Na začátku hry si na svém budoucím bestiálním hrdinovi upravíte vzhled. Poté mu vyberete zbroj a zbraň, a pak už vzhůru do astrální křižovatky, kde si vyberete, jakou cestou bojovníka se vydáte. Bude to cesta chaosu, světla nebo temnoty? Každá cesta nabízí jiné bonusové vlastnosti vaší postavě. Cesta světla přidává rychlejší útok a častější kritický zásah. Cesta chaosu naopak dřívější útoky a více zdraví. Také posiluje kouzla založena na elektrickém výboji. Poslední cesta zase posiluje kouzla založena na ohni a rychleji se Vám budou načítat násobitele duší, které jsou velmi důležité pro postup ve hře, neboť zde hrají roli herní měny. Za tu lze koupit naprosto vše – od lepších zbraní, části brnění, rukávců a okovaných bot, až po vylepšení či nákup nových kouzel. Brnění a zbraně se Vám samozřejmě opotřebovávají, takže je potřeba neustále sbírat duše padlých protivníků, ať už lidských nebo různých NPC kreatur v podobě trollů, kostlivců nebo titánů, kteří jsou tak 10x větší než vy a to v porovnání s běžnými lidmi ve hře působíte jako hora. A kolik že dokupování duší stojí? To si uvedeme v následující odstavci.
15.000 duší koupíte za 70 Kč a pořídíte za ně velké kulové, když i základní meč z počátku hry stojí 12.500 duší
30.000 duší vás bude stát 119 Kč – s tím se dá již něco malého podniknout, ale za ty peníze to nestojí
70.000 duší lze pořídit za 239 Kč a k nim dostanete jako bonus dalších 20.000 duší, a to se vyplatí (ne, opravdu si nedělám srandu)
160.000 duší vás přijde na pěkných 479 Kč a jako bonus získáte 60.000 duší
450.000 duší je další meta pro vaši peněženku, která se pod výdajem 1.199 Kč opravdu prohne, může vás ale potěšit, že k tomuto nákupu dostanete dalších 200.000 duší
750.000 duší je poslední meta a bezútěšný atak na vaše těžce vydělané peníze. Útěchou vám může být jedině to, že k tomuto nákupu dostanete dalších 375.000 duší. Cena se ovšem pojí se zdravotním rizikem náhlé srdeční příhody, když vás bude rozhraní obchodu žádat o část rodinných úspor ve výši 1.827 Kč
Jak vidno, vývojáři a chytré hlavy daly své kolektivní úsilí dohromady a vznikl nám tu model, kde za nejnižší částku nic nenakoupíte. Pokud se ovšem vaše peněženka nechá ráda vyluxovat, doporučuji nakoupit duše za 239 Kč, protože se jedná o první položku, ke které dostanete bonusové duše. Za tuto částku tak dostanete dohromady 90.000 duší a to už se v obchodě můžete alespoň podívat na nějaké tři lepší věci. Trošku podivné je ovšem to, že se vám v obchodě objevují náhodně věci, které tvoří veškerou výbavu postavy. Pokud budete chtít jiné vybavení, musíte přihodit další duše a tím se vám nabídka obchodu zaktualizuje. No není to úchylné? Přeci když chci nakupovat, chci mít veškerou nabídku k dispozici od začátku do konce hry a ne jen náhodný výběr předmětů. Kdo mně pak zaručí, že mi systém obchodu nenabízí jen ty nejslabší kousky výbavy za stejnou cenu, za jakou bych ve stejné kategorii nakoupil třeba dalece lepší?
