Slovenský vývojářský tým Cauldron poslední dobou chrlí hry jako na běžícím páse. Ostatně stačí pohlédnout jen pár týdnů do minulosti a v paměti vám jistě vyvstane Soldier of Fortune: Payback (recenze), trochu špatně propagovaný datadisk k úspěšné akční hře z dřívějška a upřímně řečeno, od následovníka klasiky tak zvučného jména jsme čekali trochu více. Možná proto jsem přistupovala k History Channel: Battle for the Pacific trochu skepticky – a nejspíše se mi i poměrně nízká očekávání vyplatila.
Opět na bojiště 2.světové
Battle for the Pacific totiž skutečně nebude předvánočním trhákem s milionem prodaných kusů v rekordním čase, zato ale přichází s několika plusy co se porovnání s SoF: Pay Back týče. Za prvé je to příběh, což ale pramení z opětovného ždímání tématiky 2. světové války. Pro tentokráte si ale autoři vybrali poměrně atraktivní námět. Na tak trochu vedlejší koleji vedle evropských bojišť, kam se upíraly oči celého světa, probíhala válka mezi USA a Japonskem o ovládnutí Tichého oceánu. Prvotní převaha Japonského vojska vzala v pozdějších fázích války zcela opačného obratu a na vás bude postavit se na stranu americkou a pokusit zase dobytá japonská území (především ostrovy v Tichém oceáně) získat zpátky na svou stranu. To znamená mimo jiné krvavý souboj o Filipíny, Iwo Jimu a mnoho dalších. Jako výrazné plus bych hře rozhodně připočítala dokument, který nahrazuje spojovací filmečky. V černobílých dobových záběrech můžete sledovat, jak akce, do níž se aktuálně pouštíte, vypadala před mnoha a mnoha lety.
Součástí elitního týmu
Základem všeho je skupinka čtyř amerických vojáků a jeden z nich je pochopitelně také vaše maličkost. Překvapivě se nenacházíte na velitelském postu, nýbrž jste jen řadovým členem fungujícího týmu, který musí poslouchat rozkazy svého nadřízeného. Ty ostatně souvisí s jednotlivými úkoly, které vám budou v průběhu kampaně zadávány. Jsou poměrně různorodé a ve většině případů se neskutečně rychle střídají (splnění jednoho zabere třeba i méně než 4 minuty) a tak jste neustále převelování, musíte se adaptovat na nové situace a stavět novým problémům. To ale není vždy dobrým řešením. Poté co mě kupříkladu poslali krýt radistu, jež měl za úkol poslat zprávu Američanům, popoběhla jsem pár desítek metrů, zabila osm nepřátel a bylo hotovo a já se zkrátka neubránila pocitu „a to je vše"? Co se dalších problematik týče, budete stavěni před úkol spočívající v zničení japonských skladů, děl, taktéž budete mít na starost defusování min či obranu letiště.
Většina výše popsaných úkolů přináší ještě jedno negativum – v mnoha levelech projdete jednou a tou samou cestou třeba i třikrát. Nejprve totiž poběžíte ze startu na letiště, abyste se vrátili do džungle pro posily a opět se vydali směrem k hangáru.
Na tom by nebylo nic až tak podivného, kdyby cesty nevypadaly v mnoha levelech velice podobně (ostatně s jejich vizáží si autoři zrovna moc nepohráli) a navíc nebyly zcela lineární. A když říkám lineární, myslím tím na 99,9% a ona zbylá desetina procenta znamená, že je vám dovoleno dělat několik úkroků vpravo a vlevo do rozsahu hlavní cesty, po které zrovna pochodujete. Jinak jste ale zcela svázáni scénářem, který autoři načrtli. Po špatném odbočení se dočkáte okamžitého ukončení mise. Poté, co se jen o pár metrů opozdíte za velícím důstojníkem, čeká vás pro změnu zase okamžitého ukončení mise a pokud byste snad chtěli vstoupit někde do přírody mimo cestu, hra vás tam prostě nepustí – jak jednoduché.
Inteligentní AI?
Dalším slabším článkem hry je inteligence protivníků a spolubojovníků. První podivnost spočívá v tom, že trojice vojáků putujících společně s vámi je prostě nesmrtelná – pokud snad není jejich smrt zapsaná přímo v herním scénáři a nejedná se o část příběhu – i tak je ale okamžitě nahrazena jiným. Vaši protivníci se neumí ani trochu krýt, prostě se jen hloupě skrčí za bednu, která jim šahá jen něco málo přes kolena, ale chovají se, jako by byli zcela neviditelní. Zabít je tedy nebude vůbec těžké a to třeba i v případě, kdy vběhnete do skupinky ozbrojených nepřátel. Nejednou jsem se také setkala s tím, že po mě stříleli dříve, než jsem vystrčila významnější část těla zpoza opravdové skrýše. Korunu tomu všemu nasadil až moment, kdy jsem postřílela protivníky a vyhodila do vzduchu nepřátelská děla, abych se vrátila zpátky k týmu. To jsem nalezla jednoho ze svých parťáků jak stojí asi 20 cm od protivníka, který neustále přebíjí svou pušku, načež z naprosté blízkosti vpálí kulku do hlavy mého spolubojovníka. S tím to ale očividně ani nehnulo, nejen že nepadl mrtvý ani po desáté ráně, dokonce se ani neotočil, aby snad střelbu oplatil.
