Když se nejnovější pokračování série Call of Duty objevilo na monitorech hráčů poprvé, vypadalo to, jako by vývojáři ze studia Treyarch začali ujíždět na houbičkách, s čímž rozhodně nikdo nesouhlasil a proti Black Ops 2 se během chvíle zdvihla vlna nevole v řadách fanoušků, maminek i vysloužilých veteránů ověnčených medailemi z 1. světové války. S každým dalším uvolněným obrázkem či videem naštěstí titul začal nabírat na mnohem milejších tvarech, s nimiž se herní obecenstvo začínalo spokojovat, přestože stále nikdo nevěřil, že by se to mohlo povést a že by nám nakonec před očima přistál další klasický díl zajeté série, proti němuž by nikdo nemohl říct ani popel. A nyní je tady. Musíme přiznat, že klasický skutečně není. Myslíme to ale v dobrém či ve zlém? Pojďme si na tuto otázku odpovědět prostřednictvím dnešní recenze.
Jednotlivé díly série Call of Duty bychom si mohli rozdělit do dvou oddílů. Ten důležitější z nich zřejmě zastanou kousky pocházející z rukou Infinity Ward, zatímco zbytek připadne studiu Treyarch, které se proslavilo poněkud zvláštnějšími díly série. Oním slovíčkem však nelze mínit to, že by tyto kousky byly snad divné, protože tím ani zdaleka nejsou. Jenom díky nim série nezavála do naprostého stereotypu, protože obvykle přinášejí něco, s čím by se druhé ze studií pracujících na Call of Duty nikdy neukázalo. A už asi ani díky rozpadnutí se Infinity Ward neukáže. Než se ale dozvíme, kdo je v jejich funkci nahradí, vůbec by nebylo od věci se začít soustředit na Black Ops 2, od kterého se, stejně jako od dalších kousků Treyarchu, čekalo něco „jiného.“ Povedlo se to ale vývojářům splnit? Přiběhli s alespoň jedním originálním prvkem?
Minimálně na tuto otázku si můžeme stoprocentně odpovědět slovíčkem „ano.“ Už původní Black Ops se vyznačovaly speciálním zombie módem, který se ve druhém díle vrátil, takže si onen originální prvek můžeme odškrtnout a považovat jej za vyřízený. Hra každopádně nabízí ještě dvě další oblasti, které bychom mohli považovat za rovnocenné se zombiemi. Konkrétně jde o singleplayer a klasický multiplayer. Alespoň na Steamu se díky tomuto rozdělení nabízí trojice samostatných kousků skládanky ke stažení, díky čemuž, pokud vás zajímá kupříkladu pouze multiplayer, se nemusíte zabývat stahováním zbytečné zátěže navíc. Teď už ale dost klopýtání okolo, když se můžeme zpříma vrhnout na první z částí, jež hra nabízí, a tou je singleplayer.
Vzpomeneme-li si na příběh prvního dílu této zatím dvoudílné minisérie, rozhodně se nám na tváři úsměv nerozzáří. Kvalitativně by samozřejmě mohl být na mnohem vyšších příčkách, přestože se jedná o klasické FPS, od kterého nečekáte nic jiného, než že popadnete první zbraň, co uvidíte, a začnete kosit nepřátele jednoho za druhým s milým, vražedným úsměvem na tváři. Druhý díl bohužel stojí i padá na osobním příběhu hlavního hrdiny, do kterého se autoři snažili vložit co nejvíce emocí. V zájmu příběhu se samozřejmě jedná o vítanou změnu, která však v celkovém kontextu nedokáže zapadnout. Nebo je snad normální snažit se vás dotlačit k slzám a následně před vás postavit stovku protivníků jako na střelnici? Naštěstí se ale na příběh až tak nehraje. Tu z něj máte cíp na začátku mise, tu na konci, nicméně že byste nemohli jinak, než si jej užívat od první do poslední vteřinky, to ani náhodou.
