Začněme tedy u hry pro jednoho hráče, do jejíž propagace vložili autoři nemalé prostředky a od které se očekávalo, že by mohla trumfnout svoji přímou konkurenci v podobě série Call of Duty. K tomu ale bohužel nedošlo díky několika zásadním chybám, mezi které se řadí například krátká herní doba (pět až deset hodin podle obtížnosti), nepřesvědčivé charaktery a v neposlední řadě nezajímavá zápletka plná všemožných „klišé”.
Podobně jako u série Call of Duty tak můžete čekat spoustu „hollywoodských” scén, při kterých naši hrdinové zázračně přežívají v situacích, ve kterých by i Chuck Norris měl namále a občas se dočkáte zpomalení času pro filmovější zážitek. A to ani nemluvíme o situacích, kdy budete někoho muset nechat umřít nebo sledovat, jak síla slov dokáže zastavit armádu (žádné spoilery). Všechny tyto věci celkem fungují v sérii Call of Duty, ale troufáme si tvrdit, že kdyby Battlefield zvolil o něco uvěřitelnější přístup, vůbec by neprohloupil.
Kapitolou sama pro sebe je pak náš hlavní hrdina, který je celkem brzy povýšen na velitele týmu, ale doteď ho nikdo nenaučil mluvit. Jak už asi správně tušíte, kombinace němého hrdiny v roli velitele týmu není ten nejlepší nápad a v praxi vám tak pořád někdo musí říkat, co máte dělat. Nejlépe je nesmyslnost tohoto kroku vidět na situaci, kdy se kolem půlky hry začne hádat jeden z vašich spolubojovníků s tím druhým, že by se měl uklidnit a víc poslouchat velitele týmu.
Relativní novinkou v rámci kampaně je pak i možnost „označit” nepřátele, na které by se váš tým měl zaměřit. Díky této schopnosti se vaši spolubojovníci stanou o něco méně nepoužitelnými a občas někoho i zabijí. Je ale škoda, že takto nebojují pořád, protože po většinu času zbude veškerá práce na vás a situací, ve kterých se to doopravdy vyplatí (například když na vaší straně bojuje helikoptéra) není ve hře mnoho a klidně tuto funkci můžete po celou dobu ignorovat.
Za co ale musíme autory doopravdy pochválit je design jednotlivých úrovní, který už není tak lineární a velmi často umožňuje vícero způsobů pro řešení dané situace. V praxi to vypadá asi tak, že máte koridory propojené „arény” (rozsáhlejší oblasti) ve kterých můžete zapojit fantazii a vyzkoušet proti svým nepřátelům nejrůznější taktiky a obkličovací manévry, čehož využijete hlavně při soubojích s obrněnou technikou.
Dobrému level designu napomáhá i fakt, že autoři vyplnili jednotlivé úrovně bednami se zbraněmi, u kterých si můžete vybrat libovolný kousek z vašeho početného arzenálu (většinu zbraní si odemknete při prvním průchodu kampaní). Díky tomu si tak při opětovném projetí kampaně můžete zvolit jinou výzbroj a mít z hry pro jednoho hráče o něco jiný zážitek. Mějte akorát na paměti, že ne vždy budete mít na výběr veškerý arzenál, čehož autoři využívají pro budování napětí, když vás například nutí ničit tanky pomocí min a náloží C4, namísto klasických proti pancéřových střel.
Také nesmíme zapomenout zmínit skvělý destrukční model, kterým je série Battlefield vyhlášená a díky němuž můžete bez větších problémů bourat zdi a některé úkryty. Trošku nás ale zamrzel fakt, že zatímco určité objekty můžete ničit kousek po kousku, většina ostatních pouze obsahuje dvě verze objektu (rozstřílený a původní) a občas se nám zdálo, že některé objekty nereagovaly na naši palbu vůbec. Nejedná se sice o nijak závažnou chybu, ale bylo by fajn, kdyby autoři tento zábavný aspekt destrukce dotáhli k dokonalosti třeba v dalším díle.