Zbraně a atmosféra
Velkým otazníkem u většiny akcí je arzenál zbraní, s kterým se autoři také mnoho nevytáhli. Základem všeho je M1 Garand a Thomson, což je dvojice zbraní, které vyfasujete před začátkem mise. Omezený zásobník a nemožnost doplnit munici vás donutí sbírat zbraně po Japoncích, což vám propůjčí jednu další pušku a samopal – což je pořád trochu malé číslo. Situaci lehce napraví několik statických a speciálních zbraní jako je třeba ta, s níž budete sestřelovat letouny či statický samopal, s nímž budete likvidovat nepřátelské jednotky přicházející k základně po písčité pláži.
Aby nebyla recenze laděna zcela negativně, je třeba pochválit atmosféru, kterou se podařilo autorům zejména v pozdějších misích vykouzlit. Zatímco v těch úvodních spíše jen experimentovali s možnými prostředky, později se dočkáme opravdu válečného prostředí, jednotek vybíhajících ze všech stran, ostřelovačů umístěných na vysoké skále a především granátů, které vybuchují mnohdy jen několik málo centimetrů od vás. A právě v těchto situacích si budete připadat jako na opravdovém bojišti – a o to jde především.
Trochu slabší vizuální zážitek
Grafická stránka mě lehce zklamala. Hitům letošního podzimu/zimy totiž nešahá ani po kotníky – ostatně při porovnání s takovým Call of Duty 4 nebo Crysis by hra nedopadla zrovna nejlépe. To by ale nebyl až takový problém nebýt toho, že autoři přišli s malým počtem různých prostředí, motivy se neustále opakují a vy tak máte v mnoha misích pocit, jako byste dobývali stále stejný prales. Zrovna realistická mi nepřišla ani možnost proběhnout skrz kmeny většiny stromů, čehož se velice často dopouští zejména vaši parťáci.
Závěr
Nedá se říct, že by History Channel: Battle for the Pacific bylo vyloženým zklamáním. Ne až tak vysoká očekávání se potvrdila a nám se tak do rukou dostává jen lehce nadprůměrná akce, která má své světlé i tmavé momenty. Jako jednoznačné plus bych snad jen hodnotila záběry z dokumentu vyprávějící historické reálie, jež byly asi nejlépe zvolenou variantou, co se filmečků týče (alespoň v případě, že patříte k nadšeným posluchačům dějin 2. světové války). Celkově bych tedy řekla, že je hodnocení 56% odpovídající kvalitám hry.
No nevím jestli bych se vůůůůůbec troufnul todle vydat, když je na trhu takovádle konkurence, ale na druhou stranu i pecky můžou občas přestat bavit tak proč to nezkusit že:-)
me to pripomina Call of Duty 2 s horsi grafjkou,uz en Thomison,atd no vypada to podobne,take do 4 hned nemuseli srat teroristty,mohli udelat neco podobniho.
bez šance
milujeme pastelky xD ta grafika je jak vybarvena pastelkama... nic proti
tohle ja nechapu - chapu ze nekdo napise mysleli si kdyz ma byt myslely a dejme tomu ze nekdo napise nabitek (i kdyz to je asi dement) ale kdyz nekdo napise podobniho tak to je na me fakt moc... kurva aspon po tvrdych souhlaskach to piste spravne vy negramoti
cely koment je prasacky!
me to pripomina Call of Duty 2 s horsi grafjkou,uz en Thomison,atd no vypada to podobne,take do 4 hned nemuseli srat teroristty,mohli udelat neco podobniho.
to nechapu jak muze nekdo neco takoveho napsat
Myslím že sojer200 byl silně podnapilý :D
.....ostatně při porovnání s takovým Call of Duty 4 nebo Crysis by hra nedopadla zrovna nejlépe...
je k smíchu ,stejně jako Trabamt při porovnání s takovým Ferrari nebo Porsche by nedopadl zrovna nejlépe....do Mercedesu se vejde jidí pět a do autobusu padesát .
Ke hře je to buget na zakázku ,co si Channel objednal a chtěl to má.