I přes mnohem osobnější cítění s hrdinou se však jedná o klasický single, který nabízí každý další díl série CoD. Na pozadí se odehrává obrovský konflikt, který může zničit Zemi, a je jenom na vás, abyste ji zachránili. Na druhou stranu Black Ops 2 zabíhají do mnohem zajímavějších kulis než kupříkladu Modern Warfare 3, což ve svůj prospěch bere částečné zasazení do roku 2025. Jak částečné? Při hraní se pravidelně střídají útržky z nedaleké minulosti navazující na konec originálního Black Ops a útržky z budoucnosti podávané s fantastickou omáčkou v podobě výdobytků futuristické techniky. Už i díky tomu se autoři rozhodli nešetřit výbuchy, nepřáteli i zajímavým vybavením, díky čemuž po příchodu do hry stačí vypnout mozek a užít si filmové podívané s nekonečným střílením protivníků navrch.
Hra každopádně nezapomíná ani na milovníky her jako Deus Ex či Thief, takže se plížení kolem stráží i jiných dalších zajímavých stealth misí také dočkáte. Právě během nich si naneštěstí začnete uvědomovat, že hrát si s futuristickou technikou je stokrát zábavnější než držet v rukou zastaralé zbraně a nemít po ruce nic než vlastní smysly a víceméně tupé nepřátele, kteří lemují vaši bezproblémovou cestu k cíli. Právě ve stealth misích odehrávajících se v budoucnosti ale dostanete možnost kupříkladu odposlouchávat rozhovory vašeho cíle těsně před zabitím, což vás nejen posouvá v příběhu, ale zároveň si užijete menších detailů okolo, které dokáží jedině vylepšit zážitek z hraní. Možnosti ovládat ve futuristických misích zajímavé roboty, obléci si neviditelné převleky či prostě jen nechat kolem sebe pulzovat scanner ukazující vám, kde jsou nepřátelé, každopádně také nejsou k zahození, takže si brzy začnete uvědomovat, že ačkoli jste se toho nejprve báli, budoucnost je vlídnější než cokoli jiného.
Nejdůležitější novinkou ze všech se však alespoň pro mě stal taktický prvek. Čtete dobře! Black Ops 2 se ukázal se speciálními misemi, do nichž vstoupíte s možností dvou pohledů. V tom taktickém si jednoduše rozdělíte jednotky do několika skupin a všechny je zároveň ovládáte bez toho, že byste měli tušení, jaké utrpení to pro ně dole na bojišti musí být. Pak ale stačí jediné kliknutí a jste přímo v těle jednoho z mužů či dokonce ze strojů vyslaných na bojiště, přičemž když zemřete, jednoduše se přesunete do jiné jednotky a pokračujete dále. Tyto speciální mise jsou velmi podobné těm multiplayerovým, což koliduje s klasickým prostředím, které znáte ze singleplayeru a které je koridorové až hanba. Je ale až tak velké a rychle plynoucí, že vám bude jedno, že nemáte možnost výběru své vlastní cesty, protože si budete užívat hraní a nebudete chtít, aby vás o to kdokoli připravil.
Singleplayer skutečně nepatří k nejsilnějším stránkám Black Ops 2. Nevyladěný příběh zachraňuje jedině akční hratelnost a filmovost, které tomu celému dodávají příjemný odér, s nímž přijdete do styku rádi, ale v žádném případě jej nevyhledáváte. To multiplayer je naprosto jiné kafé. Black Ops 2 se za dlouhá léta poprvé jevily jako možný inovátor, kterým se, věřte nevěřte, staly. Hlavním bodem, kdy si toho všimnete, je už první konfrontace s nepřítelem. Protivníci totiž oproti předchozím dílům vydrží značně více a záleží jenom na tom, kam je střelíte. Zatímco hrudník mají relativně zabezpečený, střílení do nohou se nově jeví jako nápad za miliony. Zároveň je jasně znát, že se autoři rozhodli pro snížení dosahu nože, s nímž se odteď zabíjí téměř s nadlidským úsilím. Vše ale jde, když se chce.
Jednou z nejzajímavějších novinek je ale zásah do vytváření své vlastní classy. U každé z nich vám autoři dají přesně deset bodů. A teď je jenom na vás, jak tyto body přerozdělit. Každý perk, každý attachment, každá zbraň i každý granát mají svůj vlastní bodík. Pokud chcete, můžete na bojiště vyjít pouze s primární zbraní a ušetřený bodík vložit do druhého attachmentu. Poté se můžete vykašlat na balíček perků, které vám vyloženě nesednou, a naráz máte attachmenty tři! U většiny z vás to zřejmě vyvolává otázku, zda díky tomu nelze vytvořit doslova vražedné classy, s nimiž není možné prohrát, ale ne, možné to není. Obzvláště zbraně zde odvádí velice dobrou práci, co se týče balancování, díky čemuž nelze na protivníka vytáhnout stoprocentní kill jenom proto, že on sám nemá takový level, jako vy.