Raději pojďme dále. Hrajete za hrdinu Caose, a tak si můžete coby hrdina přivolávat na pomoc prostý lid, který vám vleze rád na záda a pomáhá v boji. Pomocí D-padu si můžete lidi přivolávat, sníst je a doplnit si tak zdraví, házet je po nepřátelích a také jim dát povel, ať z vašich zad slezou. Po zemi se však pohybují i lidé, kteří vás jako svého boha uznávat nebudou. Ti vám na záda naopak vlezou sami a začnou vás zraňovat. Možná si říkáte, co takový človíček zmůže, ale když je jich máte na těle vašeho avatara desítky, uvidíte, jak vám poletí dolů vaše zdraví. Pohledem do inventáře, z kterého se lehce dostanete i do herního obchodu, najdete rozdělení vaší výbavy na helmy, brnění, rukavice, boty, zbraně, runy a poslední položkou jsou boosty. Běžnou výbavu nemusím snad popisovat, ale dodám, že se každá věc, kterou na sobě nosíte, opotřebovává. Takže pokud si ji chcete zachovat, musíte ji opravovat za ztracené duše. Dále si můžete každý předmět za nasbírané/zakoupené duše – ať již zbroj či zbraň, vylepšit. To ji přidá hlavní vlastnost, jako sílu brnění či útoku. Rozhodně zajímavě působí runy a boosty. Runy lze totiž vkládat do zbraní a zbroje. Pomocí run si můžete vylepšit zdraví, útok, obranu, rychlost vaší postavy nebo také přidat do zbraně ohnivý element a tak dále. Boosty na rozdíl od run vylepšují přímo vaši postavu, ale po zakoupení jsou časově omezené a to vždy na dobu 30 minut.
Po odemknutí vyššího levelu se váš hrdina může vydat na Výpravu (Crusade). Dostane se tak zpět do astrálního světa, kde si vybere věci ze své výbavy, které si chce ponechat při na nebe vzetí k vašemu primárnímu bohu. Samozřejmě vás bude každá zachovaná věc stát pár tisíc duší, takže silně doporučuji koupit si nějaký ten balík duší, ale nejlépe si na tuto Výpravu našetřit – pokud jste na levelu 9, tak jako jsem byl v té době já, doporučuji alespoň 20.000 duší. Po té započne Výprava, která změní vaše přesvědčení v boha, kterému jste zasvětili svůj dosavadní život. Můžete si vybrat z dalších dvou bohů (ale pro jistotu vypíši znovu všechny tři – jsou to bůh Chaosu, bůh Temnoty a bůh světla) a po té pokračovat dále ve své výpravě tak, jak jste cestu materialistického světa zanechali za sebou při na nebe vzetí ke změně boha. Možná se ptáte, o co ve hře doopravdy jde? Co je ten motor, který vás žene vpřed? Pro někoho příběh, pro někoho obsazování území a pro někoho možná sbírání duší. Ve hře Ascend: Hand of Kul jsou prvky obsazování území hodně důležité. V herním světě najdete totemy a oltáře, které jsou zasvěceny dvěma jiným bohům, než vyznáváte vy. Abyste dané oltáře a totemy získaly, musíte nejprve pozabíjet vlny přisluhovačů daného boha. Po té tuto náboženskou relikvii znesvětíte a vybudujete si na jejich troskách svůj vlastní oltář, který vám pomůže rozšířit území vašeho vlivu. Čím více vlivu budete mít, tím lépe se vám povede (přízeň boha, kterého uctíváte, vám bude nakloněna).
A protože jde o F2P titul, tak se po herním světě pohybuje spousta hráčů skrze Xbox Live. Ve většině případů vidíte jen jejich průhlednou siluetu, s kterou nemůžete zažít žádnou interakci. Až ale někdo napadne váš oltář, utkáte se s daným živým hrdinou na život a na smrt. Pokud prohrajete, můžete si daný zápas o svůj oltář zopakovat. Jenže oltářů budete mít ve hře časem rozhodně více a nebojím se říci, že časem musí být pěkně frustrující starat se o všechny (respektive je aktivně bránit). A hned vám vysvětlím proč. Zrovna jsem musel v jednom ze dvou jeskynních komplexů uvolnit řetěz, který by mě pomohl otevřít vrata do důležité části mapy. Jenže řetěz hlídal bossem, s kterým jsem bojoval zrovna, když mne hra vybídla k okamžité teleportaci kvůli obraně svého oltáře. Jenže jsem měl bosse v podobě obrovského trolla téměř na lopatkách – stačilo do něj ještě tak 10 minut bušit, krýt se a vrhat na něj firebally. Takže jsem možnost teleportovat se odmítl. Od té doby se mi nedařilo tolik, jako před tím. Rozpadla se mi výbava, získával jsem méně duší, které jsou alfou a omegou celého světa Ascend: Hand of Kul a také jsem se začal motat v kruhu – hráč, který nechce investovat ani korunu do nákupu duší, nemá v podstatě šanci hru alespoň projít bez nějaké viditelné šance na dobrý úspěch.