Prostě jen osekanej a převlíklej SoF-P ...bohužel.
no jako cekal sem asopon peknou grafiku :-D vypada to jako osizenej source engin a ty zbrane jako kdyby byly prevzaty z day of defead tam sou taky tak divne kratky :-D ale urcite bych do toho nesel :-D
je to skolo uplne neco stejneho jako soldier of fortune payback :-X akorat payback je v novejsi dobe .. jinak vidim ze upe stejny shit .. taky tomu nedavam moc nadeji tak 60%
DYt to je trocu horsí verze MEDAL OF HONOR:PACIFIC ASSAULT!!!!A to vyslo uz pred pekne dlouhou dobou!A dokonce ta grafika je tam lepsí..no proste humus!
"mohli udelat neco lepsiho" jezisi to neni jen tak si zmyslet ze udelame si hru :D
napřed Sojer:ty vole kdo by řek,že Tommygun bude vypadat stejně jako v CoD2.Nevypadá taky stejně jako ve Vietcongu,CoD1,MoH,Day of Defeat a ve všech hrách,který mají zbraně podle historický předlohy?
Dál Inso.Dava:čemu se divíš?Si na GP,portálu kam lezou debilové,který si neuvědomujou,že až budou starší,tak jim jejich hry nepomůžou s přihláškama na střední a vysoký školy,že jim nepomůžou ani napsat životopis při hledání práce.Když se pokusíš upozornit je na to,že by se měli víc věnovat životu a míň PC,tak ti odpoví něco podobnýho jako tohle: "Si debyl ne?Na co my vole bude českej jazik?To je neska uplně k ho*nu.Nepotřebuju umnět psát,protože umym mluvit a to my stačí."
Prostě pařim pařim pařim a že neumim ani svuj rodnej jazyk,to neni vůbec podstatný,protože já KUR*A PAŘIM.Na takový lidi čeká lopata,kanál a 8-12 hodin tvrdýho makání denně.Vyrůstá nám holt taková generace negramotků no.
Jinak hru jsem zkusil asi 10 minut a konec.Hnus.Esli tohle sponzoroval History Channel,tak chtěj asi měnit historii ala svět spasil jeden supertrooper.Můj deníček:Jakejsi borec u rozbitýho rádia,patrně velitel mě poslal posbírat naprosto nelogicky rozmístěný části onoho rádia ,kdy jsem jen běžel tam,sebral,zabil 3 ťongy který hlídali první kus,pak běžel pro druhej,po cestě jsem potkal obrannou jednotku 3 vojáků střežících x desítek metrů zákopu,proběhl jsem kolem nich,najednou šup,další kus rádia,další 3 ťongové,pak honem honem sebrat třetí,tentokrát překvapivě bez mezihry v sypání kulek z tomíka do tupejch ťongů,dál běžet zpátky,pokecat s šéfem,kterej po tom,co zjistil,že je mu nový rádio uplně k ho*nu, zavelel na bleskovej úúúúúústůůůůůůůůůůp,přičemž sám zůstal sedět u rádia,patrně připravenej bránit ho do posledního dechu (aby ne,když jsme ho tak dlouho skládali).Už jsem ale neměl sílu ustupovat, a tak přišel rychlej uninstal,výmaz a zapomenutí na tu hrůzu.Vy,Vy jste mi připomněli jeden z nejhorších zážitků mýho života.
Neznámý voják US Army,který podle History Channel spasil svět.
Nejdříve jsem si prohlédl screenshoty a video a říkal jsem si, jakou hru mi to tak hrozně připomíná... Nakonec jsem si vzpomněl -SoF3. Pak jsem se teprve v textu dočetl, že je to od stejných vývojářů. No tak to potěš pán bůh a děkuji pěkně, nechci.
"Jako jednoznačné plus bych snad jen hodnotila záběry z dokumentu vyprávějící historické reálie, jež byly asi nejlépe zvolenou variantou, co se filmečků týče..."
No, to ano. Je celkem logické, že tam mezi jednotlivé segmenty hry nepustí Kačery od Disneye nebo Pokemony.
hlavně za videjka,který si při troše snahy najdu na netu, zvednout hodnocení jinak naprosto odpadní hry,to svědčí o úrovni recenzentky.Alenko nechceš s tim už seknout?
hele je to dobry tak drste huby
Alenko pokud považuješ hru,ve kterej jde jen o kosení řad naprosto stupidních protivníku, za průměrnou akci,tak musíš mít fakt krutě akční život.Já bych dneska za !!!průměrnou!!!! akci považoval spíš něco jako,že se bude střílet,protivníci budou mít aspoň nějakou inteligenci,stejně jako moji spolubojovníci(když jsou) a hra bude svižná.Tohle neni akce,to je procházka zahradou s občasnym drženim čudliku.Nemluvě o tom skvělym HUDu,před kterym by padli na zadek i borci z Ghost Recon.Kolečko na nepříteli ve hře z 2.sv.v. bych vážně nečekal.Prostě 10% za to,že jsou to bráchové ze Slovenska a jinak bych tuhle hru zakázal prodávat.
vo tom tu mluvíme.Dement,co ani neumí česky.Dršte prej ty vole.Tohle je asi tak dobrý,jako tvoje znalost češtiny.