S tím souvisí i mnohem propracovanější systém perků, kde například perk Ghost odteď získáte až na levelu 55 a konečně již není účinný na campery, neboť jeho využití naleznete pouze při pohybu.
Mapy v původních Black Ops se vyznačovaly svojí přehledností a příjemností. To zde bohužel v žádném případě neplatí. Velká část z nich je zmatečná, nenabízí dostatek prostoru či je hledat na nich protivníky doslova nadlidským úkolem. Na druhou stranu mapy jako Cargo, Drone či Hijacked působí svěže a futuristické součástky, které se doslova pohybují všude kolem vás, tvoří vyloženě skvělé kousky, na nichž si vždy rádi zahrajete. Stejně tak hra dokáže perfektně nalákat na nový mód Hard Point, který má velice podobná pravidla jako King of the Hill a který vybízí ke spolupráci hráčů, jež zde má skutečnou váhu. Jen najít někoho, kdo by se s vámi skutečně pustil do kooperativního hraní, může být trochu problém z toho důvodu, že je většina hráčů starších dílů obeznámena se systémem, že když hrajete s někým, krade vám killy a proto je lepší mu vrazit dýku do zad a jít si jich pár posbírat sám.
Náležitou pozornost je třeba věnovat ale i killstreakům, které zde zcela změnily tvář. Vlastně už se tak ani nejmenují. Jsou to score streaky a skutečně je dostáváte za každou body ohodnocenou akci vykonanou v herním světě. Nemusí to být nutně zabití, může to být klidně odstranění bomby, získání psí známky či pomoc přátelům v nouzi. Samotné výhody, které za ně dostanete, jsou každopádně na podobné brdo jako u předchozích dílů, což ale neznamená, že byste nebyli mnohem více motivování spolupracovat a především vykonávat akce specifické pro herní mód, jehož účastníkem v daný moment jste. Sečteno podtrženo, multiplayer v Black Ops 2 patří k nejlepším v sérii a i když se zde stále bude nalézat skupinka skeptických fanoušků, jedná se o jednu z největších proměn od dob prvního dílu Modern Warfare, za což si Treyarch zaslouží pořádnou pochvalu.
Morbidnější typy nicméně zabíjení skutečných lidí brzy vymění za mordování povstalých mrtvých, s nimiž jsme se poprvé setkali v prvních Black Ops. Zombie mód se stal okamžitě hitem, takže se Treyarch rozhodl pro jeho rozšíření o další zajímavé prvky. Tím nejdůležitějším je pravděpodobně nový crafting systém, s nímž si zde sice jako v Dead Rising 2 nevyhrajete, přestože nabízí kombinace, o nichž se vám ani nesnilo. Co takhle zombie nalákat na vámi stvořenou plastovou figurínu, jejíž části jste byli nuceni sehnat v různých koutech herní plochy dané mise? Podobných kombinací je celá spousta, jenže už samotný zisk předmětů může být problém, takže nepočítejte s tím, že byste na to mohli spoléhat více než na klasické zabíjení zombií a získávání bodů ke koupi nových zbraní.
Samotný systém hraní se víceméně nezměnil a byl pouze rozšířen o několik málo prvků a samozřejmě i o nové herní mapy, které nabízí výlety na farmu i akcí napěchované scenérie přímo ve městě. Celý mód je však jenom o objevování nejdůležitějších bodů dané mapy, spolupráci se zbylými členy týmu a řešení každého problému, jenž se před vás postaví. Hlavní je každopádně nová mapa Tranzit, ve které téměř nekonečně odoláváte vlnám zombií s možností postupného přejíždění vaším zrezivělým autobusem z místa na místo a vypořádávání se se zombiemi. Mapa je zasazena do 60. let, díky čemuž se v ní objevuje arzenál, který si můžete pamatovat ze zombií v originálních Black Ops. Projít si už i klasický survival mód je samozřejmě výzva, která se však na této speciální mapě ještě prohlubuje. Na druhou stranu mód nenabízí tolik změn, abyste se museli vše učit od samotného začátku, přičemž stačí skočit do hry, a pokud jste originální zombie hráli, budete mít hned jasno, proč se vám naposledy zdát tento mód tak dobrý.