Co se hry pro více hráčů týče, série Battlefield vždy patřila ke špičce v daném žánru a nejinak je tomu i v Battlefieldu 4, kde můžete opět poměřit síly v nejrůznějších herních módech, jako je třeba klasický „deathmatch” nebo o něco více strategický „conquest”. Pojďme se teď ale podívat na aspekt zvaný „levolution” (možnost pomocí destrukce pozměnit samotnou mapu), který je autory hojně propagován.
V praxi to tedy vypadá asi tak, že prakticky každá mapa ve svém plném rozsahu (deathmatch se většinou hrává na zmenšených verzích) obsahuje alespoň jeden „event”, který můžete zaktivovat. Zmíníme tak například prolomení přetékající přehrady, která následně zaplaví oblast vodou, zborcení obrovského mrakodrapu, který vytvoří spoustu potenciálních úkrytů nebo třeba možnost uvolnit zaseknutou válečnou loď, která následně najede na pevninu a jejíž zbraně vám pak budou k dispozici.
Kromě všech těchto „mega” eventů můžete využívat i umírněnějších možností destrukce, díky kterým si například vyrobíte cestu na předtím nedostupné místo, zničíte pilíře mostu a odstraníte tak cestu pro tanky nebo třeba rozstřílíte v místnosti světla a oslepíte tak svoje protivníky. Možností máte doopravdy hodně a pokud by vás tato oblast zajímala více, koukněte na jedno z přiložených videí, které se této problematice věnuje.
Dále musíme autory pochválit za skvělý velitelský mód, který je mimo jiné dostupný i pro tablety. Díky němu se může na každé straně konfliktu zmocnit jeden hráč velitelského křesla a v zábavné minihře skenovat oblasti, posílat spřáteleným bojovníkům zásoby nebo pálit po nepřátelských pozicích strategickými raketami. Jedná se tak o nedocenitelnou věc hlavně na větších mapách a pokud máte dobrého velitele, hra se stává ještě daleko zábavnější.
Už při své první prezentaci nám nový Battlefield ukázal, že jeho audiovizuální zpracování je doopravdy „next-gen” a tento dojem máme i z finálního produktu, který nás překvapil svojí úžasnou prací s osvětlením, malebným zpracováním exteriérů (obzvláště horské oblasti v kampani) a v neposlední řadě propracovaný destrukční model určitých objektů.
Za zmínku také stojí fyzikální model nepřátelských vojáků, který velice efektivně reaguje na vaši střelbu. Můžete tak například pozorovat, jak vaši protivníci získávají balanc po zásahu kulkou nebo jak se poroučí k zemi ve smrtelných piruetách. A to je jedině dobře, protože vaše zbraně působí doopravdy „mocným” dojmem a utvářejí tak ještě lepší zážitek z už tak propracované bitevní vřavy.
Shrnuto podtrženo, nový Battlefield nám opět dokázal, že je i nadále králem „multiplayerových” válečných arkád a rozhodně neplánuje být v brzké době sesazen konkurencí. Trochu nás ale mrzí slabší hra pro jednoho hráče, která si i přes všechny sliby vývojářů nedokázala pořádně získat naši pozornost a jedná se spíš o jakýsi doplněk hry pro více hráčů, než plnohodnotný herní mód. Battlefield 4 si tak od nás odnáší finální hodnocení 85%.
Ta hra je dost dobrá a zábavná, ALE pouze pokud funguje jak má. Dneska za cca 3 hodiny hraní mám za sebou už cca 10 pádů hry a rozhodně nejsem sám, BF fora jsou plná lidí kteří mají stejné problémy a proklínají EA. Některé MP mapy jsou kvůli pádům úplně nehratelné.
Zatím nejlepší střílečka všech dob co jsem hrál.
Já se pořád rozhoduju jestli koupit na PS4 tenhle díl nebo počkat na další díl přeci jen je tohle pořád omezený current genem a nevyužívá to plnej potenciál next genu.
to jak jim dělá problém nadabovat pár hlášek hl. hrdiny to mě rozesmívá když už i ve Vietcongu je to napadlo . to jak celou dobu drží držku pak ubere 50% významu.