To je ENGINE SOFA3 :DDDD To jsou lamáci ten cauldron :D
Když jsem četl recenzi od beermonstera na SoF3 Payback a viděl, že s klidným srdcem hodnotil 70ti procenty, málem jsem se rozbrečel. Copak taková ubohá lineární střílečka, kde se snad nepřátelé ani nebránili a nabíhali hráči přímo před hlaveň, mohla dostat 70%? Navíc ty trapné rádoby silácké hlášky hlavního charakteru... Uff. Osobně bych hodnocení nad 30% neviděl.
A u Battle for he Pacific si myslím, že to bude hodně podobné. Zkrátka málokterý recenzent na GP má soudnost a většina jich všechny hry nepochopitelně nadhodnocuje.
Mě se to teda líbí. Podle mě to vypadá rozhodně líp než Pacifik assault :) Ta hra může být zajímavá. Tak si na ni počkám.
vyhozeny penize, pro toho kdo to koupi.
Z videii to vypada na naprosto, ale naprosto primitivni strilecku s mnoha errory. Co se tyce grafiky, an ty mi nezalezi. Kolikrat se jeste ted vratim k Flashpointu nebo Vietcongu.
Klido bych dal i pod 50 %.
Zdar ja sem stim nazorem ze nemuseli delat takovouto CoD4 kdyz vsechny dily sou z 2svetove valky !
Mohly udelat neco jak toto treba COD Pacifik neco ze by se hralo v pacifiku !
de to hrat po netu nebo po lanu???
SoF3 bo MoH:PA..stejnej shit ale proč to nezkusit :)
pekny stiny a shadery ale ty zbrane jsou jak u cod 1 mozna i horsi nic proti ale tohle nema cenu :)
vypada dobre
pripomina mi MoH pacific asault nebo CoD2
No hoci som Slovak, tak sa za hentych blbcov hambim jak mohli spravit taku sitnu hru, mali si spravit nejaky tetris a hrat si to v studiu... Nic nema na cesku Mafiu a Vietcong :)) len ma trosku zacina srat, ze aj vase herni studia sa orientaju na ameriku, proste, Mafia a Vietcong sa mi vryli do pamati vdaka tym skvelym ceskym hlaskam a dabingom, a teraz citam, ze Mafia 2 ma vyjst v anglictine a Vietcong 2 uz vysiel, dufam ze s tym nieco spravia... Paulie 4ever :)))
Tak trochu na okraji celým světem sledovaného konfliktu proti hitlerovskému Německu a jeho přívržencům, probíhala v Tichém oceánu válka mezi Japonskem a USA, do níž nás zavede nová akční hra slovenského týmu Cauldron. Jak se povedla?
Ctu spravne slovensky tym,spise bych ocekaval ukazky se slovenstinou nez anglicky,anglicky jazyk by mel byt spise doplnkem.
http://koprov-dolina.myminicity.com/ind
nevim nevim, ale me tato hra pribada hrozna. Hodne kopirovali z CoD2, ale grafika jak zbrani tak i krajiny se jim moc nepovedla. Ten aim posrali ze kdyz se zoomne je tam stale crosshair. Me by tyhle screeny ani video neprevedcily si ru koupit nebo stahnout. Myslim ze slovensti kamaradi trosku vyyvoj pocitacove grafiky zaspali a udelali srovnatelnou grafiku s CoD1 nebo MOH:AA proste nic moc jestli by chteli s novinkou prorazit tak rozhodne lepsi grafiku aspon
nedal bych tomu ani 1 bod z 10ti...strašná hra, nelogická, trapná grafika, jeden člověk vyhraje bitvu/y v pacifiku..
to je v kazde hre paule
me to prijde jako cod 2 s grafikou a hratelnosti jako sof payback
No neviem neviem ta grafika je ako v Red Orchestra taka "pastelková", engine sa podobá tomu z UT 2004 a má to nehorázne HW nároky mam AMD Sempron 2.6, 512+128ram, nvidia GeForce 5500 a to sa nedá hrať ani na 640x480 a niesu tam pristupne žiadne nastavenia ako detaily zbrani, efekty počasia atd...ja tu hru mam a som nemilo prekvapeny.odporučam radšej par rokov staršie MOH Pacific Assault