Jedna z největších výtek Black Ops 2 nakonec padá na bedra enginu, který je značně zastaralý, a i když ho autoři s každým rokem zkrášlují a dodávají mu na působivosti, všichni vědí, že to není to, co by to být mohlo. Z celkového pohledu však Black Ops 2 nabízejí výtečnou zábavu, o niž by fanoušek série neměl přijít. Dojem bohužel kazí nevydařený singleplayer, který zachraňuje pouze zajímavý taktický mód a možnost doslova vypnout mozek a jenom si užít střílení. Multiplayerová složka hry se dočkala razantních úprav, které naštěstí plastičtí chirurgové Treyarchu nezpackali a před očima nám přistál jeden z nejpůsobivějších multiplayerů celé série. Ani zombie mód se však neztratí. Od minula v něm každopádně proběhly změny pouze minimální, což však neznamená, že byste si jej nemohli skvěle užít. Black Ops 2 rozhodně nemají dokonalou hratelnost, ačkoli patří k tomu lepšímu z toho, co série kdy nabídla. Proto si zaslouží velmi slušných 80%. Samozřejmě zde bude stále hromada skeptiků, kteří by hře nedopřáli ani bod, jenže až se do ní pustíte, zjistíte, že když přehlédnete single, vývojáři stvořili překvapivě kvalitní kus, který by nikdo neměl přehlížet.
Black Ops 2 je výborná hra, tužíš snad můžu za sebe i říci, že lepší než Black Ops 1.
... Článek, taky pěkně napsaný!
Musím říct že už je to moc přehnané .
Bohužel mi hra nejde a prý má menší nebo stejné nároky jako předchozí díly, a to mi minulé šli na full detaily a tohle se seká i na střední , takže bohužel nehratelné :-(
poprvéco jsem koupil hru za plnou cenu a dobra zabava i kdyz casu neni extra moc zatim tak si to clovek uziva co muze a ti zombici jsou taky dobry i kdyz zatim jese chybi nejake dalsi mapy :)
jak můžete hře s takhle zničenym(příběh žádnej, délka ani ne jedno odpoledne) singleplayerem dát 80% ? O_O ... odpovím si sám .. EA je sponzor, žé ? ... Série CoD jde od čtyrek do haj**u ..
Čoveče, co má EA společnpého s CoD ?!?
EA a CoD maji spolecne to, ze jsou duvodem k frnani bez ohledu na kvalitu produktu :).
Co jsem cetl recenze a koukal na videa, tak verim, ze je to slusna hra s tunou obsahu (hlavne v MP). Ale prachy bych za to nedal - tolik inovaci tam zas neni. Za 30 euro bych do toho asi sel.
Hateru, kteri by tomu dali 0/10 je hromada, jak bylo spravne poznamenano na konci clanku. Tuny dementu jdou na metacritic.com jen za ucelem dat tomu nulu. Pak se clovek nemuze podle toho ratingu vubec orientovat bohuzel, protoze ho prskaci a nadavaci delaji uplne neobjektivni.
I pres to zdimani enginu a penez se neda poprit, ze je to stale jedna z nejlepsich strilecek na trhu.
Jeste si neodpustim dodatek k tomu neustale opakujicimu se kecu, ze jde CoD od ctvrteho dilu do kytek. Ja hral jak MW1, tak jsem mel MW2 a hra to bylo vyborna (jediny zapor byla absence dedicated serveru - naproti tomu tam byla zas tuna lepsich prvku). Nerikam, ze to byla posvatna hra, ale urcite to byla hra minimalne vyborna a stravil jsem u ni hodiny dobre zabavy.
Mam skromne podezreni, ze ten nazor prosazuji jen lide, kteri si CoD4 stahli z torrentu a hrali na cracknutych serverch. Pak, kdyz zjistili, ze s MW2 uz to nepujde, tak zacali na hru nadavat aby si kompenzovali mindrak, ze jim na to mama s tatou nedaji penize.
díly jsou dobrý ale toto mi moc neladí.