Moje nej hra spolu z cod ghosts pecky ;)
mě taky štvalo že pořád padá multák ale co jsem včera hrál 2 hodiny zhruba 4 mapy tak ani jednou nespadl, po tom updatu je vše o dost stabilnější a dokonce jsem si zahrál i na mapě shanghai která mi do té doby pravidelně padala, zvuky mi ještě padají na jedné mapě ale to pořeší.... nevim co tu jeden z vás mele že je hra pod vlivem starších konzolí, když už teď hraju na nejnižší detaily a místama se mi seká a to mám 2 roky starej mainstream pc na kterým jsem zatim neměl problém ani crysis 3 hrát na ultra a full HD, tohleto prostě nepochopím
Totalne slabej single shit a Multy shit je o Pruzkumakovi...HC mod nehratelnej.Sama kempa s kukatkem..tot vse...zenista + podpora se sniperkou...gg
vypada skvele :) zatim zustanu u BF3 ale jednou urcite prejdu na BF4. Hlavne chci vyzkouset comander mod na tabletu :) to musi byt super :)
Recenze: Vydáno 18.11.?? Zase vydání k ničemu....recenze si chceme přečíst před hraním a ne až po půl měsíční zkušenosti. Zase trapas...gp klasika.
---
Ke hře: Je to úplně stejné jako BT3 první měsíce (vypíná se zvuk, padají servery atd.). Největší mapy (konečně nejen do rozlohy, ale i do výšky), měnící se příroda (vlny, déšť, louže, kluzko, vítr, atd.) a vylepšené nabíjení vozidel. Jen mě trochu mrzí, že za oživení není 100 bodů :( takhle mi ty ranky nebudou lehce přibejvat.
1. Nikdy nefotit ne low detaily!
2. Než obrázky vložíš, tak je uprav!!! dávat na 460px šířku obrázek 1280x1024px je trochu úlet i na GP.
3. Kde jsou detaily obrázků?
4. Hodnotit MP akci podle singlu, který stejně hrají jen warezáci mi přijde ujetý, ale je to na tobě.
Konecne naka poradna hra :D
Určitě zahraju :P
tesim se :))
Já jsem zastánce série CoD hraju momentálně poslední Ghosts. To je fakt, že BF každou chvíly spadne je to plné bugů. Furt lidi kecaj o nějaký grafice a že je kvůli tomu BF lepší, ale já na ni nekoukám. Navíc... CoD vydělává mnohem víc a je oblíbenější, takže pro Betafielďáky: :-P.
supr hra singl sice pokulhava ale ja to beru tak že singl je jen trening na multak
Peca ty seš nějakej odborník,hrál si bf 4 mp jo občas spadne ale jinak mi de ok, na bugy se taky nevymlouvej má je každá hra a cod ghosts je na nic v tom že chce 6gb ram a hratelnost teda nic moc grafika na 80% přečti si recenzi peco ! zde http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/28343-call-of-duty-ghosts-test-naroku-prekvapive-pekne-hry?start=1 a BF4 zde http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/28303-ocekavany-battlefield-4-spickovy-fyzikalni-engine-i-destrukce a pak dělej odborníka
fuj fuj ne a ne mě pustit
Kecas, ja mam origos a Singlac som presiel :D
Ano, clovek ocakaval viac.
No ale, mozno sme proste uz moc narocny, par rokov dozadu by sme boli nadseny, ci ? :D
(aj nove CODko, sklamanie...)
Single u Battlefield. Stejne to nikdo ale naprosto VUBEC NIKDO nekupuje kvuli singlu. Hodnotit by se mel MP a ten je podle me skvelej. Samozrejme jsou tam ted ty bugy a padani a FPS dropy aj to mi taky vadi, ale kdyz to beru objektivne, tak lepsi multak sem proste nehral od BFBC2.
K tem camperum v mapach jak nekdo psal, kdyz je nekdo sniper co jinyho ma delat nez campit? :D Me by to docela zajimalo, protoze pokud vim, tak to delaj i doopravdy :) Jestli je ale nekdo zvyklej na snipery v CoD,kde date HS pres textury a jeste ve skoku, tak potom chapu vase zmateni
tohle je silenost panmove
Suprová hra
je to krasna hra grafika a vsechno je super
Je to skvělá game :P