Začínající hráči mají možnost využít širokou paletu zkušebních módů. Od úvodního tutoriálu přes playground, kde si mohou ozkoušet nové hrdiny, až po souboj s A.I-čky, než se nakonec vrhnou do online vřavy. Playground a hru proti botům ale mohou uvítat i zkušenější hráči k pilování techniky. Základ titulu však tkví v online soubojích s ostatními hráči. Na výběr jsou čtyři typy her. Casual je volný mód, kde hráči ze zábavy poměřují své umění, skill a třeba i štěstí. Jako podobné hry, i Battlrite obsahuje ligový mód, který poskytuje hodnocený sezónní žebříček. V hodnocených zápasech hledají zkušení hráči větší vzrušení, slávu a samozřejmě i přislíbenou odměnu podle umístění v tabulce. Pro zábavu lze formou privátního zápasu zvolit podmínky bojového prostředí podle sebe, jak s přáteli, tak s neznámými hráči nebo boty.
Jediným celistvým herním módem je zatím aréna. Battlerite nabízí 5 druhů arén a každou z nich v denním a nočním provedení. Ty jsou při casual a league módech vybrány náhodně. Liší se od sebe krajinou a poskládáním překážek. Jednotí je symetrické rozdělení na dvě strany, protilehlé spawnovací zóny, centrální zóna pro restore orbu a rozmístěné health a energy packů. A tady lehkou zmínku o alfě a omeze vašeho zájmu – životy a energie. Výška životů se mění podle vybraného hrdiny. Doplnit se pak dají skrze orby na mapě nebo léčivými spelly. Zajímavou mechanikou je postupné snižování healthbaru, kdy vám za další načaté políčko, to předchozí zmizí! Celkově to prospívá svižnosti hry a nutí hráče k obezřetnosti. Energie je u hrdinů stejná a nabít se dají maximálně čtyři okénka. Doplníte je buď úspěšnými útoky, malými orby na mapě, rozbitím velkého orbu uprostřed nebo sebráním orbu z mrtvého spolubojovníka. Energie je zdrojem k použití speciálních a ultimátních abilititek, o kterých si více povíme v následující části. Souboj je limitován na 2 minuty + čas v lobby na nastavení zkušeností. Po jejich uplynutí se kolem mapy začne utahovat životu nebezpečná smyčka. Vyhrává tým, který eliminuje všechny nepřátele, a to ve třech kláních. Maximálně tedy můžete během jedné hry soupeřit až pětkrát.
Do hry je navíc přidána betaverze „battlegroundů“. V tomto módu 3 vs 3 je úkolem vašeho týmu plněním eventů oslabit nepřátelského strážce a poté na něj zaútočit. Pokud soupeř nasbírá body rychleji, je vaší úlohou svého strážce bránit. Zatímco mód arény je čistokrevná řežba mezi hráči, battlegroundy přidávají NPC postavy. Další rozdílností oproti arénám jsou klasická MOBA křoví, ve kterých se schováte před zrakem nepřátel. K dispozici, oproti aréně, máte i mapu bojiště.
Nyní se podíváme na všemocné hrdiny. V základu se dělí na tři skupiny: melee, ranged a support. Tedy útok z blízka, střelce a podporu. Každá skupina obsahuje několik hrdinů a z prázdných políček můžeme usoudit, že další přídavky jsou již na cestě. Hrdinové jsou poměrně osobití a navrženi ve funky barevném stylu, jak jsme zvyklí z jiných mobek. Fanoušci syrovějšího ztvárnění nejspíš zapláčou, nicméně až dětskou grafiku vyvažuje brutálně rychlá akce na bojišti. Výhodou/zajímavostí na Battlerite je ovládání postavy. Oproti většině žánrově podobných smažeb ovládáte pohyb klávesami W, S, A, D namísto klikáním myši, jak to známe i z RTS. Tento husarský kousek se vývojářům opravdu povedl a hře dodává parádní dynamiku.
Každý šampion má svůj vlastní set unikátních abilitek. Dohromady 7 kouzel tvoří základní možnosti hrdinů provádět akce na bitevním poli. Kouzla jsou rozdělena na základní a speciální. Základní kouzla můžete spamovat a jste omezeni pouze jejich cooldownem. Speciální kouzla vyžadují body energie, zpravidla stojí použití 1 až 2 body. Každá postava má navíc u některých základních schopností možnost při seslání zmáčknout SHIFT a tím kouzlo vylepšit, výměnou za lepší efekt, pak stojí energii jako ta speciální. Nakonec, ale ne poslední, je ultimátní abilita, která zkonzumuje plné nabití energie. Typ kouzla náleží dle základního nastavení určité klávese, hráči si samozřejmě nastavení mohou změnit v možnostech menu, ovšem továrně jsou kouzla nastavena takto. Levý klik (LMB) – primární útok. Pravý klik (RMB) – sekundární útok/heal. Mezerník (SPACE) – pohybová abilita. Q a E užitkové schopnosti. R – speciální schopnost. F – ultimátka.