80% je prehnanych ...hra to sice bude dobra, ale dat tomu dobry hodnoceni jen protoze se zmeni cislovka neni na miste. CoD uz potrebuje totalni zmenu, neco cim nam vytre zrak a ne porad to same dokola. Ja uz tohle nekoupim, protoze stejne tak dobre si zahraju si MP v predchozich dilech ... zmena typu, ze v jednom dile hazim nuz, v dalsim sekeru a pak zase ten nuz vystrelim je proste hodne malo.
pomiňme pár drobných detailů, jako například že zombie mod se neobjevil v Black ops, ale jako takový spíše easter egg než cokoliv vážného, jej autoři z Treyarchu dali už do CoD: World at War. Nebo že v zombie modu není arsenál známý z minulých dílů jen v tranzit režimu, ale i na ostatních mapách. atd.
Co mi skutečně vadí, je neustálé podsouvání autorova názoru, že singl stojí za starou bačkoru. Mě třeba bavil. Příběh se mi zdál solidní (ale třeba jsem ho jen , na rozdíl do autora, pochopil), rozhodně lepší než třeba v MW3 nebo i původních Black Ops. Také mi ve článku chybí alespoň zmínka, že právě na příběhovou část má vliv jednání hráče v několika momentech, kdy je mu dána možnost volby a na základě jeho rozhodnutí hra nabízí více konců. Nemluvě o drobných, spíše "kosmetických" detailech, jako např. že když v jedné misi s Hooperem nestihnete uhnout před plameny, bude mít popáleniny na obličeji po zbytek hry, pokud však do vody skočíte včas, bude to stále fešák..=)
U zombie módu zas autor zcela opominul novinku jménem Grief mód, kdy je šest hráčů rozděleno na dva týmy a vyhrává ten, který přežil. přičemž se hráči ze soupeřících týmů nemohou zabíjet navzájem, ale mohou si "komplikovat" snahu čelit hordám přicházejících zombíků.
Pak už mě ani nepřekvapilo, že v recenzi napadlo ani slovo o soundtracku, který mě samotný nenadchl (mám jej v počítači, neboť byl součástí digital deluxe edition na steamu), v příběhové kampani nicméně naprosto skvěle dokresluje atmosféru.
ve spoustě věcech možná zbytečně rýpu, ale pár bodů mi přijde jako fatální je v recenzi na hru nezmínit.
a re5: než začnu urážlivými poznámkami nadávat na vydavatele hry, alespoň si zjistím, který to je, blbečku. CoD je pod Activision, ne EA
EA a CoD? Človeče co to meleš ?:D
Jinak tvoje obhajování série CoD nemá důkazy :)
CoD4 byl vrcholem série a další díly přinesly jen drobné změny gameplaye (MP) a pak tunu hovadských nesmyslů (perky a podobné srance), sice to DICE okopčilo do BF3, ale BF3 je aspoň zábava (samozřejmě nemyslím mrňavé TDM mapy :). Co se teda v CoD MP mění? vůbec nic. Nulová inovace (jenže když to budou ovce kupovat proč by to ACTIVISION měnil že?:)
K tomu tvému výroku o CoD:MW2. Oproti prvnímu dílu nepřinesl nic užitečného a ještě se pokusili portnout z konzolí způsob připojení hráčů (což prostě fungovat v takovém množství hráčů nebude). Půl hodiny čekat než mi to podle pingu vybere hosta a pak ztroskotat na tom že se odpojí a hráče to rozhodí do jiných prázdných lobby? to není inovace, to je degradace :) Škoda přílišné chamtivosti Activisionu - většina myslících hráčů hrajících CoD přešla na AlterIWnet který pak následně activision donutil zavřít krám. To už o jejich úrovni potažmo o tom jak se (ne)starají o vlastní komunitu hráčů něco vypovídá ne?
Závěrem chci říct nemám nic proti CoD jako takovému a ani neobhajuji, že je BF3 lepší (to už záleží na vkusu jednotlivce), jen mluvím o holých faktech.
Když vezmu v potaz cenu: 60€ček za hru která je skoro stejná jako předchozí taky za 60€ ? + platit za mappacky které bývaly ještě za dob CoD5 zadarmo formou patche?? a nebo že některé mapy jsou recyklací z předchozího dílu? Já v tom nevidím ani špetku inovace a to je ta věc co téhle herní sérii došlo po 4. díle :)
To jen omezenci se zastávají nudné předražené série, aby ospravedlnili to, že za hru vyplázly tak nehorázné množství peněz :D
Opakuji že nejsem HATER ani na CoD a ani na jinou hru, jen jsem hráč co má vlastní mozek a neřídí se stupidními módními trendy :)
Čím víc se čumím na něco o BO2, tak tím víc mi to připadá, jako úplná sračka. Trapas.. COD R.I.P
jestli se ti to nelíbí, tak to nekomentuj a raději nehraj ostudo. článek je gut
Někdo mi to tu smazal (díky:) ale celkem dobře jelikož na hru měním názor MP nemám šanci vyzkoušel ale myslím že tam to nebude žádná změna akorát trošku více budoucnosti.
