Battleborn je dílem Texaského studia Gearbox Software, při čemž vydavatelem se stal 2K. Pokud vám název vývojářského studia nic nenapovídá, pak vězte, že už mají na triku legendární série jako Half-Life, Brothers in Arms, Duke Nukem či Borderlands. Proto se od začátku očekávalo, že jejich nejnovější počin Battleborn bude víceméně hitem. Výsledek však bohužel není natolik jednoznačný.
Často se Battbeborn srovnává s Overwatch a tyto dvě hry jsou chápány jako přímí konkurenti. Není divu, vždyť Battleborn vyšel jen 3 týdny před Blizzardovým Overwatchem a obě hry sice staví na obdobném konceptu, avšak nikoliv úplně stejném! Jak jsem již naznačil v perexu, Battleborn nabízí větší míru taktizování, zatímco v Overwatch je nejvíce prostoru vymezeno boji.
Taktiky je třeba i díky minions, kteří se automaticky generují a po své trase míří rovnou k nepříteli, aby tam zničili hlavní objekt, což znamená prohru soupeře. Je jen na nás, zda je využijeme k rozptýlení pozornosti, zatímco nečekaně zaútočíme z jiné strany či je necháme bojovat v první linii a soupeře budeme odstřelovat z bezpečné vzdálenosti. Na mapách můžeme narazit i na odlehlé menší lokality, kde na nás číhají vcelku tvrdí bojovníci. Jsou sice neutrální (nebojují ani za jednu stranu), avšak při přiblížení se na nás okamžitě zaútočí. Jakmile je však zpacifikujeme, můžeme hned obsadit blízký bod. Následně se tito bojovníci sice narodí znovu, avšak stávají se z nich naši spojenci a okamžitě zamíří směr soupeř. Kvůli tomuto manévru tedy budeme nějakou dobu chybět v boji, avšak následně můžeme zaútočit po boku těchto tvrďáků a získáme o to větší tah na bránu.
Hráč také může cíleně sbírat zlaté úlomky, které se objevují všude po mapě, v odlehlejších místech dokonce i větší kusy. Za získané zlaté pak na předem stanovených místech postavíme různé užitečné zařízení. Může to být urychlovač v blízkosti vlastní základny, který výrazně urychlí náš pohyb směrem k bojové linii nebo třeba léčící stanice či turrety. Zařízení lze za další zlaté navíc vylepšovat, avšak úrovní není nekonečno. Pokud je daná stavba zničena, po krátké době ji lze na stejném místě postavit znovu, ať už tak učiníme my či soupeř. Je tedy na nás, zda se zaměříme na přímý boj či se chvílemi staneme hledači zlata, abychom zlepšili naše budoucí šance.
Jestli máte rádi skutečnou různorodost, určitě oceníte v jaké míře se jednotliví hrdinové liší. Nejenom, že jich je úctyhodných 30 kousků, ale nenajdeme zde snad ani vzdáleně podobné dvojice. Každý bojovník je unikát, ať už vzhledem či svými schopnostmi. Hrdiny si lze podrobněji prohlédnout jak skrze menu samotné hry (třeba při čekání na začátek zápasu), tak na oficiální webové stránce zde. Spíše než zpestřením pro zvědavce, je téměř nutností si svého (oblíbeného) bojovníka prohlédnout. Některé útoky se například zvyšují s každou další trefou do soupeře. Toho si však hráč jen tak snadno nevšimne a proto si takové informace musí přečíst, aby je následně mohl zdařile uplatnit. Stejně tak když na mapě vytvoříme jakési magické kolo, nevíme přesně zda to zraňuje (či zpomaluje) nepřátele, zda to pomáhá našim či třeba i obojí. Zase je nutné si o speciální schopnosti přečíst, abychom ji snadno a plně pochopili. Hrdinové jsou rozděleni do tří hlavních tříd. Máme tu jednak útočníky, kterých je většina, ale také obránce a specialisty (např. léčitele). Specialistů je pak o dost méně, zhruba polovina co útočníků.
Je to tedy něco za něco. Hráč od začátku získává jednotlivé hrdiny (někteří bývají na vyzkoušení dočasně zdarma) a prozkoumává jejich silné i slabé stránky. Díky velkém počtu bojovníků má člověk na dlouhou dobu postaráno o neustálé objevování. Zároveň to však znamená určitý chaos pro nové a začínající hráče. Díky zmíněnému omezení na hráče od začátku nevybafne možnost zvolit si kteréhokoliv hrdinu, ale i když má “jen” 6 hrdinů, při čemž každý má speciální schopnosti, které je třeba pochopit, může to být tak trochu chaos, ikdyž dočasný.
V každé bitvě hráč získává levely úplně od začátku. S každou další úrovní získáme skill point, který pak rozdělíme do jedné ze dvou pasivních schopností. viz obrázek níže. Některé bonusy jsou poměrně významné a když získáme bod za pochodu, je výhodné svůj skill point okamžitě uplatnit. To je však obtížné pro člověka, který tyto bonusy ještě nezná a musí si teprve přečíst jejich popis. Pokud si chcete přečíst co že která varianta dělá a ještě si rozmyslet, co se vám zrovna víc hodí, nepřítel váš mnohdy mezitím snadno zabije.
Přestože Battleborn je třeba zakoupit (ačkoliv aktuálně je možné na 30 dní hru vyzkoušet zdarma), existuje ve hře prémiová měna, kterou lze získat za reálné peníze. S tou si pak můžeme kupovat jednotlivé hrdiny (lze si je však pořídit i za herní měnu) nebo balíčky vybavení, které po rozbalení vygenerují nějaký ten gear. Tyto předměty mají různou vzácnost i různou sílu. Ze tří předmětů si pak vytvoříme loadouty a z těch si před každou hrou vybereme. Za zlato pak ve hře můžeme aktivovat tyto bonusové předměty a získat tak výhodu. Samozřejmě čím větší bonus předmět dává, tím víc zlata stojí jeho aktivace v bitvě.
Jedna z nejlepších částí hry je paradoxně úvodní prologue. V něm jsou nám představeny hlavní postavy a to přímo na bitevním poli. Mimořádné a originální je zpracování tohoto úvodu, který má téměř deset minut. Nechybí stylová hudba ani špičkové grafické zpracování v japonském stylu anime. Hra pak kromě multiplayerových bitev nabízí také kampaň. Ta je prokládána designově zdařilými, ač dosti krátkými videi. Příběh však není kdo ví jak zajímavý a už vůbec ne strhující. Je spíše průměrný až lehce podprůměrný.
Shňme si to. Battleborn kromě přímočarého boje nabízí zpestření v podobě minions či budování různých zařízení. Pokud tak do hry rádi vnesete trochu taktizování, jste na správné adrese. Budeme-li však zcela upřímní, v boji, grafice či hudbě jej Overwatch snadno překoná. Battleborn rozhodně není špatnou hrou, umí zabavit a díky třiceti poměrně zajímavých hrdinům má hráč stále co objevovat. Battleborn od nás získává příjemných 70 %.
K dispozici je na Windows, PlayStationu 4 a Xboxu One.