayerovou kampaň ve více hráčích. Tato změna přináší možnost zajímavého taktizování, pokud si každý z hráčů zvolí odlišnou větev ze stromu schopností, což se v CoD hned tak nevidí. Multiplayer nově obsahuje specializace, které vylepšují zážitek z hraní především pro méně zdatné hráče, kteří mohou svými speciálními schopnostmi vynahradit své zbylé nedostatky a podpořit tak zbytek týmu. I zombie kampaň se v novém díle povedla na výbornou a celou ji proto zaručeně proběhnete s nadšením. Od nás si Call of Duty: Black Ops III odnáší 85 %. Titul překonal všechna naše očekávání a je dostatečně inovativní na to, aby se jeho koupě vyplatila pro všechny, kdo sérii postupem času opustili pro nedostatek originálních prvků.
Zrušil jsem předobjednávku a to jsem si kupovat každý díl od MW2 až po Advanced Warfare. Vždy natěšený na nový díl a zažil jsem s tím spoustu zábavy. Pak vyšlo AW a zvyknul jsem si na ten exo skeleton s tím se to ještě dalo hrát, ale přestalo mě to bavit. No, a když jsem hrál betu Black Ops 3, tak to byla úplná katastrofa ( i přesto, že to je jen bety, chápu co to znamená ) co s tímto dílem udělali. Ano, líbilo se mi tam něco, například mnohem lepší movement než v AW, ale Specialisti se dají počítat jako jediná novinka a nic extra to není. BO3 vypadají jako kdyby jste vzali BO2 a AW a dali to do jednoho dílu, naprosto odbité.
Až udělají hru podobnou sérii Modern Warfare, tak pak bych přemýšlel o koupi. Ale jestli tam chtějí dál cpát věci jako je budoucnost nebo nějaký jetpacky, pak sbohem.
"Příběhová kampaň dočista změnila svoji podobu. Zatímco v minulosti šlo spíše o jakýsi malý přídavek k akcí napěchovanému multiplayeru, kvůli němuž si naprostá většina fanoušků nová pokračování kupuje, tentokrát jde o zcela rovnocennou část hry"
Nechápu, jak tohle mohl nějaký normální člověk napsat.. Minimálně co se týkalo série MW, tak příběh byl propracovaný a atraktivní a bylo u něho potřeba aspoň trochu zapojit mozek. Tohle už ani není CoD, ale jakási parodie na Crysis, stejně jako AW.
jak mám pochopit,že xbox a PS nemají kampan?
není to nejlepší :) ale i tak je to CoD