Opravadu jsem mile překvapen, tentokrát Treyarch odvedl skvělou práci a štve mě že sem si koupil shit jménem MoH-Warfighter, investice měla jít do této pecky ale dle předchozích dílů jsem opravdu nečekal žádný zázrak ale je to pecka. Vytknul bych snad akorát grafiku na dnešní dobu a poměry je to celkem zastaralý engine a chtělo by to fakt změnu pak by to byla mega hra, bugy mírné což potěší občas vysíralo okdud se furt berou nepřátelé:) 80% story super což se o MoH říct nedá, délka také překvapila + zákysy:)
Jestli to vyžaduje aktivaci přes blbou službu steam tak to nemá cenu ani hrát ... =D
prej blbou službu steam :D
Za 60 si to muze koupit jen moula jako jses ty ostatni si to koupi za polovic
poslední díl co mám a pořád hraju je COD4, od tohoto dílu sou další následující jen kopou hnoje které mě doposud nepřesvědčily o koupi ! Bože chraň mě od STEAMU!
jinac by vedel ze zombie mod byl uz ve world at war.Nechapu kde prisel na to ze jsou v multi.dobre vybalancovane zbrane napr.vezmete jakoukoliv smg zbran a pridejte si na ni to laserove ukazovatko a jste vetsinou vitez take brokovnice je krapet nevyvazena kdyz dostava hrace podobne jak sniperka.Na oficialnim foru se to jen hemzi stiznostmy ale pan autor je asi v nejake euforii a zaslepen novinkou.Kdyz chci napsat recenzi hlavne na multiplayer tak si to poradne zahraju a necucam si fakta z prstu
Hulíš asi kvalitní matroš že jo? EA má Battlefield a Activision Blizzard má CoD
S tim EA a Cod jsem napsal, co jsem napsal. Nevim, jestli jsi ten vtip nepochopil - prislo mi to celkem srozumitelne :). Samozrejme nic spolecneho jinak nemaji.
Nevim jak ted, ale rok po vydani matchmaking (port z konzole, jak jsi to nazval ty), coz je pro me dnes absolutni nutnost, fungoval vice mene v pohode. Ano, obcas te to vykoplo, obcas to udelalo nejaky nesmysl, ale i pres to to bylo funkcni. Odmitam si v roce 2012 hledat hru jak dement v server listu - to promin, ale to uz povazuji za historii. Alespon, co se FPSek tyce.
Ty me osocujes z toho, ze nepredkladam zadne dukazy, a nasledne na to napises, ze tam byly stupidni perky. Nevim, co si predstavujes pod pojmem dukaz, ale byl bys naivni, kdybys cekal, ze ti tu budu uvadet detailni rozbor a k tomu poskytovat screeny s obsahem hry, abys to povazoval za dolozene (wtf?).
Takze jen dodam, ze mne, narozdil od tebe, prisly perky a dalsi dodatky v MW2 zabavne udelane a byly urcite posunem dal (Cod neni progaming hra - to si radis zapnu CSko). To, ze nejvetsi revoluce byl MW1 je nesporny fakt. Proto ale nemuzes hanit dalsi dil, ktery uz "nebyl revolucni" s tim, ze to byla sragora. To je jak kdybych rekl, ze Baldurs Gate 2 byla uplne debilita, protoze neprinesla nic noveho, jen zkopirovala jednicku.
A srovnavat BF3 a CoD je zkartka stejna ptakovina jako davat CoDcku hodnoceni 0/10. Kazda hra nabizi uplne jiny herni model (ano jsou to obe FPS "haha"). Oboji je o necem jinem - BF3 mam a musim rict, ze po par desitkach hodin naprosteho uzasu me hra zacla celkem rychle nudit. A model "premium" nabidky u BF3 taky zrovna nepovazuji za ferovy pristup k hracum.