Pro správnou synergii abilit jsou důležité loadouty. Loadouty hráči dávají možnost specializací kouzel pomocí takzvaných „battlerites“. Jednotlivá battlerite je vlastně jakousi obdobou talentu. Má jistý účinek na základní, speciální nebo ultimátní schopnosti. Kouzlo může získat delší trvání, větší poškození nebo širší účinek apod. Mechanika hry dovoluje 5 různých specializací v každém loadoutu s tím, že jich nesmí být více nebo méně a každé kouzlo může být vylepšeno maximálně dvěma z těchto perků.
Rozdělení battleritek:
offense – zvyšují zejména poškození
utility – ovlivňují hlavně dosah a rychlost čarování
support – je spojen s léčením a buffy ostatních
survival – jsou support kouzla s určitým podmíněním
control – zhoršuje pohyb nepřátel
mobility – vylepšují pohyb přátel
mixed – jsou kombinace více předešlých druhů
Na můj vkus se jedná o vskutku pozoruhodnou pestrost. Velká výhoda loadoutu je jeho sestavování. Hráč má možnost si přednastavit a uložit až 4 uskupení schopností u každé postavy, které pozor(!), může ještě upravovat v lobby před začátkem zápasu, podle složení svého a protivníkova týmu. Z taktického hlediska je tato možnost vřele vítána.
Free to play hry často mají možnost mikrotransakcí. Battlerite není výjimkou. Hra nabízí klasickou kosmetickou customizaci postaviček. Tyto změny nemají vliv na výkon hrdiny, pouze mění jeho vizuální stránku. Příjemná je možnost měnit zvlášť celkové vzezření a zbraně. Hráč tak může svoji postavu lépe definovat podle svého gusta. Jak vzhled, tak druhy zbraní přicházejí ve více barevných variantách. Tady už se dostáváme k mikrotransakcím jimiž je hra z velké části finančně podporována a systému dropů, jimž věnuji další odstavec.
Battlerite obsahuje tři druhy herní měny. Gemy, battle coins a tokeny. Gemy jsou prémiová měna, za kterou se dají pořídit šampióni, zlaté truhly, popřípadě XP boosty. Získat se dají pouze koupí za reálné peníze. Battle coins hráč získává levlením, vyhráváním her a pořídí za ně šampióny nebo stříbrné bedny. Tokeny je možné získat expením nebo otevřením v truhle a poslouží k nákupu kosmetických úprav. Truhly ve hře slouží, jako v mnoha dalších, k příjmu in game itemů nebo měn. Obsahují vždy tři předměty, přičemž: stříbrná = alespoň jeden rare,
zlatá = alespoň jeden epic, legendární = alespoň jeden legendární. Dále jsou během určitých období přístupné eventové truhly se speciálními předměty. Poslední možností, jak získat truhly nebo herní měny je systém úkolů v denním, týdenním nebo eventovém režimu, a také plněním achievmentů. Veškerý obsah hry se dá pořídit čistě hraním, v tomto ohledu je pouze na hráčích, zda jsou trpěliví nebo si místo menu ve fastfoodu radši pořídí hrdinu.
Battlerite vyčnívá mezi konkurencí díky fast-paced tempu, které je podpořeno sázkou na pohyb klávesami. Oproti titulům jako je DOTA 2, LoL nebo HotS, máte postavu pod mnohem větší kontrolou. Ta zároveň více závisí na vašem pohybovém skillu, kdy se musíte vyhýbat nepřátelským projektilům. Hra je na trhu poměrně nová, takže neočekávejte závratný obsah. Ten vývojáři přidají časem. Nicméně výběr s různorodostí map a hrdinů je stále poměrně pestrý. Jediné, co mi ve hře chybělo, je uvedení do herního pozadí. I když se jedná o arénovou rubačku, bylo by příjemné mít své hrdiny v kontextu, abychom se do nich mohli lépe vžít. Systém vylepšování abilit ze začátku nepůsobí zcela intuitivně, časem se však vstřebá. Hra má velký potenciál, těšíme se na přidávání nového obsahu a doufáme ve vybudování širšího pozadí. Suma sumárum dáváme 83%.