Co je na této hře vyloženě špatně? Rozhodně je to opotřebovávání věcí, které toho mnoho nevydrží a jejich oprava je šíleně drahá. Na desátém levelu s výbavou úplného začátečníka jsem měl pocit, že dát za opravu téměř rozbité helmy, rukavic, brnění, bot a zbraně téměř 60.000 duší je prostě trochu moc. A to nemluvím o tom, že každou věc ve hře si musíte vylepšovat, abyste mohli porazit náročnější bossy a hlavně živé hráče. Nepomůže vám k tomu ani taktika v boji, protože vaši obranu jednoduše živý hráč prolomí, kdež to váš výpad mu ubere jen několik životů z několika desítek tisíc – prostě si nakoupil lepší výbavu (nebo tu původní vylepšil na maximum) a hotovo. Kvůli tomu bych hru označil za Pay to win a ne za Free to Play – opravdu mne po několika týdenním hraní začala nahlodávat frustrace z opakujícího se neúspěchu, až jsem to nakonec nevydržel a hru smazal z HDD Xboxu 360. Kdyby hra obsahovala alespoň nějaký systém, jak hráče, kteří nechtějí utrácet své finanční prostředky za duše, kdy si můžete jen herními aktivitami duše nasbírat. Jenže duše získáte jen ze zabitých nepřátel, živých hráčů a za postupné levelování vaší postavy. Co naplat, ve výsledku je jich tak málo, že budete chtě nechtě muset zakoupit duše za reálné peníze či hru jednoduše nehrát. Na mobilních platformách jsem hrál už hodně F2P her, ale Ascend: Hand of Kul má nastaven tento klíčový prvek opravdu špatně.
Grafika a hudbu hodnotím spíše lehce nadprůměrně. Ve hře najdete pěkné efekty nasvícení a modely postav a všechny jednotlivé zbraně a výzbroj jsou vymodelovány zcela odlišně, ale výsledný dojem trochu kazí sem tam rozmazané textury. Pochválit musím také ústřední hudební motiv, který mne připomněl výbornou kapelu In Extremo, jež pochází z Německé spolkové republiky. Hudbu během hraní uslyšíte spíše výjimečně, ale doprovodné zvuky často, což hudbu tak trochu kompenzuje. Vím, že se jedná pořád ještě o betu, ale při soubojích, kdy se na scéně objevily asi dvě desítky nepřátel, klesl framerate pod únosnou hranici a já měl v televizi sekanou. To by se na konzoli opravdu stávat nemělo. Takže jak Ascend zhodnotit? Vzhledem k zatím špatně nastavenému modelu F2P a nemožnosti vydělat si duše jinde, i když mnohem zdlouhavější cestou, Ascend: Hand of Kul bych hodnotil 69 %. Za vyzkoušení rozhodně stojí, důležité je, jak moc jste ochotni do hry investovat.
Zdravím tuto hru jsem vyzkousel uz pred nejakou dobou (BETA na Xlive) a ze zacatku jsem byl opravdu natseny jak je to super hra - celek mse mi i darilo uz jsem prosel par Ascentu (resetu) a mel celkem slusnej equip ale pak prisel bod zlomu o kterem se presne pise v clanku (porad dokola chranit oltare,porad stejni bossove a vlastne vsechno stale dokola) takze uz jsem tu hru nikdy nezapnul...
hodne spatna hra
No nic moooc!