Nechci se tu poustet do zbytecnych hadek.
Chtel jsem jen napsat, ze spousta lidi CoD hani, a jiste nektere z nich chapu.
Ale neni mozne rict, ze je to spatna hra. Objektivne jsou nova CoDcka ve zmeti nekvalitnich a nezabavnych her, tim nejlepsim, co tu je.
Nedal bych tomu 9.3/10, jako podplaceni noumove na IGN, ale verim, ze minimalne 80% si to zaslouzi.
Myslíš jako: Moula jako já nevlastní ani jeden díl protože nikdy nevyplázl ani 30€ček za hru ?:)
cod me vzdy bavila diky akci me je jedno jaky to ma engine .. ve 2 jsme znicili vezení ...
ve 3 parizi vez proste uzasní
cod 4 byla dobra ale nemuze hrat furt stejnou hru posunte se dal !!!
Nějak jsem se nedočetl,jak je vyřešen MP po technické stránce ohledně připojéní,serverbrowsru a tak..
prostě se ani nemusí hodnotit
MW 3 sem ani nedohral, tohle uz ani nestahoval
od 4. dilu to de do kelu ( WaW este usel)
ze byla mnohem lepsi nez jednicka, a to o dost. I tak zde bylo pro me dost zbytecnych veci, ktere do celeho kontextu tak nejak nezapadali. Ale zase me to bavilo mene nez MW3
uz to neni call of duty jak som zviknuty
29: to žes mw3 ani nedohrál je pro vydavatele jistě zklamání, žes tohle ani nelegálně nestahoval je pro rozhodně ně šok, jistě je to dokonce zrujnuje.
32: jo chlape, změna je život. např. já jsem si ještě nezvykl, že do komentářů píší negramotní blbečkové, co neznají základní pravidla češtiny nebo slovenčiny. Vyjmenovaná slova po V kupříkladu.
luxus
konečně cod s dobrým příběhem. Tragedie opět ve pracování. Proč si myslím že by pomohlo _ medal of duty modern warfighter xD?
Jako fanda série CoD jsem trochu rozladěn. Hratelnost i grafika jsou v pořádku, ale zasazení děje do roku 2025 se mi moc nelíbí. Zatím jsem hrál a dohrál pouze kampaň, uvidíme co mulťák, ale zatím jsem nebyl příliš nadšený, to ostatně platí i pro nový Medal of Honor. Snad podzimní sezónu zachrání FarCry3.
Nechci ovšem řící, že Cod Black Ops II je vyloženě špatná hra, jen jsem čekal něco víc. Je pravdou, že standard v této sérii je posazen hodně vysoko a překonat ho je dosti složité a těžké. Hra si ale rozhodně své příznivce najde. Rozhodně jí neodsuzuji.
súhlasim s komprdym
tahle hra je nice uz se nani tesim ;) a doporucuji hlavne dobrym hracum CoD
Vyborna hra
jinaci strilecka a jinaci grafika :DDD
viac zbraní viac nepriateľov ešte väčšie nároky na HW a čo z toho ? hratelnosť ktorú tu máme už nejaký ten rok a žiadna výrazná novinka .
Střílečka z budoucnosti = tragédie :-)
Už ji mám objednanou tak jsem zvědavej :)
Vrcholem serie Call Of Duty je Call Of Duty: World At War, jenže se v multiplayeru nechytil, protože spousta hráčů má počítače z roku 2000.... ŠKODA
Call of duty black ops2 je dalši skvělý díl z řady COD
Já sice nemám s touto hrou skušenosti ale vyděl jsem pár videí a doporučuju.
Na příběh se těším vypadá to slibně. ;)
Tak na další díl CoD jsem se těšíl a dalo se to, ale prostě klasika je klasika
čest lidi.Do hry jsem si stahl češtinu,ale když zadám cestu češtiny do adresáře tak mě to pořád píše tohle-program nemůže aktualizovat instalovanou verzi Call of Duty: Black Ops z důvodu C:/PROGRAM FILES (X86)/ACTIVISION/CALL OF DUTY BLACK OPS ll/zone/english/en_creek_1.ff:soubor nenalezen.Děkuji za každou radu.
to chci , ale nemam asi na to pc :D
TOHLE JE LUXUSNI HRA
Doufam že bude můj pc stačit :D
cod2 jsou stejně z celé cod série nej.